Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4101
Írta 2016. január 29. - 15:23
Én: előre toltam a papucsban a kereket 10 mmrel, így rövidebb a lancvilla
Ő: és nem történt semmi...
Amúgy a lancvillak szépen nyúlnak, pár éve 405 volt a sztenderd, most inkább 408, de előfordul 410.
Szerintem a mi szintunkon nincs jelentősege, bár a rövidebb szebb. De utálom, ha pl csak leeresztett gumival lehet kivenni a hátsó kereket...
Bár meredek, hogy sok vazban szépen elfér a 28 as GP4ksii... az már mudcrawler
#4102
Írta 2016. január 29. - 15:17
ok de az már használhatatlan kategória. nem?
nem. minél rövidebb,annál jobb. országutiknál aminek a láncvillája 40 cm,vagy az alatt van,az már elég rövidnek mondható. a pálya vázaknál ennél rövidebb is lehet,mert más az ülőcső szöge,és vékonyabb gumikat használnak. nagy általánosságban 40,5-41 cm körül van az országútra való bringák villája. ami viszont e fölött van,az már nem igazán verseny geometria. legalábbis szerintem már nem az.
donciccio módosította - 2016. január 29. - 15:25
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4103
Írta 2016. január 29. - 12:39
ok de az már használhatatlan kategória. nem?
Nem. Amíg elforog, addig használhato
- donciccio kedveli ezt
#4104
Írta 2016. január 29. - 12:34
ez még sok is. amikor vékony acél váznál van kb 2-3 mm a külső,és az ülő cső között. na akkor van közel.
ok de az már használhatatlan kategória. nem?
- donciccio kedveli ezt
#4105
Írta 2016. január 29. - 11:33
Sziasztok!
SOS kérdés!
Ma vettem egy superior road elite kerékpárt és a következőre lettem figyelmes:
a hátsó gumi mintha túl közel lenne a nyeregvázcsőhöz.
(25ös gumi van benne)
ahogy elnézem jól van berakva.
Mik a véleményetek?
ez még sok is. amikor vékony acél váznál van kb 2-3 mm a külső,és az ülő cső között. na akkor van közel.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4106
Írta 2016. január 29. - 11:31
https://www.youtube....h?v=_PSYcHrWGww villany sram felszerelése,beállítása. azt hiszem valójában mindenki ezt várta az elektromos váltástól. nincs vezeték. könnyű beállítás.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4107
Írta 2016. január 28. - 21:34
Ez ilyen. Nem trekkinget vettél két méter lancvillaval. Nekem ennyi hely sem volt a wiliernel ha túl 23 assal
Akkor jó! Nagy kő esett le a szívemről! Köszi!
Egyből arra gondoltam, hogy valami gáz van.
#4108
Írta 2016. január 28. - 21:32
#4109
Írta 2016. január 28. - 21:30
Sziasztok!
SOS kérdés!
Ma vettem egy superior road elite kerékpárt és a következőre lettem figyelmes:
a hátsó gumi mintha túl közel lenne a nyeregvázcsőhöz.
(25ös gumi van benne)
ahogy elnézem jól van berakva.
Mik a véleményetek?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#4110
Írta 2016. január 28. - 07:29
Reconditioned? Az lehet bármi "öt évig állt a boltban, leporoltuk, fényes mint az új"-tól "valaki használta rendesen, de le van tisztítva, újnak néz ki"-ig
ez tetszik. Lehet én vagyok beszűkült, de a recon szóra egyedül a reconnaissaince-t ismertem, mert kb. mindenki abban az értelemben használja.
#4111
Írta 2016. január 28. - 01:28
Reconditioned? Az lehet bármi "öt évig állt a boltban, leporoltuk, fényes mint az új"-tól "valaki használta rendesen, de le van tisztítva, újnak néz ki"-ig
Tekergek módosította - 2016. január 28. - 01:29
#4112
Írta 2016. január 27. - 14:49
Lehet ittas volt, aki a hirdetést feladta.
Amúgy nem hallottam még a boltról sem jót, sem rosszat. Egyébként ebben az esetben bolti garancia az micsoda?
Biztos olyan, mint nekem az LBS garanciám a 25 éves rozsdás olasz fosra. Pl. állítani kell a fejcsapin "garanciában megcsináljuk", kiesik a hajtásoldali csésze "garanciában visszahajtjuk".
Igaz, utóbbira nem volt példa, mióta menetrögzítővel van behajtva. De felejthetetlen élmény, mikor 30km-re otthonról lenézel, és azt látod, hogy a hajtásoldali csésze mm-ekre kimozdulva, kézzel szépen visszacsavarod, s hazáig term. ismét kitekeredik.
Mondtam már, hogy utálom az olaszokat?
