Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#13481
Írta 2012. november 22. - 08:08

#13482
Írta 2012. november 22. - 01:10

#13483
Írta 2012. november 21. - 23:35

A koratol nem kell felni. Persze jol meg kell nezni.
#13484
Írta 2012. november 21. - 22:07

#13485
Írta 2012. november 21. - 22:01

Azonos nyomáson mindkét guminak azonos méretû lesz a lenyomata, de a formája nem. A keskeny guminak hosszabb a lenyomata, benyomódása. A szélesnek pedig jobban közelít a körhöz. A keskenyebb guminál emiatt hosszabb az a rész ami jobban deformálódik és ezért nagyobb itt a "gumigyúrási munka".
Ha a szélesnél csökken a nyomás 1 bart mondjuk akkor ez elveszi azt az elõnyt amit ez jelent mert a kevesebb nyomás már nagyobb lenyomatot és ezzel nagyobb munkát is jelent. Ezét írtam, hogy a gördülési ellenállás kb. azonos lehet a két esetben.
Amúgy ez csak elmélet és csak akkor számít, ha már tized wattokra gyúrsz. Ha csak simán és kényelmesen, ugyanakkor hatékonyan akarsz bringázni akkor inkább 25. Pár éve még a 19 meg 20-as gumik is mentek, akkor az volt a menõ, most már nem kellenek senkinek
Azonos nyomásnál szerintem azonos felülettel fekszik fel mindkét gumi. Az alakját nem vitatom, a balonosságából adódóan , nyilván más a felfekvõ felület alakja.
Idáig egyezik a véleményünk.
Ha azonban egy szélesebb ( 25-ös ) gumit a felni teherbirósásgának megfelelõen kisebb nyomással használok, az jobban is lapul, tehát nagyobb lesz a gördülési ellenállása.
Itt nem csak tized wattokról lehet szó. Ha egy 23-as gumit, melyet átlagosan 8-8,5 barral használunk- leengedjük 6.5-7 barra sokkal komfortosabb lesz, de tapasztalat alapján is munkásabb lesz, az azonos sebesség tartása.
Azért fejtegettem ezt a témát, mivel én is gondolkoztam szélesebb gumin, esetleg csak a hátsón, de nem akartam nagyobb erõt mozgósítani.
#13486
Írta 2012. november 21. - 21:41


#13487
Írta 2012. november 21. - 20:26

Ha a szélesnél csökken a nyomás 1 bart mondjuk akkor ez elveszi azt az elõnyt amit ez jelent mert a kevesebb nyomás már nagyobb lenyomatot és ezzel nagyobb munkát is jelent. Ezét írtam, hogy a gördülési ellenállás kb. azonos lehet a két esetben.
Amúgy ez csak elmélet és csak akkor számít, ha már tized wattokra gyúrsz. Ha csak simán és kényelmesen, ugyanakkor hatékonyan akarsz bringázni akkor inkább 25. Pár éve még a 19 meg 20-as gumik is mentek, akkor az volt a menõ, most már nem kellenek senkinek
Ez azt jelenti, hogy csupán a légellenállás nõ meg, és az említett viszonyok között azonos marad a futófelület?
#13488
Írta 2012. november 21. - 18:41

Angol megy?
Tech FAQ: Seriously, wider tires have lower rolling resistance than their narrower brethren
vagy: Rolling Resistance | Schwalbe North America
Szélesebb gumi jobban gördül azonos nyomáson, ha viszont csökkented a nyomást akkor ezzel rontasz rajta, vagyis meg kell találni az optimumot. 23mm/8 bar vagy 25mm/7 bar esetén én mennék a 25-el kb. azonos gördülési ellenállással de nagyobb kényelemmel és jobb tapadással (cserébe nagyobb légellenállással)
Ez azt jelenti, hogy csupán a légellenállás nõ meg, és az említett viszonyok között azonos marad a futófelület?
#13489
Írta 2012. november 21. - 18:21

