Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#28241
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Ride-Bike ban láttam ilyen megoldásokat hátsókerék támasztásra
vagy rendelsz CRC-rõl

#28242
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Aki szobaban tartja a bringajat, hasznal valamifele tamasztot? Mivel az egyem az ablak elott parkol, csak a fuggonynek tudom tamasztani, ami azert nem szerencses.
A gorgoben nem tudom parkoltatni, az ott nem fer el, de valami hasonlo megoldas jo lenne. Mit es hol tudnek venni?

#28243
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Viszont egészen extrém megoldásokat alkalmaztak és a kerékpár felszereltsége sem akármi, paul rövidkanalas hátsóváltó, Magura hidraulikus fékrendszer, Chris King fejcspágy, Ringle stucni, syncros hajtókar, grip shift váltókarok, elképesztõ felszereltség.


ezen konkretan majdnem beszrtam :) [sulyadatot nem irnak... :D]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28244
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

sziasztok!uj vagyok az orszaguti temaban,most vettem egy ilyen bringat hasznaltan... es melepodve tapasztalom a gumiba 8,3 bar kell.. Az autos pumpam viszont csak 6barig mer (6 bart tud?) fel tudom vele fujni? Remelem nem kell vennem egyenlore muhelypumpat..koszi a valaszt!


Egy kezi vagy vazpumpaval is fel lehet fujni rendesen, nem kell feltetlen muhelypumpa, nekem evekig nem volt.
Egyebkent nem kell bele 8 bar, az inkabb a maximum egy atlagos peremes guminal. En mostansag 7-7.5 korulre fujom, ez erzesre joval kemenyebb, mint korabban a kezipumpas, -egyebkent teljesen defektmentes- korszakomban volt.

#28245
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Viszont egészen extrém megoldásokat alkalmaztak és a kerékpár felszereltsége sem akármi, paul rövidkanalas hátsóváltó, Magura hidraulikus fékrendszer, Chris King fejcspágy, Ringle stucni, syncros hajtókar, grip shift váltókarok, elképesztõ felszereltség.

#28246
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Mondjuk gondolom azóta már megbukott ez a megoldás. Illetve teszkós bringákon még azért elõfordul.

#28247
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Feltöltött kép

#28248
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
"De a vázméret a hajtómûtõl a nyeregvázcsõ végéig mérendõ, akkor elvileg mindegy a kerékméret, nem? Én se tudom, csak elmélkedek."


Végül is rövid gondolkodás után rájöttem, hogy marhaságot írtam. :D a nyeregvázcsõ ugyanolyan hosszú, csak a homlokcsõ más. Az meg, hogy pár fokkal meredekebb a nyeregvázcsõ, annyit nem rövidít a hosszon. Csak hirtelen belelkesedtem erre a triatlonvázra, csak sajnos nekem túl nagy. Mekkora lenne Atádon egy ilyennel nyomni.
Feltöltött kép

#28249
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

A 26"os méretû kereket fogadó régebbi triatlonvázaknak a méretezése hogy van? Tudna errõl valaki valami infot adni? Egy 56cmes vázméret ott, az a hagyományos országúti méretben mekkora lenne? Végülis valamivel tuti hogy nagyobbak, mert kisebb kerék, más geometria, magasabb csövek stb


De a vázméret a hajtómûtõl a nyeregvázcsõ végéig mérendõ, akkor elvileg mindegy a kerékméret, nem? Én se tudom, csak elmélkedek.

sziasztok!uj vagyok az orszaguti temaban,most vettem egy ilyen bringat hasznaltan... es melepodve tapasztalom a gumiba 8,3 bar kell.. Az autos pumpam viszont csak 6barig mer (6 bart tud?) fel tudom vele fujni? Remelem nem kell vennem egyenlore muhelypumpat..koszi a valaszt!


6 bar szerintem még az éppen belefér kategória, de jobban jársz egy rendes pumpával, nem egy nagy összeg.

