Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#24001
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Van itthon egy piros, noname acél outi váz, köbö 15 éves lehet. Sosem volt felépitve. Van hozzá két szingós kerék. Úgy gondoltam, hogy erre a vázra építek bringát. [...]

Azzal kezdeném, hogy teljesen lecsupaszítom és lemérem a vázat, nem ártana tudni az acél (csövek) minõségét. Ha 2.2-2.4 kp alatt van (mondjuk 56-os méretben), akkor érdemes hozzákezdeni. Ha 2 alatt, méginkább. A Cr-Mo ötvözetek jók, sok más jó is van, pl. a magnéziumos könnyû, de szennyezésérzékeny. Ha minden válasz igen, akkor ellent kell állni az újrafestési vágy ördögének, az egy jó hét (profinak is két nap), és nem is triviális házilag. Ellenõrzendõ a középcsapágy mérete és szabványa (BSC a kívánatos, olasz is megteszi, de csökkenti a lehetõségeket).

De a hátsó váltó 5-ös sort tud kezelni ha jól tudom, amit ma már nem nagyon kapni.

Ha 120 mm a tengelytáv. Ha 126, akkor 6-7 is mehet bele, s 130 jó a 8, 9, 10, (11)-re. A jó hír, hogy acél váz tengelytávját egyszerû még házilag is tágítani, (ld Sheldon Brown, legalábbis nekem bevált), viszont a papucsok párhuzamosítása fontos. Ehhez létezik drága célszerszám, de ehelyett az egész tágítást újrapárhuzamosítással egy bolt jól és olcsón meg tudja csinálni (sztem 5000 Ft alatt kell lennie). Tágít(ta)sd természetesen 130-ra, abba tehetsz alátétekkel kisebbet is.

Szóval amit szeretnék: Valamiféle megoldást, vagy tippet. Ha cserélek váltót, váltókart, akkor a hajtókar jó lesz az új sorhoz? (Egy Aero Coronado hajtás van benne)
Igazából egy egyszerûbb outit akarok összehozni, amit ha lesz pénz és kedv, akkor tudok fejlesztgetni.[...]

El kell döntened, hogy fékváltókaros vagy alsócsöves váltást akarsz. Alsócsövesrõl fékváltókarosra térni nem kis befektetés (új cuccokkal legalábbis). A lényeg a biciklizés, alsócsövessel is jól el lehet boldogulni, komoly biciklisták használják ma is még komoly bicikliken (ugyan nem versenyzésre, de edzésre és túrázásra). Nagy forgalomban illetve versenyen azonban gyorsabb és kényelmesebb a fékváltókaros. (Több országúti biciklim van, az egyik legkedvesebb egy régi, könnyû francia poulidor/mercier, 5 sebességes.) Ráadásul egy 5-ös váltókar 6-ost még tán elvisz, de 8, 9, 10-es váltóhoz cserélni kell (vagy barkácsolni).
Ha maradsz az alsócsövesnél egyelõre, akkor csak kereket meg hátsó váltót kell cserélned.
Ha fékváltókarosra térsz, választhatsz egyszerûbb Campagnolo (Xenon, Mirage) vagy mondjuk 8 sebességes Shimano 2200 vagy 2300 közt. Ezeket mind forgalmazzák ma is, új bicikliken is. Ezek mind négyszögtengelyesek, de kis szerencsével meg is õrizheted a pedálkart illetve középrészt. Egy Shimano 105-ös rendszerhez a vártnál simábban tudtam használni egy régi Stronglight hajtást (pár pop szegeccsel pótoltam egy idõ múlva a kissé azért hiányzó gyári váltássegítõ bütyköket).
Ismét jó hír, hogy a fékeket megtarthatod (egyelõre), a lényeg a jó, új fékpofa.

#24002
Hunorpapa

Hunorpapa

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?


van egy 105 agyam 32 lukas, ha érdekel

#24003
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Értem. Köszi szépen a válaszokat :)
Kezd körvonalazódni az alkatrész lista.

