Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#19581
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

na, én meg pont hasonló kérdéssel, problémával jöttem ide:D
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.

a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.

eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

kössz:)


hali!

én 90kg vagyok, tegnap estem túl életem elsõ országúti edzésén, én is most vettem és ugyanígy rengeteget paráztam, hogy az én súlyom+vékony kerék+magyar utak nem a legjobb kombó :)
de keréknyomás 8.5bar és semmi gond. szokni kell, az tény, én is a montit nyúzom egy ideje, ahhoz hasonlítani sem lehet. ezzel a 8.5barral gyakorlatilag a legkisebb repedés is nagyot üt, kavicsot, kátyút kerülnöm kell. ez van, rólam még azért remélhetõleg lemegy pár kiló, aztán nyugodtabb leszek.

#19582
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
ne aggódj, a haverom 120 kg és elég sokat megy outival. Gumik 8-9 barra, eddig Duranot használt, most Conti Gp4000-et, mindegyik jó volt neki. Bírták a Mavic kerekek is

#19583
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Kiskubai: hogy történt az eset Boronkay Petivel?

Amikor ilyen fullos eladó bringákat látok, mindig arra gondolok, hogy mi a fenének építette meg a bringát, kidobott rá 12ezer dollárt teker vele kettõt és eladja.. akkor minek építi meg? Pláne ha mondjuk kezdõ olcsóbbat is építhetett volna, hogy kiderüljön élvezi-e egyáltalán a mûfajt.

(nem tudjátok véletlenül ki volt az a triatlonos aki a nagy bukást csinálta a Pelsõn?) akár privátban is megírhatjátok. Valaki írta a velo-n hogy rajta volt a neve a rajtszámán.
11:38:11 IM 2012

#19584
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.


Valamivel nehezebb vagyok, 20 éves kerékszettet nyúzok, és semmi baja, pedig már jópár kátyút benéztem. Acél vázam/villám van, az talán valamivel masszívabb, mint az alu, de csúnya lett volna, ha eltörik, semmi gázt nem tapasztaltam vele, pedig nem mindig országúton mentem vele.
Most hátul Schwalbe Luganom van, 7,5 barig lehet fújni, és még nem ütöttem fel, egy defektem volt 1000 km alatt, akkor kiszúrták.
Elöl Maxxis Detonator van fent, azt valamivel jobban fel lehet fújni, 8,3 barra, Viszont ezzel már 3 defektem volt, és vágásokat is összeszedtem, inkább a Luganot ajánlanám.

#19585
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.


a féknél nem muszáj,de nem árt ellenõrizni a korrodálást. a rozsdamentes fékbovdeneket nem feltétlenül kell évente cserélni. idõnként azért azt sem árt megnézni. a kenés sem jó ötlet mindig,mert több koszt tud összeszedni a bovden. úgy vagyok vele,h amelyik bovdenházban nincs gyárilag kenõanyag,abba nem teszek semmit,mert 1 idõ után csak szarabb lesz.

#19586
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
jaaa ja szar 3000 fontos kerékszett, amibõl a hátsóagy 1400 font...

#19587
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
pbk,
Igaz, a Powertapet gyorsan elfelejtettem. hm-hm, igy mar azert jobban hangzik. ;)

#19588
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
na, én meg pont hasonló kérdéssel, problémával jöttem ide:D
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.

a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.

eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
http://imageshack.us.../dscf7016d.jpg/

kössz:)

#19589
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts

Az aluperemes Zippek amiket kiemel, haaaat nem tudom kinek ernek meg azok 3000 GBP-t.


Aluperemes Zippek a legkomolyabb Powertappel. ;)
Feltöltött kép

#19590
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.


A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.


A sebesség mindent megold.

 


#19591
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Egy rövid történet. Kínok kínja után nem fogott a hátsó fékem, mindent megtettem, zsírtalanítottam, megcsiszoltam a pofákat, de semmi, aztán a pofákat is kicseréltem, de még mindig semmi. Annyit éreztem, hogy a bovdenek nem az igaziak (még a gyári 16éves van rajta), nehezebben indult meg a kar mint szokott és nem mindig húzta vissza a fék a bovdent. Aztán ma szétszedtem és újrakentem õket, plusz a vázba (mert a vázban fut a bovden egy része és az rozsdás volt) fújtam rozsdaoldót és megjavult a fékem. Nem hittem, hogy az outi féknél ennyit számít, hogy mennyire csúszik a bovden, montinál a beázott bovdenháznál sem szoktam észrevenni, hogy gyengébb lenne a fék.


a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.

