Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#30341
Írta 2008. április 24. - 23:43

#30342
Írta 2008. április 24. - 23:05

#30343
Írta 2008. április 24. - 22:22

Csak prototípus képek vannak, polírozás nélkül, illetve több karbon alkatrész még aluval van helyettesítve:
http://www.cyclingne...evelgem_tech108
Nem értem, miért ragaszkodik a Shimano a fékkarban legyen minden elvhez. A sramnál is meg a campagnolonál is látszik, hogy a testben elhelyezni a váltást nem hülyeség.
#30344
Írta 2008. április 24. - 21:43

az sh 2200-as fékváltókar,e+h váltó mennyire használható??
azt tudom hogy alsó fogásból csak egy irányba vált, lefelé pöcögtetni kell
#30345
Írta 2008. április 24. - 21:29

Téényleg?? Ez meglepõ. Biztos, hogy a Force-ot szánták a profiknak? A csúcsgépeket Red-del szerelik. A Force már megtalálható az 1500Euros árkategóriájú gépeken is. Megvettem pár külföldi direkt országutis magazint is, még várok a döntéssel, az áprilisi RoadBike magazinban van a Force 1éves 8ezer kmes tesztje. Elég elismerõen nyilatkoznak róla.
De tavaly még nem volt Red. A Force volt a csúcs.
#30346
Írta 2008. április 24. - 21:23

a Forca al csak azért kell vigyázni mert sok lett benne a carbon.... ami váltómûben nem oan tuti... a Force-t elvileg olyan csapatoknak fejleszették ki (CSC,RaboB) akik évente váltanak bringát... ezt akarták orvosolni a Red-el hogy amelett hogy az egész szet aszem 2000g alatt van masszív is legyen ... hidegkovácsolt alura és titánra cserélték a karbon nagyrészét..(jóformán csak a hátsóváltó kanalában és a váltókarban van karbon) az ár felszökött ugyan a csillagos égig (majdnem) de a SRAM ot ismerve ez egyben marad elég sokáig. Sajna életembe csak 1x használhattam egy 100m- körben a FORCE-t de mindenki elismerõen nyilatkozik róla(nem hiába lett azonnal minden TOP bringa ezzel is felszerelve) a Sprinterek szeretik a külön mozgó váltókar nyelvet... a mászók a hihetetlenül sima váltást még nyomaték mellett is..
Téényleg?? Ez meglepõ. Biztos, hogy a Force-ot szánták a profiknak? A csúcsgépeket Red-del szerelik. A Force már megtalálható az 1500Euros árkategóriájú gépeken is. Megvettem pár külföldi direkt országutis magazint is, még várok a döntéssel, az áprilisi RoadBike magazinban van a Force 1éves 8ezer kmes tesztje. Elég elismerõen nyilatkoznak róla.
#30347
Írta 2008. április 24. - 21:17


#30348
Írta 2008. április 24. - 20:53

#30349
Írta 2008. április 24. - 20:43

Tudsz képeket linkelni róla? Kiváncsi leszek, hogy fog kinézni. Néhány fotót már láttam a fékváltókarról, kicsit csúcsosra sikerült, meg mindkét váltókar elkülönült a fékkartól, legalábbis ezt látni a képeken, az elektromos változaton. Én biztos hogy mechanikusat vennék belõle.
Csak prototípus képek vannak, polírozás nélkül, illetve több karbon alkatrész még aluval van helyettesítve:
http://www.cyclingne...evelgem_tech108
#30350
Írta 2008. április 24. - 20:39

#30351
Írta 2008. április 24. - 20:34

#30352
Írta 2008. április 24. - 20:32

A Shimano valahogy már nem szimpatikus. A hajtókarja lehet, hogy forradalmi, de túl bumszli. Az egy generációval ezelõtti karok szebbek voltak. A fékváltókar azért gáz, mert még mindíg nem belsõ a bowdenelvezetésük. Állítólag a 7900as szett meg elektromos lesz.
Fél év múlva kapható lesz a DA 2009-es. Lesz mechanikus is, és bújtatott váltóbowdenházas lesz. Nameg jó drága...
#30353
Írta 2008. április 24. - 09:27

#30354
Írta 2008. április 24. - 09:25

olyan 200ezer körül. De találtam egy szuper német oldalt, ahol adnak hozzá ajándékot, vagy szettben lehet megvenni különbözõ szintû kerekekkel együtt akár több száz euro-s kedvezménnyel.
Nem is drága. Melyik az a bolt?
#30355
Írta 2008. április 24. - 09:24

