Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#5321
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Múlthónapban sajnos nem tudtam tekerni tanulás miatt. 

Most elkezdeném, de ugyan ott tartok.

Olvastam valahol, hogy akkor van meg a jó pozíció, ha azt hátrakötött kézzel is tudom tartani, kb mint a képen: https://www.stevehog...05/DSCN1283.jpg

Én viszont nem tudom, kéz nélkül túl nagy súly nehezedik "oda", nem az ülőgumókon van a súly. Szerintem kompenzálom vállból. Majd kipróbálok különböző nyergeket, hátha az megoldja a problémát. 

Esetleg csinálok egy szentségtörést, megdöntöm picit a nyerget előre.

ne csodálkozz,ha vlmi fáj. egy hónap kihagyás után neki ugrasz a tekerésnek,akkor nem fog jól esni. lehet,h majd tényleg kell cserélni nyerget,de azt ne felejtsd el,h egy országúti bringa sosem lesz fotel. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5322
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 posts

5 éve megyek Ksyrium Elit-el, semmi baja. Az alu küllőst viszont nem választanám, montiknál sem ritka az alu küllő törése. Gondolom nem véletlenül: az alu a fárasztó igénybevételt nem szereti. A kazettatestet illik olajozni / zsírozni évente a megfelelő kenőanyagokkal. teflonos csúszócsapágy van benne egy helyen de az enyémet kb 25000km-ig nem bontottam meg. miután szétszedtem még semmi jele nem volt a kopásnak.

 

Illik olajozni / zsírozni évente mindenféle kazettatestet?  :huh:


Alex

#5323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Attól h úgy érzem lehet, hogy nagyon nem úgy van; )

A hajtás meg vicces, onnan szoktam tudni, hogy fáradt vagyok, hogy érezhetően romlik a technika s néha szinte rugdosnam a pedált..

Vannak ilyen apró jelek, pl. Felsotestnel ha kevésbé használok also fogást, jelzi, hogy valami nincs rendben, pl, kissé kifacsartam a az alsó hátam...

Ezért is szemezek a piega rhm /215 shallow vagy procraft kormány okkal.. mert elég sokat fogok alul is, de a mostani 144 mm dropos kormánynak így kissé fontebbb kerül a fekvaltokar fogasa mint ahogy szeretném...

Meg mert legalább elerhetnem azt a fránya fekkart. Hiába kényelmes a biomax fele ritchey "agymenes" ha a kezelőszervek nincsenek "within reach "

%%🐽🐹

#5324
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ácsi, én úgy érzem tekerés közben, hogy a karom mindössze azért van, hogy fékezzen-váltson. Nem érzem, hogy terhet kéne hordania, vagy, hogy bármiféle "supportive" funkciója lenne. Csak úgy van, hogy ha áttétet akarok változtatni, vagy lassítani, tudjak mivel. ha előre dőlve elengedem a kormányt, akkor sem érzem azt, hogy buknék előre, mert kb. az ülepemen nyugszik a testtömegem jelentős része..

 

Szerintem.. korrigálj :) nem karból tartod Magad, hanem ülsz, a karod meg irányít. 

 

Wow, hat az nem semmi!  En abszolute terhelem a kezeimet is. (es nem faj se a vallam, se a karom, se semmi kulonobsebben, 10-11 orat is tekerek ha kell)

Ha igy belegondolok, eleg nagy marhasagnak tunik derekbol tartani az egesz felsotestet.  De attol meg lehet, hogy igy kellene.    Ez olyan lehet, mint a korkoros hajtas: ugy kene, de senki se csinalja ugy igazan.

 

Mondjuk errol eszembe jutott, hogy volt egy regi magyar bringas, aki felkaru volt, de megis versenykepes volt, a hosszutavu versenyeken is.   En egy karral nem tudnek, legfeljebb csak par percet tekerni.



#5325
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Sziasztok,

 

Mavic kerekekről mi a véleményetek? Weben több értékelésnél olvastam, hogy törnek a küllők.

Mavic ksyrium ssc-t nézegettem. 

 

Köszi! 

5 éve megyek Ksyrium Elit-el, semmi baja. Az alu küllőst viszont nem választanám, montiknál sem ritka az alu küllő törése. Gondolom nem véletlenül: az alu a fárasztó igénybevételt nem szereti. A kazettatestet illik olajozni / zsírozni évente a megfelelő kenőanyagokkal. teflonos csúszócsapágy van benne egy helyen de az enyémet kb 25000km-ig nem bontottam meg. miután szétszedtem még semmi jele nem volt a kopásnak.