#28250
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
sziasztok!uj vagyok az orszaguti temaban,most vettem egy ilyen bringat hasznaltan... es melepodve tapasztalom a gumiba 8,3 bar kell.. Az autos pumpam viszont csak 6barig mer (6 bart tud?) fel tudom vele fujni? Remelem nem kell vennem egyenlore muhelypumpat..koszi a valaszt!

#28251
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A 26"os méretû kereket fogadó régebbi triatlonvázaknak a méretezése hogy van? Tudna errõl valaki valami infot adni? Egy 56cmes vázméret ott, az a hagyományos országúti méretben mekkora lenne? Végülis valamivel tuti hogy nagyobbak, mert kisebb kerék, más geometria, magasabb csövek stb

#28252
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Sziasztok, fórumozók:)!

Túrázni nem jó, mert a merev váz miatt a tömés is kiesik a fogamból rossz úton, az egyenes kormány miatt viszont nem igazán ideális a testhelyzet "száguldozáshoz", meg nem is kényelmes a fogása hosszabb távon. Egy szó, mint 100, kell egy outi meg egy mounti is:)
Minden meglátást, tanácsot szívesen fogadok! Elõre is köszi!


8 barra pumpált gumi nem éppen kényelmes.
Gondold meg alaposan, kell-e neked mtb. Olyan terep, amihez valóban szükséges.
Egyébként ezek sem rosszak:
http://www.cube-bike...0656_.htm#anker
http://www.konaworld...ethesnake_u.cfm
http://www2.merida-b...ikes.Detail.192
Országúton lehet vele suhanni (virsligumival fõleg), de földútra, murvára is be lehet merészkedni velük. Szvsz a hazai utakra inkább ezek valók.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#28253
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Tegnap emelkedtem 1600 m-t, részben kényszerbõl. A Col du Coq hágót akartam bejárni a Chartreuse francia hegység keleti oldalán,
http://velo.etu.inpg.../Coq/index.html,
http://www.salite.ch...70&empriseH=661,
http://www.grenoblec...treuse-Cols.htm,
vittem magammal egy atlétát is (nem trikó, személy), hegyi biciklivel igyekezett. Szépen feljutottunk, ahogy elõttünk sokan, mint a fenti útleírások is sejtetik. Az eleje nehéz, 10%-os, és a vége is, a közepe sem sokkal könnyebb.
A kolléga váltója 1000 m körûltõl a kis elsõ lánckereket (24) nem akarta bevenni, ezért 34/30-al jött és ez szokatlan volt neki (azaz fáradt a lába), gyakorlatlan az ilyesmiben, merészség volt nekiindulni (viszont országos- sõt világbajnok is egy más sportágban, 12 alatt futja a 100 m-t, nem féltettem). Az én régi ékszer olasz országútimon elõre 30-as kiskerékre cseréltem az addigi 36-ost (így 52-42-30), hátul 14-22 van, minden Campagnolo, azaz mûködik. Mivel 30/22=1.36 még mindig nagyobb áttétel, mint 34/30=1.13, megkockáztattam a továbbhaladást. Hogy van ez? Szokás-e hegyibiciklivel hágót mászni? Viszonylag ritkán látok ilyet; fõleg országútival hajtok, de hát hegyre csak jó a hegyibicikli (MTB, VTT), nem? Vagy a ,,hegyi'' az csak ,,ösvényre alkalmast'' takar?
Addig, St Pancrase-ig az út oldala rendkívül meredek néha, le is lehetne esni (néha százméteres vagy több mélység jobbra), jobb egy kicsit az út közepe fele menni. Aki arrajár, akár autóval is, gyönyörû kirándulóvidék, St. Hilaire de Touvet és környéke az ejtõ- és siklóernyõsök paradicsoma, egy kilométeres mélység mellett lehet borzongva sétálgatni (vigyázat, le is lehet esni ott is, _nincs_ hülyebiztos kerítés!). Világbajnokságokat rendeznek ott rendszeresen. A lenti lapályon fekvõ Crolles-ból Európa legmeredekebb siklójával is fölmehetünk, az épp a mélység fölé vezetõ dobogóhoz visz (gyerekek kezét ott fogni!).
A fenti szakasz kanyargós, amikor fölértünk - Kukurikú, 1435 m! - nagy hibát vétettem: folytatást javasoltam Grenoble fele, egy másik hágón át. Rajta. Sajnos nem néztem meg a térképet alaposan elõre, a másik hágó ugyanis az 1326m-en levõ Col de Porte. A mérõm (Sigma 2006) vagy 3 km-en ki-kihagyott, talán az utat kisérõ távvezeték miatt?
http://www.salite.ch...70&empriseH=661
S addig nem volt csupán egyszeresen deriválható út, rossz úton, szédítõ sebességgel 800 m-re ereszkedtünk, s onnan kellett ismét fölkapaszkodni, ez már kissé sok volt, fõleg a kezdõnek. St Pierre de Chartreuse környékén voltunk, ott vannak a kartauzi szerzetesek (la Grande Chartreuse), (ld Eötvös József regénye) akik szófukarok (mi sem voltunk beszédesek). Múzeumuk és a monostor külsõ része viszont látogatható, javaslom! Mellesleg innen származik a Chartreuse likõr is, a zöld az igazi, a sárga sem rossz.
Nagy nehezen, kínos lassúsággal értünk föl a Col de Porte-ra, ott csokitorta és üdítõ adott erõt. A folytatás csupa öröm, amennyiben 50-70 km/h sebességgel ereszkedik az ember végestelen végig Grenoble-ig (200m-re) - persze erõsen kell összpontosítani, s a bicikliknek nagyon rendben kell lenniök.
http://www.salite.ch...70&empriseH=661
Gyakran gyorsabbak a biciklisták mint az autók, s ez az út forgalmas, szintén hajmeresztõen meredek a széle néhol.
Lejõve megmenekült bajnokaink jólesõen fogyasztották el a megérdemelt vacsorát. Utána még vagy másfelet.
4 óra 4 perc, 15,31 km/h átlagsebesség, 6 és 70 közt ingadozva, 1591 m emelkedés, 65 km út.

