Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#26341
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...


Lehet én vagy a tudatlan, de pont az xt-tõl és felfelé van versenyre ajánlva a cuccos.

Ne legyen már itt testbike feeling....

#26342
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#26343
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
"És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék"

Tulajdonképpen mi az beláthatatlan különbség ami az deore-t, lx-et hulladékká teszi, az xt, xtr-t meg tutti frankóvá?

#26344
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Hegyi szakaszokra rakták fel, ott szinte csak hátul zongoráztak váltáskor, elöl meg 39-el nyomták. A következõ sík szakaszra visszarakták a fékváltókart elõre is. Könyebb lehet pár 10grammal mint a fékváltókar és hegyre fel minden gramm számít.

Úgy nézem ez Armstrong valamelyik korai Tour gyõzelme lehetett, mert a Shimano rányomta a nagy logojót a fékváltókarra, hogy mindenki lássa, azzal megy :) Késõbb már nem kellett ilyen egyértelmû marketing.

#26345
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Ez a Trek konehez volt, ezert a kulon fekkar, valtokar, legalabbis akkoriban ez volt a mondas. A Pinarello se lehetett konnyu. Aluvaz, es a mai karbon Pinarellok is nehezek.

Profiknak nagyon keveset kell hasznalni az elso valtot, de akkor persze nem art, ha nem esik le a lanc. :) Szoval lehet nemi pszihologia is benne, hogy ebben jobban bizott.

#26346
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Feltöltött kép
Hoppácska. nézzük meg jobban azt a kormány! Bal oldalon nem fékváltókar van fent, csak sima fékkar... és az elsõváltónak a váltókarja ott csücsül a vázon...talán kezdetben hatékonyabbak voltak a vázváltókarok mint a fékváltókarok? :)

Szerk.: a mögöttelévõnek is...én maradtam le valamirõl?

#26347
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Láncnyúlásmérõvel, 0.75 = 1.5-2.5 ezer.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#26348
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
2k/lanc azert az meredek lenne.
Nekem is 5000 korul van most, semmi baja, elovigyazatossagbol fogom cserelni.
Igaz a pontos nyulast meg nem mertem, de nem dobom el amig meg nem merem.

D/A kazetta viszont tenyleg nem tartos, en is foleg emiatt vettem Ultegrat.

#26349
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.

Semmi baja a sornak (Ultegra). felraktam rá egy nem zsírúj, hanem 500km-es Duraace láncot, és hibátlanul mûködik.

#26350
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#26351
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Problem solved, úgynézki.
Amúgy nálam 5ezer km-t bírt a duraace lánc, de a végén már pontosan beállított váltóval is ugrált összevissza...

#26352
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Én használtam Ultegrát, 105-öt, Tiagrát, Sora-t, 2200-at. Durész meg a campa kimaradt. Montibõl Acerától felfelé mindent, de tényleg. (Ja nem, alivio kimaradt.

És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék, addig országútisból a Tiagra nagy királyság. Nagyobb kar-út kell ugyanahhoz a váltáshoz, de a 2x9 rendszer miatt nagyon megéri. 10-es láncot mikor is kell kukázni? 1500-2000? Mert igen, aki használja minden idõben, annak kb ennyit bír. A 9-es lánc? 4-5 körül elfut, ha vetésforgóban 2-3 láncot használunk, arról nem is beszélve.
Pontosság? Igen, terhelés alatt az elsõváltó nem a legjobb, de kb ennyi az össz hátrány amit éreztem. Terheléskor meg minek elsõváltót használni, jó az mindig nagytányéron :)
Miben jobb a 10es?
+fokozatok elosztása
+könnyebb súly (mivel minõségibb)
+cool-faktor (figyimá, ultegrám van (de évi 2ezer km-t megy))
Miben rosszabb?
-kopás
-drágább alkatrész ár
-váltás pontossága dzsuvában (kivéve DA)

Ha vennék országútit, most is Tiagra lenne rajta, mint ahogy legutóbb is.
Andris Savaria: Én a 105ös fékekkel is vígan gurultam 5-10 métereket elsõkeréken az országútival. Eléggé fog.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#26353
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Kiskubai: ha már van egy ilyen jó szetted, tuti nem lépnék vissza. Majd átvészeled az anyagi problémát, jó esetben fogsz pár 10ezer forintot az alkatrészcserével, de aztán ha újra visszatérsz a 2×10re újra meg kell venni mindent, ami nagy pénzkidobás.

Inkább adj el minden mást. Vagy ezen már túl vagy? :( :)

#26354
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
azt még mondja meg valaki, az ultegra fékek erõsebbek, mint a 105, vagy ilyen szinten már nem érezni, csak a fékpofa függvénye?
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26355
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Most használok 7800-as duraace szettet ultegra sorral és Ultegra SL hajtómûvel. A downgrade után egy nagyonvegyes szett lenne, 2x9sebességes. Tiagra fékváltókarok, 5500-as 105-ös váltók és hajtómû.


Mennyi penzt tudsz ezzel a visszalepessel "keresni"? 9-esre vissza azert nem lepnek, ha nem feltetlenul muszaj.

#26356
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem kell ezt misztifikalni. Konnyebb a D/A, talan tartosabb is, de ez a mukodest nem erinti lenyegileg. (Precizebb = placebo)

Annyira nem lehet rossz az Ultegra, ha profi csapatoknak is megteszi.

Hatso valto szinebol latszik:
http://xacobeogalici..._BH_G5/02BH.jpg

Felirat is latszik a fekvaltokaron:
http://xacobeogalici...Maillot2010.jpg

De Campa eseten is latni Chorust profik bicojan. Persze nem a Pro Tourban.

#26357
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Most használok 7800-as duraace szettet ultegra sorral és Ultegra SL hajtómûvel. A downgrade után egy nagyonvegyes szett lenne, 2x9sebességes. Tiagra fékváltókarok, 5500-as 105-ös váltók és hajtómû.

#26358
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
105-tiagra közt is óriási a különbség, márcsak a fokozatok száma miatt is
szerintem 105tel bõven el lehet itthon még veersenyezni is, persze aki megteheti az nyilván a csúcsszettet vegye


Mennyire lehet érezni a különbséget egy duraace-ultegra szett és egy tiagra-105 szett között? lehet hogy Downgrade lesz, anyagi megfontolásból...



#26359
Peti_78

Peti_78

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Van különbség természetesen egy Dura-Ace ill. egy Ultegra között. A kérdés csak az, hogy hajlandó vagy-e megfizetni az árát.
Én sok éven át használtam Ultegrát, tökéletesen mûködött, de van olyan szerencsém, hogy most Dura-Ace-t használhatok. Ég és föld a kettõ. Sokkal finomabb, precízebb az egész szerkezet.

#26360
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Én eddig csak 105-ös szettet próbáltam/használok országútiban. Hibátlanul teszi a dolgát, pedig kezdõ országutis vagyok, szóval a váltással szoktak problémáim lenni (pl.: becsípi a váltókar a hosszú ujjas kesztyût, vagy fékezek az elsõ váltó használatakor) Nyilván nem tudom hasonlítani egy Dura Ace-hez, de a hajtómû nem kolbász, a váltókarok/váltók gyorsan váltanak, a kerékszettbe se sikerült még 8-ast tennem, pedig nem kerülgetem a kátyúkat.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"