egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény
pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is... Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)
pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra..
Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:
egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)
De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás.
szabadonfutás vége. Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens