Jaja az már elég . Biztos lehet is, de nem érdekel különösebben, mert már majdnem kész a városi bicajom!nem lehet outis hajtást tenni montira? valami régebbit? akkor már 52-11, és az már elég mindenhova:D
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32221
Posted 2006. December 05. - 11:17
#32222
Posted 2006. December 04. - 17:30
Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Szívesen nyúznád a montid a városban? Ha igen, akkor virsli gumi, lámpa stb.
Ha inkább túrára tartogatod, akkor valami használt egyszerûbb trekking vagy oúti a megoldás, ezzel kíméled a kis kedvenced, nem lopják el stb.
Karbantartás tekintetében: minél egyszerûbb, annál igénytelenebb, tehát nem az dönt, hogy monti-e vagy oúti.
Kényelem: valszeg megszokás kérdése, de sztem monti után kényelmetlenebbnek fogod érezni, viszont kárpótol a suhanás
Tartósság: használattól függ, ha tapasztalt vagy, jó eséllyel sokáig bírja egy országúti kerékszett is. Mondjuk ha naponta a Thököly macskaövein kell menned...
Végszó: mivel aszfaltos km-gyûjtést is emlegettél, ezért szerintem jobb a két bicó, és mivel az aszfaltos bringát fõleg városban használnád, ezért sztem valami használt régi magasabb kategóriás országútit nézzél, amit leegyszerûsítesz (pölö 1×7 seb) és városiasítol
#32223
Posted 2006. December 04. - 17:23
egy 1,3-as slickkel Bp-Fót közt a dombokon nekem kevés a 44-12 (igaz Pesten elég).
nem lehet outis hajtást tenni montira? valami régebbit? akkor már 52-11, és az már elég mindenhova:D
#32224
Posted 2006. December 04. - 13:22
Szia!Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Én viszont alapvetõen országútis vagyok Pestre is azzal kezdtem járni (munka ügyben). Egészen addig jó választásnak gondoltam, amíg ki nem vasalt egy autó. Azóta Pesten szinte kizárólag kerékpárúton és járdán közlekedek, erre viszont szerintem tökéletesen alkalmatlan egy oúti. Ezen kívül én sárvédõt is használok a melósbringán, mivel esõben és hóban is menni kell, az oútira viszont nem tennék sárvédõt. Ezért megpróbálkoztam egy könnyû montival is, tulajdonképpen nem rossz választás, de nem is tökéletes mert rossz idõben túl sok karbantartást igényel (mondjuk ez igaz az oútira is) és egy 1,3-as slickkel Bp-Fót közt a dombokon nekem kevés a 44-12 (igaz Pesten elég).
Megoldás szerintem:
- városba városi bicaj, egysebi vagy fixi, oúti vázzal, ballonosabb gumikkal, sárvédõvel, lámpákkal stb...
- km gyûjtésre apróhirdetõbõl olcsó használt oúti.
#32225
Posted 2006. December 04. - 13:11
Az egy max kettõ fogáspont nem gond, mert alapvetõen montis vagyok, hozzászoktam a kevés fogáshoz. Csak rövidtávon használnám. max 10-15km és elsõsorban városban.Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
#32226
Posted 2006. December 04. - 01:27
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
két pozícióban:D féknél és stucniközelben, igaz ott nem tudsz fékezni:D
#32227
Posted 2006. December 04. - 01:26
Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
nem jársz rosszul a virsligumival sem. egy 44-11 áttétellel már szépen lehet aszfalton is zúzni. a bp-i utakra meg nem árt a teló
viszont! teljesen más fíling országútizni, mint montizni. szépen siklani az úton, nem lehet padkázni, gödrözni stb...
ha olcsón akarod megúszni, akkor virsligumi bõven jó. ha van egy kis pénzed rá fölösben, akkor innen az apróról simán vehetsz 20-25-ért egy jó kis munkába járós outit. jobb erre a célra nem kell. nem rossz az ha kétféle bicód van:)
én dobok egy poz. szavazatot a kétbringás kalapba
#32228
Posted 2006. December 03. - 22:51
Nekem nem a gyorsaság számít, hanem inkább a kényelem. A hagyományos országuti kormánnyal az alsó fogás nekem kényelmetlen a fékkarnál fogva meg egy idõ utá fáj a kezem(régi kb 15 éves fékkarom van). Ezért gondoltam az idõfutam kormányt, mert annak ha jól tudom azonos a fogása, mintha a hagyományost a fékkarnál fognád, csak nagyobb fékerõt tudsz kifejteni.
