Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#12981
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ja, Jani a szkandium tartósságra nem a konákra gondoltam, azok nem annyira voltak 1 kg körül, de pl az 1060 grammos scottok elég egy szezonosak voltak...


A válasz a scott névben rejtõzik. :)


A sebesség mindent megold.

 


#12982
taztheman

taztheman

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Természetesen lecserélem mindkettõt és az ülést is újrahuzatom, mert sajnos a két oldala kicsit kikopott. A bandázs színén még gondolkozok, de a korhûség miatt lehet, hogy kék lesz.
Kár, hogy nem tudom milyen csõszettbõl készült nem találtam róla semmilyen infót bár nem hiszem, hogy valami nagyon komoly.
Nagy terveim nincsenek vele. Letisztítom, átzsírozom azt a pár apróságot kijavítom és egyenlõre szerintem ezzel mászkálok... a szingók is bírják még. Van egy Puch Mistralom is azt el kellene adni csak nincs szívem. :)

#12983
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Köszönöm a válaszaitokat!
Én is eléggé romosnak látom, csak valami infó kellett róla, hogy ez egy értékesebb vagy "átlag" vas. Az emberke drágán adja és max 25-öt adtam volna érte úgyhogy hanyagolom!

Viszont van egy új szerzeményem ami úgy gondolom nagyon jó vétel volt!
Íme:
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek

A gép sokat állt amit láttok rajta az csak kosz. A festés, krómozás, csapágyak, agyak minden tökéletes csak a sok állás során a zsír kifolyt belõle.
Szerintem az elsõ felnit leszámítva teljesen gyári állapot! Jól megy, kipróbáltam csak egy kis törõdést igényel. A klipszek és a pedálok egy kicsit sajnos rozsdásak, de a többi tényleg szép!
Látszik a gyári modolo fékbetét, még a felirat is rajta van!
3ttt kormány és stucni, Mavic GP4 felnik (remélem az elsõ is) szép aranyszínû sor, fehér váltógörgõk kis díszítések, apróságok. Beleszerettem! :)
Errõl is mondhatnátok valamit ha esetleg valaki ismeri! :)


fékbetétet cseréljél,na meg egy új bandázs sem árt :)

#12984
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
Ja, Jani a szkandium tartósságra nem a konákra gondoltam, azok nem annyira voltak 1 kg körül, de pl az 1060 grammos scottok elég egy szezonosak voltak...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12985
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
a fékkarokat szerintem érdemes cserélni a biztonságos közlekedés érdekében...
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#12986
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás

Köszönöm a válaszaitokat!
Én is eléggé romosnak látom, csak valami infó kellett róla, hogy ez egy értékesebb vagy "átlag" vas. Az emberke drágán adja és max 25-öt adtam volna érte úgyhogy hanyagolom!

Viszont van egy új szerzeményem ami úgy gondolom nagyon jó vétel volt!
Íme:
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek

A gép sokat állt amit láttok rajta az csak kosz. A festés, krómozás, csapágyak, agyak minden tökéletes csak a sok állás során a zsír kifolyt belõle.
Szerintem az elsõ felnit leszámítva teljesen gyári állapot! Jól megy, kipróbáltam csak egy kis törõdést igényel. A klipszek és a pedálok egy kicsit sajnos rozsdásak, de a többi tényleg szép!
Látszik a gyári modolo fékbetét, még a felirat is rajta van!
3ttt kormány és stucni, Mavic GP4 felnik (remélem az elsõ is) szép aranyszínû sor, fehér váltógörgõk kis díszítések, apróságok. Beleszerettem! :)
Errõl is mondhatnátok valamit ha esetleg valaki ismeri! :)


nagyon szép kis bringa. szerintem a 80-as évek közepén,elején készült. legalábbis az alkatrészekbõl ítélve. a hátsó váltót már cserélhették,mert az egy chorus. az elsõ váltó az meg egy valentino. ezt jóval korábban gyártották. szerintem csak nyertél vele,hogy nem az eredeti hátsó váltó van rajta,mert ez jobb mint a valentino.

#12987
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Idei AKESZ versenynaptár. http://www.akesz.hu/...013/2013_vn.pdf

Megelõztél. Vázméretrõl azt olvasom mindenhol, hogy egy hangyányit legyen rövidebb. Ezt jó lenne belõni, mert nagy eséllyel nem itthonról fogok vásárolni.


Mivel nem arra fogod használni, amire kitalálták (CX-re), így vedd azt, ami kényelmes. A kerék messzebb lesz 10-20mm-rel, mint országúton, mert lapos a fejcsõszög.


A sebesség mindent megold.

