Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#19581
Posted 2011. June 10. - 09:10
#19582
Posted 2011. June 10. - 09:03
#19583
Posted 2011. June 10. - 08:59
90-100 kilóval hogy mertek országúti bringára ülni? Miot gondoltok, szerencsétlen profikat miért kell lefogyasztani 60 kilósra?
Azért kell fogyasztaniuk, hogy õk legyenek a világ leggyorsabbjai és ne vigyenek plussz súlyt.
90-100 kilósan lehet csak egészség megõrzés a cél, ami igen pozitív!
Nekem van egy ismerõsöm õ 130 kg-val teker és lehet zavarba is jönnél mellette, mert nagyon jól teker.
A bringának és a keréknek semmi baja! És véleményem szerint inkább tekerjen mint otthon ülve zabálja a chipset a tévé elõtt
#19584
Posted 2011. June 10. - 08:29
#19585
Posted 2011. June 10. - 08:23
hali!
én 90kg vagyok, tegnap estem túl életem elsõ országúti edzésén, én is most vettem és ugyanígy rengeteget paráztam, hogy az én súlyom+vékony kerék+magyar utak nem a legjobb kombó![]()
de keréknyomás 8.5bar és semmi gond. szokni kell, az tény, én is a montit nyúzom egy ideje, ahhoz hasonlítani sem lehet. ezzel a 8.5barral gyakorlatilag a legkisebb repedés is nagyot üt, kavicsot, kátyút kerülnöm kell. ez van, rólam még azért remélhetõleg lemegy pár kiló, aztán nyugodtabb leszek.
Hát nem tudom, de nekem pl az outin, ha lapos a kerék (5-6Bar között), akkor sokkal jobban érzem a visszaütést, mint 8-9 bar között.
#19586
Posted 2011. June 10. - 08:04
A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.
jaja, nekem is volt olyan országuti bovdenem, hogy semmit nem fogott a fék, egy bovden csere pedig csodákat mûvelt
Én ha érzem, hogy nem jár a szokott könnyedséggel a bovden, akkor öntök bele mûszer olajat. Ha már ez sem segít, akkor komplett bovden, bovdenház csere (kb. 500 Ft) és pár évig megint jó lesz.
Elsõ váltónál volt úgy, hogy a régi bovdenházba befúztem az új váltókarral érkezõ bovdent és konkrétan nem lehetett váltani vele, annyira beragadt.
#19587
Posted 2011. June 10. - 08:00
na, én meg pont hasonló kérdéssel, problémával jöttem ide:D
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.
a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.
gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.
eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
kössz:)
hali!
én 90kg vagyok, tegnap estem túl életem elsõ országúti edzésén, én is most vettem és ugyanígy rengeteget paráztam, hogy az én súlyom+vékony kerék+magyar utak nem a legjobb kombó
de keréknyomás 8.5bar és semmi gond. szokni kell, az tény, én is a montit nyúzom egy ideje, ahhoz hasonlítani sem lehet. ezzel a 8.5barral gyakorlatilag a legkisebb repedés is nagyot üt, kavicsot, kátyút kerülnöm kell. ez van, rólam még azért remélhetõleg lemegy pár kiló, aztán nyugodtabb leszek.
#19588
Posted 2011. June 10. - 07:47
#19589
Posted 2011. June 10. - 07:03
Amikor ilyen fullos eladó bringákat látok, mindig arra gondolok, hogy mi a fenének építette meg a bringát, kidobott rá 12ezer dollárt teker vele kettõt és eladja.. akkor minek építi meg? Pláne ha mondjuk kezdõ olcsóbbat is építhetett volna, hogy kiderüljön élvezi-e egyáltalán a mûfajt.
(nem tudjátok véletlenül ki volt az a triatlonos aki a nagy bukást csinálta a Pelsõn?) akár privátban is megírhatjátok. Valaki írta a velo-n hogy rajta volt a neve a rajtszámán.
#19590
Posted 2011. June 10. - 06:46
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.
gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.
Valamivel nehezebb vagyok, 20 éves kerékszettet nyúzok, és semmi baja, pedig már jópár kátyút benéztem. Acél vázam/villám van, az talán valamivel masszívabb, mint az alu, de csúnya lett volna, ha eltörik, semmi gázt nem tapasztaltam vele, pedig nem mindig országúton mentem vele.
Most hátul Schwalbe Luganom van, 7,5 barig lehet fújni, és még nem ütöttem fel, egy defektem volt 1000 km alatt, akkor kiszúrták.
Elöl Maxxis Detonator van fent, azt valamivel jobban fel lehet fújni, 8,3 barra, Viszont ezzel már 3 defektem volt, és vágásokat is összeszedtem, inkább a Luganot ajánlanám.
#19591
Posted 2011. June 10. - 05:18
A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.
a féknél nem muszáj,de nem árt ellenõrizni a korrodálást. a rozsdamentes fékbovdeneket nem feltétlenül kell évente cserélni. idõnként azért azt sem árt megnézni. a kenés sem jó ötlet mindig,mert több koszt tud összeszedni a bovden. úgy vagyok vele,h amelyik bovdenházban nincs gyárilag kenõanyag,abba nem teszek semmit,mert 1 idõ után csak szarabb lesz.
#19592
Posted 2011. June 10. - 04:37
#19593
Posted 2011. June 10. - 00:04
#19594
Posted 2011. June 09. - 23:58
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.
a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.
gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.
eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
http://imageshack.us.../dscf7016d.jpg/
kössz:)
#19595
Posted 2011. June 09. - 23:25
Az aluperemes Zippek amiket kiemel, haaaat nem tudom kinek ernek meg azok 3000 GBP-t.
Aluperemes Zippek a legkomolyabb Powertappel.
#19596
Posted 2011. June 09. - 23:21
a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.
A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.
A sebesség mindent megold.
#19597
Posted 2011. June 09. - 22:46
Egy rövid történet. Kínok kínja után nem fogott a hátsó fékem, mindent megtettem, zsírtalanítottam, megcsiszoltam a pofákat, de semmi, aztán a pofákat is kicseréltem, de még mindig semmi. Annyit éreztem, hogy a bovdenek nem az igaziak (még a gyári 16éves van rajta), nehezebben indult meg a kar mint szokott és nem mindig húzta vissza a fék a bovdent. Aztán ma szétszedtem és újrakentem õket, plusz a vázba (mert a vázban fut a bovden egy része és az rozsdás volt) fújtam rozsdaoldót és megjavult a fékem. Nem hittem, hogy az outi féknél ennyit számít, hogy mennyire csúszik a bovden, montinál a beázott bovdenháznál sem szoktam észrevenni, hogy gyengébb lenne a fék.
a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.
#19598
Posted 2011. June 09. - 21:53
En eleg LOOK fan vagyok, hajtanam ezt szivesen, de ezt most kihagyom.
#19599
Posted 2011. June 09. - 21:50
A sebesség mindent megold.
#19600
Posted 2011. June 09. - 21:25

Sign In
Create Account

Back to top






