Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34367 hozzászólás a témában

#3541
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?

Azt hogy két lánckerekes?

Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...

 

Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?

 

két lánctányéros megoldások

kompakt: a nagyobb lánctányér 50, a kisebb 34 fogszámú.

semi-kompakt: 52/36

hagyományos versenyzős: 53/39, néha 52/39

 

egyik sem jobb a másiknál, itt van egy jó összefoglaló cikk: https://roadcyclingu...Zk25l3BlL3gL.97

itt meg lehet matekozni az áttételeket: http://www.gear-calculator.com/

 

a tripla nem halt ki, de egy kompakt szettel egy szélesebb sorral (11-32, 11-34 sem ritka a mai endurance/túra gépeken, én személy szerint a 12-28-t preferálom) a legtöbb tipikus edzőkörnyezetben egy hobbista/amatőrt kiszolgál. még alpesi túrákra is elég egy 34/32, az is max 10-13 km/h sebességet biztosít országúton, ez csomagokkal egy hágón még elképzelhető, de itthon kevés helyen életszerű. női bringákon, csomagtúrára alkalmasokon fordul elő még...

 

szerintem ha upgradelni akarsz figyeld meg milyen áttételeket, tányérokat használsz általában. szerintem itthonra egy 50/32-es kompakt szett és a terepviszonyhoz illő sor a legtöbb hobbi bringásnak elég. nyilván ez (új hajtókar+új átdobó) extra költség ahhoz képest, mind ha simán fékváltókart upgradelsz :)


  • laspring és Vejne kedveli ezt

#3542
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kompakt hivatalos magyar neve

 

KISCSILLAG :)

 

110-es lyukköre van a klasszikus országúti kompaktoknak, a 135 helyett. 

 

Jó, mert rámegy a 33-as kistányér, de kapsz rá 56-os sonkaszeletelőt is. verzatilisebb, mint a 135bcd.

 

a tripla azért halt ki majdnem teljesen (kivéve athena-tiagra), mert:

ronda

nehéz

terpesztősen széles

hosszú kanalas hátsó váltó kell hozzá

rosszabb láncvonalat ad

 

egyedül a hollandok vesznek triplát (paradox..), mert: nekik síkra kell az 53-39, de, ha elutaznak, és emelkedőt is látnak, akkor meg szükségük van a 30-as kistányérra. Ezt úgy oldják meg, hogy triplát vesznek :D

 

amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)

 

Kompaktot vegyél :) idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.


  • DaveRider kedveli ezt

#3543
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?

Azt hogy két lánckerekes?

Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...

 

Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?


laspring módosította - 2016. április 21. - 10:31


#3544
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)

A karbon leveszi, elnyeli a rezgések élét, csúcsát. Szóval az is ráz de sokkal kellemesebb az ülés rajta, valahogy nem fáj rajta annyira pl. egy nagyon rázós, macskaköves szakaszon végigmenni.

És kb. ugyanezt tudja a karbon váz is csak még nagyobb mértékben, sokkal kényelmesebb rajta ülni. (és ugyanakkor meg brutál merev a középrész, minden erőd átmegy a keréknek)


Marci

#3545
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Wilier La triestina..

Megvettem, és valami nem volt jó. Nem éreztem jól magam rajta.

Vettem 22 dolláros karbon csövet, 190 grammost, és egyből jó lett akár 5 órás kiruccokra is. Abból a vazbol 25 cmre volt kihuzva a cső, és érezhetoen jobb volt. Compliance, flexio és vibraciocsillapitas.

Nem csúszott, nem recsegett és nem ropogott.

Most a Dale ( nem ejtett felsocso, alig látszik ki a nyeregcso ) 31.6 os alu csővel van, már egy éve akarok karbont,de mindig elfelejtem, mikor raulok 😀😀

JÓ a karbon. Kényelmes és jó

#3546
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)



#3547
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.460 hozzászólás

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!

ez már végkép nem országúti téma.  :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3548
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.267 hozzászólás

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3549
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

arn módosította - 2016. április 19. - 18:09


#3550
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.460 hozzászólás

http://forum.bikemag...56-cyclo-cross/ az utóbbi néhány hsz megint nem ide való. van saját topikja. 


  • MJani01 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3551
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.267 hozzászólás

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

 

 

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

 

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3552
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

2330102-large.png


arn módosította - 2016. április 19. - 16:51


#3553
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A kerék rögzítés terén merevséget. Rugalmasságot és csillapítást. A TRP nem is teljesen egyenes, az lenne az igazi. Csak ne lenne ilyen kib@..ott drága.

Ha egy jó 29es MTB villa lenne ennyi pénzért akkor nem vacakolnék mert az eladható itthon is gond nélkül ha úgy alakul mert pl. nem kell. De ez senkinek nem kellene még féláron sem.... Igaz az egysebis országúti cuccokat elvitték mint a villám.    

 

 

Igen köszönöm, én is így gondolom. Sajnos egyelőre kiesett a modell mert semmit nem tudnak róla mondani műszaki specifikáció terén (a weben sincs fent semmi). Valószínűleg szabvány beépítési magassággal rendelkezik, bírja a 160-es tárcsát, de azért így nem veszem meg. A súlyát is jó lenne tudni. Amint lesz róla info fel fog kerülni a webre mert ez így szerintük sem ok :)

 

anno neztem atutos es gyorsszaras cx gepek kozotti differenciat - nem sok relaciot lehetett felfedezni azzal kapcsolatban, hogy milyen a kerekrogzites. en sem nagyon tapasztalom, hogy sok jelentosege lenne - sot, az elso alkalommal lelazult (dt qr15), amire gyorsszarnal sose volt pelda.

