Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#8261
zsibibazsa

zsibibazsa

    fórumtag

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Na kérem.Csak el lett hozva a wheeler bringa.

Nem sokat tudtam alkudni,de a szervízben is azt mondták jó "bolt" volt.

Viszont az biztos,hogy két szezont ment a gép.A tulaj meg gondolom azért szabadult a géptől,mert bizony a két szezon után az első hajtásban csapágyat kell cserélni,ami olyan kb 15.000 huf,és nem akart már rá többet költeni.Ezen kívül hibátlan.

Idén tuti nem ment a bicaj,mert totál semmi nem volt a kerekekben,olyannyira,hogy az első belső el is fáradt a szelepnél,mikor felfújtam.

 

http://apro.bikemag....a-l203969.html#

 

Köszönöm a tanácsokat és a szakmai hozzászólásokat mindenkinek.

Ezt a szezont már így fejezem be,tavasszal viszont,vagy akár most is el fogom adni a kormány összekötőt,mert nekem kisebb kell,mivel túl hosszú,és kényelmetlen.

Ha az valakinek most kell,nyugodtan írjon,és megegyezünk.

Típus:

31 Deda Newton cnc machined

A teljes hossza a befogások végétől számítva kb 175mm

Így fest:

http://www.racycles....ts/detail/27370



#8262
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Vasárnap reggel nekem is lerobbant a külső a felniről. Szombaton felfújtam 7 barra, elmentem vele edzeni, vasárnap reggel 8,5-re, aztán pár perc múlva nagy robbanás. Nálam nem ez volt az első eset, a belső már többször ragadt be a perem alá.

 

Tegnap nekem is volt egy érdekes esetem. Pár hete megyek outi tubeless rendszerrel (Ultremo ZX Tubeless - Ultegra WH-6700 kerekek), kb 500km volt eddig hiba nélkül.  A Kékesről lefelé érzem, hogy elment hátul a nyomás. Futófelületen semmi sérülés, WTF? Aztán látom a felni peremél kb egy nyolcad környi szakaszon defektévédő folyadék szivárgás nyomokat.

Persze pumpám nem volt, mert ugye bátrak vagyunk, meg bízunk a technikában. Bringás kollégákat leintettem, beleszenvedtem kézi pumpával kb 4 bar-t óvatosan lecsorogtam Gyöngyösre, közben gyk. újra leeresztett. Otthon megigazítottam a felnin a külsőt, fújtam, nem ereszt, hibátlannak tűnik.

 

Utólag próbáltam megfejteni: Lehet hogy alacsony, 5-6 bar körül volt a nyomás, a 85 kg súlyom  a gyors kanyargós lefelén kicsit elnyomta a gummát a felnitől és ott szökött ki a luft. És ez így is maradt amíg újra nem igazgattam a külsőt. Konklúzió: az outi tubeless nem MTB, itt nem lehet büntetlenül alacsony nyomáson menni. Vagy csak még nem elég kiforrott azt Schwalbe / Shimano alapú TL rendszer..


andersen módosította - 2014. július 26. - 20:58


#8263
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.206 hozzászólás

igen

 

köszönöm!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8264
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

megerősítést szeretnék kérni:

jól emlékszem, az országúti hátsó váltók csereszabatosak a montis váltókkal 9-es rendszerben? (shimano-ról van szó)

igen


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8265
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.206 hozzászólás

megerősítést szeretnék kérni:

jól emlékszem, az országúti hátsó váltók csereszabatosak a montis váltókkal 9-es rendszerben? (shimano-ról van szó)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8266
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

megérkeztek a képek a bicajról :)

 

http://www.kephost.com/image/GGq
http://www.kephost.com/image/GGu
http://www.kephost.com/image/GGr
http://www.kephost.com/image/GG4

 

hogy tetszik? :)


Bergmann módosította - 2014. július 26. - 10:57


#8267
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Óje, a mai délelőttömet sikeresen elcseszerintettem, s a délután is bizonytalan, ezt annyira nem kedvelem :D De kell a km, amit mostanában ismét az unalomig ismert útvonalakon gyűjtök, mert nagyon nincs választék itt Debbie környékén.

