Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34346 hozzászólás a témában

#30881
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
még egy ötlet a régi fékhez: csiszold meg a fékbetéteket - ha még nem tetted volna. nekem a fényesre fékezett régi mavic-en is egész tûrhetõen fogott, ha néha csiszolgattam.

#30882
Pali04

Pali04

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
köszi a válaszokat, valahogy sejtettem hogy ez lesz a vége :(
na mindegy akkor is szép bringa: )

#30883
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
egy oregecske colnago vaznak
54 koruli meretben
saccra mekkora lehet a tamvilla es lancvilla kozott merheto szoge?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#30884
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A régi fékkel kapcsolatban: ezek alapból gyengébb fékerejûek, aztán: amint írod beolajoztad a bowdenházakat, meg kellene nézni, hogy véletlenül nem került-e olaj a felnire. De a legtökéletesebb állapotában sem lesz erõs a fékhatás, a régi bicajoknak számos hátrányuk van, az egyik pld. ez (ezek leginkább gyûjtésre jó, vitrinbe). Mindenképpen érdemes venni egy modernebb, olcsóbb fékszettet, amennyiben a váz és a kerékméret megengedi (pld. 80-as évekbeli vázak és 630-as kerékméret nem).
Szingós kereket nem nagyon érdemes tartani amatõrnek, ami megérné (tömeg/merevség) az elérhetetlenül drága, ami meg elérhetõ, nem sok elõnnyel jár a peremes kerék-gumi kombókhoz viszonyítva(tömege alig, vagy nem alacsonyabb, merevsége is minimálisan) . Múlt évben fejlesztették ki a full-karbon peremes felnit (tehát a perem rész is karbon), ezéven már tudtommal két gyártó is próbálkozott vele, ez lehet a szingó igazi versenytársa (tömege alacsonyabb, mint az alu szingósoknak, és alig több mint a karbon szingósnak, a merevsége meg messze felülmúlja az alukat).
A láncról: attól függ hány szem volt benne eredetileg, néha 2-nél is többet kell kivenni belõle, de itt inkább a kopottság mértékével lehet a baj. Érdemes lenne elvinni egy jó szerelõhöz, hogy megéri-e csak a láncot/fogast lecserélni, vagy inkább az egész meghajtást...

#30885
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
sztem ha ilyen futást produkál egy lánc, akkor csere.
de hogy ne költs rá feleslegesen, vidd el egy szervízbe és becsültesd fel,hogy mennyibõl lehetne használhatóvá tenni. a többit utána...
(valszeg bizonyos összeget rá kell dobnod akkor is, ha nem fejlesztgetni, hanem csak normálisan használni szeretnéd)



#30886
occsebogyo

occsebogyo

    vendég

  • fórumtag
  • 96 hozzászólás
Hi!

Kösz a szingóról szóló infókat. Mostmár okosabb lettem valamivel. Valami tippet mondhatnátok. Shimano exage 300 ex hátsó váltóm van. Csak ha legnagyobb fogaskeréken van hátul a lánc akkor olyan feszes hogy tudjam hátrafelé tekerni és ne forduljon ki a váltó, essen össze a lánc. Már így is kiszedtem belõle két szemet, mert ennél még rosszabb volt, viszont egy következõt nem akarok már mert akkor a nagy fogaskeréken közel vízszintesen állna a váltó alja, és feszes lenne a lánc nagyon. Van egy állítócsavar amivel a láncfeszességet tudom szabályozni de az is maxon van. A váz elég érdekes váltófelfüggesztéses, a váz alsó csövének hosszabításában van két félhold alakú lyuk, ott megy át a csavar amivel rögzítem a váltót. Nem tudom ennek lehet-e jelentõsége hogy máshogy tegyem rá a váltót.

Ha valaki tud valami okos infót mondani akkor hajrá!:D:D
Kösz!

