Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#24001
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Sziasztok!

Olvastam pár embertõl, hogy akiknek van ilyen városi-tekergõs bringájuk mtb sor helyett inkább országúti sort használnak. Érdekelne, hogy városba elég e egy országúti sor, egy mtb sor helyett? Úgy hallottam, hogy az országúti sorok tartósabbak mint a mtb sorok. Azt tudom, hogy ez kisebb áttételi aránnyal jár de csak a véleményetekre vagyok kíváncsi. 9-es sorban gondolkodom, mivel én is fõleg városban kerékpározom és most szeretnék áttérni 9-es rendszerre.

Köszönöm a válaszokat!


Város is lehet sokféle. Ha a te esetedben Szegedrõl van szó, akkor mindenképpen elég a legszûkebb országúti sor is.

#24002
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Sziasztok!

Olvastam pár embertõl, hogy akiknek van ilyen városi-tekergõs bringájuk mtb sor helyett inkább országúti sort használnak. Érdekelne, hogy városba elég e egy országúti sor, egy mtb sor helyett? Úgy hallottam, hogy az országúti sorok tartósabbak mint a mtb sorok. Azt tudom, hogy ez kisebb áttételi aránnyal jár de csak a véleményetekre vagyok kíváncsi. 9-es sorban gondolkodom, mivel én is fõleg városban kerékpározom és most szeretnék áttérni 9-es rendszerre.

Köszönöm a válaszokat!

#24003
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Szerintem Campa fvkart keress, a Sora is jó, de Campa szerintem stílusosabban megtervezett és már a Xenon is baromi jó, attól függetlenûl, hogy a kar kompozit. Nekem is az van. Ha meg netán baja lenne, olcsó cserélni. De nem lesz.

#24004
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Köszönöm a részletes választ!
A tengelytávot még nem mértem, eszembe sem jutott, de holnap megteszem.

Eddig alsócsövesen gondolkodtam, de ma megláttam egy sora fékváltókart, valószinûleg az lesz.
Viszont azt nem értem, hogy hajtókart miért cseréljek?

Ami most van a vázon: Hajtókar, elsõ-hátsó váltó, alsócsöves váltókar, villa, kormány, stucni. Plussz a két szingós kerék külön.

#24005
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Van itthon egy piros, noname acél outi váz, köbö 15 éves lehet. Sosem volt felépitve. Van hozzá két szingós kerék. Úgy gondoltam, hogy erre a vázra építek bringát. [...]

Azzal kezdeném, hogy teljesen lecsupaszítom és lemérem a vázat, nem ártana tudni az acél (csövek) minõségét. Ha 2.2-2.4 kp alatt van (mondjuk 56-os méretben), akkor érdemes hozzákezdeni. Ha 2 alatt, méginkább. A Cr-Mo ötvözetek jók, sok más jó is van, pl. a magnéziumos könnyû, de szennyezésérzékeny. Ha minden válasz igen, akkor ellent kell állni az újrafestési vágy ördögének, az egy jó hét (profinak is két nap), és nem is triviális házilag. Ellenõrzendõ a középcsapágy mérete és szabványa (BSC a kívánatos, olasz is megteszi, de csökkenti a lehetõségeket).

De a hátsó váltó 5-ös sort tud kezelni ha jól tudom, amit ma már nem nagyon kapni.

Ha 120 mm a tengelytáv. Ha 126, akkor 6-7 is mehet bele, s 130 jó a 8, 9, 10, (11)-re. A jó hír, hogy acél váz tengelytávját egyszerû még házilag is tágítani, (ld Sheldon Brown, legalábbis nekem bevált), viszont a papucsok párhuzamosítása fontos. Ehhez létezik drága célszerszám, de ehelyett az egész tágítást újrapárhuzamosítással egy bolt jól és olcsón meg tudja csinálni (sztem 5000 Ft alatt kell lennie). Tágít(ta)sd természetesen 130-ra, abba tehetsz alátétekkel kisebbet is.