#28254
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
183cm vagyok 58as vázam van 57mm-es felsõ csõ hossz 120as stucni...
én hosszú lábon élek és összesen 2db 5mm hézagoló van benne... enyém hasalós bár akkor is könyöklök a kormányon ha nincs felrakva a könyöklõ :D

#28255
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Hatalmas, az túlzás:) Öreg bringástól hallottam, nem tudom mennyire igaz, de mondta, hogy minél nagyobb a homlokcsõ, annál stabilabb, annál jobban irányítható, annál kisebb terhelés éri a rendszert. Nem jó, ha a két kormánycsapágy közel van egymáshoz.(mûszaki szempontból) Mondjuk nem vagyok gépészmérnök nem tudom valóban így van-e, mindenesetre elhittem a nálam tapasztaltabbnak. Az én bicómon 20cm-es a homlokcsõ(a csúcs wilier cento1-esnek is ebben a méretben hasonló, és simán mennek a profik vele), én is 183cm vagyok és van még a stucni alatt 2cm közlõ. És pont így kényelmes nekem, mert rendesen be tudom hajlítani a könyökömet, így a rezgéseket elnyeli a bicepsz/tricepszem, nem megy át a vállamba a nyújtott kezemen keresztül az ütés.
A másik, amiért a 60-as ajánlottam neki a Cube féle geometriából, mert az 58-asnál csak 56cm a felsõcsõ, az 56-osnál meg csak 54,5. Nekem, de más környezetemben lévõ ilyen magas bringásnak kb 68-69cm a stucni+felsõcsõ kombó a jó. És 56-osnál már én nekem tuti fel kéne rakni egy 150-es stucnit, ami nincs is. A 60-ashoz meg elég lesz neki egy 110-120-as.



