Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#8481
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Khamszin? Nekem még nem kellett a 3G-hez sem hozzányúlni, bírja a strapát. Ha csak az kell, hogy átmenj vele árkon-bokron-féltéglán és fekvőrendőrön, akkor teljesen korrekt. Ha mérlegre is tennéd, vagy éjszaka szeretnél észrevétlen hazagurulni a kocsmából, akkor sajnos felejtős.

De gondolom abból nincs shimano rotoros,vagy tévedek? 

 

update: Most látom,hogy van shimano rotorral..


smokk módosította - 2014. július 11. - 10:07


#8482
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Edzésre,túrázgatásra,ilyesmikre kellene egy kerékszett. max 40 ezret költenék rá.Van valami tippetek?

 

Eddig ezeket néztem ki:

 

Olcsóbbak:

 

Miche excite,Ambrosio Varo,Shimano WH-R501,

 

Drágábban,bár ezek már erősen feszegetik a költségvetést..csak akkor venném ha sokkal jobban megéri a felsorolt olcsóbbaknál..

 

FSA vision team 25,Fulcrum racing 7 és 7 cx,miche race 707

Khamszin? Nekem még nem kellett a 3G-hez sem hozzányúlni, bírja a strapát. Ha csak az kell, hogy átmenj vele árkon-bokron-féltéglán és fekvőrendőrön, akkor teljesen korrekt. Ha mérlegre is tennéd, vagy éjszaka szeretnél észrevétlen hazagurulni a kocsmából, akkor sajnos felejtős.



#8483
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nekem az R 501 nagyon nem jött be(törött rotor,kónusz),fulcrum 7- ben nem rég cseréltem csapágyakat(skf) de már "kotyognak" lehet hogy megprobálkozok sikló csapágyakkal :D

én kerekek/agyak közt csak egyben csalódtam: a shimano 10-es 105-öse (FH-5600) illetve a kazettatest kb 1-2 ezer km után már lötyögött



#8484
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

nekem az R 501 nagyon nem jött be(törött rotor,kónusz),fulcrum 7- ben nem rég cseréltem csapágyakat(skf) de már "kotyognak" lehet hogy megprobálkozok sikló csapágyakkal :D



#8485
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Sziasztok!

 

Edzésre,túrázgatásra,ilyesmikre kellene egy kerékszett. max 40 ezret költenék rá.Van valami tippetek?

 

Eddig ezeket néztem ki:

 

Olcsóbbak:

 

Miche excite,Ambrosio Varo,Shimano WH-R501,

 

Drágábban,bár ezek már erősen feszegetik a költségvetést..csak akkor venném ha sokkal jobban megéri a felsorolt olcsóbbaknál..

 

FSA vision team 25,Fulcrum racing 7 és 7 cx,miche race 707

 

 



#8486
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Az a rugó cserélhető, ha elgyengülne, már keresgéltem ilyesmit, és kapható. Te is legkissebb-legkissebb fogaskereken tárolod a bicajt, mint én, úgyhogy annak a rugónak nagy baja nem lesz sokáig. :)

viszont kipróbáltam ma szándékosan egy hosszabb körön a csavar pár fordulattal való kitekerését. Mintha új hátsó váltóm és váltókarom lett volna...

 

Sokkal kisebb erőfeszítéssel váltottam a nagyobb lánckerekek felé, sokkal simábban futott át a nagyobb lánckerék felé a lánc, s egyáltalán nem volt "térdenrúgós-csattogós" érzése a váltásnak.

 

Donciccionak köszönet a tippért ismételten. Jellemző módon már hónapokkal ezelőtt felhívta rá a figyelmem, de én hülye csak most ejtettem meg a 4!! másodperces műveletet. Szerintem így még tovább nyújtható a rugó élettartama, ugyebár kisebb ellenállás ellen kell dolgoznia a váltókarnak...

 

bicajozás után megálltam pózolni egy kirakatüvegben, ott persze nagy-2. lánckerék kombón volt a rendszer, csak, hogy amatőrnek tűnjek :D


Vejne módosította - 2014. július 10. - 12:31

  • donciccio kedveli ezt

#8487
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

 

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

Az a rugó cserélhető, ha elgyengülne, már keresgéltem ilyesmit, és kapható. Te is legkissebb-legkissebb fogaskereken tárolod a bicajt, mint én, úgyhogy annak a rugónak nagy baja nem lesz sokáig. :)


  • Vejne kedveli ezt

#8488
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Koszi, ez hasznos. Esetleg ha veszek vmi konnyebb kereket, jo lenne az atjarhatosag a montival, minden eshetosegre.

