Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#23981
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás
még elég sok helyen lehet kapni 8as campa cuccokat. használtan is érdemes megvenni,mert 1 karbantartás után megint úgy müxik mintha új lenne. ezt leginkább a f/vkarra értem.

#23982
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Mirage-ból van 8as.

#23983
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Én elhiszem nektek hogy Xenon jobblenne, de 9s-est nem akarok. Ha MTB-al, dirt vázzal elég volt a 8, akkor országútin is elég lesz.
Így marad most a Sora. Az alsócsövesnél jobb megoldás, és árban ugyanott vagyok így.
De köszi a tippeket!

#23984
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...]A Xenon váltokaron is oldalra került a kioldókar.

... Mint ahogy minden valaha létezõ Campagnolo fékváltókaron :). A Soranál a baj az, hogy nem éred el alsó fogásból (túl messze van), míg a Xenonnál igen (hüvelykujjal). Ha kipróbálsz egy Sora és egy Xenon váltókart, egybõl észreveszed.
http://www.campagnol...fr/XEN08-FR.pdf

#23985
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Még szerencse, hogy a 8-as és 9-es Campa sorok egyik mérete sem egyezik.

Center-to-center Spacing | Sprocket Thickness | Spacer Thickness
Campagnolo 8-speed: 5.0 mm | 1.9 mm | 3.1 mm
Campagnolo 9-speed: 4.55 mm | 1.75 mm | 2.8 mm

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#23986
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Feltöltött kép

Oks, ránézésre a mostanit 120-asnak mondanám talán, imo ha 'megfelezném' se lenne baj. 6-7es is bõven elég lenne, és ahhoz is a nyerget ha nem is tövig, de elõre kellene csúsztatnom még. Rövid a karom...

#23987
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

'facepalm' fáradt vagyok.. >.<
Tényleg.... :D


Feltöltött kép



ugyanakkor a nyerget told vissza normális pozicióba, és ahhoz vegyél stucnit, ne a a koppig elõretolt beállításhoz.

#23988
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Nem arra gondoltam, hogy 9-es xenon váltó 8-as sora sorral, hanem arra, hogy pl Miche 8-as sorral simán kompatibilis a campa és shimano is am. Vagy is nekem most Miche van a campahoz és most ugyan kicsit meg van ütve a váltófül és meg van görbülve, de am össze lehetett szépre hangolni, ugyan nem olyan mint campa-campa, de azért elég jól muzsikál, de majd új keréken campa sor lesz.

Ezzel azt akarom mondani, hogy lehet hagyni kellene azt a sorat a francba..

A Xenon váltokaron is oldalra került a kioldókar.

De alsó fogásnál (nekem legalább is), teljesen nagyujjra áll.

#23989
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Am meg ugyan annyira nem értek ehhez a részhez, de sztem be lehet állítani, hogy 9-es Xenon csak 1-8 között mozogjon.

Egy 9-es Xenon váltó sosem fog összejönni egy 8-as Sora sorral.

Amúgy a Soraval szemben én is a Xenon fele hajlanék, mert a Sora-nál nem lehet alsó fogásból lefele (kisebb lánckerekek fele, azaz gyorsabb hajtásra) váltani, ez számomra konstrukciós hiba.

A Xenon váltokaron is oldalra került a kioldókar.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#23990
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

rövidebb stucni.


'facepalm' fáradt vagyok.. >.<
Tényleg.... :D

#23991
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Am Én meg ahogy egyre többször tekerek, arra jöttem rá, hogy mint ha kicsit hosszú lenne a bringám. 51-es am, magasságba baromi jó, de túlságosan elõre kell hajolnom a kormányhoz, a nyerget majdnem tövig elõre toltam, kormányt ha felfelé hajlítom, kényelmetlenné válik, mit tudok kezdeni még?


rövidebb stucni.

#23992
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

A gyártók marketingesei szigorúan elõírják, hogy minden ugyanabból a családból legyen, különben emberhalál stb. lehetséges. Az újabb fajta hajtásokon egyes fogak szándékosan kisebbek, másfele állnak, a lánckerekek meg váltássegítõ kis bütykökkel vannak ellátva. Ezek tényleg segítenek, ám sokak tapasztalata szerint ez nem szentírás, régi hajtás is elmehet új váltóval, azaz ahhoz egyelõre ne nyúlj (persze hangolnod kell majd!).
Amúgy a Soraval szemben én is a Xenon fele hajlanék, mert a Sora-nál nem lehet alsó fogásból lefele (kisebb lánckerekek fele, azaz gyorsabb hajtásra) váltani, ez számomra konstrukciós hiba (pontosabban ,,tulajdonság", azaz szándékosan rontották el szerintem, fizessen a kliens, ha teljesen mûködõt akar). Emellett a Campagnolo váltókarok olcsóbbak (és jobbak, mert javíthatók) szoktak lenni, mint a Shimano félék.


Ööö ezzel részben értek egyet. A váltásnál a hátsó váltó, sor amit imo mindenképpen egy család, meg hozzá ugye a váltókarok. elsõ váltó nem feltétlen kell ugyanolyan mint a váltókar imo. De a hátsónál ahogy eddig észrevettem, azért a finomításoknál észrevehetõ volt, hogy minden más, vagy nem.

Am meg ugyan annyira nem értek ehhez a részhez, de sztem be lehet állítani, hogy 9-es Xenon csak 1-8 között mozogjon.

#23993
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Am Én meg ahogy egyre többször tekerek, arra jöttem rá, hogy mint ha kicsit hosszú lenne a bringám. 51-es am, magasságba baromi jó, de túlságosan elõre kell hajolnom a kormányhoz, a nyerget majdnem tövig elõre toltam, kormányt ha felfelé hajlítom, kényelmetlenné válik, mit tudok kezdeni még?

#23994
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
De a campagnolo Xenon pl. 9 vagy 10 sebességes ha jól néztem. Az meg végképp nem jó a 8ashoz.
Hajtókart pedig nem akarok cserélni egyelõre, azt majd késõbb.

Tudom, hogy illene egy fajtát, de a mostani bringám is vegyes.. Sunrace sor, sram lánc, shimano hajtókar, és tökéletesen simán vált. Szóval nem hiszem, hogy gondja akadna.

#23995
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...]Eddig alsócsövesen gondolkodtam, de ma megláttam egy sora fékváltókart, valószinûleg az lesz.
Viszont azt nem értem, hogy hajtókart miért cseréljek?[...]

A gyártók marketingesei szigorúan elõírják, hogy minden ugyanabból a családból legyen, különben emberhalál stb. lehetséges. Az újabb fajta hajtásokon egyes fogak szándékosan kisebbek, másfele állnak, a lánckerekek meg váltássegítõ kis bütykökkel vannak ellátva. Ezek tényleg segítenek, ám sokak tapasztalata szerint ez nem szentírás, régi hajtás is elmehet új váltóval, azaz ahhoz egyelõre ne nyúlj (persze hangolnod kell majd!).
Amúgy a Soraval szemben én is a Xenon fele hajlanék, mert a Sora-nál nem lehet alsó fogásból lefele (kisebb lánckerekek fele, azaz gyorsabb hajtásra) váltani, ez számomra konstrukciós hiba (pontosabban ,,tulajdonság", azaz szándékosan rontották el szerintem, fizessen a kliens, ha teljesen mûködõt akar). Emellett a Campagnolo váltókarok olcsóbbak (és jobbak, mert javíthatók) szoktak lenni, mint a Shimano félék.

#23996
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Szerintem a legjobb ha egy ismerõsödtõl kölcsönkérsz egy outit vagy hibrid gépet és kipróbálod. :)

(Persze ha tényleg Szegedrõl van szó, akkor nem kérdés. :D Én Budán tolom 12-27-es sorral, és a 27-es lánckereket szinte sosem használom.)

#23997
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Sziasztok!

Olvastam pár embertõl, hogy akiknek van ilyen városi-tekergõs bringájuk mtb sor helyett inkább országúti sort használnak. Érdekelne, hogy városba elég e egy országúti sor, egy mtb sor helyett? Úgy hallottam, hogy az országúti sorok tartósabbak mint a mtb sorok. Azt tudom, hogy ez kisebb áttételi aránnyal jár de csak a véleményetekre vagyok kíváncsi. 9-es sorban gondolkodom, mivel én is fõleg városban kerékpározom és most szeretnék áttérni 9-es rendszerre.

Köszönöm a válaszokat!


Város is lehet sokféle. Ha a te esetedben Szegedrõl van szó, akkor mindenképpen elég a legszûkebb országúti sor is.

#23998
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Sziasztok!

Olvastam pár embertõl, hogy akiknek van ilyen városi-tekergõs bringájuk mtb sor helyett inkább országúti sort használnak. Érdekelne, hogy városba elég e egy országúti sor, egy mtb sor helyett? Úgy hallottam, hogy az országúti sorok tartósabbak mint a mtb sorok. Azt tudom, hogy ez kisebb áttételi aránnyal jár de csak a véleményetekre vagyok kíváncsi. 9-es sorban gondolkodom, mivel én is fõleg városban kerékpározom és most szeretnék áttérni 9-es rendszerre.

Köszönöm a válaszokat!

#23999
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Szerintem Campa fvkart keress, a Sora is jó, de Campa szerintem stílusosabban megtervezett és már a Xenon is baromi jó, attól függetlenûl, hogy a kar kompozit. Nekem is az van. Ha meg netán baja lenne, olcsó cserélni. De nem lesz.

#24000
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Köszönöm a részletes választ!
A tengelytávot még nem mértem, eszembe sem jutott, de holnap megteszem.

Eddig alsócsövesen gondolkodtam, de ma megláttam egy sora fékváltókart, valószinûleg az lesz.
Viszont azt nem értem, hogy hajtókart miért cseréljek?

Ami most van a vázon: Hajtókar, elsõ-hátsó váltó, alsócsöves váltókar, villa, kormány, stucni. Plussz a két szingós kerék külön.