Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#29141
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!


Nekem acél- és aluvázas trekingek és acél országutik után eddig messze a legkényelmesebb a GT Pantera tripla háromszöges, aluminium vázas, merev cr-mo villás montim, hátul sem üt, pedig kökemény versenynyerget használok.

Ellenben a haverom hiper szuper 100 helyen hajlított hátsó villájú ktm-je meg olyat üt hátul (elöl telós), hogy a vesém majdnem leszakad minden egyes gödörben. A különbség tényleg megdöbbentõ.

Szerintem inkább próbálj ki pár bicót amit megvennél, vagy kérj ki tulajoktól vélemyént, mert szerintem pusztán a váz anyaga nem árul el semmit arról, hogy mennyire rázatós a váz.

#29142
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!

#29143
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
értem, köszi :)

ma is tanultam valami újat :)

#29144
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni :)

meg ott egy 30-40 széles mintás guminál van értelme a tárcsának , egy 20-25 ös kopasznál semmi értelme nem lenne, nem a fék a szûk keresztmetszet....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#29145
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...

a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29146
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna? :)
csak kérdezem...



Röviden: nem. De az outi kerekek eléggé merevek tudnak lenni. És el kell dönteni, hogy valaki haladni akar-e vagy csak fékezni.

Fék: ha rendesen megtéped a féket és fog, akkor nem a lovadnak van baja, hanem a kezednek. Tessék gyúrni rá, ha gyenge. Meg jól beállítani. Kiskezû hölgyek is elkezelnek egy ilyen szerkezetet, ne tessék nyafogni.

Ha a fékerõ a gond, akkor Dura Ace fékszett, vagy csak betét és 105 féktõl felfelé eléggé jól fog. Városban is elég. Esõben természetesen oda kell figyelni. Hóban meg ugye eleve nem durvulunk.

#29147
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna? :)
csak kérdezem...

#29148
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
meg hátulra is...

#29149
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
(Cyclo style: Tárcsa fék elõre :D)
Feltöltött kép

#29150
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
amugy van fékerõ rendesen?
anno, amikor még megvolt a mózerem, én is hörögtem ilyesmi gondokkal, fõleg a kormáynpozició nem akart összejönni, ha meg igen, Feri rinyált hogy"hogynézel ki rajta.."
de alapvetõen a fékerõ elég komoly volt felsõ fogásból is
vagy cserélj bowdent/féket
ha kell féktest asszem, még egyforgáspontos 105ös van karjaival együtt
de sztem nyugodtan faragd le a kormányt s fordítsd meg, nem hiszem, hogy annyira hiányozni fogna az alsó fogás hosszabb távon, ugyis montis vagy he' ;-)

#29151
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
Jettison!

az a baj vele, hogy felülrõl fogom a féket alap esetben, tehát nem magát a kormányt markolászom, hanem a féken van a kezem felülrõl, így a mutató újjammal "tologatom" a fékkart -aki látott már országútit, biztos tudja mit akarok mondani, csak így leírva akar értelmetlen lenni- szóval ha nagy gáz van(alapesetben ez is elég fékezéshez), messze nincs idõm átfogni a kormányra és megtépni a féket, szóval ez a baj(városi közlekedési eszköz az országúti nálam- országúton nem lenne gáz)...

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#29152
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Másik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a Wenson :)

ha csak a kényelem fontos (speckó rezgésizé) és nem számít az ár, akkor valóban nem kell vele foglalkozni ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29153
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Én még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.:)

Másik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a Wenson :)

#29154
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
én így csináltam a tt kormányom, tahiból így kellett hazamennem átbumlizni az egész városon, igaz csak elsõ fékem volt, de elég para szeritnem
konkértan mi is a baj az outi kormányos fékezéssel?

adott az országúti bicóm, amin hatékonyabb fékezés (és fékérzet), miatt kellene változtatni. Arra jöttem rá, hogy valahogy a koskormányos fékezéssel a vészfékezés annyira nem megoldott számomra, adrenalin növelõnek jó, de nem mindig vágyok rá a körúti forgalomban szóval vagy egyenes kormány vagy a mostani elvágva megfordítva, kérdés hogy egyenes kormányhoz milyen fék kell rá, valami sima montis olcsóság jó, vagy a fék áttételezése miatt kell kimondott országúti fékhez való fékkar? Meg a megfordítós elvágós dolog mennyire jó, hatékony a gyakorlatban(tapasztalatok?)

zoomstag!

tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?



