Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#6641
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Mekkora a váz? Vizszintes felsocsohossz?

Egyébként én is azzal èrtek egyet hogy a 10cm-nél rövidebb stucniknak valahol az 50-es vázakig van létjogosultsága. Kevés furább setup van mint pl egy 60-62es váz (felsőcsove 57-59) egy 90es stucnival. Ilyenkor a rider háta túl nagy szõget zár be a vizszinthez képest, igy egyertelmuen derékfäjást okoz.

 

48 cm vázméret, (váz aljára írva: 48 CC) 53,7 cm felsőcsőhossz. Már csak az a kérdés akkor ehhez az én 170 cm magasságommal, milyen stucnit vegyek majd ha ez így nem válna be? 100 mm vagy 90 mm? Illetve ajánlottak nekem ugye egy Pinarello stucnit ami 85 mm. Eközül a három érték közül kellene belőni a jó hosszt.

 

Tudom, látom. (Egyébként +13fokban áll :) ).

 

Simán mehet a rövidebb stucni, nem kell annyira félni a kormányzástól, kis méretekben különben is a rövid a nyerő a lapos fejcsőszög miatt.

 

Nem félek ettől. :) Csak olyanokat olvastam hogy rövidebb stucnival a kormányzár rosszabb lesz. Persze ezt mondhatta egy 180 cm magas ember is.


Norby86 módosította - 2015. február 12. - 23:18


#6642
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Mekkora a váz? Vizszintes felsocsohossz?

Egyébként én is azzal èrtek egyet hogy a 10cm-nél rövidebb stucniknak valahol az 50-es vázakig van létjogosultsága. Kevés furább setup van mint pl egy 60-62es váz (felsőcsove 57-59) egy 90es stucnival. Ilyenkor a rider háta túl nagy szõget zár be a vizszinthez képest, igy egyertelmuen derékfäjást okoz.

#6643
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez a stucni most lefelé áll, nem felfelé, ez most -6 fokba van fordítva. Szerintem egyáltalán nem nagyapós, nézd meg ezen az oldalon a gyári képet: http://www.wiggle.co...na-tiagra-2012/ Ezen is alul van a 3 gyűrű. Minden embernek mások a testi adottságai, így nincs két egyforma jó beállítás. Ha én kiveszem a gyűrűket alóla, akkor nagyon előre kell nyúlnom és a kormányzás stabil érzetét teljesen elvesztem. Onnan tudom hogy mikor megvettem és haza bicikliztem vele, az úton folyamatosan azt éreztem hogy a kormány elejét valahol a következő sarkon kell keressem, abszolút nem voltam egyensúlyba. Most hogy így van beállítva a kormány, már lazán érzem az egyensúlyom, és még ígyis szinte teljesen vízszintes testhelyzetbe tekerek. A váz az kicsit nagyobb, de utólag ezen már nem tudok változtatni, rövidebb stucnival meg mondtátok páran és olvastam is hogy ront a kormányzás minőségén. Annak sincs értelme szerintem hogy lentebb teszem a kormányszárat és átfordítom +6 fokba a stucnit.

 

Vejne: Ennél a Dedánál ha jól látom nincs alsó fogásnak kialakítva ív. Pedig én azért ott is fogom fogdosni. :) Nem rossz az a fogás, még 2 ujjammal el is érem jelenlegi állapotban a fékkar végét onnan. Csak azért kérdeztem hogy a fékkar jó szögbe áll e, mert ha lejjebb húznám kényelmesebben elérném alsó fogásból a fékkart mint most. Minden esetre még ezen majd maximum finomítok holnap.

Tudom, látom. (Egyébként +13fokban áll :) ).

 

Simán mehet a rövidebb stucni, nem kell annyira félni a kormányzástól, kis méretekben különben is a rövid a nyerő a lapos fejcsőszög miatt.



A sebesség mindent megold.

