Holnap lemérem pontosan a hybrida kerékszett agyainak dimenzióit, amiből számolok küllőhosszt majd néhány kiszemelt felnire.
Úgy vélem, a KinLin XR22 még akár identikus ERD-vel bírhat, mint a kerék gyári felnijei, ráadásul jó áron van, elérhető 20-24 furatos változatban. Ha ez a feltevés igazolódik, akkor maradhat a mostani sapim cx ray küllőkészletem, maximum alumínium anyákkal türbózom a felállást.
Úgy számoltam, a legolcsóbb út egy javítható-használható-könnyű és széles kerékszettre tényleg az, hogy átfűzetem az URSUS agyakat modern tappancsokra. Nem, mintha bajom lenne a gyári felnikkel, de ormótlanul keskenyek
ha a méretem lenne,akkor komolyan elgondolkoznék a megvételén. van egy régebbi pinarello katalógusom, abban is pont ez a bringa szerepel. ez volt a top acél, karbon váza 2000 körül a pincsinek
Nekem pont jo lenne az 58-aa vaz, es aranylag tetszik is, de kozel 300-at mar nem adnek erte, pedig 2000 nem is volt olyan reg. Ennek a karbon tamvillanak volt barmi ertelme? Mert akkoriban aluvazakba is tettek, meg persze montiba is. Nem tudom elkepzelni, hogy kevesbe razna, mer hogy fuggolegesen jobban hajlik, oldalra meg merevebb...
A stucni nagyon elut, hiaba volt ez rajta a katalogusban is, talan az 1"-os fejcso miatt ennyire feltuno. Tul bumszli. Kivancsi vagyok, hogy Vejne hogy tudna jobba tenni a szokasos shimano-campa mixelesevel (:
ha a méretem lenne,akkor komolyan elgondolkoznék a megvételén. van egy régebbi pinarello katalógusom,abban is pont ez a bringa szerepel. ez volt a top acél,karbon váza 2000 körül a pincsinek
Nem semmi, 2000 nem is volt olyan regen, de ez teljesen elavult.
ha a méretem lenne,akkor komolyan elgondolkoznék a megvételén. van egy régebbi pinarello katalógusom,abban is pont ez a bringa szerepel. ez volt a top acél,karbon váza 2000 körül a pincsinek
én is kerékvásárlást fontolgatok (imádom az ursust, de egyszeruen nem tetszik, hogy keskeny, a 23-s gumi is ormótlanul villanykörtének hat rajta)
A slowbuild oldalát nézegettem. Agyakból az én felhasználásomra simán Bitexet vennék, felniből meg nem tudom, hogy az új 19mm belső zélességű open pro, vagy dt-r460 érné-e meg jobban.
Illetve, hogy olcsóbb lenne-e fűzetni? külön venni 24 furatos agyakat, s hozzá felniket, kétszer húzott küllőkkel.
Mindenképpen minimum 17, de inkább 18-19mm belső szélességű felnit szeretnék, mert, a 23-as gumi ezeken viselkedik a legjobban, illetőleg, nagyon jól néz ki, hogy körülbelül a felni fékfelületével egységet képez a gumi fala.
vagy vegyek gyári szettet, pl. Scirocco C17-et? (ettől azért tartok, mert az előző generációs quattro bántóan merev-kényelmetlen). Preferálnám a J-fejű küllőket, alacsony-középprofilú felniket, s a kevesebb küllőt.
24 lyukas első kereket érdemes 2-keresztre fűzni? egyáltalán van "commercially available" 20 likas széles felni nem kerékszettben?
időnként keresgélek a felnik közt a neten. a shamal felniken sajna eléggé meglátszik az idő. a hátsó üt is egy kicsit. ezeknek keresek vlmi alternatívát. megnehezíti a dolgot,h 16,és 14 lukas felniket keresek. 16 lyukas még akad,de 14-est nem nagyon találok. most találtam egy 16 küllőset:
múlt évben volt az apróban egy ugyanolyan shamal kerék,mint az enyém. 95 ezer volt,és a leírás szerint nem volt baja. arra rá kellet volna repülni. a mostanit meg elpasszoltam volna. persze buktam volna rajta,de hát mind1.