#29155
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.

mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.


Én még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.:)

#29156
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
adott az országúti bicóm, amin hatékonyabb fékezés (és fékérzet), miatt kellene változtatni. Arra jöttem rá, hogy valahogy a koskormányos fékezéssel a vészfékezés annyira nem megoldott számomra, adrenalin növelõnek jó, de nem mindig vágyok rá a körúti forgalomban szóval vagy egyenes kormány vagy a mostani elvágva megfordítva, kérdés hogy egyenes kormányhoz milyen fék kell rá, valami sima montis olcsóság jó, vagy a fék áttételezése miatt kell kimondott országúti fékhez való fékkar? Meg a megfordítós elvágós dolog mennyire jó, hatékony a gyakorlatban(tapasztalatok?)

zoomstag!

tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#29157
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Közbeokoskodom; régen egy szingós acél outival kerekeztem, amin kényelmes "fotel" tartotta a hátsómat. Össze sem lehetett hasonlítani a menetkényelmét az akkori átlag alu országutikéval :) Most egy Giant OCR1-em van, gyári setuppal. Karbon villa, karbon nyeregcsõ, 25-ös külsõk, pöpec bandázs és nyereg. És kényelmesebb, mint a régi acélvázas. Szóval ezek biztosan mûködõ technikák.

és kevésbé nyeklenek-nyaklanak. nekem ez volt a hatalmas meglepetés, amikor a vékony acélkormány meg menetes kormánycsapágyas-kormányszáras kombót leváltotta az a-head-oversizeos stucnival és kormánnyal...nagyondúrván merev:D

#29158
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Közbeokoskodom; régen egy szingós acél outival kerekeztem, amin kényelmes "fotel" tartotta a hátsómat. Össze sem lehetett hasonlítani a menetkényelmét az akkori átlag alu országutikéval :) Most egy Giant OCR1-em van, gyári setuppal. Karbon villa, karbon nyeregcsõ, 25-ös külsõk, pöpec bandázs és nyereg. És kényelmesebb, mint a régi acélvázas. Szóval ezek biztosan mûködõ technikák.

#29159
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Szia Kiskubai!
A specializedrõl szinte semmit sem tudok. Még azt sem, hogy hol és mióta gyártanak ilyen outikat. Viszont találtam egy régi 2005-ös cikket, miszerint a specialized rezgéselnyelõ betéteket használ hogy ne csak merev, de kényelmes is legyen a bringa. Úgy gondolom, ez a technológia forradalmi jelentõségû lehet a rossz állapotú magyar országutakon. Melyik oldalon találok részletes specifikációt és fotókat a 2008-as és 2009-es modellekrõl. Kik a hazai forgalmazók? Megnéztem a cube oldalt is. Nagyon szépek a nagyfelbontású fotók! Gyönyörûek a hajlított formájú hátsó villák. Nem tudod: a hajlításoknak is van rázkódáscsökkentõ hatása. És ez a hatás van olyan erõs, mint a specializednél alkalmazott betétnél? Köszönöm az országútis fórum linkjét. igazad van ez a levél inkább oda kívánkozik! Úgyhogy, ott is közzéteszem!
Várom válaszodat: Kobuc

A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.

mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.

#29160
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

9 barra életemben nem fújtam fel a gumit, általában 7.0 báron járok, lehet ezért vagyok olyan lassú?:hehe:


9bar-ra én se én olyan 7.5-8 körül szoktam.