Te azt áruld már el hogy 1 darab csavarral hogyan szedsz le egy hajtókart! Kíváncsi lennék rá....
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#30881
Írta 2007. december 26. - 11:50

#30882
Írta 2007. december 26. - 11:45

Tudom hogy nem sok pénz, de mindig alkudok aukciós oldalon is. Több kevesebb sikerrel.
:D
Lehet hogy marad az hogy a neten megkeresem valahol, és csavarboltban keresek egy ilyen menetemelkedésû és méretû csavart és azzal leszedem.
:D

Lehet hogy marad az hogy a neten megkeresem valahol, és csavarboltban keresek egy ilyen menetemelkedésû és méretû csavart és azzal leszedem.

#30883
Írta 2007. december 25. - 23:58

érdemes kiadni ilyenért pénzt.
(nekem is mindig ég a pofám mert állandóan kunyerálok...:S)
(nekem is mindig ég a pofám mert állandóan kunyerálok...:S)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30884
Írta 2007. december 25. - 22:46

Ezerhaccáz.
Ennyiért használtan se adnám oda
Menj be 1 bringaboltba és leszedik pár száz ftért. Ha meg ismered õket, akkor ingyen.
Ennyiért használtan se adnám oda

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#30885
Írta 2007. december 25. - 21:30

Kössz!
Erre gondoltam. Kicsit borsos árnak látom ezt, akkor is ha ez egy örökéletû dolog de ha valakinek van használt darabja azt szívesen megvásárolnám.
Erre gondoltam. Kicsit borsos árnak látom ezt, akkor is ha ez egy örökéletû dolog de ha valakinek van használt darabja azt szívesen megvásárolnám.
#30886
Írta 2007. december 25. - 19:42

ilyen ni:...ha a hajtómûvet akarod leszedni a monoblock/középcsapágyról, ahhoz spec. szerszám kell...
http://ebike.hu/term...ajtokarhoz/5119
de ha bemész egy boltba, akkor leszedik Neked ingyen is szerintem.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#30887
Írta 2007. december 25. - 19:36

hajtófogaskereket? a tengelyérõl? Nem világos, de ha a hajtómûvet akarod leszedni a monoblock/középcsapágyról, ahhoz spec. szerszám kell.
Ha meg csak a fogaskereket a hajtómûrõl, ahhoz elég egy 5-ös imbusz.
Ha meg csak a fogaskereket a hajtómûrõl, ahhoz elég egy 5-ös imbusz.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#30888
Írta 2007. december 25. - 19:04

Hello!
Biopace hajtófogaskereket szeretnék leszedni a tengelyérõl. Van valakinek tippje hogy mivel próbálkozzak ha nincs konkrét szerszámom hozzá, csak a normál háztartási dolgok? Olyan menetemelkedése lehet amit lehet csavarbotlban kapni? Esetleg ha valakinek van egy elfekvõben lévõ akkor normális áron megvenném.
Kösz!
Üdv. Ádám
Biopace hajtófogaskereket szeretnék leszedni a tengelyérõl. Van valakinek tippje hogy mivel próbálkozzak ha nincs konkrét szerszámom hozzá, csak a normál háztartási dolgok? Olyan menetemelkedése lehet amit lehet csavarbotlban kapni? Esetleg ha valakinek van egy elfekvõben lévõ akkor normális áron megvenném.
Kösz!
Üdv. Ádám
#30889
Írta 2007. december 24. - 19:33

én most vettem ultegrát (2*9) és túl sok okosság nincs a felszerelésrõl magáról benne a leírásában...
de a lényeg:
összeraknám a bringámból, amennyi van belõle. de elõtte meg kéne kezelni a vûz (acélváz) belsejét valamivel valahogyan, hogy nagyjából korróziómentes maradjon. milyen módon lehet ezt elvégezni?
köszi
de a lényeg:
összeraknám a bringámból, amennyi van belõle. de elõtte meg kéne kezelni a vûz (acélváz) belsejét valamivel valahogyan, hogy nagyjából korróziómentes maradjon. milyen módon lehet ezt elvégezni?
köszi
#30890
Írta 2007. december 23. - 20:31

