Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#29141
Írta 2008. december 23. - 17:27
#29142
Írta 2008. december 23. - 17:16
Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!
Nekem acél- és aluvázas trekingek és acél országutik után eddig messze a legkényelmesebb a GT Pantera tripla háromszöges, aluminium vázas, merev cr-mo villás montim, hátul sem üt, pedig kökemény versenynyerget használok.
Ellenben a haverom hiper szuper 100 helyen hajlított hátsó villájú ktm-je meg olyat üt hátul (elöl telós), hogy a vesém majdnem leszakad minden egyes gödörben. A különbség tényleg megdöbbentõ.
Szerintem inkább próbálj ki pár bicót amit megvennél, vagy kérj ki tulajoktól vélemyént, mert szerintem pusztán a váz anyaga nem árul el semmit arról, hogy mennyire rázatós a váz.
#29143
Írta 2008. december 23. - 16:45
#29144
Írta 2008. december 22. - 11:29
#29145
Írta 2008. december 22. - 11:08
meg ott egy 30-40 széles mintás guminál van értelme a tárcsának , egy 20-25 ös kopasznál semmi értelme nem lenne, nem a fék a szûk keresztmetszet....a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#29146
Írta 2008. december 22. - 11:06
a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#29147
Írta 2008. december 22. - 10:26
én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna?
csak kérdezem...
Röviden: nem. De az outi kerekek eléggé merevek tudnak lenni. És el kell dönteni, hogy valaki haladni akar-e vagy csak fékezni.
Fék: ha rendesen megtéped a féket és fog, akkor nem a lovadnak van baja, hanem a kezednek. Tessék gyúrni rá, ha gyenge. Meg jól beállítani. Kiskezû hölgyek is elkezelnek egy ilyen szerkezetet, ne tessék nyafogni.
Ha a fékerõ a gond, akkor Dura Ace fékszett, vagy csak betét és 105 féktõl felfelé eléggé jól fog. Városban is elég. Esõben természetesen oda kell figyelni. Hóban meg ugye eleve nem durvulunk.
#29148
Írta 2008. december 22. - 09:54
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna?
csak kérdezem...
#29149
Írta 2008. december 22. - 09:49
#29150
Írta 2008. december 22. - 09:28
#29151
Írta 2008. december 22. - 02:05
anno, amikor még megvolt a mózerem, én is hörögtem ilyesmi gondokkal, fõleg a kormáynpozició nem akart összejönni, ha meg igen, Feri rinyált hogy"hogynézel ki rajta.."
de alapvetõen a fékerõ elég komoly volt felsõ fogásból is
vagy cserélj bowdent/féket
ha kell féktest asszem, még egyforgáspontos 105ös van karjaival együtt
de sztem nyugodtan faragd le a kormányt s fordítsd meg, nem hiszem, hogy annyira hiányozni fogna az alsó fogás hosszabb távon, ugyis montis vagy he' ;-)
#29152
Írta 2008. december 22. - 00:00
az a baj vele, hogy felülrõl fogom a féket alap esetben, tehát nem magát a kormányt markolászom, hanem a féken van a kezem felülrõl, így a mutató újjammal "tologatom" a fékkart -aki látott már országútit, biztos tudja mit akarok mondani, csak így leírva akar értelmetlen lenni- szóval ha nagy gáz van(alapesetben ez is elég fékezéshez), messze nincs idõm átfogni a kormányra és megtépni a féket, szóval ez a baj(városi közlekedési eszköz az országúti nálam- országúton nem lenne gáz)...
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#29153
Írta 2008. december 21. - 22:26
ha csak a kényelem fontos (speckó rezgésizé) és nem számít az ár, akkor valóban nem kell vele foglalkozniMásik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a Wenson
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#29154
Írta 2008. december 21. - 22:14
Másik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a WensonÉn még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.
#29155
Írta 2008. december 21. - 22:06
konkértan mi is a baj az outi kormányos fékezéssel?
adott az országúti bicóm, amin hatékonyabb fékezés (és fékérzet), miatt kellene változtatni. Arra jöttem rá, hogy valahogy a koskormányos fékezéssel a vészfékezés annyira nem megoldott számomra, adrenalin növelõnek jó, de nem mindig vágyok rá a körúti forgalomban szóval vagy egyenes kormány vagy a mostani elvágva megfordítva, kérdés hogy egyenes kormányhoz milyen fék kell rá, valami sima montis olcsóság jó, vagy a fék áttételezése miatt kell kimondott országúti fékhez való fékkar? Meg a megfordítós elvágós dolog mennyire jó, hatékony a gyakorlatban(tapasztalatok?)
zoomstag!
tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?
#29156
Írta 2008. december 21. - 15:47
A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.
mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.
Én még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.
#29157
Írta 2008. december 21. - 13:08
zoomstag!
tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#29158
Írta 2008. december 21. - 11:06
és kevésbé nyeklenek-nyaklanak. nekem ez volt a hatalmas meglepetés, amikor a vékony acélkormány meg menetes kormánycsapágyas-kormányszáras kombót leváltotta az a-head-oversizeos stucnival és kormánnyal...nagyondúrván merev:DKözbeokoskodom; régen egy szingós acél outival kerekeztem, amin kényelmes "fotel" tartotta a hátsómat. Össze sem lehetett hasonlítani a menetkényelmét az akkori átlag alu országutikéval
Most egy Giant OCR1-em van, gyári setuppal. Karbon villa, karbon nyeregcsõ, 25-ös külsõk, pöpec bandázs és nyereg. És kényelmesebb, mint a régi acélvázas. Szóval ezek biztosan mûködõ technikák.
#29159
Írta 2008. december 21. - 09:05
#29160
Írta 2008. december 21. - 08:29
A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.Szia Kiskubai!
A specializedrõl szinte semmit sem tudok. Még azt sem, hogy hol és mióta gyártanak ilyen outikat. Viszont találtam egy régi 2005-ös cikket, miszerint a specialized rezgéselnyelõ betéteket használ hogy ne csak merev, de kényelmes is legyen a bringa. Úgy gondolom, ez a technológia forradalmi jelentõségû lehet a rossz állapotú magyar országutakon. Melyik oldalon találok részletes specifikációt és fotókat a 2008-as és 2009-es modellekrõl. Kik a hazai forgalmazók? Megnéztem a cube oldalt is. Nagyon szépek a nagyfelbontású fotók! Gyönyörûek a hajlított formájú hátsó villák. Nem tudod: a hajlításoknak is van rázkódáscsökkentõ hatása. És ez a hatás van olyan erõs, mint a specializednél alkalmazott betétnél? Köszönöm az országútis fórum linkjét. igazad van ez a levél inkább oda kívánkozik! Úgyhogy, ott is közzéteszem!
Várom válaszodat: Kobuc
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.
mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