68-69 kombo a jo? 56-os felsocso + 12-13 stucni. Ez nekem jonak tunik. Es ez jol is nez ki.
20-as homlokcso + 2cm kozlo egy atlagos 183cm-es magassaghoz valo nyereggel lehetetlen a par centinel nagyobb ejtes. Azt elhiszem, hogy kenyelmes, de nem hasalos, az biztos.
En egyebkent 60-as vazzal kezdtem, jol megvezettek, leven tokhulye voltam hozza, meg 92-ben.

#28256
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

XII. kerületbõl még a Diós árok, Melinda utca jut eszembe, esetleg a Tamási Áron felsõ vége.


Ma megneztem ezeket...
Tamasi Aron az tetszett, jo ut, es a vege tenyleg meredek. 21%-ot ir a kresz tabla, nekem 18%-as maxot jelzett a sajat muszerem. Klassz.

Dios Arok viszont gaz. Pocsek utburkolat, de foleg az volt gaz, hogy nem birtam felmenni pihi nelkul. :| Mivel jo hosszan meredek... 18%-os csucsot mutatott a muszer. Most, hogy itthon visszanezem, a legmeredekebb 100meterre atlagban is kijon a 18%.

Mindketton emelgettem egy kicsit az elso kereket, szoval tenyleg nem konnyuek, de a korabban linkelt budaorsit meg se kozelitik.

(34x23-mal mentem)

#28257
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

150-es stucnit, ami nincs is.


De van!

http://www.cyclingne...ckstedt_Z1_stem

#28258
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

58-as boven eleg, mar ott is 165mm a homlokcso, a 60-as az hatalmas, 185-os homlokcso.
Ha nem 58-ast, akkor sokkal inkabb 56-ost, mint 60-ast.
(Bar a labhossz egyaltalan nem biztos, hogy azonos ket 183-as embernel.)


Hatalmas, az túlzás:) Öreg bringástól hallottam, nem tudom mennyire igaz, de mondta, hogy minél nagyobb a homlokcsõ, annál stabilabb, annál jobban irányítható, annál kisebb terhelés éri a rendszert. Nem jó, ha a két kormánycsapágy közel van egymáshoz.(mûszaki szempontból) Mondjuk nem vagyok gépészmérnök nem tudom valóban így van-e, mindenesetre elhittem a nálam tapasztaltabbnak. Az én bicómon 20cm-es a homlokcsõ(a csúcs wilier cento1-esnek is ebben a méretben hasonló, és simán mennek a profik vele), én is 183cm vagyok és van még a stucni alatt 2cm közlõ. És pont így kényelmes nekem, mert rendesen be tudom hajlítani a könyökömet, így a rezgéseket elnyeli a bicepsz/tricepszem, nem megy át a vállamba a nyújtott kezemen keresztül az ütés.
A másik, amiért a 60-as ajánlottam neki a Cube féle geometriából, mert az 58-asnál csak 56cm a felsõcsõ, az 56-osnál meg csak 54,5. Nekem, de más környezetemben lévõ ilyen magas bringásnak kb 68-69cm a stucni+felsõcsõ kombó a jó. És 56-osnál már én nekem tuti fel kéne rakni egy 150-es stucnit, ami nincs is. A 60-ashoz meg elég lesz neki egy 110-120-as.

#28259
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Cube-ból én 183 centihez a 60-ast vennék, annak van 57-es felsõcsöve.


58-as boven eleg, mar ott is 165mm a homlokcso, a 60-as az hatalmas, 185-os homlokcso.
Ha nem 58-ast, akkor sokkal inkabb 56-ost, mint 60-ast.
(Bar a labhossz egyaltalan nem biztos, hogy azonos ket 183-as embernel.)

#28260
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Ja, ezt télleg elírtam..:) Mind1, stucnira én is gondoltam, jo h mondod! Köszi. Amúgy 57-58 a méretem (183 cm), csak ezt hasonlítottam.


Cube-ból én 183 centihez a 60-ast vennék, annak van 57-es felsõcsöve.