 

Otthon ami már hiányzik, egy kis víztározó-körüli csapatás. Az igazi remek tüköraszfalt kerékpárút, igaz, pár helyen poros meg aprókavicsos, de tolerálható, nagyon jó kis kanyarokkal, s konstans orkánszéllel (kérdezik, minek olyan alacsonyra állítani a kormányt, hát, azért.. )

 

Tegnapi karikán olyan apróságok jöttek ki, hogy egyszer nagyobb terhelésnél egy nagy "rúgásugrást" éreztem, nem tudom, hogy a szabadonfutó csúszott-e meg, avagy a lánc ugrott-e. Pár lánckeréken sajnos kissé "darabosan" fut a lánc, de most ezt elhasználom. Az új sor-lánc már megvan, idő kérdése, mikor kerül föl.

 

Ütemes kattogás hajtás közben 1-2 lánckeréken, gondolom, nem fekszik föl szépen azokra már a láncocska. Sajnos rossz tapasztalat, hogy nem lineárisan nyúlnak ezek, van, hogy hónapokig semmi, aztán 2-3 nap alatt "megadja magát" és elkezd furcsa dolgokat produkálni.

 

A rubino külsők állapotán el vagyok ám ámulva. Hátul kockásodik ugyan, de ha megnézem, mennyi lehet benne, 6ezer km fölötti számot képzelek, vegyes használatból. És a tapadásra-futásra még probléma nem volt.

 

Sheldon szerint MINDIG a jobb állapotú guminak kell ELÖL lennie, szóval a rotálást nem javasolja.

 

Majd meglátjuk, mi lesz a vége. Rugógyártásra nem tudom, mennyire tudnák megoldani a fékváltókar-rugókat, elvégre azokat egy gyűrűvel együtt szokták cserélni. :) De mindenképp előny, hogy fékekhez olcsón beszerezhetőek, gyárthatóak, ha szükséges.

 

Érdekelne amúgy Campag fékváltókar-shimano fék keverése. Shimanonál ugyebár a karban nagyon erős a visszatérítő rugó, míg campynál a karból az kb. hiányzik, ha nem lenne a kis váltópöcök a fékkar mögött, utóbbi szabadon lógna.. A campánál a fékek rugói erősek, shimanonál a fék rugói lágyak, s a fékkar erős. A két rendszer keverése nem okozna túl lágy fékérzetet? Az biztos, hogy a campa fék-shimano fékkar párosítás nagyon darabos-nehezen adagolható, rossz kombináció.. :)

 

Ez csak egy kis eszmefuttatás volt részemről.

 

Btw: nagyon ajánlom a Naturlandos jégzselét. Iszonyat, mennyire "hűt", s szerintem a lokális perfúzió fokozása révén a regenerációt is elősegíti, legalábbis a tegnapi 400 sétálós kitörés és 65 (ingával kb. 70) km után kutya bajom.

 

950 ft-ot megér.. Főleg,hogy nem csak ezt veszek a bioboltban :D (medvehagymatea rlz)



#8268
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Sziasztok!

Megrepedt az országúti kormányom....még tartja magát, de recseg, meg kissé hajlik jobbra-ballra:) :)
25.4-es befogó, 430mm. Boltokat végigjártam a városban, sehol semmi, netes rendelés lesz a nyerő. Elég szerény a kínálat:
Altrix
http://sport.vatera....1915126067.html

Noname (webshopban azt írják, ezt is a neuzer gyártja)

http://sport.vatera....1915126268.html

ebike-on van még zoom, meg bringabutikban longus, de mindkettő csak megrendelésre, ki tudja mikorra jön meg.

 

szóval:
ebike, bikemag, vatera, olx, bringabutik átnyálazva. 
maxi-bike-nál még nézelődök.

