Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#24081
Írta 2010. szeptember 16. - 12:59

Ezt pl így nem érdemes kintrõl rendelni.
#24082
Írta 2010. szeptember 16. - 12:56

#24083
Írta 2010. szeptember 16. - 12:51

én most rendelek:)
#24084
Írta 2010. szeptember 16. - 12:38



Aszem a fradisok (Lajosbá gruppóóó) mesélték tavaly hogy õket is megtalálta egy motorosrendõr amikor pelotonba suhantak.. de õk felvezetést kaptak Szentendre végéig..
na ha Velence 10-en rá kell menni akkor lesz baj...
#24085
Írta 2010. szeptember 16. - 12:34

Ezek a bicós KRESZ szabályok engem is idegesítenek, valóban tisztázásra szorulna.
Más, de ide jön: Kedvenc helyem a Velencei-tó körüli út, nyáron majd minden hétvégén lemegyek és lenyomok 3-5 kört. Idén nyáron láttam, hogy Pákozdon elkezdtek megépíteni egy új bicóutat. Két apró probléma van vele: [1] még kész sincs, de már rosszabb, mint a hullámvasút; [2] kb. 150 m-enként át van terelve az út másik oldalára, zebrával. Na okké: ez a szaggatott oda-vissza menetel nem hinném, h túl vonzó egy outis tekerõ számára, a másik, h sztem balesetveszélyesebb, mintha ott menne végig az autók mellett. Kb ennyi. Mérges leszek, ha kitalálják, h ott kell menni, mert az alapjaiban ölheti meg az egész Velencei-tó kört.
Ha szerencsénk van a falusiak ellopják a térköveket és nem lesz kerékpárút.

A sebesség mindent megold.
#24086
Írta 2010. szeptember 16. - 12:31

Más, de ide jön: Kedvenc helyem a Velencei-tó körüli út, nyáron majd minden hétvégén lemegyek és lenyomok 3-5 kört. Idén nyáron láttam, hogy Pákozdon elkezdtek megépíteni egy új bicóutat. Két apró probléma van vele: [1] még kész sincs, de már rosszabb, mint a hullámvasút; [2] kb. 150 m-enként át van terelve az út másik oldalára, zebrával. Na okké: ez a szaggatott oda-vissza menetel nem hinném, h túl vonzó egy outis tekerõ számára, a másik, h sztem balesetveszélyesebb, mintha ott menne végig az autók mellett. Kb ennyi. Mérges leszek, ha kitalálják, h ott kell menni, mert az alapjaiban ölheti meg az egész Velencei-tó kört.

#24087
Írta 2010. szeptember 16. - 12:31

A Nemzeti Együttmûködés Rendszerébe szerintem az élhetõ biciklis közlekedés is beletartozik, hallassuk a hangunkat. XD (Szerintem már az megoldana sokmindent, ha levennék a bicikliút táblát a bicikliútnak alkalmatlan szakaszokról. A gyalogosok is örülnének, mert lenne járdájuk végre, nem az a harminc centis sáv az úttest mellett, amin az utcalámpákkal kénytelenek osztozni, meg mi is, mert nem kéne azt lesni hogy mikor jön a rendõr.)
#24088
Írta 2010. szeptember 16. - 12:29

Egy kerékpárosnak öltözött kerékpárost nem fognak nagyon piszkálni a rendõrök, nekik is csak nyûg van vele.
Két idei történet:
Elsõ: Idén egyszer megállított a rendõr városon kívül, hogy miért nem a kerékpárutat használom (azt meg kell jegyeznem, hogy ez elég vicces kerékpárút, mert csak az egyik irányból van kirakva a kerékpárút tábla, szóval csak az egyik irányból kell/lehet használni

