Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34346 hozzászólás a témában

#3541
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Külömbség nincs, különbség lehet, főleg a fékek ereje-modulációja terén, amit 90%ban jó fékbetétekkel orvosolhatsz.

 

váltás érdekes kérdés:

a régi nyílt bowdenes tiagra sok esetben megbízhatóbban mukodott a rejtett kábeles 105-nél, és az új tiagra is nagyon jó lett váltásteljesítményben, hisz' a da-tegra-105 vonalat követve megnövelt bowdenhúzású a kar.

 

Én azt mondom: mindegy melyiket választod, de a 47-es hajtókarja szebb (bár nehezebb) és a 47-s fékváltókar kézreálló, valamint, a jövőben könnyebb lesz az új húzásarányú alkatrészekhez váltót-fvk-t venni.

 

én a tiagrát vinném.

 

Különbségekből ennyi jut eszembe, ha valaki ismeri a külömbségeit is, elő vele!


  • Kisherceg és csabiuvb kedveli ezt

#3542
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?


  • DaveRider kedveli ezt

#3543
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

valami korhu hajtokar, pl. arabeszk600-as, 72-es da, golden arrow.. azokhoz viszonylag hosszú tengelyes középrész kell, de shimano bb-un51 olaszmenetes (gondolom, arra lesz szükséged, 36x24tpi, 70mm széles középcsapágyházhoz) rengeteg féle tengelyhosszal létezik.

 

pl. egy ilyen:

 

http://apro.bikemag....gi-l335845.html

 

nem tudok pontos középcsapágy-tengelyhosszt mondani, de én olyan 118mm-esre tippelek, hogy olyan fog kelleni.

 

vagy bármilyen jis-kúpos négyszöges középrész jó lesz, megfelelő tengelyhosszal...


Vejne módosította - 2016. április 15. - 13:11


#3544
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  

 

mindenre ki lehet talalni vmi horrorserulest... ennyi erovel mehetnenek szijhajtassal es agyvaltoval.

 

amugy eleg lenne vmi bashguard a nagytanyerra es a tarcsafekre, eleg nagy mertekben sokkentene a lehetseges balesetek szamat is.



#3545
varsus

varsus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítségeteket kell kérjem. Egy újjáépítésbe kezdtem. A bicó egy 79'-es Super Mondia félig gyári félig mindenféle alkatrészekkel. A hajtást szeretném lecserélni, vissza egy 10 sebességesre. A középcsapágy marad, ami kell: hajtókarok lánctányérok, hátulra egy 5ös racsni, ezekhez kellő lánc és hátsó váltó. Ezt szeretném viszonylag alacsony költségvetésből kihozni, de sajnos nem tudom, hogy igazából mi is kell nekem. Merthogy rengeteg féle alkatrész van. Tudnátok abban segíteni, hogy az említett alkatrészek kiválasztásakor mire kell figyelnem, hogy minden kompatibilis legyen egymással meg a bicóval?

 

Bármilyen segítséget előre köszönök.



#3546
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok,

 

Van egy 52/36-os Rotor Q-Rings tányérszettem, amit nem tudok jelenleg rendesen felszerelni a bringámra, mert nem lehet eléggé felemelni az első 105-ös (5700-as) átdobót, hogy a kanál ne érjen bele a nagytányér fogaiba, mikor a "tojás" épp ott jár.

Létezik egy Rotor márkájú "közdarab", egészen pontosan ez, amiről leginkább csak rosszat olvastam, így részben ezért, részben a horror ára miatt kerülném. https://www.bike-com...tsockel-p37868/

Az első átdobóm rendkívül leharcolt darab, már hónapok óta érik, hogy vegyek újat. (Több WD-40 kúrán átesett már a saras-latyakos, sós vizes téli bringázások miatt; mindegy is.)

 

A kérdésem: lehetséges, hogy van olyan első átdobó, aminek a kanala feljebb található valamivel, mint a 105-ösé? Vagy a váz határolja be, hogy azon hová helyezték el a felfogatási pontot? Már ha szenvedett valaki itt ilyesmivel... :)

 

Kb. 1, azaz egyetlen mm hiányzik csak, hogy jó legyen, mindössze ennyivel kellene, hogy feljebb kerüljön az első átdobóm!

 

Bizakodó vagyok egyébként, mert a 11-sebességes átdobóhoz 46-53T-t írnak a tányérméretre (10-sebességes adatait nem találtam), az Ultegránál viszont 50-56-ot - s ha a 10-sebességes Ultegra is 50-56-os (márpedig az), akkor logikám szerint lehet, hogy jó lesz a jó kis 30 ajrós Ultegra átdobó nekem? :)

http://www.bike-disc...e-on-grey-46015

 

Köszi!

