Már többször írtam, hogy személy szerint jobb kedvelem a power shift rendszert, mint az ultrat v régi sokatnyomost. Most idézem egy ismerőst, mit írt, mikor mondtam neki, hogy szerintem a potenza iszonyat jó lett.
Amiért szvsz jó a potenza váltás, az a finom működés, ici pici erőt igényel csak a váltás, semmi izmozas és recseges, olyan shimagnolos, precíz. És az eps kioldogomb miatt jól használhato rövidebb pollexszel is.
Erre reagált ezzel a szemelvwnnyel
#Kövezz meg....sztem jobban működik az escape, mint a hagyományos. Persze lehet, hogy 10-ed annyi idő alatt tönkre megy, de finomabban vált, az egyenkéntinek vannak előnyei, alsó fogásban pl lehetetlen véletlenül egyszerre 2-t váltani (kiélezett helyzetekben ez kritikus tényező lehet egy sprintnél), ezen kívül hülyebiztos és praktikus (pl többször volt már szitu, hogy ittam, ezt általában hegymenetben az ember nem teszi, de ha felért a tetőre, muszáj, namost a tető után általában lejtő jön, akkor viszont kell pakolgatni lefelé, miközben jobb kézben a kulacs....az aljával megnyomod a pöcköt és vált egyet...ennyi...régi karral ez nem megy, és ha ezt a kulaccsal így meg tudom tenni- amíg lenyelek a 3 korty vizet a pofazacskóimból lökök egyet a gombon, akkor kb semmi szükség arra menet közben, hogy egyszerre 3-at váltsak, mert rendszerint ilyen szituban jött jól az egyszerre több, 3-4 fokozat leváltása - ivás közben megnőtt a tempó a lejtőn, de nem tudtam váltani, mert foglalt volt a kezem). A bal karral az átdobó jobban működik, gyorsabb a leváltás, határozottabb, és automatikusan trimmel. Hátránya, hogy csak hozzá passzoló láncdobóval. Esküszöm neked, a régi 9 sp athena az escape karral szebben működik, mint a régi mech-ás a centaur reddel....és itt nem igazán a váltó az oka, az oda teszi, ahová kell...ha jól emlékszem a potenza is kutyafüles. Veloce-ban eddig az összes ismerősöm dicsérte a lógó fülű verziót. Potenza váltó geo meg egy az egyben az új chorus/record, az S oldallappal, ami nem csak váltásban segít, hanem ezzel a kialakítással hosszabb ívben kapcsolódik a lánc a lánckerékhez, több fogban kapaszkodik, ami növeli a lánc élettartamát (több fogra és szemre oszlik el a terhelés)., ezzel együtt pedig a sorét és a tényérét is....#
Nos.. Oskampagsok ezért már az okluket razzak, miközben boszen bizpnygatjak, hogy a többszöri váltásra a kisebb lanckerek irányába egy nélkülözhetetlen adalék![]()
én maradok a réginél. fillérekből felújítom,ha kell. potenza-t még nem láttam élőben. erről nem tudok mit mondani.
más,de még mindig campa: időnként olvasom,h a campa nem kompatibilis semmivel. most pl arról olvastam egy kezdő bringástól,h vlmi gondja volt a záróanya szerszámmal,mert nem shimanos. aztán felvilágosítottam,h lényegben shimano szerszámokkal lehet szerelni a campát. az ut csésze szerszám pl ugyanaz,mint a shimanoé. stb. a patentszem kérdése is sokszor felmerül,de hát ez is másképp van,mint papíron. szóval van bőven tévhit,de én sztem ezt még régen cseszték el a hazai kereskedők. ugye a shimit nagyon tólták,a campát meg nem. azt hiszem ezért nem is terjedt el itthon annyira. sajnos. amúgy az is vicces,h egy pl 32 lukas,alu tengelyes campa agyból,egy rotorcserével van az embernek egy fasza kis shimi agya. én nem is nagyon gondoltam bele. ezt pl Vejne mondta nekem.