Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#24681
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
ha vízszintes a kormány alsó szára, akkor a legtöbb kormánynál nem lesz vízszintes a felsõ ív, ezért közelebb kerül a fvkar.

#24682
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

>nem úgy,mint a mai sh agyak,amik már a csomagolástól megszabadítva is xarok.
A kozep es kis kategoriaban nem tudom mi a helyzet, de hogy a D/A agyak ma is a legjobbak az egyszer biztos.


nem a dura ace-t mondtam,hogy xar. ezzel is vitába szállnék,hogy a legjobb e. most végül is mind1.

#24683
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
@bloke: Szerintem nem a kormany miatt van a hosszu stucni. A leheto legkisebb vazzal mennek.

>mint a legtöbb amatõr által használt "ergo" hajlításúnak.
Tenyleg?

Es hogy konkret ellenpelda is legyen:
Cancellara 2007-es Cerveloja, 140-es stucni.
Feltöltött kép

#24684
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>nem úgy,mint a mai sh agyak,amik már a csomagolástól megszabadítva is xarok.
A kozep es kis kategoriaban nem tudom mi a helyzet, de hogy a D/A agyak ma is a legjobbak az egyszer biztos.

#24685
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Azon gondolkoztam, hogy a profiknál gyakran látható 13, 14 vagy akár 15 centis stucni nem is annyira különös...


Ezt még nem is néztem... Monjuk maga a kormánybeállítás, (dõlési szög, Fékvltókar pozíció) megér majdnem egy külön cikket... nem tudom hogy ennek hosszútávú kényelmi és ergonómiai szempontok mellett(+ ugye testhelyzetbõl adódó aerodinamika) milyen szerepe lehet még

#24686
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Azon gondolkoztam, hogy a profiknál gyakran látható 13, 14 vagy akár 15 centis stucni nem is annyira különös, ha megnézzük, hogy a többségnél a kormánybeállítás milyen: a hagyományos hajlítású kormánynak centikkel kevesebb az elõrenyúlása, mint a legtöbb amatõr által használt "ergo" hajlításúnak. Lehet, hogy most semmi újat nem mondtam, de ezen már annyi ideje gondolkoidtam, hogy muszáj volt leírnom. :)

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#24687
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

srácok

176centis magassághoz 57-es vázméret az jó lehet, vagy inkább 55-ös kellene?

Országúti vázas városi egysebességes géprõl lenne szó egyelõre országúti kormánnyal (késõbb egyenes)



mivel késõbb egyenes kormányt teszel fel, a kormányfogás közelebb fog kerülni, mint országúti kormánnyal (ahol a fékkart fogjuk legtöbbet)
ezért én a hosszabb vázat venném

#24688
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Szerintem 55ös. Én 176 vagyok, és 55ös vázat használok, (c-c 53cm, c-top 55cm) nekem ez a kényelmes. 57esben lehet hogy hosszú lenne az eleje és a nyerget sem tudnád esztétikusan kihúzni.

#24689
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
srácok

176centis magassághoz 57-es vázméret az jó lehet, vagy inkább 55-ös kellene?

Országúti vázas városi egysebességes géprõl lenne szó egyelõre országúti kormánnyal (késõbb egyenes)

#24690
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Hát én tandemre a 23 széles gumit és a szingót sem erõltetném, hacsak nem mindig autópályán fogsz tekerni (vagy nem vagytok mindketten 50 kiló alatt)...

Lazán felütöd egy kátyúnál... Legalább 25, de inkább 28 széles kellene neked. Ajánlom a Continental 4season-t, vagy ha könnyebbet akarsz, akkor a GP4000S-t. 25 ös méretben mindkettõ van (a 4000S az ilyen méretben is kb 210 gr), 28as méretben lehet, hogy csak a 4season van.

A szingó meg... Most fûzöm át a kerekeimet peremes felnire. Egyszer kaptam vele defektet, kivágta egy üvegszilánk. Többet nem akarok olyat.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#24691
tandemzsolt

tandemzsolt

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Országutit építek, egy-két tanácsot szeretnék kérni:
1. megvan már az Shimano rd6600 váltó, de specifikációkat nézve ez legnagyobb fogaskeréknek 27 ill. más írás szerint 29 fogat tud max.
Melyik lehet az igazság?
ez azért érdekelne mivel néztem fogaskoszorút, és a cs6700 olcsóbb is mint 6600 ráadásul ebben lenne olyan hogy 11-28 fogas.
a fogszám emelkedés 1-esével, majd 2, majd 21,24,28.
A váltó át tud emelni 3 ill 4 fog különbséget? vagy az rd6700 váltón ilyen jelentõset módosítottak volna hogy bírjon ekkora fog különbséget?
Tudom elégedjek meg a 23 v 25 max foggal de ez tandem lesz hegyre mászáshoz jól jönnének a nagyok, viszont rövidkanalas váltónál érdemes maradnom az jobban bírja tandemes terhelést ez külföldi tapasztalat.
És az elsõ hajtómû is adott 39-53.