#30356
Írta 2008. április 24. - 09:20

FTT=fórum tisztelt tagsága
A red a legdrágább, 380ezer egy szett kb. Szerintem a RED-re válaszul, de a Campagnolo kihozta idén a szuperkönnyített Record szettjét azt hiszem Record OS a neve, néhány logó piros színû az alkatrészeken, plusz faragtak kicsit a súlyon is, nehogymá' a sram könyebb legyen :wtf: mindezt megspékelték azzal, hogy csak 600db kerül ki a piacra belõlük. (plusz amiket a versenyzõk kapnak)
Nekem egyenlõre a SRAM force a legszimpatikusabb, csak ott motoszkál az ember agyában, hogy milyen lehet egy mégjobb szett? Régebben egy szürke ultegrás shimao szettet nyúztam, de ott motoszkált a fejemben a dura-ace is..
A Shimano valahogy már nem szimpatikus. A hajtókarja lehet, hogy forradalmi, de túl bumszli. Az egy generációval ezelõtti karok szebbek voltak. A fékváltókar azért gáz, mert még mindíg nem belsõ a bowdenelvezetésük. Állítólag a 7900as szett meg elektromos lesz. Ezzel szerintem pont a kerékpározás lényegét ölik meg, miszerint környezetbarát módon menjünk, ne szennyezzünk stb. 100 évig megvolt áram nélkül a kerékpár minek cipeljünk még egy akkumlátort is magunkkal, amikor jó egy darabka acélhuzal is,amit ráadásul nem kell feltölteni, nem pazaroljuk az energiát. Mellesleg a Camapagnolo is ilyemivel kisérletezik. Remélem belebuknak mindketten.
A Sramnál egy bibi van az ára mellett, hogy pár alkatrész nem tetszik. Elvívódok itt magamban, de ennek egy Force szett lesz a vége.
És a Force szett mennyi?
#30357
Írta 2008. április 24. - 09:10

A red a legdrágább, 380ezer egy szett kb. Szerintem a RED-re válaszul, de a Campagnolo kihozta idén a szuperkönnyített Record szettjét azt hiszem Record OS a neve, néhány logó piros színû az alkatrészeken, plusz faragtak kicsit a súlyon is, nehogymá' a sram könyebb legyen :wtf: mindezt megspékelték azzal, hogy csak 600db kerül ki a piacra belõlük. (plusz amiket a versenyzõk kapnak)
Nekem egyenlõre a SRAM force a legszimpatikusabb, csak ott motoszkál az ember agyában, hogy milyen lehet egy mégjobb szett? Régebben egy szürke ultegrás shimao szettet nyúztam, de ott motoszkált a fejemben a dura-ace is..
A Shimano valahogy már nem szimpatikus. A hajtókarja lehet, hogy forradalmi, de túl bumszli. Az egy generációval ezelõtti karok szebbek voltak. A fékváltókar azért gáz, mert még mindíg nem belsõ a bowdenelvezetésük. Állítólag a 7900as szett meg elektromos lesz. Ezzel szerintem pont a kerékpározás lényegét ölik meg, miszerint környezetbarát módon menjünk, ne szennyezzünk stb. 100 évig megvolt áram nélkül a kerékpár minek cipeljünk még egy akkumlátort is magunkkal, amikor jó egy darabka acélhuzal is,amit ráadásul nem kell feltölteni, nem pazaroljuk az energiát. Mellesleg a Camapagnolo is ilyemivel kisérletezik. Remélem belebuknak mindketten.
A Sramnál egy bibi van az ára mellett, hogy pár alkatrész nem tetszik. Elvívódok itt magamban, de ennek egy Force szett lesz a vége.
#30358
Írta 2008. április 24. - 08:58

Használ valaki a FTT közül Sram országúti szettet? Most gondolkodom, hogy melyik szettre takarékoskodjak, egyenlõre a Shimano kiesett, maradt a Campagnolo és a Sram. Mindkettõnek vannak elõnyei és hátrányai.
Campagnolo: könnyû, csúcsdesign, karbon össze-vissza, viszont drága egyes alkatrészeit lecserélném, olasz gyártmány. olvastam a összehasonlító tesztben, hogy a Camapgnolo szettjei között anyi eltérés van, hogy más a matrica rajta, sok közös alkatrészt használ a Record pl a Chorus szal, vagy akár a Veloce Centaur lefele egészen a Mirage-ig.
Sram: újdonság, ezért izgatja a fantáziám, nekem ennek a fékváltókarja tetszik a legjobban, elvitathatatlanul könnyû, a külön váltókarja maga a csúcs, külön fékkar nemkevésbé. DE: piszok drága ez is, a hátsóváltó csúnya, a RED szettjük meg túl csiricsáré ezekkel a piros ezüst design elemekkel.
Mi az az FTT?
Egébként ha campagnolo-nál ugyanazokat az alkatrészeket használják, mint lejjebb akkor Mirage-t kell venni.

Egyébként egy Centaur szerintem elég jó ár/érték/presztizs arányú.
Egyébként a Red a legfejlettebb sram? Mennyi egy szett?
#30359
Írta 2008. április 24. - 08:27

Campagnolo: könnyû, csúcsdesign, karbon össze-vissza, viszont drága egyes alkatrészeit lecserélném, olasz gyártmány. olvastam a összehasonlító tesztben, hogy a Camapgnolo szettjei között anyi eltérés van, hogy más a matrica rajta, sok közös alkatrészt használ a Record pl a Chorus szal, vagy akár a Veloce Centaur lefele egészen a Mirage-ig.
Sram: újdonság, ezért izgatja a fantáziám, nekem ennek a fékváltókarja tetszik a legjobban, elvitathatatlanul könnyû, a külön váltókarja maga a csúcs, külön fékkar nemkevésbé. DE: piszok drága ez is, a hátsóváltó csúnya, a RED szettjük meg túl csiricsáré ezekkel a piros ezüst design elemekkel.
#30360
Írta 2008. április 23. - 21:50

Nem mondanám kényelmetlennek, de nekem sem az igazi. Van, hogy jól érzem magam rajta, van hogy nem. Random.
oké hogy random, de random SE tudok vele 50km-t SE tekerni mert egyszerûen nem bírom ki. VISZONT ma kipróbáltam bringásnadrágban is a Speci Avatar-t...hát csak annyit tudok rá mondani hogy: ESZMÉLETLEN JÓ!
nagyon megtetszett:)