brékó-brékó, szolgálati közlemény donciccio részére:a bottyáni átjáró átjárható.
vettem. köszi. vége.
brékó-brékó, szolgálati közlemény donciccio részére:a bottyáni átjáró átjárható.
vettem. köszi. vége.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ha kinagyítva nézed az eredeti képet látni hogy ez natúr aszfalt, még nincs beszórva (az éles szélét nézd a kép bal közepén), a már beszórt példán lehet látni ahogy az éles aszfaltszélen kívűl elhalványul a szórás.
Én meg úgy gondoltam hogy mi, bringások járjunk minél többet arra, mert ha erdészeti/gépjárművekkel lesz beledöngölve akkor egyenetlen nyomvonal lesz belőle. Nem troli/buszmegálló féle gyűrődéstől félek hanem attól hogy a nyomvonal szépen kikopik és az ott keletkező töréseket, lyukakat hosszabb ideig hagyják majd a következő turnusban "mert a többi része még egész jó". Olcsó/rövidtávú megoldásnak híg lesz a leve..
Hm, nem tudom, annyira nem tudom kinagyitani, de ettol a kulonbsegtol eltekintve (valoban olyan messzirol nezve mint az aszfalt, tehat viszonylag eles a szele) szerintem ugyanarrol az anyagrol van szo. A chip sealt lehet tobbfele vastagsagban, kulonbozo igenyesseggel teriteni. A roadbikereview forumon olyat is olvastam, hogy valami 7-8 cm mely bitumenre tettek 2-3 centi felso kavicsreteget, amibe siman beleragad a kerek. Nalunk a felverodest tartom nagyobb problemanak (meg egy autonak sem jo az ilyen burkolat, nemhogy egy karbonvaznak).
Nyilvan uthengerrel lenne jo parszor vegiggurulni rajta. Sajnos a forgatokonyved eleg valoszinu.
>Ha kinagyítva nézed az eredeti képet látni hogy ez natúr aszfalt
Hat ez az! Ez a foton aszfalt! Ezt mar nem kell beszorni semmivel.
A chipseal eseten valami igen folyekony valamit spriccelnek ki egy tartalybol, es utana arra ontenek kavicsot.
De ezen a kepen szerintem aszfalt van.
Jajma, dehogy. Csak egy orult fannal talalkozott, aki Froome hasonmasnak oltozott.
Ne vicceljunk, Froome csak fizetett kriteriumokon ment sarga mezben a Touron kivul, de ugye azt is csak TAVALY, mert akkor nyert, nem iden.
Isti, es legalabb szőrős laba volt?
Foton tokeletes aszfaltnak tunik, de valojaban ez az aprokavicsos burkolat.
Ha kinagyítva nézed az eredeti képet látni hogy ez natúr aszfalt, még nincs beszórva (az éles szélét nézd a kép bal közepén), a már beszórt példán lehet látni ahogy az éles aszfaltszélen kívűl elhalványul a szórás.
Javasoltam, hogy minel tobbet jarjanak rajta terepjaroval, teherautoval ezert
Én meg úgy gondoltam hogy mi, bringások járjunk minél többet arra, mert ha erdészeti/gépjárművekkel lesz beledöngölve akkor egyenetlen nyomvonal lesz belőle. Nem troli/buszmegálló féle gyűrődéstől félek hanem attól hogy a nyomvonal szépen kikopik és az ott keletkező töréseket, lyukakat hosszabb ideig hagyják majd a következő turnusban "mert a többi része még egész jó". Olcsó/rövidtávú megoldásnak híg lesz a leve..
a szigetre jött csajozni, neki ez a tapering hét.
Lehet a Pavera jott edzeni a magyar aszfalton
ez is csak egy britt: jött olcsón bebaszni :-)
amúgy vuelta előtt ide minek? ismer valakit a sportkorázból, még a régi időkből amikor jól ment nekünk a "sport"? :-)
de tényleg mit keresne itt az év legfontosabb (TDF után történtek miatt) 3 hetese előtt? Ha ezeknél minden annyira ki van dekázva, mint ahogyan azt sokan hiszik akkor valóban nagy luxus lenne itt héderelni pár nappal vuelta start előtt
a szigetre jött csajozni, neki ez a tapering hét.
