Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#24681
Írta 2010. augusztus 09. - 15:39
#24682
Írta 2010. augusztus 09. - 15:38
A hagyományos meg a compact az két külön dolog.
ez a compact? iszonyú ronda
a rövid reach miatt használják?
#24683
Írta 2010. augusztus 09. - 15:14
én abban látom a fõ különbséget hogy a hagyományos compact kormánynak az alsó fogása végig vízszintes, azaz ott fogva a csukló nem vízszintes, hanem szöget zár be az alkarral
az ergo kormány (az alsó ívbe beletett egyenes szakasszal:cancellara bicaján fél 4 és fél 6 között) lehetõvé teszi hogy egyenes alkar&csuklóval közlekedjünk alsó kormányfogásban. mindennek szvsz csak úgy van értelme ha az alsó részt vízszintesre állítjuk
de ezt nem hallottam/olvastam sehol, mindössze saját elméletem
A hagyományos meg a compact az két külön dolog.
#24684
Írta 2010. augusztus 09. - 15:11
az ergo kormány (az alsó ívbe beletett egyenes szakasszal:cancellara bicaján fél 4 és fél 6 között) lehetõvé teszi hogy egyenes alkar&csuklóval közlekedjünk alsó kormányfogásban. mindennek szvsz csak úgy van értelme ha az alsó részt vízszintesre állítjuk
de ezt nem hallottam/olvastam sehol, mindössze saját elméletem
#24685
Írta 2010. augusztus 09. - 14:49
A sebesség mindent megold.
#24686
Írta 2010. augusztus 09. - 14:42
@bloke: Szerintem nem a kormany miatt van a hosszu stucni. A leheto legkisebb vazzal mennek.
>mint a legtöbb amatõr által használt "ergo" hajlításúnak.
Tenyleg?
Es hogy konkret ellenpelda is legyen:
Cancellara 2007-es Cerveloja, 140-es stucni.
Igen, tudom, hogy a standard szöveg az a lehetõ legkisebb váz, de attól függetlenül, ha egy olyan bringán, amin úgy van beállítva a kormány, mint a képeken, ha kicserélnénk olyanra, mint mondjuk az enyém akkor kb 90-100-as stucnival lenne ugyanott a fvkar.
#24687
Írta 2010. augusztus 09. - 14:19
#24688
Írta 2010. augusztus 09. - 14:10
>nem úgy,mint a mai sh agyak,amik már a csomagolástól megszabadítva is xarok.
A kozep es kis kategoriaban nem tudom mi a helyzet, de hogy a D/A agyak ma is a legjobbak az egyszer biztos.
nem a dura ace-t mondtam,hogy xar. ezzel is vitába szállnék,hogy a legjobb e. most végül is mind1.
#24689
Írta 2010. augusztus 09. - 12:17
>mint a legtöbb amatõr által használt "ergo" hajlításúnak.
Tenyleg?
Es hogy konkret ellenpelda is legyen:
Cancellara 2007-es Cerveloja, 140-es stucni.
#24690
Írta 2010. augusztus 09. - 11:48
A kozep es kis kategoriaban nem tudom mi a helyzet, de hogy a D/A agyak ma is a legjobbak az egyszer biztos.
#24691
Írta 2010. augusztus 09. - 11:21
Azon gondolkoztam, hogy a profiknál gyakran látható 13, 14 vagy akár 15 centis stucni nem is annyira különös...
Ezt még nem is néztem... Monjuk maga a kormánybeállítás, (dõlési szög, Fékvltókar pozíció) megér majdnem egy külön cikket... nem tudom hogy ennek hosszútávú kényelmi és ergonómiai szempontok mellett(+ ugye testhelyzetbõl adódó aerodinamika) milyen szerepe lehet még
#24692
Írta 2010. augusztus 09. - 10:57

#24693
Írta 2010. augusztus 09. - 09:00
srácok
176centis magassághoz 57-es vázméret az jó lehet, vagy inkább 55-ös kellene?
Országúti vázas városi egysebességes géprõl lenne szó egyelõre országúti kormánnyal (késõbb egyenes)
mivel késõbb egyenes kormányt teszel fel, a kormányfogás közelebb fog kerülni, mint országúti kormánnyal (ahol a fékkart fogjuk legtöbbet)
ezért én a hosszabb vázat venném
#24694
Írta 2010. augusztus 09. - 06:56
#24695
Írta 2010. augusztus 08. - 22:51
176centis magassághoz 57-es vázméret az jó lehet, vagy inkább 55-ös kellene?
