Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21721
Írta 2011. február 06. - 20:55

A sebesség mindent megold.
#21722
Írta 2011. február 06. - 20:28

#21723
Írta 2011. február 06. - 20:18

Így van!
Pedálokat vízszintesen azt térdet a felsõcsõnek!Mondjuk ha egy Giant csinálja ezt, azt lehet nehezebb megfogni!
))
Sokminden együttes hatása ez, és mindenképp a váz szerepe a legfontosabb. Könnyû és rugalmas szerkezetek könnyebben gerjednek, nehezebb és merevebb vázak viszont nem.
Amit most használok, az 1,8kg-os acélvázamat nemigazán lehet kihozni a sodrából. Ha viszont Deda 7.9-bõl csináltam volna egy vázat magamnak, azzal ezt bármikor elõ lehetne idézni, mert nincs az a saját csillapítás ami az acélnál adott.
Hiába bármilyen pontosságú centírozás vagy kiegyenlítés, be fog indulni ha akarja az ember.
nekem kb 1,7 kg az acélvázam. reynolds 531. simán elõjön ez a szitálás. nem mindig,de elõjön. mondjuk már sajna nem az eredeti villa van benne,mert az átrohadt. a jelenlegi karbon,alu,acél kombináció,és sztem kicsit kisebb lehet az utánfutása,mint az eredetinek.
#21724
Írta 2011. február 06. - 19:18

tegnap raktam össze elõször 10-es sort,
az alany egy ultegra volt
...és miért van az a vékonyka párszázados lemez közvetlenül a leszorító anya alatt?
Azért van az ott, hogy a meghúzási nyomaték pontosan érvényesülni tudjon.
Az alu záróanyáknál pl. kifejezetten káros ha nincs ott az a lemez, az acél lánckerék elég gyorsan megzabálja a recézést ami az alu alkatrészen van.
Acél-acél kombónál meg egyszerûen nem lehet olyan jól fixre húzni, túlságosan ugrál meghúzáskor az egész.
#21725
Írta 2011. február 06. - 19:14

kerékpárkezelési alapok:
beszorítod a tédeddel a felsõcsövet, a rázzás lecsökken, vagy megszûnik...ennyi
Így van!

Pedálokat vízszintesen azt térdet a felsõcsõnek!


Sokminden együttes hatása ez, és mindenképp a váz szerepe a legfontosabb. Könnyû és rugalmas szerkezetek könnyebben gerjednek, nehezebb és merevebb vázak viszont nem.
Amit most használok, az 1,8kg-os acélvázamat nemigazán lehet kihozni a sodrából. Ha viszont Deda 7.9-bõl csináltam volna egy vázat magamnak, azzal ezt bármikor elõ lehetne idézni, mert nincs az a saját csillapítás ami az acélnál adott.
Hiába bármilyen pontosságú centírozás vagy kiegyenlítés, be fog indulni ha akarja az ember.
#21726
Írta 2011. február 06. - 18:46

YouTube - Bicycle Shimmy or Speed Wobble
Veletlenul akadtam ra erre a videora, es eszembe jutott egy kb. 20 eves elmenyem, Pannonhalmarol (10%) lefele borzaszto aszfalton 74 km/h-nal elkezdett igy szitalni az eleje (magatol, termeszetesen), azt hittem ott halok meg. Valahogy megusztam, de azota 70 km/h felett nem szeretek menni bicoval.
Mennyire gyakori ez, volt kozuletek valakinek? Sikerult megmenteni?
A szitálás a kis villaszögnek, a kerékben lévõ 'nyolcasnak' és a kiegyensúlyozatlanságnak köszönhetõ.
A motoromon a kagylósra kopott elsõ gumim is ugyan ezt csinálja.
#21727
Írta 2011. február 06. - 18:20

YouTube - Bicycle Shimmy or Speed Wobble
Veletlenul akadtam ra erre a videora, es eszembe jutott egy kb. 20 eves elmenyem, Pannonhalmarol (10%) lefele borzaszto aszfalton 74 km/h-nal elkezdett igy szitalni az eleje (magatol, termeszetesen), azt hittem ott halok meg. Valahogy megusztam, de azota 70 km/h felett nem szeretek menni bicoval.
Mennyire gyakori ez, volt kozuletek valakinek? Sikerult megmenteni?
kerékpárkezelési alapok:
beszorítod a tédeddel a felsõcsövet, a rázzás lecsökken, vagy megszûnik...ennyi