Van esetleg tippetek, merre keresgéljek még?


jackbacsi87 módosította - 2014. július 26. - 09:39


#8269
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Ha Acsa után továbbmész Erdőkürt, Kálló felé, akkor bármilyen korábbi útminőség billiárdasztalnak tűnik. Igazi Nógrád, vadkelet

tudom milyen arra az út. :) minden 3. 4. évben megyek arra,és rájövök,h mennyire hülye vagyok,h arra mentem. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8270
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://revomag.hu/20...aralas-hazilag/  itt van ez a remek kis írás,ami egy törött rugó kapcsán jött létre. én is törött rugóról fogok írni,csak nekem a fékemben kellett cserélni. 

régi,2 forgásfontos record fékjeim vannak. kb 20 évesek lehetnek,így nem csodálkoztam,amikor múlt évben eltört az első fékem rugója. velük gyártattam: http://rugokeszites.hu/ sajna idén a hátsó adta meg magát,így megint hozzájuk fordultam. hétfőn leadtam a rendelést,tegnap pedig érte mehettem. talán tudtam volna gyárit is venni,de ez kb 1/3-ad áron volt. 6000 körül lenne az eredeti,ez meg 1800 körül volt. most 3-at csináltattam,így most van 2 tarcsi rugóm is. tehát 40 évig erre nem lesz gondom. :D

 

most pedig egy kis útvonal a környékemről: Vác>Rád>Penc>Csővár>Acsa>Galgagyörk>Galgamácsa>Váckisújfalu>Váchartyán>Vác. kb 60 km. régen sokat jártam erre,de idén először mentem ezt a kört. és talán utoljára is. mostanra csak kb 20-25 km-en élvezhető a sima aszfalt. nem használhatatlan,de olyan a minőség sok helyen,mintha fölmarták volna. sok kis luk miatt,meg időnként beszorulsz az út közepére.  

Ha Acsa után továbbmész Erdőkürt, Kálló felé, akkor bármilyen korábbi útminőség billiárdasztalnak tűnik. Igazi Nógrád, vadkelet


  • donciccio kedveli ezt

#8271
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

http://revomag.hu/20...aralas-hazilag/  itt van ez a remek kis írás,ami egy törött rugó kapcsán jött létre. én is törött rugóról fogok írni,csak nekem a fékemben kellett cserélni. 

régi,2 forgásfontos record fékjeim vannak. kb 20 évesek lehetnek,így nem csodálkoztam,amikor múlt évben eltört az első fékem rugója. velük gyártattam: http://rugokeszites.hu/ sajna idén a hátsó adta meg magát,így megint hozzájuk fordultam. hétfőn leadtam a rendelést,tegnap pedig érte mehettem. talán tudtam volna gyárit is venni,de ez kb 1/3-ad áron volt. 6000 körül lenne az eredeti,ez meg 1800 körül volt. most 3-at csináltattam,így most van 2 tarcsi rugóm is. tehát 40 évig erre nem lesz gondom. :D

 

most pedig egy kis útvonal a környékemről: Vác>Rád>Penc>Csővár>Acsa>Galgagyörk>Galgamácsa>Váckisújfalu>Váchartyán>Vác. kb 60 km. régen sokat jártam erre,de idén először mentem ezt a kört. és talán utoljára is. mostanra csak kb 20-25 km-en élvezhető a sima aszfalt. nem használhatatlan,de olyan a minőség sok helyen,mintha fölmarták volna. sok kis luk miatt,meg időnként beszorulsz az út közepére.  


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8272
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Szimpatikus ember nagyon, szerencses vagyol.



#8273
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

Előre elnézést, hogy most egy átlagosnál hosszabb írás következik, de szeretném ha megengednétek, hogy  elmeséljem a mai történéseket.

 

Ma van, életem első napja amikor biciklitulajdonosnak mondhatom magam, na nem egy igazi versenykerékpár, inkább egy fél/háromnegyed...de nekem most éppen elég, a kezdeti kerékforgásokkor.Na szóval ma bementem délután a Pavlikba( pécs egyik kerékpárboltja) ahol kicserélték a defekteshátsómat illetve kicsit javítottak  a hátsóváltón, ez volt 3300 forint(tudom elég sok, de majd a későbbiekben próbálok az ilyen apróságokon spórolni :) )

Aztán kimentem egy másik boltba ahova tegnap óta el akartam jutniu mivel az egyik jó barátom aki régóta kerekezik ajánlotta....Pista bike a neve a helynek, ez egy kis családiházban van, ahova belépve  a szerelőhelyiség van amiből nyilik a többi rész. Tudni kell hogy ez az üzlet HIrth István tulajdona, talán van akinek mond ez a név valamit, kevesebbet, többet, ha érdekel nézzetek utána.