A váltó tartó konzolon gömbölyű reszelővel azt az egy millimétert három tolásból elveszed és a rögzítő csavart már is feljebb tudod tolni a váltóval együtt.



#3547
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok,

 

Van egy 52/36-os Rotor Q-Rings tányérszettem, amit nem tudok jelenleg rendesen felszerelni a bringámra, mert nem lehet eléggé felemelni az első 105-ös (5700-as) átdobót, hogy a kanál ne érjen bele a nagytányér fogaiba, mikor a "tojás" épp ott jár.

Létezik egy Rotor márkájú "közdarab", egészen pontosan ez, amiről leginkább csak rosszat olvastam, így részben ezért, részben a horror ára miatt kerülném. https://www.bike-com...tsockel-p37868/

Az első átdobóm rendkívül leharcolt darab, már hónapok óta érik, hogy vegyek újat. (Több WD-40 kúrán átesett már a saras-latyakos, sós vizes téli bringázások miatt; mindegy is.)

 

A kérdésem: lehetséges, hogy van olyan első átdobó, aminek a kanala feljebb található valamivel, mint a 105-ösé? Vagy a váz határolja be, hogy azon hová helyezték el a felfogatási pontot? Már ha szenvedett valaki itt ilyesmivel... :)

 

Kb. 1, azaz egyetlen mm hiányzik csak, hogy jó legyen, mindössze ennyivel kellene, hogy feljebb kerüljön az első átdobóm!

 

Bizakodó vagyok egyébként, mert a 11-sebességes átdobóhoz 46-53T-t írnak a tányérméretre (10-sebességes adatait nem találtam), az Ultegránál viszont 50-56-ot - s ha a 10-sebességes Ultegra is 50-56-os (márpedig az), akkor logikám szerint lehet, hogy jó lesz a jó kis 30 ajrós Ultegra átdobó nekem? :)

http://www.bike-disc...e-on-grey-46015

 

Köszi!


zscs módosította - 2016. április 15. - 12:46


#3548
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

talán lehetne mókázni hogy a versenyző súlyának minimum 10%-a lehet a bringa. :-) mennének az óriási esti vízhajtások

nem érné meg. gondolj bele, egy vízhajtással mondjuk lemegy 2-3 kg, az 200-300 gramm (vagy 2-3 dl víz..), cserébe meg a teljesítmény nem kicsit romlik :)



#3549
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  

 

talán lehetne mókázni hogy a versenyző súlyának minimum 10%-a lehet a bringa. :-) mennének az óriási esti vízhajtások



#3550
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.350 hozzászólás

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  


  • DaveRider kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3551
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.xxcycle.c...road-354,en.php

 

szép

 

egy kollegának pont gumik kellenek, ezen az oldalon meg magamnak is találtam érdekes dolgokat. Nem rossz árak, és a postaköltségeik is emészthetőek.



#3552
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Már megválaszoltad a kérdést: piaci érdek. Szerintem nem megállítható folyamat a tárcsafék elterjedése, ugyanúgy mint hogy avval is pont el fognak menni a határokig. Országutinál nagyobb az esély a bolyos esésre, de van rá esély hogy erre is kitalálnak valami védőpajzsot ami pl. még aerodinamikusabbá is teszi a bringát.

 

Nekem is kellett már öltés (montis) tárcsába esés után, de az nem jelenti azt hogy most félek tőle mint valami gyilkos fegyvertől, sőt. Montin

semmiért se adnám fel (és nem várnám el mástól se), országutin meg kimondottan hiányzott lejtőzésnél :) Ameddig nem lesz megint valami jobb rendszer persze.

 

teljesen egyetértek, ezért is írtam, hogy azzal érvelni, hogy "csak piaci érdek" kissé demagóg, hiszen a nem elterjedése és a tiltása is piaci érdek, csak egy másik piacé.



#3553
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Kérdés melyik piaci érdek a jobb: ha a tárcsafékkel nehezebb időjárási viszonyok között lehet megelőznek csomó bukást (vagy ugye klasszikusokon sem feltétlen maximális a felnifék fékhatása) vagy ha egy amúgy is veszélyes sportban még ezt a rizikót bevállalják

 

Már megválaszoltad a kérdést: piaci érdek. Szerintem nem megállítható folyamat a tárcsafék elterjedése, ugyanúgy mint hogy avval is pont el fognak menni a határokig. Országutinál nagyobb az esély a bolyos esésre, de van rá esély hogy erre is kitalálnak valami védőpajzsot ami pl. még aerodinamikusabbá is teszi a bringát.

 

Nekem is kellett már öltés (montis) tárcsába esés után, de az nem jelenti azt hogy most félek tőle mint valami gyilkos fegyvertől, sőt. Montin

semmiért se adnám fel (és nem várnám el mástól se), országutin meg kimondottan hiányzott lejtőzésnél :) Ameddig nem lesz megint valami jobb rendszer persze.


  • DaveRider kedveli ezt

#3554
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

mondjuk nálam reverzben mehetnek a dolgok, mert minél többet kerékpározom, annál érzékenyebb vagyok arra, ha valami nem úgy van a bringán, ahogy szeretném. :)



#3555
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nem tudom, mostanában elég sokat biciggliztem, és azért ajánlottam ezt a velocsét, mert pl. tök kényelmesen elérem a kioldókart :)

 

sőt, az áttételeket sem számolgatom, hanem empirikus úton jutottam oda, hogy számomra felesleges az 53-as, felesleges a 12-vel induló sor, és kell az egyesével való emelkedés, s párhetente egyszer ha lekapcsolok kónuszra, sokat mondok :)

 

amiket írok, minden tapasztalati úton derült ki számomra.

 

a térdfájás (már nincs) oka is :D >igen, stopli volt<



#3556
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

:) nekem nincs gondom alsó fogásban még a régi kis füles karokkal sem, az általam írt 2015-ös velocén meg pont basset-hound fül van.

 

és nem kell aggódni itt sem, mert a 10c-8s már évtizedes recept ;)

 

én mondjuk pont az ergonomia miatt voksolnék a c-re

 

 

 

értem. szerintem ettől függetlenül béna, amikor valakinek ilyen hibrid összetákolt szettje van...:)

 

tényleg maximum akkor látom létjogosultságát, ha iszonyat kicsi keze van valakinek, mondjuk nekem se az ST2300, se a 2400 nem volt nagy, utóbbi ráadásul már az újabb fajta gumival van, tök kényelmes az is...de ez is olyan, hogy legózhatunk mindenből szuper ergonómikusat, számolgathatjuk napestig az optimális áttételeket, de akár ki is lehet menni rendszeresen biciklizni ehelyett és egy kicsit adaptálódni.


  • Kisherceg és Vejne kedveli ezt

#3557
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

egy versenyző állítja, hogy féktárcsától sérült meg, amit egy hátulról érkező bringáról kapott, de tovább tudott menni és csak később lett rosszul.

amit tudunk eddig:

  • a féktárcsa a bal oldalon van, a versenyző pedig a bal lába elülső részén, a térdkalács alatt sérült meg. oda hátulról elég nehezen integrálsz be egy féktárcsát, ha meg elölről kapod akkor elég nagy skill kell, hogy ne bukj a hozzá tartozó biciklin keresztül
  • több független, helyszínen lévő újságíró és készült fotósorozat is állítja, hogy a mezőny azon részén egyetlen egy, tárcsát tesztelő csapat versenyzője sem volt a bukáskor
  • a versenyző csapata a tárcsafék fejlesztésben komoly lemaradásban lévő gyártó legnagyobb nevű szponzoráltja és a kerékpárgyártójuknak sincs még egyetlen tárcsás modellje sem, csak prototípusról keringenek hírek

Jómagam egy roubaix disc-t próbáltam a balaton bike fest keretében, engem meggyőzött, hogy amatőr szinten bizony lehet létjogosultsága a tárcsaféknek országúton is, de ezt innen, ahol alapvetően ritka a tartósan csapadékos időjárás és olyan nagy hegyeink sincsenek meg a nehezebb csomagos túrázás is max a balaton körülre korlátozódik nehéz megítélni.

 

A profi pelotonban nyilván piaci érdekek vannak, de én a "botrány" kirobbanása óta még nem olvastam semmiféle nyilatkozatot se caspatfőnöktől, se versenyzőtől, se gyártótól, ahogy a tesztek felfüggesztése is csak tűzoltás, az érdemi UCI vizsgálat és jelentés még hetekig tarthat.

 

Kérdés melyik piaci érdek a jobb: ha a tárcsafékkel nehezebb időjárási viszonyok között lehet megelőznek csomó bukást (vagy ugye klasszikusokon sem feltétlen maximális a felnifék fékhatása) vagy ha egy amúgy is veszélyes sportban még ezt a rizikót bevállalják....én utóbbi mellett tenném le a voksom, az, hogy ugyanazon médiafunkciót 5-8 motoros tölti be, akik akár át is vehetnék egymástól az anyagokat és akiket pl. kordonnal lezárt pavékra is beengednek közvetlen a mezőnnyel, az szerintem nagyobb gond. egy 300 kilós motor azért tud nagyot ütni.

