De hogy mivé "fajult" a Centaur. 
Kezdetben vala az Athena, ami nagyon jó minőséget képviselt, majdnem Chorus. Néha fel-feltunik ebayen a 2. generációs ergopowerből "century gray" felületkezelésű Athena 9s fékváltókar, bár nagyon ritkán. Ez ugyebár már a későbbi 9s bowdenhúzással mukodik és az 1998-2009 közti "gömbös" fékváltókar-gumi kell rá. Később ebből a gruppóból lett a Daytona, amit csakhamar Centaurra neveztek át. A már említett szürke anodizált felületkezelés mellett elérhető volt természetesen ezüstben is.
2007-ben a szett is megkapta az UltraTorque hajtókarokat, akkor még hidegen kovácsolt lánctányérokkal, mai napig kapható boltban, mert közkedvelt modell. a Későbbi (2009-2010) UT Centaur hajtások tányérjai már préseltek, s az egész hajtókar tömegre kissé hízott.
2010-ben volt egy év, amikor az új, 3. generációs fékváltókar-formával és UltraShift működéssel érkezett a Centaur, tkp. a mai Athena alunak megfelelő "kivitelben", ie.: alu váltókar és ezüst felület
http://farm7.staticf...0508d88ef_b.jpg
Nomeg az UT hajtás-US váltás mellé skeleton fékeket is kínált a Campa ebben a középkategórás szettben, akárcsak a Velocéban! Sőt, amíg létezett Mirage, az is megkapta az UT hajtókart, bár acél kistányérral, fekete porfestett matt felülettel.
Azóta annyiban változott a helyzet, hogy a Veloce-Centaur vonal több műanyagot kapott, új hajtókar-rendszert, s a fékek közül sem választható már a szkeleton.
Egy helyen olyan "véleményt" is olvastam, hogy 2010 után a Centaurból Velocét, a Velocéből Mirage-t csinált a Campa.
Minden esetre érdekes megközelítés. Nekem van olyan "mázlim", hogy kizárólag a 2010-es Veloce és 2007-es Centaur alkatrészekkel vagyok "közelebbi viszonyban", azonban minap láttam egy 2010-es Centaur szettel szerelt masinát. Nagyon jól mutat az az ezüst még karbonvázon is. 