Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?
Azt hogy két lánckerekes?
Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...
Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?
két lánctányéros megoldások
kompakt: a nagyobb lánctányér 50, a kisebb 34 fogszámú.
semi-kompakt: 52/36
hagyományos versenyzős: 53/39, néha 52/39
egyik sem jobb a másiknál, itt van egy jó összefoglaló cikk: https://roadcyclingu...Zk25l3BlL3gL.97
itt meg lehet matekozni az áttételeket: http://www.gear-calculator.com/
a tripla nem halt ki, de egy kompakt szettel egy szélesebb sorral (11-32, 11-34 sem ritka a mai endurance/túra gépeken, én személy szerint a 12-28-t preferálom) a legtöbb tipikus edzőkörnyezetben egy hobbista/amatőrt kiszolgál. még alpesi túrákra is elég egy 34/32, az is max 10-13 km/h sebességet biztosít országúton, ez csomagokkal egy hágón még elképzelhető, de itthon kevés helyen életszerű. női bringákon, csomagtúrára alkalmasokon fordul elő még...
szerintem ha upgradelni akarsz figyeld meg milyen áttételeket, tányérokat használsz általában. szerintem itthonra egy 50/32-es kompakt szett és a terepviszonyhoz illő sor a legtöbb hobbi bringásnak elég. nyilván ez (új hajtókar+új átdobó) extra költség ahhoz képest, mind ha simán fékváltókart upgradelsz