Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#2621
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

félreértés ne essék, semmi bajom a tecnikai fejlődéssel sőőt....

csak azt utálom hogy a súlyos pénzeket kicsengetőfelhasználóból, béta tesztelő lett.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2622
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

 

Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:),

neeeem. nem tudod jól. a váltó legyen campagnolo.  :P  :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2623
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nekem csak valaki azt magyarázza el, hogy szálasodik az a kábel..

 

mert a campag 1992 óta rejtve futtatja a kábeleket, és sosem volt ilyen problémájuk.. 

 

mondjuk a 8s éra (1992-1996) olyan kábelhúzással üzemelt, hogy csak na. Bika rugó a váltókban&rengeteg bowdenhúzás&a kormány külső ívén végigfutó váltóbowden.. sok 8s kar a mai napig nagyon stabilan működik.

 

A 9s régi szériái is nagy bowdenhúzással működtek, ahogy a 10s váltókat hozták be, csökkentettek picit ezen, de azok is hibátlanok.

 

Ami érdekes: nekem a 8s pl. perfektül tette a dolgát 5mm-es spirális fékbowdenházakkal is, olcsó kábelszettel, a 10s-ekhez meg félévente kell annyit hozzányúlni, hogy fél fordulat a spannolón.. 

 

de olyan, hogy beszakdt volna a bowdenfej, szálasodott volna, vagy ilyesmi, sossem fordult elő. Olyan mrá igen, hogy a kínai galvanizált bowden beázás után úgy beállt, hogy még a hátsó váltót sem engedte le kónuszra :D



#2624
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?

A régebbi Shimano esetén, ahol oldalt jön ki a bowden, na az még jó volt. Neked is olyan van, ha jól rémlik, ezért nem ismerheted a problémát közelebbről. ;) Az újabbakon, ahol a bandázs alá bújtatták, tesz 2 kanyart a bowden cserébe, amitől 4-5e km körül minimum kiszálasodik, rosszabb esetben szakad. Ez aztán a technikai újítás! :D

 

Rengeteget szívtam ezzel. Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:), de mióta SRAM eTap van, hirtelen elkezdtem kedvelni az országútizást... ;)



#2625
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Az a baj, hogy van valto, meg szabadonfuto.   Meg a lanc is minek.   :D



#2626
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?

persze. sőt az is totál kikészít idegileg, hogy a kerék már nem fából van



#2627
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?



#2628
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)



#2629
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.

meg a letisztult forma

nem beszélve a légellenállásról . pl egy pomáz budakalász táblasprintnél (kb 150m) akár 0,000000004 másodperccel, gyorsabb lehet az enyhén puhos amatőr racer, ami lássuk be nélkülözhetetlen ficsőr. igaz az elbaszott, átgondolatlan , megvalósíthatlan bovdenvezetés miatt egy ultegra már csak kicsit vált szarabbul mint egy kettővel ezelőtti sora, de nem baj. de miután 3 évvel ezelőt meg kellett venni az új vázas bujtatott bovdenes cuccot mostanra a jagwire fejlesztett egy bovdenszettet amivek tök jedi a váltás. ja igaz az elavult vázaddal már nem kompatibilis, szóval kell hozzá egy új váz is... :)

 

ne meg nem beszélve a szerelési díjakról -legalábbis nálunk kicsit boldogabb országokban ahol megfizetik a javítási díjat, többet kérhet a szerelő a bovdencserével járó néha gigaszopásért. ittho meg legfeljebb 2x annyit kutvaanyázik-


Bikertigger módosította - 2017. január 28. - 12:25

  • caad8 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2630
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....el-l376046.html

 

új velocse szett? ja, a fékváltókar.

 

cserébe a hátsó váltó régi fajta 9s daytona, ami ezzel a karral egy campag soron sosem fog tovább működni a szervizpadnál.

 

a hajtókar-átdobó-fék-hátsó váltó természetesen nem velocse.

 

amúgy értem én, egy hátsó váltó kérdése a teljes kompatibilitás, de akkor is, erre figyelhetne. Mert, ez a felállás 3.9mm-re van kalibrálva, a sor meg 4.1mm-es. Xorog.



#2631
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.

Bringamosaskor nincs utban.



#2632
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.003 hozzászólás

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg

 

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2633
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Az egyik vázszett, a másik csak váz súly.

#2634
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

haha ugyanaz a váz

 

a dealernél 1900 gr http://www.comtat.co...roducts/939.htm

 

a csőgyárban 1580 gr http://www.dedacciai...-replica-detail

 

 



#2635
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok!!

 

Mi a biztos jele annak, h egy bringa replika?? Látómezőbe került egy Dogma, de Q....vára gyanús.

 

THX!!


Ridley Noah Fast 


#2636
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg

sörös doboz falvastagságú alu vázakat nem jó megfúrni a bovdeneknek. na meg ezek,ahogy nézem cyclo cross bringák. ott meg nem fogják túl sokat lent a kormányt. gondolom ezek lehetnek a háttérben


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2637
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg


  • donciccio kedveli ezt

#2638
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

amúgy ami érdekes: gond nélkül mentem hosszakat alsó fogásban mélyebben levő kormánnyal is, főleg tavaly júli-aug-szettember hónapok voltak húzósak. Nem volt gondom, nem éreztem mélynek, de, az elmúlt évek trendjei szerint annyira nyúlnak a homlokcsövek, hogy úgy éreztem: muszáj vagyok kipróbálni.

 

Kipróbáltam. És nem fogok visszamenni mélyebbre.

 

Attól, hogy le tudom tenni a tenyerem, tudom rágni a lábujjaimról a körmöt, nem jelenti azt, hogy szívesen is csinálom.

 

Tavaly tavasszal (nyárra kikúráltam) amúgyis volt gondom abból, hogy a derekam-csípőm hiába volt hajlékony, de stabilitásban nem volt kielégítően erős. 

 

Inkább legyek picivel merevebb-kevésbé ruganyos, de legyen tartása a gerinc alsó szakaszának! Főleg kezdő edzőtermi srácoknál látod, hogy rugalmas-nagy mozgáspályája van, de nem tartja a törzsét-gerincét semmi..



#2639
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

van itthon egy szett titánszürke (20-15-10-5-3-2.5-2) meg pár fekete is természetesen. nem tart semmi időbe kicserélni, akárcsak a kupakot feketére vagy ezüstre. :)



#2640
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

https://drive.google...Z0ltSUpuRURLd28
A poén, két éve a kormánycsapagy alsó csésze szintjeben volt az alsó fogás, most meg durván a felső csesze magasságában..
 
 
Mindegy
 
változások:
-sor 14-26 lett, a 13-23-ast szabtam át, a sor elejére-végére miche lánckerék került. A sorkezdő 10s-sorhoz való, így ott 2 db sörösdoboz alátéttel értem el, hogy 4.5mm legyen a hézagolás, a sorvégi 9s volt, az csak felkerült a miche hézagolóval. Egy vékonyka alátét kellett a tengelyre, hogy ne érjen bele a lánc a láncvillába kónuszon amúgy.
-Az xt hg93 lánc 7ezer km-rel ment apróba. Az ár kétharmadáért, amennyiért én vettem. Elvitték aznap. Még a 0.5-öt sem ejtette. 
-Volt itthon korábbi évekből maradt, még nem felhasznált kábelház, jagwire alapszettből. Az került a hátsó váltóhoz, a többi bowden érintetlen maradt. A hátsó váltáshoz így új bowdenház-új rozsdamentes bowden és új alumínium kupakok kerültek fel. Nagyon jól teszi a dolgát.
-A fékek cserélve centaurról promax rc471-esre. Nyolcvan gramm mínusz, hehe. És szép fehér!
-Bandázs: visszakerült a két éve lebontott sárga basso feliratos. Tökéletes. Évek óta nem veszek bandázst, rotálgatom a régieket :D Az ezüst is megvan, ami már ment a dale-en és koralon is egy-egy szezont.
 
Hja, hogy került olyan magasra a kormány? Azt kérdezzék a szerelőtől a bótban. Ő hegesztett. Mikor kérdeztem, hogy nem lesz-e gond, letorkollt, hogy ne bonyolítsam, adjam oda a villát, oszt' hegeszt még a nyakra. Megtette. :)
 
Nagyon jól teszi a dolgát kint most. -4 fok volt ma a városháza előtt délelőtt, az utak kicsit vizesek, a jégbordák még megvannak. De ez hangtalan az egész soron, perfektül fut. 
 
tehát
 
chorus váltó,
record váltókar
mirage hajtókar stronglight tányérral
pezsgő105 átdobó (a rögzítőcsavar átperselyezve m6-osra, mert egy barom kitépte a menetet belőle :( )
veloce sor, miche lánckerekekkel
kmc x93-s lánc (aug-ban vettem még)
jagwire kábelkék
ursus kerékszett
ricsi fejcsapágy (cserélve lesz 105re)
kb ennyi.
 
nagyon elégedett vagyok vele, ami nálam ritka :) most ez tényleg jó lett


A kcs hézagoló elég cigányos, de a bringa patent.
  • Vejne kedveli ezt