 

Ujabb plusz dolog amire nem nagyon számítottam, illetve nagyon halványan, hétfőtől inasként mindennap tevékenykedhetek az üzletben, ezzel kicsit mélyebben belelátva a dolgokba :)

 

Kicsit a bringáról: ugye ez egy szputnyik váz, a pavlikban 3300 forintot fizettem, Pista bánál pedig, 5ezret, ott kaptam egy új nyerget, bebandázsoltuk a kormányt, leszereltünk minden fölös dolgot, és segített magamra állítani a bicajt, így máris sokkal kényelmesebb :)

Pista bá mondta, hogy majd egy hátsóváltó csere nagyon ráférne, de még egy ideig használható, iletve a monoblok is érdekes, de ezek nem akut dolgok, így kibírom velük egy két hétig elvileg :)

 

Hazaútról mivel Pista bától hazatekertem aranyosgadányba a szülőfalumba, ez kb 14-15 kilométer, nem volt vészes, egyszer áltam meg mert beragadt a váltó... :D de holnap azt beolajozom ilyen nem lesz többet remélem :)

fizikailag sokat kell erősödnöm, de a mai nap megfelelő alátámasztása volt annak hogy jó úton indultam el, bátorított Pista bá is, és mindig mosolyogva nézett rám, és megtisztelve éreztem magam, hogy egy ilyen szakmailag képzett ember az inasává fogadott félig meddig.

 

nem nagy gáz ha kérek visszajelzéseket? bánnnátok ha néha lenne ilyen bejegyzés, hogy mik az ügyes bajos dolgaim, lehet indítok egy blogot :)

nem tudom majd eldöntöm... :D

 

szép estét!

 

u.i.: a gépről holnap rendes napfényben fogok képeket csinálni, azokat majd megosztom veletek.



#8274
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Csak erdekessegkent megemlitem, hogy a Fizik tojik az eltort nyergemre, mert mar elmult 2 eves. :(

Ez esetleg jo hir lehet annak, aki azt hitte, hogy csak 1 evig cserelik.   Szoval tessek meg 2 eves kora elott eltorni, ha mar!


ave módosította - 2014. július 25. - 18:38

  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#8275
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

van egy szép Moser-em, amin a korhű nyereg(Dolphin, ha ez mond bárkinek is valamit) gyalázatosan kényelmetlen, így lecserélném valami modernebbre, hogy az augusztusban esedékes több napos, Káli-medencés, Balatonos túránkon kényelmesen tekerhessek. korábban már próbálkoztam a dologgal, de emlékeim szerint azon bukott el, hogy a campa nyeregcső feje nem volt kompatibilis egy montiról maradt nyereg síntávolságával. létezik ilyen probléma, vagy user error inkább? 

ebből adódik még egy kérdés: megoldható, hogy normális nyergem legyen a szép nyeregcsővel, vagy valami kommersz cuccot kellene használnom az új üléssel? 

 

kösszcsi.



#8276
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya
Na kinek van 2006-os Touros festina órája? :D
F16222 a száma csekkoljátok le :)

#8277
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Fotok meg nincsenek, de vegulis mukodik a 11 fokozat a 10-es kereken.  Szobaban legalabbis.

Proba holnap, max power konuszon, mert az a gyenge pont.


  • Vejne kedveli ezt

#8278
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Vejne, az aláírásodból hová tűnt az a telefonkönyvnyi link?

hmm az jó kérdés. rájöttem, hogy nem szükséges az oda, mivel "kiguglizom" 20 mp alatt. Ez a vicc sajnos, amióta a zinternetet a zsebében hordja az ember, még arra is képtelen, hogy egy utcanevet megjegyezzen :D

 

szerencsére lfgss-en megvannak :D

 

http://www.disraelig.../Site/Home.html

http://en.wikibooks....ging_Dimensions

http://www.ctc.org.u...-gears/shimergo

http://www.equusbicy...lumbuschart.htm

http://kitesurfbiker...-on-bike-steel/

http://velobase.com

http://www.sheldonbr...ard/weights.htm

 

Hogy azon az oldalon miért vagyok fent... Egyszer vettem onnan, jól át is ....-tak vele ("crispy and works well" váltókar csak magától ledobta a fokozatokat még tüköraszfalton is néha, meg a "hoods are a bit smooth, but there are no tears on them" fékváltókargumik meg széttépve-nyújtva voltam egy rahedli enyves ragasztóval rádolgozva a fékváltókarra, gusztustalan sárgás-hálós maradványokkal. Meg amúgy is úgy néztek ki a karok,mint amikkel többször ütköztek betonfallal változatos becsapódási szögekből..)