Nem fogjátok elhinni, kivel találkoztam ma a Városligetben... Chris Froome-mal!!!!!
Sárga Pinarello Dogma, sárga trikós (!!!) Sky mez, sárga bukósisak... És tekert mint a veszedelem!
Lehet, a Sky legújabb találmánya, hogy az oxigénhiányos környezethez nem is kell magashegységbe menni, elég a jó szmogos budapesti belváros is! Ha pár héten belül megjelenik több ProTour csapat a belvárosban, hogy utánozzák a Sky-t, elméletem beigazolódik...
ez is csak egy britt: jött olcsón bebaszni :-)
amúgy vuelta előtt ide minek? ismer valakit a sportkorázból, még a régi időkből amikor jól ment nekünk a "sport"? :-)
de tényleg mit keresne itt az év legfontosabb (TDF után történtek miatt) 3 hetese előtt? Ha ezeknél minden annyira ki van dekázva, mint ahogyan azt sokan hiszik akkor valóban nagy luxus lenne itt héderelni pár nappal vuelta start előtt
Nem fogjátok elhinni, kivel találkoztam ma a Városligetben... Chris Froome-mal!!!!!
Sárga Pinarello Dogma, sárga trikós (!!!) Sky mez, sárga bukósisak... És tekert mint a veszedelem!
Lehet, a Sky legújabb találmánya, hogy az oxigénhiányos környezethez nem is kell magashegységbe menni, elég a jó szmogos budapesti belváros is! Ha pár héten belül megjelenik több ProTour csapat a belvárosban, hogy utánozzák a Sky-t, elméletem beigazolódik...
Ez komoly? Beszeltel is vele?
Nem fogjátok elhinni, kivel találkoztam ma a Városligetben... Chris Froome-mal!!!!!
Sárga Pinarello Dogma, sárga trikós (!!!) Sky mez, sárga bukósisak... És tekert mint a veszedelem!
Lehet, a Sky legújabb találmánya, hogy az oxigénhiányos környezethez nem is kell magashegységbe menni, elég a jó szmogos budapesti belváros is! Ha pár héten belül megjelenik több ProTour csapat a belvárosban, hogy utánozzák a Sky-t, elméletem beigazolódik...
UPDATE (telefonos tajekoztatas a szentendrei erdeszettol): 1. Ennyire volt penz (mondjuk ez sejtheto is volt). 2. Bar kerekparosbarat javitaskent kommunikaltak, ez elsosorban erdeszeti ut, nem kerekparos edzoterep (ok, elfogadhato). 3. Ami jo hir, elvileg a hasznalattol az apro kavics idovel valamennyire benyomodik majd az alatta levo bitumenretegbe. Javasoltam, hogy minel tobbet jarjanak rajta terepjaroval, teherautoval ezert
ad 3.: A Jánoshegyi úton már sokkal kevésbé pattog a bringára a kavics, mint amikor megcsinálták, szóval tényleg eltűnik a kavics.
Ezek után nem túl valószínű, hogy nyitnék büfét a Pilisben. Egy energiaszelet-automata viszont pokolgépes lenne
Ez vegulis a chip & seal burkolat? (Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Chipseal )
Amerikaban is eleg sokan anyaznak erre, ott is sok ilyen van, mert hat az aszfalthoz kepest felaron megoldhato a burkolas ezzel a technikaval.
De lehet a Pilisben mas van, nem is lattam.
De mivel a wikipedia szerint a chipseal az "As a rule, chipseal is hated in the cycling circles.", szoval konnyen lehet, hogy errol van szo.
Ez az! Az idezett mondat melle lasd az elozot is: "Chipseal is also very good at ruining bike rides, due to its abrasive nature on bicycle tires".
steveadorjan módosította - 2014. augusztus 18. - 10:50
Valami remlik, de nem emlekszem, hogy tenyleg ilyennel burkoltak. Meg ott talan nem voltak ilyen hosszu egybefuggo feluletek. A Janos-hegyi szerpentinen lattam meg mostanaban hasonlo "megoldast", de ott szerencsere csak kis foltokban.