 

rugalmassagban es csillapitasban inkabb a kialakitason mulik a dolog. az acelhoz kepest, inkabb sulyelonye van. ha ennyit koltenek ra, inkabb neznek egy karbon vazszettet.



#3554
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.578 hozzászólás

mit varsz tole az acelvillahoz kepest?

A kerék rögzítés terén merevséget. Rugalmasságot és csillapítást. A TRP nem is teljesen egyenes, az lenne az igazi. Csak ne lenne ilyen kib@..ott drága.

Ha egy jó 29es MTB villa lenne ennyi pénzért akkor nem vacakolnék mert az eladható itthon is gond nélkül ha úgy alakul mert pl. nem kell. De ez senkinek nem kellene még féláron sem.... Igaz az egysebis országúti cuccokat elvitték mint a villám.    

 

 

A Planet-X az egy elég ismert brit gyártó (kint), nem egy noname kategória. Attól még, hogy itthon a kutya se ismeri.

 

Persze nyilván ők is kínai karbont adnak el, de amihez a nevüket adják, vagy terveztetik (gyártatják) az már nem rossz.

Igen köszönöm, én is így gondolom. Sajnos egyelőre kiesett a modell mert semmit nem tudnak róla mondani műszaki specifikáció terén (a weben sincs fent semmi). Valószínűleg szabvány beépítési magassággal rendelkezik, bírja a 160-es tárcsát, de azért így nem veszem meg. A súlyát is jó lenne tudni. Amint lesz róla info fel fog kerülni a webre mert ez így szerintük sem ok :)



#3555
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

mit varsz tole az acelvillahoz kepest?



#3556
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

A Planet-X az egy elég ismert brit gyártó (kint), nem egy noname kategória. Attól még, hogy itthon a kutya se ismeri.

 

Persze nyilván ők is kínai karbont adnak el, de amihez a nevüket adják, vagy terveztetik (gyártatják) az már nem rossz.

 

 

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 



#3557
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.578 hozzászólás

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

   



#3558
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.

 

én alapvetően rosszul vagyok attól, mikor valaki leszólja a kistányért, közben nekem fáj fizikailag ahogy látom: 65-70es pedálfordulattal préseli síkon is nagytányért, keresztbeverő lánccal, de ő le nem rakná kistányérra. előző bringámon a 11-25T sor vége + 39es kistányér volt a nagy kedvencem, szépen lehetett vele pörgetni 90-100 rpmt, dimbesdombos terepen 28-30as átlagig bőven kiváló volt...

 

50/34 között nekem nagy ugrás van azért, eitthonra egy amatőrnek talán a 34>36 csere és egy jól megválasztott sor a legjobb.


  • Vejne kedveli ezt

#3559
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.



#3560
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?

 

nyilatkozok én is, mint full Tiagra 4700 szettet használó:

- fékváltókar ritka jó formájú, a  burkolata ugyanaz mint a magasabb szetteknek, nagyon kényelmes és ebben is van reach adjuster, ami a kis kezem miatt kifejezetten előnyös

- hajtókar gyönyörű, minőségi darab, ez a titánszürke szín ami az egész szetten megjelenik szerintem sokkal szebb, mint a sima fekete 105

- a váltás határozott, a karon egyértelműen érzed mikor mi történik. azt nem tudom, egy nyílt bowdenvezetésű mennyivel váltana finomabban, ellenben ez esztétikusabb :)

- fékerő szerintem átlagos, én edzőtárs Ultegrájához néztem be, azért annál érzésre jelentősen gyengébb, de fentről fékezve is bőven megállsz vele, alsó fogásból húzva meg még jobban. talán a modulációja is lehetne finomabb, meg ugye a fékpofa is ez az egyszerűbb fajta...de az előző, régi Sora fékek után ez is nagy előrelépés nekem :)

 

én 77 kg vagyok, azért egy hosszabb lejtőn egy csiga autós mögé beragadva sikerült már elmelegítenem a fékeket :D

 

a 105 az univerzális "igásló" , 11s szóval van hova upgradelni felfele + a váltókarját nem tudom, az már 3 fokozatot is tud-e egy mozdulatra pakolni...nekem hobbistaként egy tiagra 12-28 soron bőven elég a 2 fokozat, az ülve vs állva hajtás között nekem pont ennyi kell.

 

a Tiagra-ról szerintem tényleg csak a fékek, a 10s és hát a súlya alapján lehet megmondani, hogy nem egy 105 szintű alkatrészcsalád. ugyanúgy upgradelhető a későbbiekben semi-compactra (52/36T), versenyzős tányérszett (53/39T) viszont úgy tudom nincs hozzá.

 

70-80 EUR a két szett közötti különbség, gondold át te később szeretnéd e fejleszteni a szetted akár elektromos, akár magasabb szint irányába vagy komolyabb célokra használni, ha igen áldozd rá ezt is és vegyél 105-t. ha nem szerintem tökéletes választás a Tiagra 4700, jó minőség, gyönyörű design és olcsó hozzá a kopó alkatrész is.


DaveRider módosította - 2016. április 17. - 22:57

  • Vejne kedveli ezt