Egyetértek.Én télen és fõleg tél végén a szétfagyott és kátyús utakon jobban fosok a felütéstõl mint az a plusz kényelem meg plusz tapadás amit a kevesebb nyomás ad. Max. a kanyarban lassan megyek, télen oszt nem tök mindegy?
A sebesség mindent megold.
#13490
Írta 2012. november 21. - 18:17

azon az ominózus estén meg sokat tanultam: 2 belsõ volt nálam, az egyiket úgy tettem el, hogy nem volt rácsavarva szelepsapka és összetekerve a szelep vége beette magát a gumiba, nyilván lyukas lett. A másik belsõt meg én tettem tönkre egy xar régi vázpumpával amin még nem volt kis kar amivel a szelep szárra szorít a fej és ezért folyamatosan nyomni kellett. az lett a vége, hogy kiszakadt a szelep. Végül telefonos segítséget kértem, ezt azóta nem tudtam feldolgozni :-)
En nem tudom, milyen este, telen gumit szerelni a szabadban. Persze idovel biztos megtudom.
Multkor neztem utana kb. 35 000 km ota nincs szerelnivalo defektem. Ez majd 10x jobb, mint amit egy defektturo gumira igernek atlagkent. (Lo:ttyo:t sem hasznalok.)
#13491
Írta 2012. november 21. - 18:03


Multkor neztem utana kb. 35 000 km ota nincs szerelnivalo defektem. Ez majd 10x jobb, mint amit egy defektturo gumira igernek atlagkent. (Lo:ttyo:t sem hasznalok.)
#13492
Írta 2012. november 21. - 17:52

Tech FAQ: Seriously, wider tires have lower rolling resistance than their narrower brethren
vagy: Rolling Resistance | Schwalbe North America
Szélesebb gumi jobban gördül azonos nyomáson, ha viszont csökkented a nyomást akkor ezzel rontasz rajta, vagyis meg kell találni az optimumot. 23mm/8 bar vagy 25mm/7 bar esetén én mennék a 25-el kb. azonos gördülési ellenállással de nagyobb kényelemmel és jobb tapadással (cserébe nagyobb légellenállással)
Kicsit ide kapcsolódik a kérdésem.
Ha a nyáron használt gumit a komfort miatt 23-ról 25-re cserélem, és használom a javasolt 8,5 bar helyett 6,5-7 baron a futófelület is nagyobb lesz?
Szerintem igen. Akkor ez azt jelenti , hogy komfortosabban, de azonos sebességet tartva nagyobb energiát befektetve.
#13493
Írta 2012. november 21. - 17:32

Egy erdekes guminyomas kalkulator, nem hasrautes alapon: Tire Pressure Calculator | Bike Tinker
4bar es 6bar nekem a javaslata a 25-os gumis teli bringara. Elol meg nem probaltam ilyen alacsony nyomast, de meg fog tortenni.
Kicsit ide kapcsolódik a kérdésem.
Ha a nyáron használt gumit a komfort miatt 23-ról 25-re cserélem, és használom a javasolt 8,5 bar helyett 6,5-7 baron a futófelület is nagyobb lesz?
Szerintem igen. Akkor ez azt jelenti , hogy komfortosabban, de azonos sebességet tartva nagyobb energiát befektetve.
#13494
Írta 2012. november 21. - 16:49

34-es tányért sehogy nem fog felrakni 130-as lyukkörre.
Nem is arra fókuszáltam, hanem a nagytányérra. Egy 38-50 azon is simán kivitelezhetõ. 34est már nem is lehet csinálni, annyira kicsi már a tányér átmérõje.
#13495
Írta 2012. november 21. - 16:41

Aki javított már defektet télen azért mert belerongyolt egy kátyúba ami teli volt vízzel és sima pocsolyának látszott az nem megy 4 baron peremes kerékkel, elöl sem.
Szar dolog este télen út szélén szerelni :-)
Apropo chinarello, gondolom láttátok az apróban a vázat 40-ért. Ezért a pénzért mondjuk elgondolkoznék ha olcsó váz kéne. Mondjuk bután nézne ki egy ilyen Sora vagy Tiagra szettel, de még 105-el is. Olyan mint amikor valaki a buszon villogtatja a Rolexet a csuklóján.
Egy erdekes guminyomas kalkulator, nem hasrautes alapon: Tire Pressure Calculator | Bike Tinker
4bar es 6bar nekem a javaslata a 25-os gumis teli bringara. Elol meg nem probaltam ilyen alacsony nyomast, de meg fog tortenni.
#13496
Írta 2012. november 21. - 16:22

