Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#24721
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Gripes idõfutam váltót már láttam.. az se semmi csúnya :D mellesleg azért megjegyzem hogy az elektronikai ketyerékre hosszabb garancia van mint a mechanikaiakra mert ugye bár ott nincs surlódás és kopás, nem poénból jelent meg a Di2 már a ProTour csapatok közt... ennek ellenére én se szimpatizálok vele ;)

AkPi: és így is van ez jól (tehát nem vagy mérnök) hiddel hogy ki lehet még találni sokkal tökéletesebb váltást ... meghajtást... már az is lehet hogy ki is találták... 20 év múlva úgy fogsz majd ezekre a mai szetekre tekinteni mint mondjuk én most a régi zöld orosz országútimra... rá se merek gondolni hogy csináltam volna meg azzal az Ironman-t :D

#24722
AkPi

AkPi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 hozzászólás
Szerintem az a szint amire mára elértek tejesen jó és nem kéne tovább fejlesztgetni mert az már úgy is csak a még több pénz miatt lenne..
a mostani Touron be is bizonyosodott hogy hiába készítenek ilyen meg olyan drága felszereléseket mert azok is megtudnak hibásodni,vagy probléma lehet velük...persze a fejlesztgetéseket úgy sem fogják abba hagyni sem a kerékpár sportban sem a az elektronikai cinkekben... stb..
"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig, de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe. De ha az ember feladja, akkor örökké fog tartani. "

#24723
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Ha jól tudom az FSA már felkészíti az új váltórendszerét az elektronikára. Bár én sem látom értelmét az elektronikának egy kerékpáron.

Az lenne igazán forradalmi, ha ez egész láncváltós rendszert helyett valaki végre kitalálna valami mûködõ alternatívát, pl.könnyû, és akár fokozatmentes agyváltó, vagy valami hasonlót. A láncváltás bár kiforrott, igazából nagyon sok hátránya van pl. keresztben váltás, kopás, karbantartás igényesség, láncleesés, behatárolt áttételi kombinációk, stb.

#24724
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Majd meglássuk.

Mondjuk a technikai szint szerintem már ott tart, hogy aki mondjuk nem a bovdenes láncváltás helyett kínál valami mûködõ alternatívát, az már maradandót nem nagyon fog tudni alkotni, kb. már mindent kitaláltak és a végletekig csiszolgattak az elmúlt 20 évben.


Mondjuk nem hiszem, hogy a bovdent fel kellene váltani akármi mással. Igazából nem is tudom mi mûködne helyette. Elektronikára még csak gondolni sem merek, mert azt akárhogy vesszük, meghibásodhat, könnyebben, mint _bármilyen_ mechanika és az azért nem egy kellemes dolog, ha bekrepál pl egy fék elektronika.

Max még bovdenszálak könnyítésén lehet valamit ügyeskedni, meg az erõsítésén. Bár azért ott se sok mindent lehetne. Hamarosan már minden cucc karbonból lesz. Pedig arra se bíznám az életem. Ellenben alkothatnak még maradandót új mechanika téren, újabb megoldások amivel könnyebbé tehetik és precízebbé (bár ezt sem tudom hova jobban) a váltást.

Vagy agyba rakni a fékrendszert ami könnyebb és nagyobb fékezõerõt biztosít, bár ez verseny szinten fölösleges szóval nem is foglalkoznak vele. Tényleg annyira kiforrott.

Kisebb-nagyobb áttétekkel se lehet mit variálni, nem nagy fejlesztés 1-2-3 foggal kisebbet meg nagyobbat csinálni lánckerekekbõl..

Vagy még a váltáson módosítani valamit úgy, hogy a láncot felcserélje valami könnyebb, de erõs 'drót'.

#24725
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Nekem mind1, de szerintem többre mennek azzal ha egy területen alkotnak maradandót.


Majd meglássuk.

Mondjuk a technikai szint szerintem már ott tart, hogy aki mondjuk nem a bovdenes láncváltás helyett kínál valami mûködõ alternatívát, az már maradandót nem nagyon fog tudni alkotni, kb. már mindent kitaláltak és a végletekig csiszolgattak az elmúlt 20 évben.