2. Valakinek nincs elfekvõbe esetleg akár rossz fvkar vagy fékkar? A hátsó kormányra kellene csak a támaszkodás céljából.
A kar része nem is fontos, és mûködnie sem kell.

3. Mit javasolnátok külsõ gumi tekintetében? Legalább 120tpi kellene sztem, mindenképp 300 inkább 250 g alatti, és max 23 széles, szélesebb biztos nem. Szín fekete v piros, és persze legjobb ár-minõség arányú.
Lesz szingós kerék is majd, de mindennapokra azt nem tervezem hisz kölcséges és sérülékenyebb. De azért szingóra is kíváncsi vagyok ki mit mond.

#24692
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás
az én véleményem szerint bizonyára fejlõdni fog az elektromos vonal is. még az sem kizárt,hogy leváltja majd a bovdent,DE nekem akkor sem tetszik. a campagnolo-t is azért szeretem,mert számomra gyönyörû. a mechanikus dolgokat,meg sokkal jobban átlátom,mint az elektromost.

1 kicsit más: mint kerékpárszerelõ elég sok bringát javítok. szóval most némi tapasztalat,megfigyelés következik. legtöbbxõr közép,és alsó kategóriás mtb-ket hoznak be. szembetûnõ a 15,v még több évvel ezelõtti shimano alkatrészek,és a maiak között a minõségbeli különbség. szereltem 1 200 gs-el szerelt bringát,bezsíroztam az agyakat,meg ilyesmi. a kónuszok tökéletes állapotban voltak. nem úgy,mint a mai sh agyak,amik már a csomagolástól megszabadítva is xarok. még mindig alsó,és középkategória. találkozok olyan sh markolatváltókkal,amik 1 hónapot sem bírnak ki. szóval naon leadta minõséget,és a tartósságot a japán cég. országutiban is észrevehetõ ez a tendencia,csak nem ennyire. behoztak 1 acélvázas mali-t. alsócsöves váltókar,7 seb,az agyakon kívül minden ultegra. 105-ös kerékagyak voltak benne. nagyon szép formái voltak,és pontos,határozott volt a váltás. kicsit campás érzés volt váltani vele. nem sokkal elõtte új ultegrával szerelt bringákat szereltem,de azok nem gyõztek meg.

#24693
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Na ez a kimerítõ TechDoc amit a shimano felrak a Di2-rõl... kellett vagy 10 perc mire elolvastam az összeset... a fékváltókar az tetszik..(fékkar.. rajta 2 gomb.. :D)... de még elég nagy gányolás a váltó is meg az átdobó is (Dura váltó tetejére egy szervómotoros bowdenhúzó)... sokkal jobban meg lehet ezt csinálni... Ezt még én se venném meg...ha így haladnak akkor majd a Di5 :D kb az már értelmes lesz ;)

Vezetékszakadás...mûgyantában... Fültisztítópálcika.. sósav...
(Timex-em van :D )

#24694
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

céges titok, ha elmondjuk, kirúgnak..:(


Annyit megér:D

#24695
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
céges titok, ha elmondjuk, kirúgnak..:(
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#24696
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

OFF
de abban biztos nem f@$z@ EPCOS alkatrész volt ;)
a POLAR órák is milyen jól mûködnek mindenhol, pedig tudod hogy milyen nagy szakértelemmel, és odafigyeléssel készülnek a jeladók :D
ON


Meséljetek, mit tudtok?:D

#24697
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Én amibe SMD elektromos alaktrész van annak a tartóságában nem hiszek:)
Akkor se kellene az elketromos váltó ha olcsóbb lenne. Eddig két sebeségmérõm ment tönkre huzalszakadás miatt. Egyiket se lehetett javítani, a szakadás a múgyantába öntött részen volt.
Bowden azért ilyet nem csinál:)


OFF
de abban biztos nem f@$z@ EPCOS alkatrész volt ;)
a POLAR órák is milyen jól mûködnek mindenhol, pedig tudod hogy milyen nagy szakértelemmel, és odafigyeléssel készülnek a jeladók :D
ON
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#24698
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 hozzászólás

ave véleményét osztom.
nekem is jó lenne a villany.....csak nem ennyiért...


Én amibe SMD elektromos alaktrész van annak a tartóságában nem hiszek:)
Akkor se kellene az elketromos váltó ha olcsóbb lenne. Eddig két sebeségmérõm ment tönkre huzalszakadás miatt. Egyiket se lehetett javítani, a szakadás a múgyantába öntött részen volt.
Bowden azért ilyet nem csinál:)

#24699
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
♛ Cicli Berlinetta ❤ Road and Track Bikes

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#24700
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Na akkor viszont már kidobnám.. ez az e-bike... pf... 8) .. egyébként .. így hogy már mindenki írt véleményt.. van itt valaki aki TÉNYLEGESEN HASZNÁL Di2-t, nem mentem egy kört vele.. vagy BikeFesten kipróbáltam a görgõn.... tényleg fenn van a bringán...?