#19592
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hat nem tudom, 1misi... Oke, hogy ujonnan nem kapni meg ennyiert, de szerintem nem egy szenzacios vetel. Az aluperemes Zippek amiket kiemel, haaaat nem tudom kinek ernek meg azok 3000 GBP-t.
En eleg LOOK fan vagyok, hajtanam ezt szivesen, de ezt most kihagyom. :)

#19593
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Egy rövid történet. Kínok kínja után nem fogott a hátsó fékem, mindent megtettem, zsírtalanítottam, megcsiszoltam a pofákat, de semmi, aztán a pofákat is kicseréltem, de még mindig semmi. Annyit éreztem, hogy a bovdenek nem az igaziak (még a gyári 16éves van rajta), nehezebben indult meg a kar mint szokott és nem mindig húzta vissza a fék a bovdent. Aztán ma szétszedtem és újrakentem õket, plusz a vázba (mert a vázban fut a bovden egy része és az rozsdás volt) fújtam rozsdaoldót és megjavult a fékem. Nem hittem, hogy az outi féknél ennyit számít, hogy mennyire csúszik a bovden, montinál a beázott bovdenháznál sem szoktam észrevenni, hogy gyengébb lenne a fék.


A sebesség mindent megold.

 


#19594
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Talán a szenzációsnak kikiáltott vételára, mert maga a bringa elég csúnya (aztán lehet, hogy ez is csak optikai csalódás :))

#19595
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Re: 596... Mi ezen az asztaqrva?
A vaz meg mentheto szerintem, bar az kerdes, mennyit er, hogy van-e ertelme hekkelni.

#19596
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Na azt megnézem a Fertõ parton 40 km-en, hogy és hol szednek össze 500 méternyi emelkedõt...
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#19597
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Asztakurv@.

Weight Weenies • View topic - Look 596 TT bike

Ez szabálytalannak tûnik, de lehet csak optikai csalódás.


A sebesség mindent megold.

 


#19598
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
Asztakurv@.

Weight Weenies • View topic - Look 596 TT bike

Ja és menjetek ti is kerékpárúton, és lehet egy ilyen fasza Orbea ORDU-tok, mint Boronkay Petinek, 10 nappal az EB elõtt:

Feltöltött kép
Feltöltött kép



(kuka)

#19599
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Ez kicsit olyan mint amikor az ember megszokja a fékváltókart... A jót sajnos könnyû megszokni.
Nem akarok senkit lebeszélni kis hazánk versenyeirõl, én például imádom a Pilist, a Börzsönyt de a nagy kedvencem a Grecse (ahol a Turul kupa és Kínok kínja is vezet) de ezeken az utakon már eszembe nem jutna versenyezni. pl a Turul kupából is 1-2 éve kivették a Tardos-Lábatlan szakaszt ami amúgy egy gyönyörû rész de nemhogy bringával, de autóval is veszélyes arra közlekedni és itt most nem túlzok.
Szóval én mindenkinek ajánlom, hogy egyszer látogasson el egy Osztrák versenyre is de vigyázzon, mert rá fog szokni.

bár ez nem a reklám helye de akit érdekel az itt tud infókat szerezni a versenyekrõl: Radmarathon in Österreich, Deutschland, Schweiz, Italien, Mitteleuropa

Pl most vasárnap a Ferõ tónál is van verseny. de sajnos csak a 120kilis középtávra tudok kiérni, annak 10-tõl van a rajtja, a 160-as meg 8:30, az nekem utazással korai.
Egyébként egy 40 kilis karikát lehet 2, 3 vagy 4-szer teljesíteni körönként 500 szinttel. Vagyis a középtávon szintben és távban is kb. ott vagyunk mint a Hegyek poklán Auszria legsíkabb részén.

#19600
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
En csak azt mondom, hogy szerintem nincsen ez tulaggodva, ugy altalaban.
Amerre edzek pl. olyan tobb meter hosszu 5-10 cm mely valyatok vannak az uton, hogy abba ha belemegy az ember, tuti bukta.
Versenyen sem a leirt volt az elso eset, ahol borzaszto volt az utminoseg.

Aki ismeri a palyat, az persze nem kell, hogy parazzon, de sajnos nem lehet ugy menni, mint a Touron, hogy tuti nem lesz gond.
En probalok minden verseny elott vegigmenni a palyan (akar autoval) ez sokat segit.