Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#32281
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
A karbonvázas "rendszereket" fel lehet fogni úgy mint egy aluláteresztõ szûrõt: a nagy frekvenciákat levágja (vagyis a rezgéseket elnyeli) -> kényelmesség, míg az alacsonyabb frekvenciájú "alakváltozásokat" továbbítja, tehát nem is igazán következik be alakváltozás -> merevség.

#32282
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Sziasztok,
egy valamit nem értek.
Hogy lehet az hogy mindenki azt mondja, hogy a karbon vázak kényelmesebbek(jobban elnyeli az út egyenetlenségeit) mint mondjuk egy acél váz. De akkor hogy lehet hogy ugyanolyan merev(vagy jobban)? Ez ellentmondás vagy valahol hibás a felvetés.

#32283
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
hát azért van 1 kis ismeretema fémiparban ... lehet ám ott bûvészkedni rendesen..

#32284
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A FAT vázhoz még annyit, hogy a csövek -elsõsorban az alsócsõ- átmérõje gigantikus, viszont a falvastágságuk szerintem papírvékony. Ha megkocogtatom a csövet, olyan a hangja, mint egy alumínium sörösdobozé. Nem szeretnék elesni vele.

#32285
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Én is még az állítgatás idõszakában vagyok. Nemrég a nyerget húztam elõrébb vagy 2 cm-mel: lényegesen kényelmesebb lett a bringa. Egyébként a nyeregszáram olyan, hogy a csõ tengelyétõl kb. 3.5cm-re hátra van a befogás. Azt hiszem ki fogom cserélni olyanra, amikor a nyereg egyszerûen a csõ fölött van. Most ez így elég hülyén néz ki - mármint hogy a nyereg legelõl van.

#32286
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Sziasztok Aszfaltbetyárok!
Köszönöm mindenkinek a vázméret és súlyról írt infókat.Döbbenten olvastam
a 2kg!!! körüli mért adatot,azt hittem 1 viszonylag könnyû bringám van mivel
a kplt. súly nálam 9,2kg(pedállal,köcöllékek nélkül L méret),saját mérés.
Vázméretem helyességét a Bp-i Orbea kereskedés kérdõjelezte +(talán joggal)
mivel ráülhettem 1 Aqua vázzal épített 54-es (nyeregcsõhossz),55cm vizsz.felsõcsõhossz méretü bringára és nagyon tutinak tünt,pedig csak 2,5cm
a külömbség.Annak ellenére volt kényelmes,hogy a kormánycsapágy és a stucni között nem volt hézagológyürüraktár(Meridán 3db0,5+1db1cm=4,5cm
szériában)és a stucni 115 vagy 120 volt,mint a saját gépemen.Kiprobáltam 1-cm-el lejebb rakni a gyári 120-as stucnit,ha a fékváltokarokra fogtam rá a karjaim teljesen nyújtva voltak nem találtam igazán kényelmes tartásnak hosszu távon.Kiprobáltam ugyanigy szerelve 1 100-as stucnit,itt már a karok
picit behajlitva vannak,lényegesen kényelmesebbnek tûnik.Igy probálom a 2-2,5cm-t kompenzálni mivel a vázból nehezebb kivágni ennyit+amúgy is tönkre ment a házi aluhegesztõm!Szóval tényleg érdekes a bringám geója,a héten
kontrolként kipróbáltam 1 ugyanilyen M-t azon +úgy éreztem magam mint majom a köszörûkövön,hol van az igazság?!Tudom odaát!
Üdv mindenkinek Gyuri

#32287
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Az én vázam felsõcsõ hossza 57,5 cm (c-c) a magasságom pedig 182 cm, de 110-es stucnival már nagynak találom, jobb lenne egy 56-os váz, szval a Te 176 cm-es magasságodhoz bõven elég az 56-os felsõcsõ méret is.

#32288
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Lejjebb már írtam: a 903-as 60-as (c-t) méretben 2020g, saját mérés (digit)

Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).

:)

szerk: közben már megtaláltad.


#32289
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hát ja, csak mi maradunk le az ilyenrõl.. :-) EGyébként összekevertem az 1250 gr.-os tömegadat, ez a Fat (jól olvastam?) aluvázhoz tartozik, nem a MErida 903-hoz. Nézegetve a Fat honlapját, megdöbbentõ jó tömegadatokat láttam, Scandium váz alig több mint 1 kg 58-as méretben, vagy a fent nevezett váz tömegét 7075-ös aluból hozták ki!, nem gondoltam volna lehet ilyen tömegû vázat produkálni ebbõl a csõszettbõl...

#32290
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Hm... a 903-as lenne 1260 gr. 58-as méretben? Ez nagyon-nagyon jó (lenne) ilyen kategóriában és méretben. (Ha igaz mekkora lehet az oldalfalvastagság?) A csúcsvázuk, a karbon Scultura 1088 gr. M-es méretben (52-54).
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.

fritzek biztos csináltak már - csak én nem lapozgatom a virsligumis újságot,- de a monten bike-ba pont most van ilesmi cikk.....acél, titán, alu, szkandium, hibrid, és karbon váz a tesztalanyok....persze van benne, "becsomagolt vázas" szubjektiv teszt is......
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32291
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hm... a 903-as lenne 1260 gr. 58-as méretben? Ez nagyon-nagyon jó (lenne) ilyen kategóriában és méretben. (Ha igaz mekkora lehet az oldalfalvastagság?) A csúcsvázuk, a karbon Scultura 1088 gr. M-es méretben (52-54).
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.