Országúti vázas városi egysebességes géprõl lenne szó egyelõre országúti kormánnyal (késõbb egyenes)
#24696
Írta 2010. augusztus 08. - 09:42
Lazán felütöd egy kátyúnál... Legalább 25, de inkább 28 széles kellene neked. Ajánlom a Continental 4season-t, vagy ha könnyebbet akarsz, akkor a GP4000S-t. 25 ös méretben mindkettõ van (a 4000S az ilyen méretben is kb 210 gr), 28as méretben lehet, hogy csak a 4season van.
A szingó meg... Most fûzöm át a kerekeimet peremes felnire. Egyszer kaptam vele defektet, kivágta egy üvegszilánk. Többet nem akarok olyat.
#24697
Írta 2010. augusztus 08. - 09:35
Országutit építek, egy-két tanácsot szeretnék kérni:
1. megvan már az Shimano rd6600 váltó, de specifikációkat nézve ez legnagyobb fogaskeréknek 27 ill. más írás szerint 29 fogat tud max.
Melyik lehet az igazság?
ez azért érdekelne mivel néztem fogaskoszorút, és a cs6700 olcsóbb is mint 6600 ráadásul ebben lenne olyan hogy 11-28 fogas.
a fogszám emelkedés 1-esével, majd 2, majd 21,24,28.
A váltó át tud emelni 3 ill 4 fog különbséget? vagy az rd6700 váltón ilyen jelentõset módosítottak volna hogy bírjon ekkora fog különbséget?
Tudom elégedjek meg a 23 v 25 max foggal de ez tandem lesz hegyre mászáshoz jól jönnének a nagyok, viszont rövidkanalas váltónál érdemes maradnom az jobban bírja tandemes terhelést ez külföldi tapasztalat.
És az elsõ hajtómû is adott 39-53.
2. Valakinek nincs elfekvõbe esetleg akár rossz fvkar vagy fékkar? A hátsó kormányra kellene csak a támaszkodás céljából.
A kar része nem is fontos, és mûködnie sem kell.
3. Mit javasolnátok külsõ gumi tekintetében? Legalább 120tpi kellene sztem, mindenképp 300 inkább 250 g alatti, és max 23 széles, szélesebb biztos nem. Szín fekete v piros, és persze legjobb ár-minõség arányú.
Lesz szingós kerék is majd, de mindennapokra azt nem tervezem hisz kölcséges és sérülékenyebb. De azért szingóra is kíváncsi vagyok ki mit mond.
#24698
Írta 2010. augusztus 08. - 08:53
1 kicsit más: mint kerékpárszerelõ elég sok bringát javítok. szóval most némi tapasztalat,megfigyelés következik. legtöbbxõr közép,és alsó kategóriás mtb-ket hoznak be. szembetûnõ a 15,v még több évvel ezelõtti shimano alkatrészek,és a maiak között a minõségbeli különbség. szereltem 1 200 gs-el szerelt bringát,bezsíroztam az agyakat,meg ilyesmi. a kónuszok tökéletes állapotban voltak. nem úgy,mint a mai sh agyak,amik már a csomagolástól megszabadítva is xarok. még mindig alsó,és középkategória. találkozok olyan sh markolatváltókkal,amik 1 hónapot sem bírnak ki. szóval naon leadta minõséget,és a tartósságot a japán cég. országutiban is észrevehetõ ez a tendencia,csak nem ennyire. behoztak 1 acélvázas mali-t. alsócsöves váltókar,7 seb,az agyakon kívül minden ultegra. 105-ös kerékagyak voltak benne. nagyon szép formái voltak,és pontos,határozott volt a váltás. kicsit campás érzés volt váltani vele. nem sokkal elõtte új ultegrával szerelt bringákat szereltem,de azok nem gyõztek meg.
#24699
Írta 2010. augusztus 08. - 00:12
Vezetékszakadás...mûgyantában... Fültisztítópálcika.. sósav...
(Timex-em van
#24700
Írta 2010. augusztus 07. - 21:29
céges titok, ha elmondjuk, kirúgnak..
Annyit megér:D

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