#5326
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ácsi, én úgy érzem tekerés közben, hogy a karom mindössze azért van, hogy fékezzen-váltson. Nem érzem, hogy terhet kéne hordania, vagy, hogy bármiféle "supportive" funkciója lenne. Csak úgy van, hogy ha áttétet akarok változtatni, vagy lassítani, tudjak mivel. ha előre dőlve elengedem a kormányt, akkor sem érzem azt, hogy buknék előre, mert kb. az ülepemen nyugszik a testtömegem jelentős része..

 

Szerintem.. korrigálj :) nem karból tartod Magad, hanem ülsz, a karod meg irányít. 

 

Más:

 

tavaly vizsgaidőszakban 20 kg-ot fogytam a hülye "feszültséglevezetés" miatt... Akkor még nem tudtam, hogy egy Goljan audio végighallgatás 99x többet ér, mint a Robbins többszöri átolvasása :D Szóval, csak óvatosan a sok tanulással. Minőség>>>Mennyiség! :)

 

Még valami:

 

https://www.bike24.c...pgc=0;orderby=2

 

ez a hajlítás ismerős.. Tetszik, ennyiért ajándék!


Edited by Vejne, 2015. June 16. - 15:30.


#5327
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Hanem?   Nehogymar...  Barmilyen bena beallitasu biciklin tudok ugy tekerni, hogy ne legyen ilyen problemam.

Az idofutamositott bringamon pl. tobb centivel van lentebb es kozelebb a kormany es azzal is siman eltekereszeszek fekkarfogasban is.

 

A korabban betett kepek alapjan neked semmi fundamentalis problemad nincs a beallitasokkal.

, va

btw. guminyomas mennyi?

Múlthónapban sajnos nem tudtam tekerni tanulás miatt. 

Most elkezdeném, de ugyan ott tartok.

Olvastam valahol, hogy akkor van meg a jó pozíció, ha azt hátrakötött kézzel is tudom tartani, kb mint a képen: https://www.stevehog...05/DSCN1283.jpg

Én viszont nem tudom, kéz nélkül túl nagy súly nehezedik "oda", nem az ülőgumókon van a súly. Szerintem kompenzálom vállból. Majd kipróbálok különböző nyergeket, hátha az megoldja a problémát. 

Esetleg csinálok egy szentségtörést, megdöntöm picit a nyerget előre.



#5328
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts

Sziasztok,

Mavic kerekekről mi a véleményetek? Weben több értékelésnél olvastam, hogy törnek a küllők.
Mavic ksyrium ssc-t nézegettem.

Köszi!


Mindegyikre írják, hogy törnek, ez nagyon sok faktoron is múlik. Ha bőven beleférsz a súlyhatárba, és nem a Thökölyn grasszálsz fel-le egész álló nap én nem hinném, hogy nagy gondod lesz.

alkdefohij.png


#5329
QuQa

QuQa

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Sziasztok,

 

Mavic kerekekről mi a véleményetek? Weben több értékelésnél olvastam, hogy törnek a küllők.

Mavic ksyrium ssc-t nézegettem. 

 

Köszi! 



#5330
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Nem vagyok a földön fekvőket rugdosó fajta, de ha már belinkeltük a múlt héten az őszi LA filmet, akkor érdekes sztori ez: http://www.nydailyne...ticle-1.1247266

 

Tehát a cikk szerint LA az UCI-t hibáztatta azért, mert rákos lett, pontosabban hogy nem volt a doppingtesztnek a része a növekedési hormon vizsgálat. Elég képmutató érvelés, ha így volt. A kutyaszar se része a doppingtesztnek :-))

Plusz, ide keverik a HCG-t is http://napidoktor.hu...-hcg-hormonrol/ , amit ha LA tolt, akkor tényleg egy fabunkó sötétségű redneck. Mindegy, az érvek elég gyengék, szóval hogy LA később azzal zsarolta a UCI-t hogy miattuk lett beteg, és emiatt kvázi "engedjék " cuccozni vagy "hunyjanak szemet felette".



#5331
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nofene, tegnap PM-ben egy tag belinkelte a flickr galériám, amiben olyan képeket találtam, amiket már el is felejtettem :D

 

https://www.flickr.c...06/11234822334/

 

még pár hetesen a fékváltókarom. Tavaly amit kapott tőlem :\ A gyönyörű NOS állapotból lett egy "heavy wear&tear", meg elég ... .... jobb mechanika.