 


#6644
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Ne rakd fel a bandázst, csak ha már belőtted a fékkarok helyzetét bicajozás alapján én egy hétig elbicajozgattam bandázs nélkül imbusz kulcsal a zsebemben.



#6645
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Ezt a hajlékonyság alapján szokták belőni. Nyújtott térddel èn meg tudom érinteni a talajt, viszont van aki a tenyerét is le tudja tenni. Szoval ebben nagy difik vannak

#6646
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Norby86,

Hány cm-el van most alacsonyabban a kormány mint a nyereg?

 

5 cm



#6647
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Norby86,

Hány cm-el van most alacsonyabban a kormány mint a nyereg?

#6648
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Nagy váz -> hosszú fejcső, sok alátét + stucni felfelé áll = nagyapós bringa.

 

Ez a stucni most lefelé áll, nem felfelé, ez most -6 fokba van fordítva. Szerintem egyáltalán nem nagyapós, nézd meg ezen az oldalon a gyári képet: http://www.wiggle.co...na-tiagra-2012/ Ezen is alul van a 3 gyűrű. Minden embernek mások a testi adottságai, így nincs két egyforma jó beállítás. Ha én kiveszem a gyűrűket alóla, akkor nagyon előre kell nyúlnom és a kormányzás stabil érzetét teljesen elvesztem. Onnan tudom hogy mikor megvettem és haza bicikliztem vele, az úton folyamatosan azt éreztem hogy a kormány elejét valahol a következő sarkon kell keressem, abszolút nem voltam egyensúlyba. Most hogy így van beállítva a kormány, már lazán érzem az egyensúlyom, és még ígyis szinte teljesen vízszintes testhelyzetbe tekerek. A váz az kicsit nagyobb, de utólag ezen már nem tudok változtatni, rövidebb stucnival meg mondtátok páran és olvastam is hogy ront a kormányzás minőségén. Annak sincs értelme szerintem hogy lentebb teszem a kormányszárat és átfordítom +6 fokba a stucnit.

 

Vejne: Ennél a Dedánál ha jól látom nincs alsó fogásnak kialakítva ív. Pedig én azért ott is fogom fogdosni. :) Nem rossz az a fogás, még 2 ujjammal el is érem jelenlegi állapotban a fékkar végét onnan. Csak azért kérdeztem hogy a fékkar jó szögbe áll e, mert ha lejjebb húznám kényelmesebben elérném alsó fogásból a fékkart mint most. Minden esetre még ezen majd maximum finomítok holnap.



#6649
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Nagy váz -> hosszú fejcső, sok alátét + stucni felfelé áll = nagyapós bringa.



A sebesség mindent megold.

 


#6650
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintem így is elég mély a kormány, 3 távtartó gyűrűvel. :) Amúgy ezen gyárilag van ennyi, igaz mikor vettem, akkor ebből a távtartó gyűrűből 2 volt felül, egy volt alul, de akkor már annyira kellett tornásznom mintha a plafont kéne elérnem. :D Sok olyan versenybringát látok képeken ahol három távtartó gyűrű alul van.

 

 

Még nem próbáltam másik kormányt. Milyen kormányok vannak amik nem nyúlnak ennyire előre?

Deda RHM



#6651
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?

Még meg se melegedett nála a bicaj. Nemhogy kormányváltáson törte volna magát. :)

 

egyébként:

http://apro.bikemag....i-l272845.html#

 

"ajátkezileg összerakott Wilier országúti kerékpáromat. Tavaly nyár elején raktam össze. Kerékszettet, hajtókart, kormányt, fékváltókarokat, nyerget, hátsó-első váltót újonnan vettem rá."

 

Hogy lehet valaki ennyire.... inkompetens?

 

Újonnan vette a régi ultegra szettet, DE simán megvette mellé a campy-rotoros kerékszettet campa sorral? Értem én, hogy a 8s rendszerük egész jól működik együtt, de a 10-esnél én még jót nem hallottam azoktól, akik sh váltáshoz campy 10s sort használtak. Konkrétan zörög-csattog, minden, csak nem finom.

