Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#29121
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
http://www.bikemarke...eszlet&tid=1578

Erre ki tudom cserélni a Meridám eredeti kormánycsapágyát?

#29122
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)

van adapter, amivel az alsócsövön levõ váltókart a kormányra tudod tenni.
és úgy néz ki, mint a régebbi mtb-ken a váltókar.

meg van ilyen is:
http://www.petracycl...nt-p-11062.html

meg ez, amit a kormányszárra tudsz rögzíteni
http://www.velomech....-a500-bcaia.jpg

remélem a többiek majd többet tudnak segíteni...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29123
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
úgy jössz ki a legolcsóbban ha hosszú idõre elengeded a kormányt, amúgy sztem simán lehet nem frikciós váltóval is ténykedni, nekem is az van télire, az hogy elengeded a kormányt akármilyen terepen is, nem szabad h gondot jelentsen
5öshöz nincs fvkar, azt mondjuk nem értem mér a stucnin van a váltókar mikor annak az alsócsövön a helye
ha több fokozatot akarsz akkor az az egész rendszer cseréjét jelenti: átdobó, váltó, lánc, (esetleg hajtómû, agy), sor

Sziasztok!

Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?

Köszi!



#29124
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?

Köszi!

#29125
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz


Na azért ne túlozzunk, mert ennyibõl nem lehet ezt megállapítani.

Vinkler: Meg kell nézni, hogy megfelelõ magasságban van-e felszerelve, a két végállító csavart, a finombeállító csavart. Hátsó váltónál a magasság kivételével ugyanezek vannak. Az hogy a hátsóváltónál sokáig kell tartani a kart, hogy váltson az nagyon beállítás hibának tûnik. Az elsõ váltónál pedig, hogy leesik az nem lehet hogy azért van, mert hátul már az a legfelsõ 1-2 lánckeréken van a lánc? Meg a hátsóváltó hibát is az elejétõl csinálja(bár az elejétõl is lehet rosszul beállítva)? Nem lehet, hogy csak a bovden nyúlt ki és utána kell állítani a finombeállító csavarral? Vagy még az lehet, hogy sokat futott a szett és már el van kopva.

#29126
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz

Olaszok...

#29127
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz

Komolyan gondolod, hogy nem próbáltam ezeregyszáztítszer miliméterenként állítani?!
Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..



#29128
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Komolyan gondolod, hogy nem próbáltam ezeregyszáztítszer miliméterenként állítani?!
Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..

#29129
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
végálláscsavar?
am sztem a shimanonak messze kényelmesebb a a fékváltókarja (nem a 09es campaval összehasonlítva, azt még nem taperoltam), meg sztem ez az olcsóbb, de a campa legendásabb

Nekem újkora óta csinálja. Elsõ kistányérra rakásnál le tud esni a lánc. Ritkán, de le tud. Álítólag a 10-es rendszer hibája. Hátul néha rá kell tartani, ha felfelé váltasz. Ezt jelenti. A shimanonál milyen nem volt.



#29130
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Nekem újkora óta csinálja. Elsõ kistányérra rakásnál le tud esni a lánc. Ritkán, de le tud. Álítólag a 10-es rendszer hibája. Hátul néha rá kell tartani, ha felfelé váltasz. Ezt jelenti. A shimanonál milyen nem volt.

#29131
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon.


Ez szerintem beállítás kérdése. Nekem egyszer nem hibázott még a Campa Centaur.
Egyébként mit jelent az, hogy hibázik?

#29132
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Sziasztok!

MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.

Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)

(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).


Hát ha a Campa a szimpatikusabb, akkor azt kell venni. A 105 meg a Veloce egy szint kb. Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy audi vagy bmw. Azt kell venni amelyik neked bejön. Különbség nem lesz a kettõ között, mármint váltani mindegyikkel fogsz tudni.

#29133
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Alfa, vagy Toyota?
Csak itt az Alfa nem romlik el :)
Nekem Campa Veloce van most, elõtte Shimano 105-öm volt. A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon. A Campa keményebb, más a fogása. Nekem a Campa összességében jobban bejön. (Szerintem olcsobb is)

#29134
krazi

krazi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.

Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)

(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).

#29135
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás
Kobuc.

Pár hét mindennapi forgalomban tekerés után észre sem fogod venni hogy vannak autók, csak maximum ha ki kell kerülnöd õket. Nem kell velük foglalkozni, csak nem szabad kiszámíthatatlannak lenni.

Karbon. Arra azt szokták mondani, hogy nem "emlékezõ típus" mint az alu. Vagy eltöröd, vagy megy ameddig oda nem vered valahova.
Alut már törtem városban, az is csak egy kormány volt. Karbon részek még soha. De rázósabb utakon is a karbon villa sokat számít. Pl Teleki Blanka ...
De gagyi karbont ne vegyél, és én a helyedben rázós utakra összeraknék egy olyan gépet, ami nem sokba van. Ha meg mindenképpen szeretnél valami presztízs bringát, akkor azt hagyd meg a sima utakra. Senki sem szokta keverni az edzõbringát a verseny gépekkel.
No és ha 15 kg az outi, és azzal tudsz menni hegyre akár, akkor a hiperkönnyû mûanyagokkal is fel fogsz tudni menni.

Nem beszélve arról, hogy ha ennyire nem mondanak semmit a bringák, akkor inkább valami low-end modellen tanuld meg hogyan kell a kátyúkat kezelni.

#29136
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
karbon messze tartósabb mint az alu

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!



#29137
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!


Nekem acél- és aluvázas trekingek és acél országutik után eddig messze a legkényelmesebb a GT Pantera tripla háromszöges, aluminium vázas, merev cr-mo villás montim, hátul sem üt, pedig kökemény versenynyerget használok.

Ellenben a haverom hiper szuper 100 helyen hajlított hátsó villájú ktm-je meg olyat üt hátul (elöl telós), hogy a vesém majdnem leszakad minden egyes gödörben. A különbség tényleg megdöbbentõ.

Szerintem inkább próbálj ki pár bicót amit megvennél, vagy kérj ki tulajoktól vélemyént, mert szerintem pusztán a váz anyaga nem árul el semmit arról, hogy mennyire rázatós a váz.

#29138
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!

#29139
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
értem, köszi :)

ma is tanultam valami újat :)

#29140
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.274 hozzászólás

a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni :)

meg ott egy 30-40 széles mintás guminál van értelme a tárcsának , egy 20-25 ös kopasznál semmi értelme nem lenne, nem a fék a szûk keresztmetszet....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való