UPDATE (telefonos tajekoztatas a szentendrei erdeszettol): 1. Ennyire volt penz (mondjuk ez sejtheto is volt). 2. Bar kerekparosbarat javitaskent kommunikaltak, ez elsosorban erdeszeti ut, nem kerekparos edzoterep (ok, elfogadhato). 3. Ami jo hir, elvileg a hasznalattol az apro kavics idovel valamennyire benyomodik majd az alatta levo bitumenretegbe. Javasoltam, hogy minel tobbet jarjanak rajta terepjaroval, teherautoval ezert
A kavicsok tényleg el fognak tűnni idővel, felénk is szoktak így javítani utakat, viszont a komplett új aszfalt is eltűnik egy-két éven belül, ha sok autó jár rajta.
A sebesség mindent megold.
Ez vegulis a chip & seal burkolat? (Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Chipseal )
Amerikaban is eleg sokan anyaznak erre, ott is sok ilyen van, mert hat az aszfalthoz kepest felaron megoldhato a burkolas ezzel a technikaval.
De lehet a Pilisben mas van, nem is lattam.
De mivel a wikipedia szerint a chipseal az "As a rule, chipseal is hated in the cycling circles.", szoval konnyen lehet, hogy errol van szo.
Itt még nem jártam a felújítás után az igaz, szóval ezt konkrétan még nem láttam, de talán 2 éve csinálták a Kakashegyi út egyes szakaszait (erdészeti út Dömör kaputól fel Dobogókő irányába) hasonló módszerrel. Először én is fogtam a fejem, hogy minek kellett ezt a kavicsos szart leszórni ide. Aztán szépen lassan az eső meg a közlekedés lehozza a felső laza réteget és egész használható marad utána, ehhez kell fél év, utána szerintem jó lesz. Ha kíváncsiak vagytok milyen lesz, akkor guruljatok át paprétről kb. 15 perc (Kisrigó étteremnél be az erdészeti útra és annak a végén jobbra felfelé, de balra is lehet menni vissza Dömör kapu felé, asszem ott is vannak javított szakaszok)
Valami remlik, de nem emlekszem, hogy tenyleg ilyennel burkoltak. Meg ott talan nem voltak ilyen hosszu egybefuggo feluletek. A Janos-hegyi szerpentinen lattam meg mostanaban hasonlo "megoldast", de ott szerencsere csak kis foltokban.
Foton tokeletes aszfaltnak tunik, de valojaban ez az aprokavicsos burkolat. Szep simara van teritve, de attol meg rendesen pattog a gumi alatt. Az Allo-ret alatti kis fahaztol lefele egy szakaszon maradt rendes aszfalt, illetve a Pap-retnel a sorompo elott egy kis szakaszon.
Itt még nem jártam a felújítás után az igaz, szóval ezt konkrétan még nem láttam, de talán 2 éve csinálták a Kakashegyi út egyes szakaszait (erdészeti út Dömör kaputól fel Dobogókő irányába) hasonló módszerrel. Először én is fogtam a fejem, hogy minek kellett ezt a kavicsos szart leszórni ide. Aztán szépen lassan az eső meg a közlekedés lehozza a felső laza réteget és egész használható marad utána, ehhez kell fél év, utána szerintem jó lesz. Ha kíváncsiak vagytok milyen lesz, akkor guruljatok át paprétről kb. 15 perc (Kisrigó étteremnél be az erdészeti útra és annak a végén jobbra felfelé, de balra is lehet menni vissza Dömör kapu felé, asszem ott is vannak javított szakaszok)
A linken szereplo foton az ut hol van? Az tokeletes burkolat!
Foton tokeletes aszfaltnak tunik, de valojaban ez az aprokavicsos burkolat. Szep simara van teritve, de attol meg rendesen pattog a gumi alatt. Az Allo-ret alatti kis fahaztol lefele egy szakaszon maradt rendes aszfalt, illetve a Pap-retnel a sorompo elott egy kis szakaszon.