 

A legidegesítőbb, a fékkar háta mögötti gumipogácsa valamikor "elhagyódott", aminek azért van funkciója :)

 

Aztán: a hajtókarom amilyen szép volt még másfél éve, úgy lett jó ronda. EGYETLEN egy alkalommal esett ki a lánc, azt se tudom, hogy, de végigsértette a felületet rendesen. :)

 

Annyira rossz látni ezeket a régi képeket, hogy mennyivel szebb állapotban voltak az alkatrészek. :( :( Pedig össz-vissz kétszer sikerült esnem a bringával, mindkét alkalommal tavaly, de rám jellemző: ha esek, mindig a bringa sérül. :( :(

 

https://www.flickr.c...06/14578056907/

 

még tavalyi rendelés előttről, hmm.. a Gommitaliákban most van cca. 2700-2800 km, defekt nulla, tapadás kiváló, szövetsűrűség 220, kevlár, 190 gramm darabja, kényelemre veri a Rubino Prot (tapadásra is, de az lényegtelen, azt nem nehéz..) 

 

Csak ronda sárga.

 

De tavaly 3600 volt párban. Annyiért szerintem elnézem neki... :) hátul se nagyon kopik, legalábbis ahogy az ujjam húzom rajta elöl&hátul, nem igazán érezni "kockásodást-lapulást", és még kicsit, bár nem nagyon, de látszik a kígyóbőrminta..

 

a fehér porfestést azért még bánom, bár már annyira nem.. ugyebár az országúti kerékpár színe vörös vagy piros. Szóval tavaly nem volt országútim, de idén már van ^^

 

edit: valaki mondjá' má' meg, mi az a "slooping geo" meg "szlúúúpos váz". A slope=\=sloop. Kiejtésre sem. 


Edited by Vejne, 2015. June 15. - 07:31.


#5332
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts
Igen ez volt a kérdés. Köszi!
  • Vejne likes this

#5333
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok

10 sebesseges shimano fogaskoszoru működik 11 sebességes kazettán? 2-3 műanyag gyűrűt kell használni a fogaskerekek között es úgy jó lesz?

Köszi!

Nem értem. 10-es lánckeréksort szeretnél 11s rotorra (akkor 1.8mm+1mm távtartó szükséges az agyra) vagy micsodacsoda?

 

a 10-es lánckeréksorhoz kell alapból egy 1mm-es hézagoló még 10-es rotorokon is, a 11s rotor meg annyival hosszabb, hogy még egy 1.8mm körüli is kelleni fog. :)



#5334
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts
Sziasztok

10 sebesseges shimano fogaskoszoru működik 11 sebességes kazettán? 2-3 műanyag gyűrűt kell használni a fogaskerekek között es úgy jó lesz?

Köszi!

#5335
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

gondoltam leírok még néhány sort,mielőtt kimegyek megfőni az aszfaltra. :) pénteken azt hiszem megtaláltam a számomra ideális 70 kilis edző pályámat. hasonló nehézségű,mint a régi Nosztra köröm. az is ennyi,és amíg nem voltak bringautak,addig nagyon jó volt haladni rajta. mi a számomra ideális? jó,ha van benne egy nagyobb emelkedő az elején. pipa. ott a Naszály. feltekertem a régi Mészkőember céli,és vissza. a többi részben meg legyen rajta gyorsabb,tempósabb szakasz,ahol el lehet forgatni a nagyobb áttételeket is. ez is pipa. az útvonal többi részén van 2x4000 méter,ami lejtős. ez a vége felé van,így már az erővel sem kell túlzottan spórolni. ez a két lejtős,gyors szakasz Őrbottyántól Vác felé van. az útvonal pedig így néz ki: Vác>Naszály>Vác>Őrbottyán>Csomád>Veres>Őrbottyán>Vác. a végén egy kis városi levezetéssel kijön a 70 km. pénteken mértem az időmet a régi Mészkőember útvonalon. 19:50 lett. kicsit nagyobb tempóm volt,mint előző nap. a pulzusom nem ment följebb szerencsére. 

 

a nagy melegben használtam ilyen mezt is: http://www.bringasme...rekparos-szett/ tök fekete. a sapkám is fekete. azt hittem rossz lesz,de elég jó a szellőzése,így nem éreztem problémásnak. amúgy meg vagyok elégedve ezzel a kínai ruházattal. simán hozza a decás középkategóriát. a végig cipzáras felső meg jól jön ilyen melegben. 

 

az új kulacstartóimról is írok még egy két sort. talán két hete van fönt. http://www.elite-it....nox/ciussi-inox ilyenről van szó. rozsdamentes. ami nem fogja meg a kulacsot. aha,persze. összefogja. :D amúgy nagyon jól tart,és jól mutat az acél vázon. 