 


#12988
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Mindkét megoldásnál két 6-os csavar rögzíti a féket.


Megelõztél. Vázméretrõl azt olvasom mindenhol, hogy egy hangyányit legyen rövidebb. Ezt jó lenne belõni, mert nagy eséllyel nem itthonról fogok vásárolni.

#12989
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
mellesleg ha meg nem cél a dágványban való versenyzés, pont semmi elõnye nem lesz a tárcsaféknek szvsz.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12990
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valahogy nekem nem tetszik, hogy két kis csavar fogja az egész féket. :)


Mindkét megoldásnál két 6-os csavar rögzíti a féket.


A sebesség mindent megold.

 


#12991
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Valahogy nekem nem tetszik, hogy két kis csavar fogja az egész féket. :)
11:38:11 IM 2012

#12992
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha tárcsás bringát szeretnél, mindenképpen vegyél egy jó vázat "akármilyet" csak Post Mountos legyen. A felszereltség másodlagos, olyan szempontból, hogyha sarazni mész lényegtelen, hogy Tiagrád van-e vagy 105ösöd, ultegrád. Ha szimpatikus a Campa, vegyél egy akármilyen szettes gépet és húzd ki azzal pár évet, szerintem nagyon a hidraulikus tárcsafék irányába látszik elmozdulni a szakág, elõbb utóbb Campa is lépni fog, sõt a Formula most is épít Campa kompatibilis hidraulikus fékváltókart, csak egyenlõre csillió forintért. A Cx-nek általában magasabb a középcsapágyháza, jobb a sárférõhely ezért a tengelytáv kicsit hosszabb.

Miért legyen post mountos? A súlyán kívül csak hátránya van.


A sebesség mindent megold.

 


#12993
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Ha tárcsás bringát szeretnél, mindenképpen vegyél egy jó vázat "akármilyet" csak Post Mountos legyen. A felszereltség másodlagos, olyan szempontból, hogyha sarazni mész lényegtelen, hogy Tiagrád van-e vagy 105ösöd, ultegrád. Ha szimpatikus a Campa, vegyél egy akármilyen szettes gépet és húzd ki azzal pár évet, szerintem nagyon a hidraulikus tárcsafék irányába látszik elmozdulni a szakág, elõbb utóbb Campa is lépni fog, sõt a Formula most is épít Campa kompatibilis hidraulikus fékváltókart, csak egyenlõre csillió forintért. A Cx-nek általában magasabb a középcsapágyháza, jobb a sárférõhely ezért a tengelytáv kicsit hosszabb.


Köszönöm a választ!

A felsõcsõhossz legyen az országúti méretem, vagy lehet rövidebb 10-20mm-rel?

Még azon agyalok, hogy a hátsó féknél mennyi szerepe van a fék elhelyezésének? Támvillán vagy a két villa között?

#12994
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás
valami nem jó a linkekkel. vagy nem nyitja meg,vagy valahová máshová irányít. :(

#12995
taztheman

taztheman

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

voltak Oria csöves Vetta vázak, ez is valami belépõ model lehetett. Gondolom az áruk miatt voltak gyakoriak idehaza.Romosnak romos, de a felnik nincsenek szétfékezve.


Köszönöm a válaszaitokat!
Én is eléggé romosnak látom, csak valami infó kellett róla, hogy ez egy értékesebb vagy "átlag" vas. Az emberke drágán adja és max 25-öt adtam volna érte úgyhogy hanyagolom!

Viszont van egy új szerzeményem ami úgy gondolom nagyon jó vétel volt!
Íme:
http://www.kephost.c..._7qh9hlq6ku.jpg
http://www.kephost.c..._mbnl3algk7.jpg
http://www.kephost.c..._dktkmzf1fj.jpg
http://www.kephost.c..._rww1h2i7h9.jpg
http://www.kephost.c..._2lv9g2wcpp.jpg
http://www.kephost.c..._rtxt2wgmdj.jpg
http://www.kephost.c..._iys7jg3ee0.jpg

A gép sokat állt amit láttok rajta az csak kosz. A festés, krómozás, csapágyak, agyak minden tökéletes csak a sok állás során a zsír kifolyt belõle.
Szerintem az elsõ felnit leszámítva teljesen gyári állapot! Jól megy, kipróbáltam csak egy kis törõdést igényel. A klipszek és a pedálok egy kicsit sajnos rozsdásak, de a többi tényleg szép!
Látszik a gyári modolo fékbetét, még a felirat is rajta van!
3ttt kormány és stucni, Mavic GP4 felnik (remélem az elsõ is) szép aranyszínû sor, fehér váltógörgõk kis díszítések, apróságok. Beleszerettem! :)
Errõl is mondhatnátok valamit ha esetleg valaki ismeri! :)

