Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#28261
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

150-es stucnit, ami nincs is.


De van!

http://www.cyclingne...ckstedt_Z1_stem

#28262
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

58-as boven eleg, mar ott is 165mm a homlokcso, a 60-as az hatalmas, 185-os homlokcso.
Ha nem 58-ast, akkor sokkal inkabb 56-ost, mint 60-ast.
(Bar a labhossz egyaltalan nem biztos, hogy azonos ket 183-as embernel.)


Hatalmas, az túlzás:) Öreg bringástól hallottam, nem tudom mennyire igaz, de mondta, hogy minél nagyobb a homlokcsõ, annál stabilabb, annál jobban irányítható, annál kisebb terhelés éri a rendszert. Nem jó, ha a két kormánycsapágy közel van egymáshoz.(mûszaki szempontból) Mondjuk nem vagyok gépészmérnök nem tudom valóban így van-e, mindenesetre elhittem a nálam tapasztaltabbnak. Az én bicómon 20cm-es a homlokcsõ(a csúcs wilier cento1-esnek is ebben a méretben hasonló, és simán mennek a profik vele), én is 183cm vagyok és van még a stucni alatt 2cm közlõ. És pont így kényelmes nekem, mert rendesen be tudom hajlítani a könyökömet, így a rezgéseket elnyeli a bicepsz/tricepszem, nem megy át a vállamba a nyújtott kezemen keresztül az ütés.
A másik, amiért a 60-as ajánlottam neki a Cube féle geometriából, mert az 58-asnál csak 56cm a felsõcsõ, az 56-osnál meg csak 54,5. Nekem, de más környezetemben lévõ ilyen magas bringásnak kb 68-69cm a stucni+felsõcsõ kombó a jó. És 56-osnál már én nekem tuti fel kéne rakni egy 150-es stucnit, ami nincs is. A 60-ashoz meg elég lesz neki egy 110-120-as.

#28263
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Cube-ból én 183 centihez a 60-ast vennék, annak van 57-es felsõcsöve.


58-as boven eleg, mar ott is 165mm a homlokcso, a 60-as az hatalmas, 185-os homlokcso.
Ha nem 58-ast, akkor sokkal inkabb 56-ost, mint 60-ast.
(Bar a labhossz egyaltalan nem biztos, hogy azonos ket 183-as embernel.)

#28264
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Ja, ezt télleg elírtam..:) Mind1, stucnira én is gondoltam, jo h mondod! Köszi. Amúgy 57-58 a méretem (183 cm), csak ezt hasonlítottam.


Cube-ból én 183 centihez a 60-ast vennék, annak van 57-es felsõcsöve.

#28265
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás

Legtöbbet Farmos-Tápiószentmárton-Tápióbicske-Pánd-Káva-Bénye-Gomba-Monor-Péteri-Gyömrõ útvonalon edzünk, ez lesz a Giant Kupa távja is. http://www.giantgyom..._kicsi_2009.pdf

Ritkán de elnézünk a Jászságba is, ezenkívül még Tóalmás-Zsámbok felé lehet minket látni. Erre tûrhetõek az útviszonyok.
Nemsoká teljesen kész lesz a Farmos-Jászberény út felujítása is, sokat kanyarodunk majd arra is szerintem.


Monor-káva közt tekergünk mi is.káva meg bénye közt gyorsan összejön egy defekt,évröl évre nagyobbak ott a kátyuk..mikor szoktatok tekerni,nem nagyon látok arra kerekesket,bár én tekerek keveset:)

#28266
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
puffedt lol

700 [meg a 622 is csak mas szabvany] a kerek atmero, a 28C pedig a gumi szelessege milimeterben
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28267
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

milyen meret, es mennyi az a nem draga?


Hát a méretnél nem tudom melyik kell: 622C 700, 28 Nem tudom pontosan melyik mit jelent, valamelyik azt, hogy a belsõ azt hiszem mennyire püffedt, vagy nem tudok erre jobb szót. Hát olyan 5ezer körül van a határ. Van U-lakatom, de azért nem szeretném, ha ellopnák, emiatt nem akarok drágát venni, meg azért a lélektani határ is valahol itt húzódik. :)

#28268
bucman

bucman

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Nehogyma a hosszu felsocso legyen a "verseny". :) Szo nincs rola.

A geometriat furcsan benezted, en a KTM 55-os vaznal 550mm-nek olvasom a felsocsot.
Ha nagyon hasalni akarsz, akkor inkabb a homlokcso magassagat nezzed, mert inkabb az hatarozza meg, mennyire tudod leengedni a kormanyt.
Hosszu stucnival a hosszu kinyulas konnyen megoldhato, ha az a maniad.
De inkabb magadhoz meretezd, az a fontos!
Egyebkent a szogek se egyformak, ahogy nezem.

