Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#30901
occsebogyo

occsebogyo

    vendég

  • fórumtag
  • 96 hozzászólás
Hi!

Kösz a szingóról szóló infókat. Mostmár okosabb lettem valamivel. Valami tippet mondhatnátok. Shimano exage 300 ex hátsó váltóm van. Csak ha legnagyobb fogaskeréken van hátul a lánc akkor olyan feszes hogy tudjam hátrafelé tekerni és ne forduljon ki a váltó, essen össze a lánc. Már így is kiszedtem belõle két szemet, mert ennél még rosszabb volt, viszont egy következõt nem akarok már mert akkor a nagy fogaskeréken közel vízszintesen állna a váltó alja, és feszes lenne a lánc nagyon. Van egy állítócsavar amivel a láncfeszességet tudom szabályozni de az is maxon van. A váz elég érdekes váltófelfüggesztéses, a váz alsó csövének hosszabításában van két félhold alakú lyuk, ott megy át a csavar amivel rögzítem a váltót. Nem tudom ennek lehet-e jelentõsége hogy máshogy tegyem rá a váltót.

Ha valaki tud valami okos infót mondani akkor hajrá!:D:D
Kösz!

#30902
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Viva La Tektro :)

#30903
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
felni-fékpofa választáson múlik sok, meg a bowdenen.nekem se fogott az õs favorit fékkarom CLB fékekkel.tettem bele puha pofát már is jobb lett.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30904
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
feszíts egy kicsit a bowdenen és akkor nem kell akkorát húzni. én a fékbetéteket és a felnit is megnézném. nemtom milyen a fékkar de azon is sok múlik (hajlik akkor sok fékerõ elveszik)

#30905
Pali04

Pali04

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Sziasztok!
nemrég vettünk a barátnõmnek egy cirka 17-18 éves országúti gépet, amin szerintem minden eredeti-igy a fék is. Tanácsot szeretnék kérni hogy, mit csináljak a fékekkel, hogy fogjanak, mert már végigolajoztam a bovdenházat, meg közelraktam a pofákat a felnihez amennyire lehetett, szóval ami-t a v-fékes alapjaimmal tudtam azt megcsináltam, de még mindig nem lehet vele rendesen fékezni, ha kajakból húzom én a fékeket, akkor már érzek valami fékerõt..., de hát ez a barátnõmön nem sokat segit.
Légyszi irjatok valami praktikát!

köszi

#30906
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A szingó egy belsõ nélküli rendszer,


Nem! A szingón a belsõ köré varrják a gumiköpenyt, ezáltal kisebb súly mellett hasonlóan merev, mint a peremes rendszer. Nagy elõnye, hogy a hagyományos szingóval sokkal nehezebb felütéses defektet kapni, mint peremessel (szingó, vagy normál belsõs). Hátránya, hogy szúrt lyukat nagyon körülményes utólag megjavítani, sokkal érdemesebb megelõzni a bajt különféle löttyökkel.
Pár ismerõsöm Tufot használ, nagy megelégedéssel.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30907
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Szingó: tubular, tehát olyan mint egy kerti slag - ilyen. Fel kell ragasztani a felnire, tehát szingós felni is kell, ami ilyen.



#30908
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás

Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?


Hali

A szingó egy belsõ nélküli rendszer, a gumitömlõt a felnire ragasztással teszed fel, mivel ez nem peremes (persze létezik peremes szingó is, pl.: tufo). Az elõnyei, h könnyebb, nagyobb nyomással is használható, mint a hagyományos köpenyek, így kevésbé "kenõdik" a gumi és kisebb a gördülési ellenállása is. Hátránya mondjuk az ha defektet kapsz, akkor gázosabb javítani, mint egy belsõt kicserélni. Szúrt defektet javíthatsz különféle lötyikkel, de errõl nemtok sokat mondani, mivel nem szingóval megyek... Úgy tudod megnézni, h szingós-e, h leereszted és megtapogatod a gumit, h ragasztva van felnire, vagy van alatta belsõ. Sztem a hagyományos megoldás amatõr szinten tökéletes, én is azt használom.
Alle!

#30909
occsebogyo

occsebogyo

    vendég

  • fórumtag
  • 96 hozzászólás
Hello!

Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?

Kösz!
Üdv. Ádám

#30910
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Wenson: www.wenson-bike.com



#30911
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Ha valaki lát valahol jó áron karbon kulacstartót légyszi jelezze! Eddig a legolcsóbbat (Zefal) a Decathlonban láttam 7700ért.

Köszönöm!


#30912
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
ronko
ha kész lesz, csinálj képet! kíváncsi vagyok :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#30913
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
totomi1!
az hogy nem találsz róla infot, az nagyon sokat elmond a márkáról...

#30914
ronko

ronko

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Köszönöm a kommenteket, hasznos infók voltak!

Sztem keskenyebb nem lesz, pont megmarad a 42cm, és tényleg az ív közepén a legzsírabb a metszés, oh yeah!
Faszányos lesz, na!)

köszi még1szer, sziasztok
.A vándor lelke maga az út.

#30915
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tedd fel a fékkart, ahogy kényelmes, onnantól adja magát, hol vágd.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30916
mxpro

mxpro

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.453 hozzászólás
Én kicsivel az felett vágtam le, ahol már elkezd visszahajolni a csõ a vázfele. De feljebb is le lehet vágni. Így kénylemesen fel lehet tenni a fékkart, és elég hosszan tudom fogni.

#30917
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
én csak azért nem vágtam le, mert túl keskeny lenne a kormány.
mondjuk ez az információ nem válasz a kérdésedre, csak úgy eszembe jutott, aztán beböfögtem ide :)

ha vágnám, akkor akkorára, hogy egy 6-8 centis "szarv" maradjon, pont egy fogásnyi
és a fékkart úgy tenném, mint egy mtb-n.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#30918
ronko

ronko

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok!

Kérnék egy kis segítséget kormány ügyben!! ...
Mennyit ideális levágni a normálból, hogy egy laza idõfutam stílusú valami legyen?? A görbület aljától számítva 10cm-re saccoltam, de fogalmam sincs hogy odafér-e még a fékkar?? meg amúgy is..!)

Elõre is kössz az infókat mindenkinek!
Tékker, píszláv
.A vándor lelke maga az út.

#30919
totomi1

totomi1

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Sziasztok!

Valakinek van valamilyen tapasztalata a Wenson Expert 105 rõl (jó és rossz tulajdonságok egyaránt érdekelnek)? A neten is utánanéztem, de csak pár képet és pár technikai paramátert, meg irányárat találtam róla, de tesztet sajnos azt nem. A felszereltésgbõl következtetve (karbon elsõ-tám és láncvilla, fûzött felnik,full Shimano 105-ös szett, stb) nem lehet egy rossz járgány.Ha valaki már ment Experttel, azt megköszönném ha leírná a tapasztalatait. Elõre is köszömöm!

#30920
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Leginkább csak alsókategóriás (félversenynek hívták) vázakra volt jellemzõ tudomásom szerint.

X.


köszi szépen:clap: