Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32281
Írta 2006. november 19. - 19:15
#32282
Írta 2006. november 19. - 18:20
egy valamit nem értek.
Hogy lehet az hogy mindenki azt mondja, hogy a karbon vázak kényelmesebbek(jobban elnyeli az út egyenetlenségeit) mint mondjuk egy acél váz. De akkor hogy lehet hogy ugyanolyan merev(vagy jobban)? Ez ellentmondás vagy valahol hibás a felvetés.
#32283
Írta 2006. november 18. - 22:31
#32284
Írta 2006. november 18. - 21:49
#32285
Írta 2006. november 18. - 11:17
#32286
Írta 2006. november 17. - 22:29
Köszönöm mindenkinek a vázméret és súlyról írt infókat.Döbbenten olvastam
a 2kg!!! körüli mért adatot,azt hittem 1 viszonylag könnyû bringám van mivel
a kplt. súly nálam 9,2kg(pedállal,köcöllékek nélkül L méret),saját mérés.
Vázméretem helyességét a Bp-i Orbea kereskedés kérdõjelezte +(talán joggal)
mivel ráülhettem 1 Aqua vázzal épített 54-es (nyeregcsõhossz),55cm vizsz.felsõcsõhossz méretü bringára és nagyon tutinak tünt,pedig csak 2,5cm
a külömbség.Annak ellenére volt kényelmes,hogy a kormánycsapágy és a stucni között nem volt hézagológyürüraktár(Meridán 3db0,5+1db1cm=4,5cm
szériában)és a stucni 115 vagy 120 volt,mint a saját gépemen.Kiprobáltam 1-cm-el lejebb rakni a gyári 120-as stucnit,ha a fékváltokarokra fogtam rá a karjaim teljesen nyújtva voltak nem találtam igazán kényelmes tartásnak hosszu távon.Kiprobáltam ugyanigy szerelve 1 100-as stucnit,itt már a karok
picit behajlitva vannak,lényegesen kényelmesebbnek tûnik.Igy probálom a 2-2,5cm-t kompenzálni mivel a vázból nehezebb kivágni ennyit+amúgy is tönkre ment a házi aluhegesztõm!Szóval tényleg érdekes a bringám geója,a héten
kontrolként kipróbáltam 1 ugyanilyen M-t azon +úgy éreztem magam mint majom a köszörûkövön,hol van az igazság?!Tudom odaát!
Üdv mindenkinek Gyuri
#32287
Írta 2006. november 17. - 18:55
#32288
Írta 2006. november 17. - 12:10
Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).
szerk: közben már megtaláltad.
#32289
Írta 2006. november 17. - 12:09
#32290
Írta 2006. november 17. - 12:00
fritzek biztos csináltak már - csak én nem lapozgatom a virsligumis újságot,- de a monten bike-ba pont most van ilesmi cikk.....acél, titán, alu, szkandium, hibrid, és karbon váz a tesztalanyok....persze van benne, "becsomagolt vázas" szubjektiv teszt is......Hm... a 903-as lenne 1260 gr. 58-as méretben? Ez nagyon-nagyon jó (lenne) ilyen kategóriában és méretben. (Ha igaz mekkora lehet az oldalfalvastagság?) A csúcsvázuk, a karbon Scultura 1088 gr. M-es méretben (52-54).
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32291
Írta 2006. november 17. - 11:53
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.
#32292
Írta 2006. november 17. - 00:02
#32293
Írta 2006. november 16. - 23:39
"Das Rahmengewicht der SL-Rahmen liegt bei 1.260 Gramm (RH 58)"
Az a Columbus Tusk villa önmagában 600g, a stucni legalább 120g, ezért a váz nem lehet 540g!!!
#32294
Írta 2006. november 16. - 23:18
Amúgy a 2 kg nagyon durva. Nézd meg pl. a http://www.fat-cycles.de/ oldalon a vázak adatait. A legolcsóbb alu váz (karbon) villával, stucnival együtt 1.25 kg - mindez 370EUR.
#32295
Írta 2006. november 16. - 21:30
efi99 teljesen igazad van! :clap:
Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.
pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.
Szerintem azért, mert ami számít a tekerésnél az a virtuális felsõcsõhossz (megadják) ill. a nyereg magassága, ennél pedig az lesz majd lényeges, hogy a nyeregcsõbõl mennyi tud a vázban maradni, ehhez pedig a tényleges üléscsõhossz kell, nem a virtuális. Ettõl függetlenül persze azért megadhatnák.
#32296
Írta 2006. november 16. - 21:05
Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.
pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.
#32297
Írta 2006. november 16. - 20:56
Ehh mire megírtam letelt a 15 perc
Szóval! Néztem a Merida honlapot, hát ez nem normális ahogy ezek a vázakat méretezik!!!
Az L-est 52,5-cm nek írják, viszont slopingos és a nyeregcsõ hossza 52,5cm, tehát valójában nagyobb mint 52,5! Azt hogy mennyivel nem lehet kiszámolni, mert a felsõcsõ esési szögét b.nak megadni .
Az egyetlen árulkodó adat a virtuális felsõcsõ hossz, ami 57,5cm. Szerintem így ez a váz hagyományos méretezés szerint 57-58-as lehet valószinûleg, tehát mégiscsak nagy Neked, de menj és ülj rá egyre az a biztos!
Bocs a töketlenkedésért!
voti, nagyjából ki lehet számolni:
ha ezt vesszük alapul (http://www.merida.co...drace&bikeId=58)
A virtuális üléscsõmagasság a kcs közepétõl a tetejéig: G+L+(H/sinQ7) elhanyagolva a q1 és q7 közti csekély különbséget. L méretnél ez 60,4 cm-re adódik. Ez középtõl középig olyan 58-t jelent. Ez stimmel is, nekem az L-es Meridán van egy matrica az üléscsövön: L 57-59cm
#32298
Írta 2006. november 16. - 16:38
Persze, már simán lehet találni 2000 gr. alatti vázszettet, akár kormánycsapággyal együtt is (lassan létezik 1000 gr. alatti szett is). Elég jó árban vannak mostanában ilyen kategóriában a MAta, Cinelli, Author, Giant stb.
#32299
Írta 2006. november 16. - 10:36
#32300
Írta 2006. november 16. - 10:10
Egyébként böngészted már a fentemlített siten a tömegtáblázatokat?