amit a 105-öshöz adnak papírt azon elég sok minden rajt van (beállítások, szükséges dolgok,méretek KÉPEKKEL illusztrálva) ha esetleg nem kaptál ilyet akkor le is tudod tölteni a shimano weboldaláról. de a sram oldalán is ugyan ezt megnézheted csak más a váltó, de a beállítás,felrakás ugyan az.
a váltóhoz való bowdenbõl egy méret van, csak a márkanevek mások. sok külömbséget nem veszel észre kté bowden minõsége között.
a bowdenháznál más a helyzet. ott van sok választási lehetõség. van a gyári shimano,jagwire,nokon de noname-et is kapsz a boltban 150 ft-os méteráron.
nézz már elkészült bringákat a neten, fogj hozzá és ha elakadsz vagy tanács kellene írja ide és mi válaszolunk. ez a fórumosdi ezért is van...
a váltóhoz való bowdenbõl egy méret van, csak a márkanevek mások. sok külömbséget nem veszel észre kté bowden minõsége között.
a bowdenháznál más a helyzet. ott van sok választási lehetõség. van a gyári shimano,jagwire,nokon de noname-et is kapsz a boltban 150 ft-os méteráron.
nézz már elkészült bringákat a neten, fogj hozzá és ha elakadsz vagy tanács kellene írja ide és mi válaszolunk. ez a fórumosdi ezért is van...
#30891
Írta 2007. december 23. - 18:41

Hello!
Van egy kis gondom, amiben segítséget szeretnék kérni. Most rakok össze egy országútit magamnak, de bringás pályafutásom során fékváltókarral eddig még nem volt dolgom. Most egy 2*9-es 105-öst teszek fel a bicajra, azaz csak tennék, mert nem igazán tudom miként kéne összerakni (bowdenek , beállítási lehetõségek, stb), úgyhogy ha valakinek lenne errõl valamiféle irománya, esetleg képekkel illusztrálva, az legyen olyan jó és küldje el nekem.
Elõre is köszönöm. email: n-dre@mail.tvnet.hu
üdv
Van egy kis gondom, amiben segítséget szeretnék kérni. Most rakok össze egy országútit magamnak, de bringás pályafutásom során fékváltókarral eddig még nem volt dolgom. Most egy 2*9-es 105-öst teszek fel a bicajra, azaz csak tennék, mert nem igazán tudom miként kéne összerakni (bowdenek , beállítási lehetõségek, stb), úgyhogy ha valakinek lenne errõl valamiféle irománya, esetleg képekkel illusztrálva, az legyen olyan jó és küldje el nekem.

Elõre is köszönöm. email: n-dre@mail.tvnet.hu
üdv
#30892
Írta 2007. december 23. - 14:24

Naszóval másolok ide egy linket a versenyrõl aminek egyik szakasza a stelvio leküzdése.
A stelviot emelném ki a rajzból ami
Prad városból indul 900m, - Trafoi 1543m, - a stelvió csúcsa Stiffsenjoch 2797m,
összesen 1897m, 27,5 km en keresztül
Igaz Pradtól Trafoi-ig tartó szakasz nem olyan meredek, de a további 16km sz húzós, fõleg a vége.
A pályarajz max 15% os emelkedõt is ír!!
link:
http://www.dreilaend...s/strecke_a.zip
Ezt töltsétek le a gépre, mert sajna csak úgy mûködik, legalábbis nálam.
Még egy kép, hogy mirõl is van szó:
http://www.najblog.c...227-stelvio.jpg
A stelviot emelném ki a rajzból ami
Prad városból indul 900m, - Trafoi 1543m, - a stelvió csúcsa Stiffsenjoch 2797m,
összesen 1897m, 27,5 km en keresztül
Igaz Pradtól Trafoi-ig tartó szakasz nem olyan meredek, de a további 16km sz húzós, fõleg a vége.
A pályarajz max 15% os emelkedõt is ír!!
link:
http://www.dreilaend...s/strecke_a.zip
Ezt töltsétek le a gépre, mert sajna csak úgy mûködik, legalábbis nálam.
Még egy kép, hogy mirõl is van szó:
http://www.najblog.c...227-stelvio.jpg
#30893
Írta 2007. december 23. - 13:44

Motorral is szopatós volt, igaz szakadt az esõ. Fent meg a hó. Felértünk, épp csattogott le egy olasz síiskola a pályáról. Júliusban. Délrõl elég rossz az aszfalt.
#30894
Írta 2007. december 23. - 13:41

Mondjuk 27 km 10-15% meredekség 3200 körüli szintkülönbséget jelent - s mivel valami 2700 a legfelsõ pontja, s eleve 1000 felett indulsz, ez maximum szakaszonként lehet 10-15-ös.
Ja, utánanéztem:
http://www.climbbybi...ryMountainID=39
Length: 24,3 km Height start: 950 m Height top: 2758 m Gradient: 1808 m
Csak érdekességként mondom, hogy a legmeredekebb szakasza is "csak" 9,5 %-os. Szerintem biztosan bemásznám - mondjuk, hogy milyen áttétellel, az más kérdés.
Ja, utánanéztem:
http://www.climbbybi...ryMountainID=39
Length: 24,3 km Height start: 950 m Height top: 2758 m Gradient: 1808 m
Csak érdekességként mondom, hogy a legmeredekebb szakasza is "csak" 9,5 %-os. Szerintem biztosan bemásznám - mondjuk, hogy milyen áttétellel, az más kérdés.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#30895
Írta 2007. december 23. - 13:28