4bar es 6bar nekem a javaslata a 25-os gumis teli bringara. Elol meg nem probaltam ilyen alacsony nyomast, de meg fog tortenni.
#13497
Írta 2012. november 21. - 16:06

34-es tányért sehogy nem fog felrakni 130-as lyukkörre.Nem biztos hogy kart kell cserélni. Van néhány gyártó akik gyártanak 130mmes lyukkörátmérõhöz kisebb fogszámú tányérokat.
A sebesség mindent megold.
#13498
Írta 2012. november 21. - 16:00

GreatKeen Bike Sport Equipment Co.,Ltd
Poén lesz lassan a hamis Pinarello..

Illetve már nem csak a Pinarello reszkethet, hanem pl a Cervelo is, de van ott Speci váz is.
Meg ez.. Mendiz.. beszarok. Szegély Merida
GreatKeen Bike Sport Equipment Co.,Ltd
#13499
Írta 2012. november 21. - 15:52

Köszönöm. Lenne még pár kérdésem:
1. Shimano RSX kazettás hátsó agyra lehet Campa sort tenni?
2. Frikciós alsócsöves váltókarok esetén mennyire fontos pl. a váltókar, a hajtómû, a hátsó váltó és a fogassor kompatibilitása? (bocs ha butaságot kérdezek)
3. Ugyanaz, mint a 2., csak pozicionált alsócsöves váltókar esetén.
Köszönöm.
Nem biztos hogy kart kell cserélni. Van néhány gyártó akik gyártanak 130mmes lyukkörátmérõhöz kisebb fogszámú tányérokat.
Pl itt ez a Stronglight
Bike24 - Stronglight CT2 Kettenblatt Road 130 für Shimano 10/11-fach
vagy a TA Specialites
Bike24 - TA Specialites Alize Kettenblatt für Shimano Road
Más kérdés, hogy amennyibe kerülne egy tányércsere olcsóbb túrni egy használt kompakt kart

RSX agyra nem fog felmenni a Campa sor, más a Campagnolo szabványa.
Ez a Campa szabvány
http://www.starbike....ABX00S1296S.jpg
ez meg a Shimano/Sram ilyen van az RSX agyakon is.
http://www.starbike....YCBX001239S.jpg
Illetve a Miche gyárt olyan sort ami Shimano kazettatestre megy fel, de Campa kompatibilis, illetve ha ügyeskezû szerelõ vagy a régebbi 8as 9es konkurens rendszereket össze lehet lõni, hogy jól mûködjön. Egy idõben nekem is 8as Campa agyas kerekem volt 600as váltórendszerrel és probléma nélkül mûködött.
Ha korszerûsíteni szeretnél, akkor mindenképp SIS váltórendszert tegyél fel, ez egy kattintás egy váltás durván leegyszerûsítve, apróban már nagyon olcsón lehet vadászni ilyen rendszert, régebbit nem érdemes. Egy jó 8as 105ös 600as sok évig ki fog szolgálni még. Én is 2×8as 600as szettet használok.
#13500
Írta 2012. november 21. - 15:42

ez hajtókar csere. az 52/42-es áttételhez 130 mm-es lyukkör tartozik. legalábbis a te karodon ennyi. az 50/34-hez 110-es lyukkör tartozik.
Köszönöm. Lenne még pár kérdésem:
1. Shimano RSX kazettás hátsó agyra lehet Campa sort tenni?
2. Frikciós alsócsöves váltókarok esetén mennyire fontos pl. a váltókar, a hajtómû, a hátsó váltó és a fogassor kompatibilitása? (bocs ha butaságot kérdezek)
3. Ugyanaz, mint a 2., csak pozicionált alsócsöves váltókar esetén.
Köszönöm.