Ha a meret stimmelne ezek kozul en a Cube-ot vennem, mert az tetszik a legjobban.


Ja, ezt télleg elírtam..:) Mind1, stucnira én is gondoltam, jo h mondod! Köszi. Amúgy 57-58 a méretem (183 cm), csak ezt hasonlítottam.

#28269
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

A KTM-rõl olvastam egy tesztet a velo-n, ott azt írták, hogy a rövid felsõcsõ miatt inkább hosszabb országúti túrákra való, mint versenysportra.
Mondjuk nincsenek kifejezett verseny ambícióim, de nem szeretnék több "kompromisszumot",az outi legyen hasalós


Nehogyma a hosszu felsocso legyen a "verseny". :) Szo nincs rola.

A geometriat furcsan benezted, en a KTM 55-os vaznal 550mm-nek olvasom a felsocsot.
Ha nagyon hasalni akarsz, akkor inkabb a homlokcso magassagat nezzed, mert inkabb az hatarozza meg, mennyire tudod leengedni a kormanyt.
Hosszu stucnival a hosszu kinyulas konnyen megoldhato, ha az a maniad.
De inkabb magadhoz meretezd, az a fontos!
Egyebkent a szogek se egyformak, ahogy nezem.

Ha a meret stimmelne ezek kozul en a Cube-ot vennem, mert az tetszik a legjobban.

#28270
bucman

bucman

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Hát nem tudom. Ez azért meredek kijelentés. Az hogy ráz, meg üt a kerékpár(függõleges irányú erõhatások), sok dologból tevõdik össze. Gumi ballonossága, gumiban lévõ légnyomás, kerék szerkezete, váz, villa, stucni anyaga, kormány anyaga, nyeregcsõ. És szerintem fontos a megfelelõ üléspozíció. Nem hiszem, hogy le lehetne vezetni vázra ezt a kijelentést, hogy amiatt van. Nem tudom milyen utakon mész, de oda ahová már MTB kéne(azt akarsz) oda már amúgy sem kell országútival menni.


Persze, de alapvetõen ez nem való sztem egyikre sem igazán. Most Schwalbe blizzard (23-as) 8 bar. Amúgy elõzõ témához kapcsolódva, Maxxis detonator volt rajta gyárilag, álandóan defekt, meg csúszott mint állat.. nekem nem jött be. Ez a mostani klasszisokkal jobb.

A Merida Speeder-edet nem lehetne átépíteni országútinak? Megnéztem a Merida honlapját, a geometriája ugyanolyan, mint az országúti vázaké.


Hát, gondolom át lehetne, csak sok vele a macera (kormány, fékek, fékváltókarok stb..) nem vagyok az a szerelgetõs típus:),másrészt meg jó lesz ez görgõzni meg télre stb. Amolyan második bicajnak. Szeretnék egy komolyabbat. Ez Sora-val van szerelve, úgy jó, ahogy van, arra, amire..

#28271
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Túrázni nem jó, mert a merev váz miatt a tömés is kiesik a fogamból rossz úton


Hát nem tudom. Ez azért meredek kijelentés. Az hogy ráz, meg üt a kerékpár(függõleges irányú erõhatások), sok dologból tevõdik össze. Gumi ballonossága, gumiban lévõ légnyomás, kerék szerkezete, váz, villa, stucni anyaga, kormány anyaga, nyeregcsõ. És szerintem fontos a megfelelõ üléspozíció. Nem hiszem, hogy le lehetne vezetni vázra ezt a kijelentést, hogy amiatt van. Nem tudom milyen utakon mész, de oda ahová már MTB kéne(azt akarsz) oda már amúgy sem kell országútival menni.

#28272
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A Merida Speeder-edet nem lehetne átépíteni országútinak? Megnéztem a Merida honlapját, a geometriája ugyanolyan, mint az országúti vázaké.

#28273
bucman

bucman

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Sziasztok, fórumozók:)!