BTW, Donciccio sugallatára ma beruháztam egy SM-SP18 műanyag biszembaszomba, tök jó. Érzésre kisebb ellenállással dolgozik a váltás. Meg nem bírtam ki, feltettem a 28mm-esnek írt CST gumit is, valójában 26.2, ellenben ez nekem azért jó, mert hihetetlen mennyiségben van itthon belsőm.
Hipotézisem, hogy egy 20-25mm-esnek írt belső gumit ha ebben a 26-os gumiban használok, az még extra kényelmet is adhat, mert a nagyobb átmérőhöz jobban kinyúlik az anyag, vékonyabb lesz a fala, s így kissé képlékenyebb, komfortosabb lesz, mintha pont méretben belevaló belsőt használnék. Más kérdés, hogy a túlnyúlás-feszülés extra fali stresszel jár az anyagra, így sérülékenyebb lesz, de szerintem nem azon az 1-2mm-en fog múlni.
Aki kételkedik a 25-26mm-es gumik létjogosultságában a kocabringás tokahuszárok számára, annak üzenem: annyival kényelmesebb, mintha vázat cseréltem volna. 20mm-es külsőim is vannak, újszerűek, mindössze 4000 km-t futottak, de egy méterrel sem vagyok hajlandó többet használni őket.
Majd lövök fotókat, szemre nekem furcsa még a ballonos külső. Főleg az anorexiás vonalú váz-stucni mellett
Vejne módosította - 2016. január 27. - 14:50
#4113
Írta 2016. január 27. - 14:31
http://apro.bikemag....al-l326185.html
derítsük föl, hogy mi a recon.
Reconnaissaince?
Az agyak is jók, Hugi. De a Gosssmer hajtást sem értem, nem is az van ráírva, és az FSA oldalán sem
Milyen bolt-kereskedő az, aki három szót nem tud leolvasni az alkatrészekről?
Lehet ittas volt, aki a hirdetést feladta.
Amúgy nem hallottam még a boltról sem jót, sem rosszat. Egyébként ebben az esetben bolti garancia az micsoda?
#4114
Írta 2016. január 26. - 21:56
http://apro.bikemag....al-l326185.html
derítsük föl, hogy mi a recon.
Reconnaissaince?
Az agyak is jók, Hugi. De a Gosssmer hajtást sem értem, nem is az van ráírva, és az FSA oldalán sem
Milyen bolt-kereskedő az, aki három szót nem tud leolvasni az alkatrészekről?
#4115
Írta 2016. január 25. - 14:23
van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni.
donciccio, on 06 Jan 2016 - 11:39, said:
az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.
néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.
donciccio módosította - 2016. január 25. - 14:23
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4116
Írta 2016. január 25. - 10:10
Minuszokban hegyi intervalozasban a hideg fekkar zavar a legjobban?? Hihetetlen, tenyleg.
Igen.
#4117
Írta 2016. január 25. - 09:40
http://apro.bikemag....tt-l325895.html nem tudok szó nélkül elmenni emellett a kerékszett mellett. sztem elég jó az ára,és egy tartós cuccról van szó. azt hiszem a biker forgalmazott ilyen kerékszettet 2000 körül. az akkori árára nem emlékszem. én,ezt a kerékszettet felhasználva,csinálnék egy aránylag olcsó időfutam bicajt. kb 50-es acél váz nekem. egy alsó csőre szerelhető váltókaros,8-as ultegra szett,könyöklő,meg időfutam kormány,és kész. sztem 200-on belül lehetne maradni. annyi nehézség sztem lenne,h én 54/42-es hajtást használnék elől. hátul nem gond,mert ott jó lenne a 12-21 is. azán később lehetne venni hozzá egy olcsó teli kereket is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4118
Írta 2016. január 24. - 18:06
Síkon így van, ellenben hegyen interval-ezdve nem egészen.
A Marci által említett montis szigetelőt ismerem, sajnos oúti karra nem használató. Kitaláltam valamit, meglátjuk, beválik-e.
Minuszokban hegyi intervalozasban a hideg fekkar zavar a legjobban?? Hihetetlen, tenyleg.
#4119
Írta 2016. január 24. - 10:45
Most nem azert, de kesztyuben nem tokmindegy mibol van? Felorankent kell 10 mp-re hozzaerni.
Síkon így van, ellenben hegyen interval-ezdve nem egészen.
A Marci által említett montis szigetelőt ismerem, sajnos oúti karra nem használató. Kitaláltam valamit, meglátjuk, beválik-e.
- Vejne kedveli ezt
#4120
Írta 2016. január 24. - 10:16
feltekertem ma Gyöngyösről (Spar),Mátraházára (parkoló). nagyon jó volt. én általában utálom a hegyeket,de ez most összeállt a fejemben,és a lábamban. a kritikus pontokon is jó volt a mozgásom. nem estem szét sehol. be tudtam forgatni rendesen az áttételt végig. amúgy,vagy 10 éve nem jártam ezen az emelkedőn.
látszik az idő a fényképeken. csak,h lehessen viszonyítani vlmihez.
- Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A