#32292
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igaz, bocs, hülyeséget írtam. Tényleg nem túl sok a 2 kg.- Amúgy tényleg jó az a váz (nekem ilyen van :), a német Tour magazin tesztelte az olcsó bringákat (komplett 800 Euro alatt), és abban a tesztben ez (egy ilyen vázra épített) bringa volt a legkönnyebb úgy, hogy a váz elég jó merev volt. (Mert persze az igazi heavy-metal bringák többsége merevebb volt.) Egyébként a bringának a tesztje ott van mindjárt az elsõ lapon.

#32293
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Csak a váz ennyi 58-as méretben ami így is elég jó szerintem (ha igaz az adat):

"Das Rahmengewicht der SL-Rahmen liegt bei 1.260 Gramm (RH 58)"

Az a Columbus Tusk villa önmagában 600g, a stucni legalább 120g, ezért a váz nem lehet 540g!!!


#32294
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Vicces, de a Merida német nyelvû oldalain vannak súly adatok is. - Igaz, csak a komplett bicajokról.

Amúgy a 2 kg nagyon durva. Nézd meg pl. a http://www.fat-cycles.de/ oldalon a vázak adatait. A legolcsóbb alu váz (karbon) villával, stucnival együtt 1.25 kg - mindez 370EUR.

#32295
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

efi99 teljesen igazad van! :clap:

Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.

pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.


Szerintem azért, mert ami számít a tekerésnél az a virtuális felsõcsõhossz (megadják) ill. a nyereg magassága, ennél pedig az lesz majd lényeges, hogy a nyeregcsõbõl mennyi tud a vázban maradni, ehhez pedig a tényleges üléscsõhossz kell, nem a virtuális. Ettõl függetlenül persze azért megadhatnák.

#32296
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
efi99 teljesen igazad van! :clap:

Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.

pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.


#32297
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Ehh mire megírtam letelt a 15 perc :(

Szóval! Néztem a Merida honlapot, hát ez nem normális ahogy ezek a vázakat méretezik!!!
Az L-est 52,5-cm nek írják, viszont slopingos és a nyeregcsõ hossza 52,5cm, tehát valójában nagyobb mint 52,5! Azt hogy mennyivel nem lehet kiszámolni, mert a felsõcsõ esési szögét b.nak megadni :(.
Az egyetlen árulkodó adat a virtuális felsõcsõ hossz, ami 57,5cm. Szerintem így ez a váz hagyományos méretezés szerint 57-58-as lehet valószinûleg, tehát mégiscsak nagy Neked, de menj és ülj rá egyre az a biztos!

Bocs a töketlenkedésért! :)


voti, nagyjából ki lehet számolni:
ha ezt vesszük alapul (http://www.merida.co...drace&bikeId=58)
A virtuális üléscsõmagasság a kcs közepétõl a tetejéig: G+L+(H/sinQ7) elhanyagolva a q1 és q7 közti csekély különbséget. L méretnél ez 60,4 cm-re adódik. Ez középtõl középig olyan 58-t jelent. Ez stimmel is, nekem az L-es Meridán van egy matrica az üléscsövön: L 57-59cm

#32298
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Voti: a Weight-et a 903 tömegadataira értettem, de lehet, ez éppen nincs fent 60-as méretben.
Persze, már simán lehet találni 2000 gr. alatti vázszettet, akár kormánycsapággyal együtt is (lassan létezik 1000 gr. alatti szett is). Elég jó árban vannak mostanában ilyen kategóriában a MAta, Cinelli, Author, Giant stb.

#32299
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Én most kifejezetten olyan vázat keresek ami villával max 2kg, ezért nem vettem meg. Biztosan fogok is találni a méretemben (58-59), nem olyan nagy igény ez szerintem (váz 1600g, villa 400g). Weight Weeniest ismerem persze, most meg is néztem és talán ha 8-10db váz van a felsoroltak közt ami több mint 2kg persze lehet hogy sok ott a verseny váz ezért, ennyire nem ismerem a vázakat.


#32300
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Voti: egy nagyméretû átlag váznál (értem ezen, hogy nem papírvékonyfalú versenyváz) nem annyira rossz az a 2 kg. Amiket olvas az ember, kis tömegadatokat, azokat nagyrészt alapméretekre adják meg (51, 52, esetelg 54) és még így is 5-15%-kal kevesebbet (ld. Weightweenies). Nekem van egy Peugeot Perf.600-asom, ami 57-ben ca. 2,2 kg (és alu!) mégsem érzem nehéznek, mert egyéb mutatói nem is oylan rosszak...
Egyébként böngészted már a fentemlített siten a tömegtáblázatokat?