Lehet, hogy volt már helyenként szó a vázméretekrõl, geometriáról, azért mégis kérném tapasztaltabb bicajosok segítségét a témában! Most egy Merida speeder-em van, ezzel tekerek már pár éve. Abból a megfontolásból vettem annak idején, hogy ezzel majd lehet azért túrázni is, meg sport célú felhasználásra is jó. Hát, már rájöttem, hogy jó nagy kapufát lõttem.. Túrázni nem jó, mert a merev váz miatt a tömés is kiesik a fogamból rossz úton, az egyenes kormány miatt viszont nem igazán ideális a testhelyzet "száguldozáshoz", meg nem is kényelmes a fogása hosszabb távon. Egy szó, mint 100, kell egy outi meg egy mounti is:) Õsszel szeretnék is beruházni egy outira, ezért próbálok informálódni. 300 körüli árkategóriában gondolkozom, tehát 105-ös szett. Amik tetszenek: KTM strada 2000, Corratec Rt Corones, Cube peloton. A KTM-rõl olvastam egy tesztet a velo-n, ott azt írták, hogy a rövid felsõcsõ miatt inkább hosszabb országúti túrákra való, mint versenysportra. Mondjuk nincsenek kifejezett verseny ambícióim, de nem szeretnék több "kompromisszumot",az outi legyen hasalós:) Elkezdtem összehasonlítgatni a vázakat, de túl nagy különbségeket nem találtam ebben a kategóriában: KTM 55ös váz, 50,5 cm fcsõ, Corratecnél uez 54,5, Cube 56os váznál 54,5 stb.. Mindegyiknél a vízszintes vetület hossza, ahogy néztem. http://www.ktmteam.h...ite=strada_2000
http://www.corratec....282px&x=87&y=37
http://www.cube-bike...30650_.htm#geo3

A kérdéseim tehát:

Van-e szerintetek ebben a kategóriában lényeges különbség a vázgeometriában (én a számok alapján nem nagyon találtam)?

Mi a véleményetek a fent említett gépekrõl?

Mit tartotok jó ár-érték arányú bicónak ebben a szegmensben?


Minden meglátást, tanácsot szívesen fogadok! Elõre is köszi!

#28274
MagicOZ

MagicOZ

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás

én nagyon rossz aszfalton tekerek és igy is birta,farmos felé azért nem olyan rossz az ut,bár kérdés merre tekeregsz de a 15k-t biztos beleteszed...

mondjuk farmos-szentmárton-irsa szakasz életveszélyes...


Legtöbbet Farmos-Tápiószentmárton-Tápióbicske-Pánd-Káva-Bénye-Gomba-Monor-Péteri-Gyömrõ útvonalon edzünk, ez lesz a Giant Kupa távja is. http://www.giantgyom..._kicsi_2009.pdf

Ritkán de elnézünk a Jászságba is, ezenkívül még Tóalmás-Zsámbok felé lehet minket látni. Erre tûrhetõek az útviszonyok.
Nemsoká teljesen kész lesz a Farmos-Jászberény út felujítása is, sokat kanyarodunk majd arra is szerintem.

#28275
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Ha nagyobb méretben is gondolkozol akkor a bevált futár gumi, a conti sport contact. Fõleg másodosztályúban nagyon olcsó (1800 Ft), defektálló és elég jól bírja az üvegtengereket is, ami városban nagy elõny.

#28276
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Városba milyen gumit ajánlotok? Nem szeretnék túl drágát, mert egyelõre a kerekem is gyorszáras (már kezd érni a cserére, mert így elég könnyen elcsenhetõ), de a mostani elsõm az eredeti, és ez nem éppen egy újfajta bringa, tehát arról például az adatok is leváltak már, és kezd szétjönni :).


milyen meret, es mennyi az a nem draga?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28277
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás

Köszi robko66 ez jo volt:D azért remélem belemegy 15ezer az enyémbe is


én nagyon rossz aszfalton tekerek és igy is birta,farmos felé azért nem olyan rossz az ut,bár kérdés merre tekeregsz de a 15k-t biztos beleteszed...

mondjuk farmos-szentmárton-irsa szakasz életveszélyes...

#28278
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Városba milyen gumit ajánlotok? Nem szeretnék túl drágát, mert egyelõre a kerekem is gyorszáras (már kezd érni a cserére, mert így elég könnyen elcsenhetõ), de a mostani elsõm az eredeti, és ez nem éppen egy újfajta bringa, tehát arról például az adatok is leváltak már, és kezd szétjönni :).

#28279
MagicOZ

MagicOZ

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás

Nekem maxxis detonator van fent,5000huf volt párban,15.000km van bennük.Tudnak valamit ezek a taiwaniak:D


Köszi robko66 ez jo volt:D azért remélem belemegy 15ezer az enyémbe is

#28280
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Nekem maxxis detonator van fent,5000huf volt párban,15.000km van bennük.Tudnak valamit ezek a taiwaniak:D


ok talaltak fel a kemeny gumikevereket? ketlem. a gumik mar csak ilyenek, vagy puhak ergo jobban tapadnak de hamar kopnak, vagy kemenyek de kevesbe tapadnak es tovabb birjak. hogy minek melyik jellemzo fontosabb azt maga donti el.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F