Karbon magasperemes kivetelevel nem tudom miert jo keves kullozni.
időnként keresgélek a felnik közt a neten. a shamal felniken sajna eléggé meglátszik az idő. a hátsó üt is egy kicsit. ezeknek keresek vlmi alternatívát. megnehezíti a dolgot,h 16,és 14 lukas felniket keresek. 16 lyukas még akad,de 14-est nem nagyon találok. most találtam egy 16 küllőset: http://ambrosiowheel...rims/road/rv26/
ez akár jó is lehetne a hátsó helyett. mondjuk kicsit széles nekem. nem tudom,h az én régi fékeim elbírnának e vele. viszont elég egyedi kereket tudnék építeni belőle. fel lehetne polírozni a hátsó agyat. elég jó kis mindenes gurcsi lenne. viszont előre kellene új agy.
múlt évben volt az apróban egy ugyanolyan shamal kerék,mint az enyém. 95 ezer volt,és a leírás szerint nem volt baja. arra rá kellet volna repülni. a mostanit meg elpasszoltam volna. persze buktam volna rajta,de hát mind1.
Pajtinak volt tarcsi CN-HG7901 dura ace lánca, ami kb. 600 km-t futott, vagy annyit sem.
Ma reggel bedobtam palackba, benzinnel rázogattam, majd még ezt ismételtem 3-szor, aztán mosószódás mosás palackban és végül forró vízzel meg denaturált szesszel is összerázogattam. ("Menj biztosra")
Utána kapott 2 réteg squirtöt.
Felkerült. Hibátlan, halk, remek. A videóban sajnos balfaszkodom a váltókarral, mert elég nehéz lentről-oldalról kezelni a lógó bringán. De mindenhol tökéletes.
Persze tudom, hogy nem szép dolog, hogy 9s veloce sor van shimano10-re hézagolva, felső miche lánckerékkel és 10s kezdő lánckerékkel 10s dura ace lánccal, de kit érdekel?
Lett egy Stronglight tányérom is, 46t, tiszta jó lesz a 39-46, bár a 48t is jó. Csak így még tovább tudom húzni a sor élettartamát (jelenleg cc. 12ezer km van benne, és újszeru...)
Igazából még annyi módosítás történt, hogy az átdobóm (FD-5501, a fekete 9s százötös) ketrecét papagájcsőrfogóval kicsit kilapítottuk, kb. 1-1.5 mm-t, hogy a 10s láncot jobban kezelje. Tudom, gányság az átdobót lapítani, de őszintén?
Nem érdekel. Nekem annyi számít, hogy hibátlanul mukodjon a váltás minden helyzetben, terhelés alatt, egyszerre váltva többet hátul, elol-hatul egyszerre váltva, meg mindenféle -ész nélküli- váltogatás alatt.
Teljesíti a rendszer az elvárásokat? Tökéletesen hibátlanul. Innentől kezdve senkit sem érdekel, hogy shimano lánc, 10a shimanora hézagolt c9 sor, 9s shimano átdobóval és 2001 előtti 8-9s campag váltóval fut a rendszer. Még jobban működik, mint a másik bringán a teljesen natív egységes 10s campag szett.
Mert, ez átgondoltabban lett összeállítva.
szerk: egyébként az előző lánccal is hibátlan volt, de 0.75-öt kb. félig bele lehetett tuszkolni, és zajosabb volt a futása. Új lánccal meg hangtalan. Láncot ugyebár fülre cserélünk: ha zajosabban fut, akkor már előfordul, hogy néha 1-1 váltás hezitálós, ilyenkor általában cserés a történet. Ez nagyjából ott van, amikor a 0.75-ös minta félig belemegy. A 0.75 ejtése már késő.
don, még mindig nagyon menő a paripa! a shamal kerekek nem tetszenek, de a többi igen! ha bírnám a forgalmat és nem a porban poroszkálásra lennék rákattanva, valami ilyesmit keresnék én is. talán majd egyszer.
donciccio likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."