 

Külön vicc az oldalon, hogy bárki próbál az egyesült királyságon kívülről eladni bármit, HIÁBA van óriási betűkkel a neve alatt, hogy hol található (Vilnius, Rotterdam, Vienna, stb..) és írja le a posztban, hogy márpedig külföldről küldi, és "az ár magában foglalja a postaköltséget is", a sok figyelmes angol a "személyesen hol nézhetem meg?" és "mennyi a posta?" kérdésekkel árasztja el a topikokat. 

 

Meg mintha arrafelé a kiváló-újszerű-megkímélt szavak mást jelentenének. Elhiszem, hogy naponta szakad az eső, ráadásul a csúnya nedves levegő, meg közel a sós tenger, de arrafelé még a Dura Ace fékek csavarjai is szétrohadnak "kevés jóidős használat" mellett.

 

Vagy csak valaki lusta takarítani? :D

 

Donciccio: a WD-40 tényleg nem jó ilyesmire, de. Felszedi a bandázst,bármennyire makacs a ragasztócsík (BHT-01-est próbáltam felszedni, de annyira erős volt a csík, hogy egyből elkezdett szakadni. Pár csepp WD-40 alá, és kész, egyben feljött, szakadásmentesen.) Remekül tisztítja a csúnya olajos foltokat, makacs szennyeket. 

 

Láncmosást tavaly benzinben végeztem meg hígítóban (makettezés! A lamina cribrosán át instant a frontális lebenyt támadják a kellemes gőzök, oldószerek, az idegszövet meg úgyis nagyobb arányban tartalmaz lipideket, legalább azt is tisztítja a cucc, igen hamar befogható vele a rózsaszín egyszarvú rénszarvas macskaköves csillagösvényeken) idén meg elég egy kis forró mosószeres víz kefével, száraz ronggyal, meg pár csepp Hanseline láncolajjal. A jelek szerint a "hamisított utánzat" kínai láncom nem akarja beejteni a nyúlásmérőt, szóval tartós ez, na, vettem is még egyet 2100 ft-ért (HG-50-es kínai ebay aukción elcsípve.. Van a családban 3 darab 8s bringa is immáron, pajtik közül 4-en vannak 8s vagy hetes rendszeren, nem fog kárba menni)

 

Au... Egy moderátort :D

 

szerk: nem lehet, hogy a bevándorlók és vendégmunkások tehetnek arról, hogy angliában minden alkatrész tönkremegy? :S


Vejne módosította - 2014. július 24. - 19:46

  • smokk kedveli ezt

#8279
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

télre elfogadnék egy ilyet, egy baj van vele,az orosz hajtókarra nem lehet más pedált felrakni.én azt mondom kezdésnek jó ez(nekem olyan volt amin elől 2 lánctányér volt) gyűjtsd a pénzt aztán ha marad a lendület lecseréled egy komolyabbra,a sárvédők  a télen jók lesznek.

Akkor ez pozitív? :)



#8280
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

 

Na ledolgoztam,megkaptam eredeti szputnyikváz, kis felujitás kell, utána használható lesz elvileg, 6ezer a felújítás....így eddig. Kérem a rideg valóságot: megéri?

 

képeket csináltam nem a legjobb beállításból de talán látszik a lényeg....nem fog telni most drágábbra, marad a bohóckodás, de ideiglenesnek jó lesz remélem :)

 

Képek:

 
köszönöm az eddigi segítségeteket :) remélem ezentúl is ilyen segítőkészek lesztek és fordulhatok hozzátok ügyesbajos dolgaimmal :)

 

télre elfogadnék egy ilyet, egy baj van vele,az orosz hajtókarra nem lehet más pedált felrakni.én azt mondom kezdésnek jó ez(nekem olyan volt amin elől 2 lánctányér volt) gyűjtsd a pénzt aztán ha marad a lendület lecseréled egy komolyabbra,a sárvédők  a télen jók lesznek.