Szóval amit szeretnék: Valamiféle megoldást, vagy tippet. Ha cserélek váltót, váltókart, akkor a hajtókar jó lesz az új sorhoz? (Egy Aero Coronado hajtás van benne)
Igazából egy egyszerûbb outit akarok összehozni, amit ha lesz pénz és kedv, akkor tudok fejlesztgetni.[...]

El kell döntened, hogy fékváltókaros vagy alsócsöves váltást akarsz. Alsócsövesrõl fékváltókarosra térni nem kis befektetés (új cuccokkal legalábbis). A lényeg a biciklizés, alsócsövessel is jól el lehet boldogulni, komoly biciklisták használják ma is még komoly bicikliken (ugyan nem versenyzésre, de edzésre és túrázásra). Nagy forgalomban illetve versenyen azonban gyorsabb és kényelmesebb a fékváltókaros. (Több országúti biciklim van, az egyik legkedvesebb egy régi, könnyû francia poulidor/mercier, 5 sebességes.) Ráadásul egy 5-ös váltókar 6-ost még tán elvisz, de 8, 9, 10-es váltóhoz cserélni kell (vagy barkácsolni).
Ha maradsz az alsócsövesnél egyelõre, akkor csak kereket meg hátsó váltót kell cserélned.
Ha fékváltókarosra térsz, választhatsz egyszerûbb Campagnolo (Xenon, Mirage) vagy mondjuk 8 sebességes Shimano 2200 vagy 2300 közt. Ezeket mind forgalmazzák ma is, új bicikliken is. Ezek mind négyszögtengelyesek, de kis szerencsével meg is õrizheted a pedálkart illetve középrészt. Egy Shimano 105-ös rendszerhez a vártnál simábban tudtam használni egy régi Stronglight hajtást (pár pop szegeccsel pótoltam egy idõ múlva a kissé azért hiányzó gyári váltássegítõ bütyköket).
Ismét jó hír, hogy a fékeket megtarthatod (egyelõre), a lényeg a jó, új fékpofa.

#24006
Hunorpapa

Hunorpapa

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?


van egy 105 agyam 32 lukas, ha érdekel

#24007
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Értem. Köszi szépen a válaszokat :)
Kezd körvonalazódni az alkatrész lista.

#24008
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy outiba nem éri meg a 36 lyukasnak a plusz súlya.

szerk.: hacsak nem vagy 120 kilós, mert akkor igen.

#24009
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Tiagra lesz akkor, ha minden igaz. Felnit még nem tudom..Még egy: 32 lyukasat érdemes, vagy nem éri meg az a kis süly?

#24010
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Jah, bocs, nem láttam az újabb bejegyzéseidet. :) Nekem a Tiagrától két kategóriával gyengébb 2200-as hátsó aggyal jött a bicóm, és már jópárezer kilométert beletettem... Eddig semmi bajom nem volt vele. Szóval szerintem a Tiagrával se lesz.

#24011
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?


Vegyél Tiagra-t, nem nagy árban a különbség.

#24012
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Mark001: Biztos meg akarod tartani az ötös hátsó mechanikát? Elég kicsi hozzájuk a kínálat alkatrészbõl...


Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?

#24013
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

hasonló vázzal, igaz acél villával (690 gramm), de a könnyebb ahead rendszerrel nekem 9,5 kg lett. ennyi a különbség a record és a 9-es ultegra közt. kerék is nehezebb volt, mavic gyári belép szint


a kerekeim nagyon könnyûek. a record fékváltókar is sokkal könnyebb,mint az ultegra. szval könnyen összejön ennyi súly különbség. 880 gramm a hátsó,710 az elsõ kerék. kézzel fûztem,32 küllõ,3 kereszt. lehetne könnyebb,ha radiálisan is fûzöm,de így tartósabb az egész.