#24004
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy outiba nem éri meg a 36 lyukasnak a plusz súlya.

szerk.: hacsak nem vagy 120 kilós, mert akkor igen.

#24005
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Tiagra lesz akkor, ha minden igaz. Felnit még nem tudom..Még egy: 32 lyukasat érdemes, vagy nem éri meg az a kis süly?

#24006
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Jah, bocs, nem láttam az újabb bejegyzéseidet. :) Nekem a Tiagrától két kategóriával gyengébb 2200-as hátsó aggyal jött a bicóm, és már jópárezer kilométert beletettem... Eddig semmi bajom nem volt vele. Szóval szerintem a Tiagrával se lesz.

#24007
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?


Vegyél Tiagra-t, nem nagy árban a különbség.

#24008
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Mark001: Biztos meg akarod tartani az ötös hátsó mechanikát? Elég kicsi hozzájuk a kínálat alkatrészbõl...


Nem fogom. Nézegettem most, és 8s-es lesz. Csak felnit és agyat keresek. Komplett kereket sem szeretnék venni.
Agyból a Sora, esetleg Tiagra mennyire tartós és használható?

#24009
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

hasonló vázzal, igaz acél villával (690 gramm), de a könnyebb ahead rendszerrel nekem 9,5 kg lett. ennyi a különbség a record és a 9-es ultegra közt. kerék is nehezebb volt, mavic gyári belép szint


a kerekeim nagyon könnyûek. a record fékváltókar is sokkal könnyebb,mint az ultegra. szval könnyen összejön ennyi súly különbség. 880 gramm a hátsó,710 az elsõ kerék. kézzel fûztem,32 küllõ,3 kereszt. lehetne könnyebb,ha radiálisan is fûzöm,de így tartósabb az egész.

#24010
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

a LOOK pedáltól fájt a talpad? nekem is fájni szokott,de én arra fogtam,hogy puhány lettem. régen nem fájt. a bringa építésekor az alap koncepció az volt,hogy aránylag könnyû legyen,de ne is legyen nagyon drága,és bármelyik boltban kapjak alkatrészt. shimano cuccok voltak sokáig rajta,csak használat közben sok cucc elvérzett. ez a fajta LOOK pedál is ezért van rajta,mert régebben könnyû volt hozzá stoplit kapni. ma ez már nem annyira igaz,mert a delta stoplik kezdenek eltûnni. gondoltam már én is rá,hogy vlmi könnyebbre cserélem,de ez idén már nem fog megvalósulni. én is gondoltam a TIME pedálokra,de még nem tudom veszek e. mindig is LOOK-ot használtam. sztem maradnak a kulacstartók,mert elég jól bírják a gyûrõdést. érdekel a tömeg,de nem a használhatóság rovására.


hasonló vázzal, igaz acél villával (690 gramm), de a könnyebb ahead rendszerrel nekem 9,5 kg lett. ennyi a különbség a record és a 9-es ultegra közt. kerék is nehezebb volt, mavic gyári belép szint

#24011
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Használtan vettem a bringámat, ugyanilyen pedálom volt, az egyik legjobb fejlesztésem volt, amikor lecseréltem egy Time RXE-re. Mindig fájt tõle a talpam és tuti, hogy van vagy fél kiló. Látom érdekelnek a grammok, és úton-útfélen azt hallani, hogy a forgó tömeg milyen kritikus, csak mindenki elfelejti, hogy ez nem merül ki a két kerékben. Ha a kulacstartók nem kellenek, nyugodtan megkereshetsz. :)