 

Ha valaki egy ilyen giényes vázra igényes alkatrészcsaládot vásárol drága pénzen, miért nem figyel az ilyen "apróságokra"? Ez, ellentétben azzal, mikor pl. a gumin levő felirat nincs egy vonalban a szeleppel, tényleg minőségben befolyásolja a kerékpár használhatóságát.. :( 



#6652
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Flexet adjak? :D

 

viccet félretéve, jó ötlet az a rengeteg távtartógyűrű a kormányszár alatt? :)

 

Szerintem így is elég mély a kormány, 3 távtartó gyűrűvel. :) Amúgy ezen gyárilag van ennyi, igaz mikor vettem, akkor ebből a távtartó gyűrűből 2 volt felül, egy volt alul, de akkor már annyira kellett tornásznom mintha a plafont kéne elérnem. :D Sok olyan versenybringát látok képeken ahol három távtartó gyűrű alul van.

 

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?

 

Még nem próbáltam másik kormányt. Milyen kormányok vannak amik nem nyúlnak ennyire előre?



#6653
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

tavaly ősszel probáltam olyan bringát amin "felfelé álló" stucni volt,elég érdekes volt a kormányzás(persze lehet hogy bennem volt a hiba)



#6654
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?



#6655
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Flexet adjak? :D

 

viccet félretéve, jó ötlet az a rengeteg távtartógyűrű a kormányszár alatt? :)


Vejne módosította - 2015. február 12. - 20:42


#6656
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

"Akkor hol az igazság? "  hát nincs igazság :) nem vagyunk egyformák. Landis szöges ellentétje Sean Yates,és igazából mindegyik eredményes volt a maga modján.

 

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)


Norby86 módosította - 2015. február 12. - 20:37


#6657
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

"Akkor hol az igazság? "  hát nincs igazság :) nem vagyunk egyformák. Landis szöges ellentétje Sean Yates,és igazából mindegyik eredményes volt a maga modján.


  • Vejne kedveli ezt

#6658
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Mindjárt vissza is fordítom az enyémen :(

 

Úgy látom a profik között is akad, akinek fölfelé áll, pl. hengerezés közben néztem ezt a videót, és Mosernek így van, pl. 17:23-27 között látható

 

Az igen! :o Akkor hol az igazság? Elvesztem... De hétvégén kiderül, megyek egy kört. :)



#6659
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

még mindig keresgélek 2. generációs ergopower-re fehér borítást. ilyet: http://www.rosebikes...bers/aid:486045 mondjuk,még mindig nem vagyok biztos benne,h érdemes e rá kiadnom némi pénzmagot rá. itt-ott lehet kapni,de kb 7000 forint. a tuttibringát is felhívtam,h van e nekik,de nem jártam szerencsével. azért őket kerestem első körben,mert 3500 körül volt nekik vlmikor. a másik,h az eladó állítása szerint nem is a legjobb minőség. kenődik,v mi. vlkinek van ilyen gumival tapasztalata? érdemes e keresgélnem,v hagyjam a francba. még a kínai csudásbódékat nem tanulmányoztam kellő mélységben. lehet,h ott lenne. szóval tapasztalatokat,és vásárlási lehetőséget is várok tőletek.  :) köfi

 

lehetőleg vlmi pesti bolt lenne jó nekem

Az a fehér inkább csak vitrinbringára való :-) A fekete gyári campa már bizonyított


  • donciccio kedveli ezt

#6660
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ha már stucni: ma lentebb püföltem a sajátot, mert folyton csúsztam hátra az így is hátra tolt nyergen. : ) hétvégén hosszú távú teszt, városba kényelmes. kb. 1cm-t engedtem lentebb, diós stucninál olyan finoman játszol a magassággal, ahogy aheadnél nem.

 

cserébe hajlik a rendszer, mint a spagetti, de evvaan.