#24014
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

a LOOK pedáltól fájt a talpad? nekem is fájni szokott,de én arra fogtam,hogy puhány lettem. régen nem fájt. a bringa építésekor az alap koncepció az volt,hogy aránylag könnyû legyen,de ne is legyen nagyon drága,és bármelyik boltban kapjak alkatrészt. shimano cuccok voltak sokáig rajta,csak használat közben sok cucc elvérzett. ez a fajta LOOK pedál is ezért van rajta,mert régebben könnyû volt hozzá stoplit kapni. ma ez már nem annyira igaz,mert a delta stoplik kezdenek eltûnni. gondoltam már én is rá,hogy vlmi könnyebbre cserélem,de ez idén már nem fog megvalósulni. én is gondoltam a TIME pedálokra,de még nem tudom veszek e. mindig is LOOK-ot használtam. sztem maradnak a kulacstartók,mert elég jól bírják a gyûrõdést. érdekel a tömeg,de nem a használhatóság rovására.


hasonló vázzal, igaz acél villával (690 gramm), de a könnyebb ahead rendszerrel nekem 9,5 kg lett. ennyi a különbség a record és a 9-es ultegra közt. kerék is nehezebb volt, mavic gyári belép szint

#24015
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Használtan vettem a bringámat, ugyanilyen pedálom volt, az egyik legjobb fejlesztésem volt, amikor lecseréltem egy Time RXE-re. Mindig fájt tõle a talpam és tuti, hogy van vagy fél kiló. Látom érdekelnek a grammok, és úton-útfélen azt hallani, hogy a forgó tömeg milyen kritikus, csak mindenki elfelejti, hogy ez nem merül ki a két kerékben. Ha a kulacstartók nem kellenek, nyugodtan megkereshetsz. :)


a LOOK pedáltól fájt a talpad? nekem is fájni szokott,de én arra fogtam,hogy puhány lettem. régen nem fájt. a bringa építésekor az alap koncepció az volt,hogy aránylag könnyû legyen,de ne is legyen nagyon drága,és bármelyik boltban kapjak alkatrészt. shimano cuccok voltak sokáig rajta,csak használat közben sok cucc elvérzett. ez a fajta LOOK pedál is ezért van rajta,mert régebben könnyû volt hozzá stoplit kapni. ma ez már nem annyira igaz,mert a delta stoplik kezdenek eltûnni. gondoltam már én is rá,hogy vlmi könnyebbre cserélem,de ez idén már nem fog megvalósulni. én is gondoltam a TIME pedálokra,de még nem tudom veszek e. mindig is LOOK-ot használtam. sztem maradnak a kulacstartók,mert elég jól bírják a gyûrõdést. érdekel a tömeg,de nem a használhatóság rovására.

#24016
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

lehet,de akkor is. más a konkurens újság honlapjára feltöltöttem a bringámat:) ne kövezzetek meg miatta. e hun van ni: www.velo.hu



Használtan vettem a bringámat, ugyanilyen pedálom volt, az egyik legjobb fejlesztésem volt, amikor lecseréltem egy Time RXE-re. Mindig fájt tõle a talpam és tuti, hogy van vagy fél kiló. Látom érdekelnek a grammok, és úton-útfélen azt hallani, hogy a forgó tömeg milyen kritikus, csak mindenki elfelejti, hogy ez nem merül ki a két kerékben. Ha a kulacstartók nem kellenek, nyugodtan megkereshetsz. :)

#24017
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Mark001: Biztos meg akarod tartani az ötös hátsó mechanikát? Elég kicsi hozzájuk a kínálat alkatrészbõl...

#24018
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás
Nem én voltam, van itt még pár Morati. ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#24019
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Pedig most nem is kapható szürke alkatrész.


Tegnap jártál Budapesten? Délután az Andrássy-n láttam egy gyönyörû morati-t, aztiszem sárgás színt is tartalmazó mez volt rajtad -már ha te voltál. Én merida team ruhában voltam a bringakonyha sátránál (a deák felöli végén az útnak), és felénk is néztél, mert rászóltam haveromra, hogy ODANÉZZ
erre Õ: -Hol ? merre? milyen csaj?
én pedig: neeeemaaaz te paraszt, hanem a titán MORATI!

Te voltál?

#24020
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

tök uncsi már a sok fekete,meg mindenféle szürke,stb felületkezelés.

Pedig most nem is kapható szürke alkatrész. Régen az összes szettet polírozták, minden nyereg sima fekete, na az volt aztán csak unalmas világ. Viszont a felnik között alig akadt ezüst, a java szürke volt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]