Hát ha annyi, és olyan meredek, akkor fel kell kötni a gatyót 
Nekem 39-21 van, de már a 10-12%-on sem lehet lazán felmenni vele.
Sztem minimum egy másik sor hátra, vagy kistányéros hajtómû kell, ha nem 30-as pedálfordulattal akarsz 27 km-t mászni

Nekem 39-21 van, de már a 10-12%-on sem lehet lazán felmenni vele.
Sztem minimum egy másik sor hátra, vagy kistányéros hajtómû kell, ha nem 30-as pedálfordulattal akarsz 27 km-t mászni

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#30896
Írta 2007. december 23. - 12:35

Van köztetek olyan rider aki megmászta a Stelviót olaszban?
27km felfelé, brutál 10-15% emelkedõ.
Elég oda a 39-23 as áttétel, vagy visszagurulok?
27km felfelé, brutál 10-15% emelkedõ.
Elég oda a 39-23 as áttétel, vagy visszagurulok?
#30897
Írta 2007. december 20. - 18:30

még egy ötlet a régi fékhez: csiszold meg a fékbetéteket - ha még nem tetted volna. nekem a fényesre fékezett régi mavic-en is egész tûrhetõen fogott, ha néha csiszolgattam.
#30898
Írta 2007. december 20. - 18:28

köszi a válaszokat, valahogy sejtettem hogy ez lesz a vége 
na mindegy akkor is szép bringa: )

na mindegy akkor is szép bringa: )
#30899
Írta 2007. december 20. - 11:00

egy oregecske colnago vaznak
54 koruli meretben
saccra mekkora lehet a tamvilla es lancvilla kozott merheto szoge?
54 koruli meretben
saccra mekkora lehet a tamvilla es lancvilla kozott merheto szoge?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#30900
Írta 2007. december 20. - 09:59

A régi fékkel kapcsolatban: ezek alapból gyengébb fékerejûek, aztán: amint írod beolajoztad a bowdenházakat, meg kellene nézni, hogy véletlenül nem került-e olaj a felnire. De a legtökéletesebb állapotában sem lesz erõs a fékhatás, a régi bicajoknak számos hátrányuk van, az egyik pld. ez (ezek leginkább gyûjtésre jó, vitrinbe). Mindenképpen érdemes venni egy modernebb, olcsóbb fékszettet, amennyiben a váz és a kerékméret megengedi (pld. 80-as évekbeli vázak és 630-as kerékméret nem).
Szingós kereket nem nagyon érdemes tartani amatõrnek, ami megérné (tömeg/merevség) az elérhetetlenül drága, ami meg elérhetõ, nem sok elõnnyel jár a peremes kerék-gumi kombókhoz viszonyítva(tömege alig, vagy nem alacsonyabb, merevsége is minimálisan) . Múlt évben fejlesztették ki a full-karbon peremes felnit (tehát a perem rész is karbon), ezéven már tudtommal két gyártó is próbálkozott vele, ez lehet a szingó igazi versenytársa (tömege alacsonyabb, mint az alu szingósoknak, és alig több mint a karbon szingósnak, a merevsége meg messze felülmúlja az alukat).
A láncról: attól függ hány szem volt benne eredetileg, néha 2-nél is többet kell kivenni belõle, de itt inkább a kopottság mértékével lehet a baj. Érdemes lenne elvinni egy jó szerelõhöz, hogy megéri-e csak a láncot/fogast lecserélni, vagy inkább az egész meghajtást...
Szingós kereket nem nagyon érdemes tartani amatõrnek, ami megérné (tömeg/merevség) az elérhetetlenül drága, ami meg elérhetõ, nem sok elõnnyel jár a peremes kerék-gumi kombókhoz viszonyítva(tömege alig, vagy nem alacsonyabb, merevsége is minimálisan) . Múlt évben fejlesztették ki a full-karbon peremes felnit (tehát a perem rész is karbon), ezéven már tudtommal két gyártó is próbálkozott vele, ez lehet a szingó igazi versenytársa (tömege alacsonyabb, mint az alu szingósoknak, és alig több mint a karbon szingósnak, a merevsége meg messze felülmúlja az alukat).
A láncról: attól függ hány szem volt benne eredetileg, néha 2-nél is többet kell kivenni belõle, de itt inkább a kopottság mértékével lehet a baj. Érdemes lenne elvinni egy jó szerelõhöz, hogy megéri-e csak a láncot/fogast lecserélni, vagy inkább az egész meghajtást...