 

(nem tudom, ki írta lentebb, de én úgy tudom a UCI csak olyan alkatrészeket enged használni, amik biztonságosan törnek bukásnál...más kérdés, hogy attól még egy 40 km/h-val feléd repülő bringa simán ki tud ütni meg hogy pl. a mindenféle kilógó Garmin és fedélzeti kamera tartók nem pontosan ennyire veszélyesek e szerencsétlen együttállás esetén, mint egy 28" kerék közepén lévő, nehezen hozzáférhető kis tárcsa)

 

 

ez az en velemenyem a dologrol... meg annyival egeszitenem ki, hogy egy endurance bringat jo esellyel pl sose fognak versenyen hasznalni, hetkoznapi hasznalatnal meg nem hiszem, hogy eltero lenne a balesetveszely, egy montihoz kepest.


DaveRider módosította - 2016. április 14. - 16:48


#3558
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hadd kérdezzem már meg, hogy neked miért kell mindig valami hakkolós megoldást ajánlanod még a konkrét kérdésekre is? az ST2400 egy tök jó kar, garantáltan kompatibilis é egyáltalán nem drága a szett... :)

 

egyszer próbáltam ilyen campa kart, elég béna, hogy a felső kis pöcköt amivel kisebb fogaskerékre vált épp csak onnan nem éred el, ahol tempózásnál vagy lejtőn szokás fogni egy koskormányt...

:) nekem nincs gondom alsó fogásban még a régi kis füles karokkal sem, az általam írt 2015-ös velocén meg pont basset-hound fül van.

 

és nem kell aggódni itt sem, mert a 10c-8s már évtizedes recept ;)

 

én mondjuk pont az ergonomia miatt voksolnék a c-re5576eca9c8314141.jpg

 

71gc1acgjxL._SL1500_.jpg


Vejne módosította - 2016. április 14. - 16:30


#3559
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

vegyél velocét.

 

EP15-VLBXC 

 

8s shimano soron shimano váltóval perfekt. És minőségre-megbízhatóságra-tartósságra mindkettőt magasan veri.. vagy még jobb, ha egy régi, pre-qs érást fogsz ki, ott a bal kar mindennel kompatibilis, a jobb meg pont jó shimano 8s sorokra shimano váltóval.

 

nem tudom linkelni már, mert a 2014-es modellévet kifuttatták, de rosebikes-on 10ből 6 vásárlói véleménynél azt láttam, hogy ált. 8s shimanos bringákhoz vették a kart :) ("mi értelme? ja, 200 grammal könnyebb, rejtett bowdenes, kis kézhez jobban illik, kényelmesebb, megbízhatóbb, olcsóbb.. csak annyi..)

 

http://bikemarkt.mtb...halt-bremshebel

 

valaki szóljon már Vejnének, hogy MZ feltörte az accountját, és írogat róla..

 

hadd kérdezzem már meg, hogy neked miért kell mindig valami hakkolós megoldást ajánlanod még a konkrét kérdésekre is? az ST2400 egy tök jó kar, garantáltan kompatibilis é egyáltalán nem drága a szett...:)

 

egyszer próbáltam ilyen campa kart, elég béna, hogy a felső kis pöcköt amivel kisebb fogaskerékre vált épp csak onnan nem éred el, ahol tempózásnál vagy lejtőn szokás fogni egy koskormányt...


  • Vejne kedveli ezt

#3560
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez az en velemenyem a dologrol... meg annyival egeszitenem ki, hogy egy endurance bringat jo esellyel pl sose fognak versenyen hasznalni, hetkoznapi hasznalatnal meg nem hiszem, hogy eltero lenne a balesetveszely, egy montihoz kepest.

 

Mindket oldalrol tullihegesnek erzem a dolgot... Feleslegesnek tartom outira a tarcsafeket, teljesen mas a fekezes jellege, idotartama, a sebesseg, nincs sar sem. Ezenkivul nem lehet akkora meretu tarcsakat hasznalni, mert a vaz nem birja, noha gyakran nagyobb a sebesseg. Nem szereti a surlofekezest, mert a kis tarcsa nem tud visszahulni. Eleve behatarolja a kis szelessegu gumi a fekerot.

A masik oldalrol viszont szinte nincs olyan alkatresz a bringan, ami ne lenne kepes sulyos serulest okozni, foleg ha torik. Nem nehez kitalalni olyan esetet, hogy okozhat problemat. Biztos vagyok benne, hogy peldat is talalnek ra.

 


arn módosította - 2016. április 14. - 10:15