#30887
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Viva La Tektro :)

#30888
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
felni-fékpofa választáson múlik sok, meg a bowdenen.nekem se fogott az õs favorit fékkarom CLB fékekkel.tettem bele puha pofát már is jobb lett.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30889
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
feszíts egy kicsit a bowdenen és akkor nem kell akkorát húzni. én a fékbetéteket és a felnit is megnézném. nemtom milyen a fékkar de azon is sok múlik (hajlik akkor sok fékerõ elveszik)

#30890
Pali04

Pali04

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Sziasztok!
nemrég vettünk a barátnõmnek egy cirka 17-18 éves országúti gépet, amin szerintem minden eredeti-igy a fék is. Tanácsot szeretnék kérni hogy, mit csináljak a fékekkel, hogy fogjanak, mert már végigolajoztam a bovdenházat, meg közelraktam a pofákat a felnihez amennyire lehetett, szóval ami-t a v-fékes alapjaimmal tudtam azt megcsináltam, de még mindig nem lehet vele rendesen fékezni, ha kajakból húzom én a fékeket, akkor már érzek valami fékerõt..., de hát ez a barátnõmön nem sokat segit.
Légyszi irjatok valami praktikát!

köszi

#30891
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A szingó egy belsõ nélküli rendszer,


Nem! A szingón a belsõ köré varrják a gumiköpenyt, ezáltal kisebb súly mellett hasonlóan merev, mint a peremes rendszer. Nagy elõnye, hogy a hagyományos szingóval sokkal nehezebb felütéses defektet kapni, mint peremessel (szingó, vagy normál belsõs). Hátránya, hogy szúrt lyukat nagyon körülményes utólag megjavítani, sokkal érdemesebb megelõzni a bajt különféle löttyökkel.
Pár ismerõsöm Tufot használ, nagy megelégedéssel.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30892
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Szingó: tubular, tehát olyan mint egy kerti slag - ilyen. Fel kell ragasztani a felnire, tehát szingós felni is kell, ami ilyen.



#30893
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás

Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?


Hali

A szingó egy belsõ nélküli rendszer, a gumitömlõt a felnire ragasztással teszed fel, mivel ez nem peremes (persze létezik peremes szingó is, pl.: tufo). Az elõnyei, h könnyebb, nagyobb nyomással is használható, mint a hagyományos köpenyek, így kevésbé "kenõdik" a gumi és kisebb a gördülési ellenállása is. Hátránya mondjuk az ha defektet kapsz, akkor gázosabb javítani, mint egy belsõt kicserélni. Szúrt defektet javíthatsz különféle lötyikkel, de errõl nemtok sokat mondani, mivel nem szingóval megyek... Úgy tudod megnézni, h szingós-e, h leereszted és megtapogatod a gumit, h ragasztva van felnire, vagy van alatta belsõ. Sztem a hagyományos megoldás amatõr szinten tökéletes, én is azt használom.
Alle!

#30894
occsebogyo

occsebogyo

    vendég

  • fórumtag
  • 96 hozzászólás
Hello!

Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?

Kösz!
Üdv. Ádám

#30895
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Wenson: www.wenson-bike.com



#30896
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Ha valaki lát valahol jó áron karbon kulacstartót légyszi jelezze! Eddig a legolcsóbbat (Zefal) a Decathlonban láttam 7700ért.

Köszönöm!


#30897
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
ronko
ha kész lesz, csinálj képet! kíváncsi vagyok :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#30898
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
totomi1!
az hogy nem találsz róla infot, az nagyon sokat elmond a márkáról...

#30899
ronko

ronko

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Köszönöm a kommenteket, hasznos infók voltak!

Sztem keskenyebb nem lesz, pont megmarad a 42cm, és tényleg az ív közepén a legzsírabb a metszés, oh yeah!
Faszányos lesz, na!)

köszi még1szer, sziasztok
.A vándor lelke maga az út.

#30900
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tedd fel a fékkart, ahogy kényelmes, onnantól adja magát, hol vágd.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!