Flickr
#21728
Írta 2011. február 06. - 17:41

nekem volt már többször is ilyen. igazából nem tudom mi okozhatja. ha van némi rutin akkor meg lehet menteni. talán az lehet,h kevés súly van az elsõ keréken. érdekes jelenség,és nem mondanám azt,h sebesség függõ. persze nagy sebességnél hamarabb kijöhet. mentem már 80-90 körül is lefelé,de ott pl nem jelentkezett.
world's fastest indian film ad erre vicces választ :-)
#21729
Írta 2011. február 06. - 15:38

#21730
Írta 2011. február 06. - 15:11

Veletlenul akadtam ra erre a videora, es eszembe jutott egy kb. 20 eves elmenyem, Pannonhalmarol (10%) lefele borzaszto aszfalton 74 km/h-nal elkezdett igy szitalni az eleje (magatol, termeszetesen), azt hittem ott halok meg. Valahogy megusztam, de azota 70 km/h felett nem szeretek menni bicoval.
Mennyire gyakori ez, volt kozuletek valakinek? Sikerult megmenteni?
#21731
Írta 2011. február 06. - 00:11

A regi Deltvahoz kepest a Keo ezen a teren ugyanis visszalepes, 2 ev utan is tobbszor rontom el, minthogy sikerul elsore.
A cserelheto acellap szerintem overkill. Marmint az elso tulajdonosnak. Bar ugye most is volt tema egy kb. 20 eves LOOK, azon mar cserelnem a lapot, ha lehetne.

#21732
Írta 2011. február 05. - 23:55

#21733
Írta 2011. február 05. - 23:46


Mondjuk nekem a Time volt hasonló élmény a Look után, mint amit te írtál a Shimanoról. Sajnos annak a csapágya szintén nem a legjobb, már elég nehezen forog. Ha jól látom, a Shimano még mindig a szerelhetõ/kenhetõ csapágyakat használja.
#21734
Írta 2011. február 05. - 23:34

Miben más mint a Look?
hát apróságok, de sok kicsi sokra megy.
1. nem kotyog
2. alacsonyabb a profilja mint a deltának (keoval kb megegyezik)
3. csapágya eleinte kicsit nehezen forog szabadon a zsír miatt, de használat után vajpuhán fut
4. az acél dokkoló lemez nagyságrendekkel késõbb kopik el, és cserélhetõ is
5. a stopli is tovább bírja
6. a járást segítõ kis gumibakok (amíg nem próbáltam hülyeségnek tartottam)
7. szerintem nagyon szépek is (pont most néztem az 5700ast, elég pipec)
8. a dokkoló mechanizmus is sokkal precízebb, mint a deltának, sokkal direktebb érzés belelépni
9. az ára
ami ellene szólhat:
nehezebb mint a "kompozit" csodák
kicsit drágább hozzá a stopli
nem a shnak dolgozom h ennyire kampányolok mellette, de sztem a 105ös pedál most a piacon a legjobb vétel országútra.
amit viszont kerülni, az a régebbi típusú müanyag lapos dokkolós, azok elég csúnyán szétkopnak, lehet ugyan cserélni, de akkor is...
#21735
Írta 2011. február 05. - 22:00



#21736
Írta 2011. február 05. - 21:55

Volt már mással is olyan, hogy defektet kapott görgõzés közben?
Egy vittoria belsõ volt a kerékben, a külsõt nem szúrta át semmi, de a belsõ egy szakaszán pici lyukak keletkeztek ott ahol a szállak mennek a külsõben.
Kép:
Azon gondolkoztam, hogy lehet megolvadt itt a belsõ amikor leszálltam a görgõrõl.
Hát égett gumiszag az szokott lenni de defekt még nem volt.

#21737
Írta 2011. február 05. - 17:15

Jó volt ma végre 20-25 fõvel együtt edzeni


#21738
Írta 2011. február 05. - 16:09



#21739
Írta 2011. február 05. - 13:56

Hát, a Tacx leírásban benne van, hogy használat után meg kell szüntetni a kapcsolatot a gumi és a görgõ között.
Lehet el kellett volna olvasnom.

A sebesség mindent megold.
#21740
Írta 2011. február 05. - 13:40