 

írtam már a külső gumi mizériámról. nagyon nem szeretnék ebben az évben rá költeni. volt már így is egy csomó használt külsőm,és tegnap az egyik szekrény mélyén megtaláltam a régi rubino pro tech külsőmet. :) ez első keréken volt világ életében,és elég jó állapotban van. szóval bővültek a lehetőségeim. amiből most válogathatok:

11414466_999211046777944_1171870875_n.jp

conti gp 4000,vittoria open corsa,rubino pro tech,és még egy open pave is van,csak az egy pót kerekemen figyel. le akartam szedni a kerékről,de olyan meleg volt tegnap is,h nem volt erőm a 30 fokos lakásban megcsinálni. tegnap a bandázsomat is megigazítottam,mert folyton szétcsúszott. már abban leizzadtam bokáig,h letekertem egy darabon a betekerőt. :)

 

ma még jó lenne menni 70 kilit. akkor kijönne a 3500 kili a sérülésemtől számítva. holnap megyek kontrollra. holnap derül ki az is,h mikor veszik ki az eszcájgot a lábamból. jó lenne ezt a szakaszt úgy lezárni,h egy kerek számot gurultam. egyébként már most többet sikerült tekernem,mint múlt évben. :)

 

na ennyi. lehet,h untat vlkit a hosszú irományom. :)

 

 


  • Alexander the Great likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5336
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Donciccio szerintem féleértelmezte, amit írtam.

 

"Ami kicsit furcsa, a 172.5-ös kompakt hajtás a 175-ös sztenderd helyett."

 

175-ös sztenderd--> 135mm bcd, 53-39 175mm hosszban

172.5-ös kompakt-->110 bcd 50-34 .

 

a sztenderdet én a lyukkörre (135mm) értettem, nem a hosszra. :)

 

igazából az 50-es nagytányért meg tudnám szokni, mert elöl 3 fogszám kb. annyi, mint hátul 1. Viszont a 34-es kistányért nem tudom mire használni síkon, ellenben 36-38t tányért 110 bcd-vel 5-6 ezer ft közt lehet venni :)


Edited by Vejne, 2015. June 11. - 17:09.

  • donciccio likes this

#5337
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

szerintem most is a 170-es a standard :)



#5338
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a kérdés az,h mikortól sztenderd a 172,5,vagy a 175 mm-es hajtókar. a kompakt hajtások előtt hamarabb kapott az ember 170-est,mint bármi mást. legalábbis itthon. én biztos,h megőrülnék,ha a két bringámon ilyen hajtókar eltérés lenne. az áttételtől is megőrülnék,de az talán kisebb probléma számomra. 

A városimon 165-ös van, szóval nem gond. A rövidebbhez könnyebb alkalmazkodni, főleg, ha olyan gyenge vagy, mint én, és szeretsz pörgetni :)

 

Max. egy 38t tányér kéne arra a bringára, mert a 34-es csak tárolásra jó.



#5339
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

már egy ideje nem tekertem föl a mészkőember verseny útvonalán,de ma elmentem a régi célig. időt nem néztem,de egész jól haladtam fölfelé. a mai útvonalam csak annyi volt,h felgurultam a régi célig,aztán még elmentem Őrbottyánig. 59 km lett. az utóbbi két hétben nem mentem túl sokat. előtte köhögtem is rendesen,kicsit beteg voltam. sztem a bokámat is megerőltettem egy kicsit. azért is a kevesebb kili. na mind1 is. szóval a mai "edzés" eleje egész jól esett. ahol még a verseny idején 10-12 km/h-s sebességgel haladtam,ott most 12-14 km/h-val tudtam menni. igaz,h 165-170 között volt a pulzusom,de nem éreztem,h megerőltető lett volna. néhány hónapja a 10-12 km/h-hoz is ilyen pulzus kellett. :) mondjuk ez a meleg kezdi éreztetni a hatását rajtam. 1re rosszabb menni. áttérek megint a kora reggeli tekerésekre. azt hiszem van valami újhullámos neve is a hajnali bringázásnak. talán coffe ride. kitalálták megint a spanyolviaszt. :D

Pár éve egy este annyira meleg volt hogy nem tudtam aludni, még a régi lakásban, ahol ilyen időben alig ment 30 fok alá a benti hőmérséklet. Szóval furcsa érzés volt 11,30-ra hazaérni egy 170 km-s karika után. Kb 4 körül indultam :-)


  • donciccio likes this

#5340
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Biztos jó lesz, bár a trailer alapján kicsit Trainspotting 2: http://mozi.hir24.hu...m-elso-trailere

az előbb néztem én is. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A