#12996
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ha tárcsás bringát szeretnél, mindenképpen vegyél egy jó vázat "akármilyet" csak Post Mountos legyen. A felszereltség másodlagos, olyan szempontból, hogyha sarazni mész lényegtelen, hogy Tiagrád van-e vagy 105ösöd, ultegrád. Ha szimpatikus a Campa, vegyél egy akármilyen szettes gépet és húzd ki azzal pár évet, szerintem nagyon a hidraulikus tárcsafék irányába látszik elmozdulni a szakág, elõbb utóbb Campa is lépni fog, sõt a Formula most is épít Campa kompatibilis hidraulikus fékváltókart, csak egyenlõre csillió forintért. A Cx-nek általában magasabb a középcsapágyháza, jobb a sárférõhely ezért a tengelytáv kicsit hosszabb.
11:38:11 IM 2012

#12997
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Kicsit off, de a vázméretezõs topic nem pörög:

Cyclocross bringán gondolkodom a túrázósabb fajtából sárvédõ illetve csomagtartó felrakható legyen, de adott esetben terepezni is mehessek vele. A mostani országútim 60cm magas, 59cm felsõcsõvel rendelkezik, stucni 120mm. Nekem ez így kényelmes. A netes méricskélõs oldlalak is ekörül dobják a megfelelõ méretet. 191cm magas vagyok 91 cm belsõ lábhosszal. Karjaim egy orángutántól szerintem (~61cm vállízülettõl csuklóig), mert a XXl bringás kabátok éppen jók karhosszban.

A kérdésem az, hogy a CX bringa mérete mennyiben tér el az országútitól? Amiket néztem, Ridley X-bow Disc, 570mm felsõcsõ, Speci Tricross Sport Disc 570 vagy 587mm és még sok másik bringát. Az 570mm hossz nem túl rövid? Van egy 560mm felsõcsövû vázam melóbajárósnak, 90mm stucnival és régi idõfutam aero kormánnyal. Elvagyok vele, de rövid azért. Megfordulásnál vigyázni kell ne akadjon belel a lábfejem az elsõ kerékbe.

(Felszereltségben minimum Tiagrát ajánlottak a másik topikban. Ma voltam Decathlonban és próbáltam egy Sora fékváltókart a kiállított bringán. Elég fura volt, hogy fékezéskor elfordulhat a fékkar váltás irányban. Tudom ez szokás kérdése, de a Veloce kart megszoktam már az évek során.
Sora felszereltséget felejtsem el? A Tiagra és 105 felszereltségû bringák drágák. Campa sokkal ritkább. Tárcsafékkel meg nem találtam. Ami infót találtam, ott a jó olcsó DT és Tune agyakat említették mint tárcsás Campa lehetõséget, illetve találtam Novatec agyakat is Campa rotorral. Ezek alapján marad a Shimano.)

#12998
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
PBG,
Kudos!! Mar most is elkepeszto szamomra hogy mesz, es a kovetkezo par evben meg igen sokat fejlodhetsz... Szurkolok neked!!

#12999
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Van pár tûrhetõ:
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek
KépHost.com - Képfeltöltés, tárhely a képeidnek

Én is eléggé szedett vedettnek tartom. Nem gondolom, hogy gyári biciklin Shimano és Campa vegyesen szerepeljen. Állítólag így lett vásárolva és szinte semmit nem használták (gondolom eléggé rossz helyen volt tárolva).
Az Oria csövezés is érdekes, mert ami infót találtam ezekrõl a "Taverna" bicókról általában Colombus vagy Reynolds csöveket használtak.
Nem tudom mit érhet egy ilyen vagy egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele.


voltak Oria csöves Vetta vázak, ez is valami belépõ model lehetett. Gondolom az áruk miatt voltak gyakoriak idehaza.Romosnak romos, de a felnik nincsenek szétfékezve.

#13000
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mennyit fizetnek neked,hogy elvid? ;) ez bazi romos cucc. max 20 papír,de tényleg. erre még sokat kéne költeni szerintem. ahogy nézem még a küllõk is vlmi gagyi horganyzott vacakok. ez a váz aránylag elterjedt volt idehaza a 90-es évek elején. legalábbis elég sokat láttam belõle. úgy emlékszem ezekhez a csövekhez olyan 26,8-as körüli nyeregcsõ passzol. vastag a csõfala,így nem is egy pillesúlyú a váz. stabil,de 2kg felett van.


2kg felett, de még 2,3kg felett is.


A sebesség mindent megold.