Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#12801
Írta 2013. február 02. - 22:51

Ugye a kulacstartó az alsócsõre szokott menni, vagy a nyeregvázcsõre. Itt szerintem az okoz gondot, hogy ezek elég vékonyak, mm nagyságrendûek, tehát a kérdés az, hogy eléggé tartós-e, mondjuk rázkódáskor.
Az ember keres nagyságrendileg pl. egy pár tizeddel kisebb fúrót, kifúrja. (utólag láttam, hogy a pdf-ben ott az ajánlott furatméret, de elég komoly túlfedéseket akarnak elõállítani, ami kulacstartónál teljesen indokolatlan lenne)
Utána hõlégfóvóval felmelegíti a vázat, a betétet meg lehûti mélyhûtõben, és jó esetben kézzel belemegy, rosszabb esetben meg bele kell kocogtatni.
Most az átfedést hasra mondom, de ha ismertek a tûrések, akkor szépen be lehet lõni.
#12802
Írta 2013. február 02. - 21:35

Valahol olvastam, h valami hidraulikus kütyüvel csinálják. Megpróbálom megkeresni Nekednéztem a csapokat,és még az a kérdés merült fel bennem,h csõfalba hogyan lehet normálisan belesajtolni.

..hogy nyugodtan tudj aludni:
http://www.zetakft.h...o_csap_kotoelem
http://www.biotek.hu/index.php?m=16877
Ridley Noah Fast
#12803
Írta 2013. február 02. - 21:16

jaj anyám. na ez a kókány meló.



#12804
Írta 2013. február 02. - 21:08

régen nem gatyáztam vele,vázat kifúrni aztán a kulacstartót lemezcsavarral rögziteni.
De ez ma már nem mûködne.
jaj anyám. na ez a kókány meló.

#12805
Írta 2013. február 02. - 21:07

...mûködne az! Csak meddig?
acélnál örökké, carbonnál..... ki az a hülye aki megfúr egy carbon vázat

#12806
Írta 2013. február 02. - 21:07

Az a baj, h maga a szem filléres áru, de a szerszám amivel besajtolják a helyére, egy kisebb vagyon. Valakit, valamely céget aki foglakozik ilyennel, kellene megkeresni valahogy. Hasonló mint a Helicoil rendszer. Ott is pár forint egy menetbetét, de egy egész készletet kellene megvenni azért, h egy nyamvadt menetet fel tudj újítani.
néztem a csapokat,és még az a kérdés merült fel bennem,h csõfalba hogyan lehet normálisan belesajtolni.
#12807
Írta 2013. február 02. - 20:55

#12808
Írta 2013. február 02. - 20:53

én itthon nem furkálnám meg semelyik vázat. meg a menet is bajos lehet. te hogyan csinálnád?
régen nem gatyáztam vele,vázat kifúrni aztán a kulacstartót lemezcsavarral rögziteni.

#12809
Írta 2013. február 02. - 20:40

Ridley Noah Fast
#12810
Írta 2013. február 02. - 20:00

hmmm. ez nem rossz. kéne vlmi videó a berakásról,h kicsit jobban átlássam a dolgot. ezeket vajon csavarboltban kéne keressem?
#12811
Írta 2013. február 02. - 19:13

#12812
Írta 2013. február 02. - 19:05

Lehet rá másikat rakni.
én itthon nem furkálnám meg semelyik vázat. meg a menet is bajos lehet. te hogyan csinálnád?
#12813
Írta 2013. február 02. - 16:43

Segítene valaki kiigazodni ezen a vázgeometrián?
Montegrappa: Road Bike | Wilier Triestina
178 centihez melyik az ideális méret? (mert itt az XL-es is csak 53as, ha jól látom)
felsõcsövet nézd. M és L méret , mindkettõ jó lehet
#12814
Írta 2013. február 02. - 16:06

Montegrappa: Road Bike | Wilier Triestina
178 centihez melyik az ideális méret? (mert itt az XL-es is csak 53as, ha jól látom)
#12815
Írta 2013. február 02. - 16:05

nálam kizáró ok a vázaknál,ha csak egy kulacstaró hely van.
Lehet rá másikat rakni.
A sebesség mindent megold.
#12816
Írta 2013. február 02. - 15:20

#12817
Írta 2013. február 02. - 15:00

jaj. ez a váz pont a méretem: Colnago Master « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
vigasztaljon hogy ez nem az x-light. tehát sanszosabb a 126-os pacskertáv, a tömeg pedig 2-2,1kg között van valahol
#12818
Írta 2013. február 02. - 08:57

#12819
Írta 2013. február 02. - 08:03

Pl. nézegettem, hogy egy Willier Izoard váz újonnan 250-300 körül van, most apróban van 85-be egy, valószínûleg valami régebbi évjárat. Egy Willier Triestina váza már csak 120, míg pl. a Tuttiéknál "nagyonakciós" Orbea Aqua szett 85.
Igaz, utóbbi csak "kétszer húzott", elõbbiek triplán húzottak, valószínûleg könnyebbek. De csak könnyebbek, vagy jobbak is lehetnek? Alu vázakról sok tapasztalatom nincs, csak a ngyon low-end kategóriából, a nevesebb nyugati cégek termékeirõl sajnos szinte semmi : -) Akármerre keresgéltem, mindenhol csak azt találtam, hogy a falvastagság-súly az, ami a fõ különbség egy kétszer húzott és triplán húzott csöves aluváz közt. Ennyit sikerült csak kiszúrnöm.

#12820
Írta 2013. január 31. - 16:54