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
#32229
Posted 2006. December 03. - 22:45
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Durung forever!
#32230
Posted 2006. December 03. - 18:39
#32231
Posted 2006. December 03. - 18:32
Valakinek van valamilyen tapasztalata idõfutamkormánnyal kapcsolatban? Városi futkosó bringára raknék ilyet. Milyen elõnyei, hátrányai vannak?
remélem megfelel a levágott-megfordított outi kormány tapazstalat is, bár nem ugyanaz...
nem lehet sztem olyan jól rádõlni, ha száguldozni akarsz, az outi kormányt, ha alul (érted a végét) fogod meg, akkor sokkal lejjebb tudsz hajolni és áarmvonalasabb leszel valamivel. viszont én személy szerint jobban tudok vele hegyre menni, mert ahogy kicsit felfelé áll a vége, úgy olyan, mint a szarv a montikon. jobban tudsz bele kapaszkodni:)
ez csak az én véleményem, hallgass meg sztem másokat is
#32232
Posted 2006. December 03. - 18:28
#32233
Posted 2006. November 30. - 16:26
En, ha tehetem, megyek Monzaba, legalabb megnezem a gyarat is...
Van mas szempont is: kinezel egy jo vazat, jo meretet, gyartot arat, szerelem kerdese ... megveszed, hajtod, par ev es masba leszel szerelmes. Ez meg az olcso, de jo vazak nagy elonye. Egyszeruen levaltod, vagy kidobod.
Amugy nekem carbon merida-m van (genesi 2003, szep is, jo is), de mar vagyom egy jobbra, korszerubbre - attol fuggetlenul, hogy kifogastalanul mukodik.
#32234
Posted 2006. November 30. - 15:04
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32235
Posted 2006. November 30. - 12:20
YASEC? (Bár látni nem láttam, csak halottam róla
#32236
Posted 2006. November 30. - 12:07
#32237
Posted 2006. November 30. - 00:56
Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Pont ma hegesztettünk kicsit spéci acéllemezt. AWI géppel. Kipróbáltunk 14 féle beállítást (áram, sebesség stb.). Ki is választottuk, melyik a legjobb. Erre jött a hegesztõmérnök, és mondott egy 15. lehetõséget, amivel még jobb lett a varrat. Csak ennyit számít az ember.
Race, no Rest!
#32238
Posted 2006. November 30. - 00:05
én pl nagyobbra értélelek egy csúcstecnikás robothegesztést /és a robotot nem Hong Csinek hívják mint a tömeggy. vázak nagyrészénél, hanem valóban robot/ mint egy hand made bárholt....a robotnak ugyanis nem remeg a keze attól függõen hogy 2szer vagy 3 szor szopták le, meg nem másnapos, és nincs rossz napja, mig Joe-nak akár.....persze a presztízse nagyobb a hm-nek, de az élettartama 1általán nem biztos....
Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Szóval véleményem szerint maradjunk annyiban, hogy mindkét lehetõségnek van elõnye és hátránya. (arról akkor még nem is beszéltünk, hogy ahol robotot használnak ott nagy valószínûséggel a profit a cél, így a robotnak az "ideális" beállításokat adják meg, rosszabb esetben még spórolnak itt ott a technológián, míg egy mester, aki tényleg ezzel foglalkozik egy életen át, az szívét lelkét beleteszi egy vázba és ha elb....a, kukázza, fog egy másikat és újrakezdi, mondjuk nézz meg egy Pegoretti vázat.)
#32239
Posted 2006. November 29. - 10:50
Henger: a kompozitot meg én nem mondtam, eddig úgy tudtam, hogy a karbonszövetet az "öntõformában" kisütik (ezt szót jobb híjján csak én használtam), pontosan nem tudom, de magas hõmérsékleten. Szóval már ez sem így van...
#32240
Posted 2006. November 29. - 01:12
A karbonvázakat meg eleve csak így lehet gyártani, nem? (a szövetet kézzel kell beletenni az öntõformába, pontosabban "sütõformába"), ahogy már fent Henger taglalta.
A karbon kompozitot nem kell sütni, nem pogácsa. Nem is mondtam. A gyanta magától kitérhálósodik bizonyos idõ alatt. Mennyi idõ, azt az adalékanyagok befolyásolják. A térhálósodás közben hõ fejlõdik. Ha ehhez hozzávesszük a rossz hõvezetést, elképzelhetõ, milyen hatása lenne a "sütésnek". Autoklávot szoktak használni, a high tech cuccok készítésénél. Ott kb. 60..80 Cfok van, és a nyomás is állítható.
Race, no Rest!