Második történet:
Kb. három hónapja történt. Csapat edzés volt, kb húsz bringás a városban a fõúton, ami mellett van kerékpárút. A 8as út körforgalma utáni szakaszon történt, itt összeér a régi elkerülõ és a 8as. A jobb oldali sávban jönnek az elkerülõrõl érkezõk, a másikban a 8ason jövõk. A lényeg kerékpárosok a belsõ sávban, elnéz hátra jobbra, nem jön senki, aztán sávváltás, pár másodpercre rá hatalmad dudálás, egy rendõr jött a sávban "kicsit" gyorsan. Megállít mindenkit, üvöltözik (egyébként egy nõ volt), aztán igazoltatni akar mindenkit, senkinél semmi papír, meg az öregek jól kiröhögték, hogy mit akar mert õ is szabálytalanul jött, aztán hisztizett egy sort és elment.
Sok kerékpárossal egyszerre nem tudnak (tudnának csak nekik is nagy gond lenne) mit kezdeni a rendõrök. Vannak még bõven hasonló történeteket. Az öregek azt mondták, hogy most elég nyugis a helyzet, mert régen szinte minden edzésen volt problémájuk valakivel és nem ilyen higgadtan oldották meg ezeket, persze vannak bõven nagy mesegépek köztük, szóval biztos csak a fele igaz a régi történeteknek.

A sebesség mindent megold.
#24089
Írta 2010. szeptember 16. - 12:26

Egyébként ha havonta megbüntetnének ... akkor is olcsóbban jönnék ki mint évente új kerékszet...
#24090
Írta 2010. szeptember 16. - 12:24

#24091
Írta 2010. szeptember 16. - 12:17

A legszebb az mikor Szentendrén tekerek el a fõúton lévõ rendõrségi épület mellett miközben az útról ki vannak tiltva a biciklisek... De mit csináljak? Máshol nem lehet menni...
#24092
Írta 2010. szeptember 16. - 11:55

Rengeteg téveszme kering pl az egyirányú utcák és a buszsáv használatáról, vagy pl arról, hogy most már nem kötelezõ az úttest jobb szélére húzódni biciklivel. Látható, hogy a kerékpárutak használata sem tiszta. A KRESZ nyelvzete pedig sokszor nehezen érthetõ.
Nem értem, hogy a kerékpáros újságok miért nem vállaltak szerepet ennek tisztázásában. Bikemagon is fent kellett volna legyen a részletes magyarázat, kiemelt fórumtéma kéne rá, stb.
#24093
Írta 2010. szeptember 16. - 11:55

Vettem az országútimra egy kétforgáspontos miche féket.
Még nem volt idõm felszerelni, de feltûnt, hogy a fékpofa nem billenthetõ, így felmerül bennem a gyanú, hogy nem minden felniszélességnél fog rendesen felfeküdni a felnire. Ezt a dolgot lehet megfelelõ billenthetõ fékpofa vásárlássan kompenzálni, vagy erre magának a féktestnek is fel kell lennie készítve?
Hogyan van ez?
köszi
#24094
Írta 2010. szeptember 16. - 11:48

Ez a 158/k jel, ki latott mar ilyet, mert en nem.
.
pedig van
pesten is több helyen, szegeden, is meg a franc tudja még de több helyen láttam már
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#24095
Írta 2010. szeptember 16. - 11:45

federka: Nem jol ertelmezed, mert ha nincs "kerekpar nyom" nincs felfestve, akkor lakott teruleten SEM lehet az uton menni.
Illetve lehet, csak nem szabad.
jogos!
javitottam is, hogy kesobb se legyen felrevezeto
#24096
Írta 2010. szeptember 16. - 11:44


#24097
Írta 2010. szeptember 16. - 11:40

De tessek a http://www.police.hu...73971/KRESZ.pdf -ben 40. oldalon ugyanazt olvashatod mint az autosiskola oldalan.
/Amit te copyztal annak koze sincs a kerdeshez./
#24098
Írta 2010. szeptember 16. - 11:30

#24099
Írta 2010. szeptember 16. - 11:30

Illetve lehet, csak nem szabad.
#24100
Írta 2010. szeptember 16. - 11:28

Szvsz csak a tervezetrol terjedt el, hogy nem kotelezo.
Copy innen: KRESZ DOKTOR.HU - A Non-Stop Autós Motoros Iskola KRESZ oldala
Ez a 158/k jel, ki latott mar ilyet, mert en nem.11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki a kétkerekû kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog-és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem fõútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekbõl más nem következik - a kétkerekû kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.

En itt nem latom azt, hogy ne lenne kotelezo a kerekparuton menni. Lakott teruleten belul foutvonalon semmi esetben nem lehet az uton menni. (pl. 7-es ut Erden) De mellekutak eseten se nagyon.