Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32941
Írta 2006. augusztus 23. - 19:42
A WD-40 kiváló korrózióGÁTLÓ, mivel olajszerû réteg marad utána. (Természetesen a kezeken mindig nagyobb mértékben...) De ez nem azt jelenti, hogy kiváló korrózióMENTESÍTÕ. Lánckenésre tényleg alkalmatlan (szvsz), csavarlazításon, fúráson kívül másra nem használtam még.
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.
Nesze:
http://www.meteor.hu...wd40/wd40a.html
#32942
Írta 2006. augusztus 23. - 18:47
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
Leginkább BMX, ill. van a shimanónak egyeneskorményos oúti szettje is, abban van MTB stílusú fékkar oúti fékhez. LX vagy XT legkisebb bowdenhúzásra állítva állítólag szintén nem rossz. Mondjuk az ott a képen egy régi középhúzós féktest... lehet hogy nem lehet sokat kihozni belõle semmilyen fékkarral, meg nem kizárt hogy más (több?) bowdenhúzást is szeret, mint a modernebbek. Nem tudom... De a bicó szép.
#32943
Írta 2006. augusztus 23. - 18:43
#32944
Írta 2006. augusztus 23. - 16:29
Az RO-55 kifejezetten rozsdamaró, akár meg is töltheted vele a vázat, aztán hagyon hogy szépen a monoblokknál kifolyjon. De én nem tökölnék a helyedben rozsdátlanítással, mivel a "száraz" fajtával van dolgod, ami nem hogy lassan, de szerintem semmilyen mértékben nem fajul tovább. Max. a nyeregcsõnél... hogy könnyû legyen szerelni.
Tényleg, az a lyuk amit találtál, milyen céllal lehet ott? Nem a monoblokk alján van, "leeresztõ" lyukként?
#32945
Írta 2006. augusztus 23. - 15:59
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#32946
Írta 2006. augusztus 23. - 14:52
Lófarkas! Ez a wd-40 jól hangzik, megyek és veszek egyet,gondolom obiban csak találok. A frame savert nem találom,az ebike volt az elsõ ötletem,de ott nincs.
Bmafte! Ha adsz nekem egy seprûnyelet,aminek az átmérõje kisebb,mint 27,2mm és erre egy olyan rongyot,ami még mindig nem szorul a csõben és teleszkóposan bejárja az egész vázat,akkor... én nagyon boldog leszek:)
#32947
Írta 2006. augusztus 23. - 14:12
#32948
Írta 2006. augusztus 23. - 13:56
#32949
Írta 2006. augusztus 23. - 13:47
#32950
Írta 2006. augusztus 23. - 13:01
Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.
#32951
Írta 2006. augusztus 23. - 12:42
Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.
#32952
Írta 2006. augusztus 23. - 11:23
Nekem is volt ilyen ciklikus kattogásom a középcsapitól és a nyeregcsõ volt . Meg mertem volna esküdni, hogy onnan jön, de az fura volt, hogy ha kiállok a nyeregbõl elhallgat. Egy kis zsír segített. Te meg ráadásul most piszkáltad a nyeregcsövedet...
Próba cseresznye.
#32953
Írta 2006. augusztus 23. - 09:10
Az életttartam elég sok midnentõl függ, különféle acélcsö-fajták voltak/vannak, falvastagság és legfõképpen a használat. Ha csak városi közlekedésre használod elmehet egy emberöltõt, de ha sportra és neadj'isten versenyzésre, biztos hogy nem. Általában azok a biciklik, amik 30-40 évesek és használták is õket, olyan állapotban vannak, hogy legfeljebb rövid, lassú kerekezésre lehet "rávenni" õket, másra nem biztonságosak.
#32954
Írta 2006. augusztus 22. - 22:53
Egy kis rozsda nem a világ vége, ráadásul felületkezeléssel -ha nem is könnyen- le lehet lassítani a folyamatot.Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
...
"nem hosszúéletûek..." akkor most kukázzam a kb 30 éves vázamat? (mellesleg ohne rozsda belül)
Csókoltatom azt aki ilyeneket zagyvál össze...akkor mi a hosszúéletû? Ok a titán elvileg többet bír mint egy acélváz, de egy jól összerakott acél is simán elfutkorászik egy emberöltõt (nyilván ha nem dirtre használja az ember)
a kattogás meg 80% hogy monoblokk lesz:(
#32955
Írta 2006. augusztus 22. - 22:43
#32956
Írta 2006. augusztus 22. - 22:03
#32957
Írta 2006. augusztus 22. - 21:26
#32958
Írta 2006. augusztus 22. - 21:24
Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot? Itt az õsz,itt egy teljes generál?!
Monoblokkot nemigen lehet szervizelni, mármit belül. Amit viszont érdemes lehet megpróbálni: hajtókarak le-föl, esetleg mindkettõt 180 fokkal elforgatva, középcsapágy ki-be (az is lehet, hogy kilazult a szorítócsészéje, fõleg, ha olasz /a jobboldali is jobb menetes/ szabványú), a menetes részt esetleg enyhén bezsírozva. Mindenesetre, ha mindig ugyanott kattan, már reménykedhetsz, hogy nem a csapágy ment tönkre.
#32959
Írta 2006. augusztus 22. - 21:05
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot? Itt az õsz,itt egy teljes generál?!
#32960
Írta 2006. augusztus 22. - 20:07
Én úgy tudom, hogy nagyjából minden shimano hátsó váltó jó mindenféle shimano sorhoz... Csak a váltókar legyen annyi sebességes, mint a sor, ill pl. a 7es váltó a 10es sorra nyilván nem jó, mert nem tud elég széles tartományban mozogni.
Az is jó, lásd néhánnyal feljebb a hozzászólásomat. A 9-est "bemozogja", a 10-es meg ugyanolyan széles (csak sûrûbben van)