#24726
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Vajon monti szettet is piacra fog dobni az fsa?


Nekem mind1, de szerintem többre mennek azzal ha egy területen alkotnak maradandót.

#24727
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Vajon monti szettet is piacra fog dobni az fsa?

#24728
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás
ez a váltókar sztem már az fsa fékváltókarjának,váltójának az elõfutára.

#24729
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Mivel ugyis ott fogod a szarvakat, talan aramvonalasabb.
Bar mondjuk egy gripshift jellegu megoldas nyerobb lenne minden szempontbol.

#24730
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Az új FSA idõfutam váltókarok:

FSA Vision Schaltkomponenten: Ziehen und drücken | Triathlon Portal - triathlon.de

Érdekes és ötletes elgondolás. Kipróbálnám.


Nem látom értelmét...

#24731
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Az új FSA idõfutam váltókarok:

FSA Vision Schaltkomponenten: Ziehen und drücken | Triathlon Portal - triathlon.de

Érdekes és ötletes elgondolás. Kipróbálnám.

#24732
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

a kókányolás még hagyján, de amikor majd lefele 60nál eltörik és mész be a susnyába (jó esetben), az lesz majd a tuti buli


ritkán járok Hatvan település felé lefele, és jó esetû susnyást sem tudok arrafelé, de majd figyelek köszi :-)
poént félre, nem megyek vele semennyit, felteszek egy 26-ost

#24733
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
a kókányolás még hagyján, de amikor majd lefele 60nál eltörik és mész be a susnyába (jó esetben), az lesz majd a tuti buli

#24734
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
valóban nem tuti. megfogja, nem tud a kormány elforogni és ehhez nem is kell széttépni a csavarokat, ámde nem egyenletes a szorítás a két oldalon. mivel a kerület kisebb a kelleténél, egyik oldal szorosabb, így ez kókányolás :-)

#24735
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
nem!!!

#24736
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
25,4-es stucni biztonsággal megtartja a 26 mm-es kormányt?

#24737
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
a fenébe.kösz

#24738
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
mivel ezek a gyári kerekek eléggé egy rendszerként vannak tervezve, nagyon nem ajánlott más felnivel újrafûzni õket. soha többé nem lesz olyan strapabíró (még ugyanolyan felnivel is necces). egyébként igen lehet kapni külön 20-24es felniket. bár nálunk nem lesz egyszerû beszerezni.

#24739
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
hello.whr500 as kerékszettem van , már úgy vettem, hogy a hátsón volt egy felütés, de szinte semmi baja nem volt, csak fékezéskor kopogott egy kicsit.az elsõ kifogástalan volt.tegnap sikerült eltalálni egy jó mély kátyút, és mostmár üt az elsõkerék felfelé.ez elég zavaró, és szerintem nem sok mindent lehet vele csinálni.a fõ kédés az lenne, hogy lehet e kapni olyan felnit, ami 20 és 24 lyukú, mert sajnálnám az agyakat (meg szerintem a küllõk is bírnák még) és sokkal olcsóbban megúsznám, mintha vennék egy új szettet.ugyan csak az ebikon néztem, de ott csak 32 és 36 lyukú van.tudtok e valamit, hogy hol lehet 20 és 24 eset beszerezni meg mennyibe fájhat, meg hogy ha azt rendesen befûznék, akkor az is ilyen jó lenne e mint a gyári.persze nem muszáj shimano.köszi

#24740
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>de a kedvenc beállításom – térdkalács alja a pedál tengely fölött – sehogy sem jön össze, mert 2-3 cm-el elõrébb leszek (normál nyeregcsõ tökig hátratolva) .

?? Attol, hogy kisebb a vaz, meg nem valtozik feltetlenul az ulocso szoge. (pl. Cervelo fix 73 fok) Vannak markak, ahol valtozik, persze, de egy meretnyi elteres eseten altalaban fel fok koruli a kulonbseg. Ez egy 75cm hosszu ulocso-nyeregcso kombonal ~1cm elterest jelent. Szoval a 2-3cm elteres, amit te irsz, nem tudom hogy lenne lehetseges.