a LOOK pedáltól fájt a talpad? nekem is fájni szokott,de én arra fogtam,hogy puhány lettem. régen nem fájt. a bringa építésekor az alap koncepció az volt,hogy aránylag könnyû legyen,de ne is legyen nagyon drága,és bármelyik boltban kapjak alkatrészt. shimano cuccok voltak sokáig rajta,csak használat közben sok cucc elvérzett. ez a fajta LOOK pedál is ezért van rajta,mert régebben könnyû volt hozzá stoplit kapni. ma ez már nem annyira igaz,mert a delta stoplik kezdenek eltûnni. gondoltam már én is rá,hogy vlmi könnyebbre cserélem,de ez idén már nem fog megvalósulni. én is gondoltam a TIME pedálokra,de még nem tudom veszek e. mindig is LOOK-ot használtam. sztem maradnak a kulacstartók,mert elég jól bírják a gyûrõdést. érdekel a tömeg,de nem a használhatóság rovására.

#24012
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

lehet,de akkor is. más a konkurens újság honlapjára feltöltöttem a bringámat:) ne kövezzetek meg miatta. e hun van ni: www.velo.hu



Használtan vettem a bringámat, ugyanilyen pedálom volt, az egyik legjobb fejlesztésem volt, amikor lecseréltem egy Time RXE-re. Mindig fájt tõle a talpam és tuti, hogy van vagy fél kiló. Látom érdekelnek a grammok, és úton-útfélen azt hallani, hogy a forgó tömeg milyen kritikus, csak mindenki elfelejti, hogy ez nem merül ki a két kerékben. Ha a kulacstartók nem kellenek, nyugodtan megkereshetsz. :)

#24013
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Mark001: Biztos meg akarod tartani az ötös hátsó mechanikát? Elég kicsi hozzájuk a kínálat alkatrészbõl...

#24014
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Nem én voltam, van itt még pár Morati. ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#24015
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Pedig most nem is kapható szürke alkatrész.


Tegnap jártál Budapesten? Délután az Andrássy-n láttam egy gyönyörû morati-t, aztiszem sárgás színt is tartalmazó mez volt rajtad -már ha te voltál. Én merida team ruhában voltam a bringakonyha sátránál (a deák felöli végén az útnak), és felénk is néztél, mert rászóltam haveromra, hogy ODANÉZZ
erre Õ: -Hol ? merre? milyen csaj?
én pedig: neeeemaaaz te paraszt, hanem a titán MORATI!

Te voltál?

#24016
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

tök uncsi már a sok fekete,meg mindenféle szürke,stb felületkezelés.

Pedig most nem is kapható szürke alkatrész. Régen az összes szettet polírozták, minden nyereg sima fekete, na az volt aztán csak unalmas világ. Viszont a felnik között alig akadt ezüst, a java szürke volt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#24017
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Szóval akkor ha veszek egy agyat, amirõl azt irják, hogy 9/10s kompatibilis, akkor egy 8-as kazettát is rá tudok tenni?
Mondjuk..logikus lenne, mert 9/10-nél vékonyabb a lánc, igaz?


Igen, de önmagában a 10-es sor pl keskenyebb mint a 9es. (kell is egy vékony hézagoló alá)

#24018
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás
attól,hogy nem szeretem a shimano-t még az új dolgok érdekelnek. végre látok megint polírozott alkatrészeket. tök uncsi már a sok fekete,meg mindenféle szürke,stb felületkezelés. bár úgy látom ebbõl is sikerült 1 fekete változatot kihozni.

#24019
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

néhány kép,meg adat a 2011es 105rõl:First Look: New Shimano 105 Road Groupset Review - BikeRadar

weight loss » Shimano 105 2011 groupset

Shimano unveil new 105 groupset | road.cc | The website for pedal powered people: Road cycling, commuting, leisure cycling and racing


Na ezt se toled vartam! :)
Mar 2honapja fenn van a 2011 fekvaltokar...
Eddig okes... otthon elolvasom majd a reviewet

#24020
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Fulcrum / Campa kerekek között keresgélj, bár nem tudom full fehérben lesz-e de a racing7-nek meg a khamsinnak is van olyan változata ami fehér, fekete felirattal, meg fekete mintával.