#8489
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

 

arn:ez volt tárgyalva, a lényeg: egy 30t hátsó lánckeréknél már úgy van kialakítva a legnagyobb, hogy a küllők felé "áll", így kisebb helyre össze tudják zsúfolni a 11 lánckereket. "szűk" országúti soroknál erre nincs lehetőség.

 

http://bikemag.hu/ma...ubb-technikaval

 

ld komment:

"Németh Balázs 2014. április 12. at 13:44 Válasz

Információink szerint a szabadonfutótest-kialakítás nem változott. Montinál egyszerűbb a helyzet, mivel a lánc közelebb kerülhet a kerékhez, hisz nagyobb átmérőjű a legnagyobb hátsó lánckerék (nincsenek útba a küllők). Ha pedig leszabályozzák, hogy 40 fognál nincs kisebb lánckerék belül, akkor még beljebb vihető a láncvonal. Országúti rendszernél a 10-es kazettatestre simán fel lehet tenni egy pl. 11-es 12-30-as sort, de a 11-23-ast már nem, mivel a váltókanál a tengelyhez közelebb helyezkedik el, ahol a küllők kijjebb vannak.
Érthető így?"



#8490
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 

 

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)



#8491
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

 

koszi, akkor megvarom a kovetkezo modellevet, vagy ultegra lesz, de annyit meg nem szannek egy cx bringara. ha ujat veszek, legalabb egyket evig legyen fjucsorpruf. 

 

ha mas a kazettatest, hogy hasznalnak 29er kerekeket?


arn módosította - 2014. július 09. - 21:10


#8492
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kis agyeregetés a hideg időre, szakadó esőre való tekintettel. 

 

Donciccio ajánlotta korábban, hogy nézzek utána a rugófeszesség-állítócsavarnak a 8s campag hátsó váltón, mert a tekergetése megoldhatja azt a problémát, hogy nagyobb tempónál huplin vagy vasúti átkelőn való áthaladáskor a váltó spotán ugorjon egyet a kisebb lánckerék irányába. 

old_der.jpg

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 



#8493
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.

Igen.



A sebesség mindent megold.

 


#8494
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 hozzászólás

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.



#8495
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|

http://www.sapim.be/...es/l1170829.jpg  alátét?

 

Egyébként kicsit nehéz elhinni, hogy alu nippliket adnak sima 2mm-es küllőkhöz :) Olyan, mint a régi vicc a McDonaldsban a Light Colával... :D

 

Alátéttel meg már mindegy, az még plusz tömeg. Esetleg alu anyákat eladod, s veszel sima réz küllőanyákat? :)


Vejne módosította - 2014. július 09. - 10:44


#8496
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|



#8497
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

#8498
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

egy olyan kerdesem lenne, hogy az idei (meg 10es) 105ost hogy lehet 11esre konvertalni? mindent cserelni kell? koszoru, valto, fekvaltokar?



#8499
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D

 

Ez mindíg így van. Bicajjal én is akkor estem csak, mikor megálltam. Hiába, szokni kellett az spd pedált. :)



#8500
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hihetetlen:

http://apro.bikemag....an-l240461.html

 

hogy ma törtem össze az arcom-pofám és a 3 éves szemüvegem... Sajnos csak a két lencse lesz annyi, mint ez a szett, szóval ismételten nem költök egy fillért se másra..

 

De pont filóztam, hogy mennyire érdekes, hogy bringán nagyobb tempónál, vagy nagy forgalomban soha sincs semmi "meleg" helyzet. Edzőteremben robbanékony gyakorlatoknál, vagy nagyobb súlynál sincs soha egy apró megingás vagy fájdalom se. De az öltözőküszöb sunyi, a parkoló autóba bele tudok menni, az otthoni lépcsőn többször estem már nagyokat, sőt, volt, hogy utcán sétálva nekimentem egy villanyoszlopnak.

 

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D