Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#19581
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Látom szmájli nélkül nem lehet viccelõdni.

#19582
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Nha ja. Szerintem simán belefér, nem tudsz grammbuzulni, ez tény, de ettõl még bírni fogja a bringa. (Amúgy Én pl 65 vagyok. :D )
Ott virágozz, ahova elültettek!

#19583
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

90-100 kilóval hogy mertek országúti bringára ülni? Miot gondoltok, szerencsétlen profikat miért kell lefogyasztani 60 kilósra?


Azért kell fogyasztaniuk, hogy õk legyenek a világ leggyorsabbjai és ne vigyenek plussz súlyt.
90-100 kilósan lehet csak egészség megõrzés a cél, ami igen pozitív!
Nekem van egy ismerõsöm õ 130 kg-val teker és lehet zavarba is jönnél mellette, mert nagyon jól teker.
A bringának és a keréknek semmi baja! És véleményem szerint inkább tekerjen mint otthon ülve zabálja a chipset a tévé elõtt

#19584
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
90-100 kilóval hogy mertek országúti bringára ülni? Miot gondoltok, szerencsétlen profikat miért kell lefogyasztani 60 kilósra?

#19585
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

hali!

én 90kg vagyok, tegnap estem túl életem elsõ országúti edzésén, én is most vettem és ugyanígy rengeteget paráztam, hogy az én súlyom+vékony kerék+magyar utak nem a legjobb kombó :)
de keréknyomás 8.5bar és semmi gond. szokni kell, az tény, én is a montit nyúzom egy ideje, ahhoz hasonlítani sem lehet. ezzel a 8.5barral gyakorlatilag a legkisebb repedés is nagyot üt, kavicsot, kátyút kerülnöm kell. ez van, rólam még azért remélhetõleg lemegy pár kiló, aztán nyugodtabb leszek.


Hát nem tudom, de nekem pl az outin, ha lapos a kerék (5-6Bar között), akkor sokkal jobban érzem a visszaütést, mint 8-9 bar között.
Ott virágozz, ahova elültettek!

#19586
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.


jaja, nekem is volt olyan országuti bovdenem, hogy semmit nem fogott a fék, egy bovden csere pedig csodákat mûvelt

Én ha érzem, hogy nem jár a szokott könnyedséggel a bovden, akkor öntök bele mûszer olajat. Ha már ez sem segít, akkor komplett bovden, bovdenház csere (kb. 500 Ft) és pár évig megint jó lesz.

Elsõ váltónál volt úgy, hogy a régi bovdenházba befúztem az új váltókarral érkezõ bovdent és konkrétan nem lehetett váltani vele, annyira beragadt.

#19587
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

na, én meg pont hasonló kérdéssel, problémával jöttem ide:D
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.

a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.

eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

kössz:)


hali!

én 90kg vagyok, tegnap estem túl életem elsõ országúti edzésén, én is most vettem és ugyanígy rengeteget paráztam, hogy az én súlyom+vékony kerék+magyar utak nem a legjobb kombó :)
de keréknyomás 8.5bar és semmi gond. szokni kell, az tény, én is a montit nyúzom egy ideje, ahhoz hasonlítani sem lehet. ezzel a 8.5barral gyakorlatilag a legkisebb repedés is nagyot üt, kavicsot, kátyút kerülnöm kell. ez van, rólam még azért remélhetõleg lemegy pár kiló, aztán nyugodtabb leszek.

#19588
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
ne aggódj, a haverom 120 kg és elég sokat megy outival. Gumik 8-9 barra, eddig Duranot használt, most Conti Gp4000-et, mindegyik jó volt neki. Bírták a Mavic kerekek is

#19589
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Kiskubai: hogy történt az eset Boronkay Petivel?

Amikor ilyen fullos eladó bringákat látok, mindig arra gondolok, hogy mi a fenének építette meg a bringát, kidobott rá 12ezer dollárt teker vele kettõt és eladja.. akkor minek építi meg? Pláne ha mondjuk kezdõ olcsóbbat is építhetett volna, hogy kiderüljön élvezi-e egyáltalán a mûfajt.

(nem tudjátok véletlenül ki volt az a triatlonos aki a nagy bukást csinálta a Pelsõn?) akár privátban is megírhatjátok. Valaki írta a velo-n hogy rajta volt a neve a rajtszámán.
11:38:11 IM 2012

#19590
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.


Valamivel nehezebb vagyok, 20 éves kerékszettet nyúzok, és semmi baja, pedig már jópár kátyút benéztem. Acél vázam/villám van, az talán valamivel masszívabb, mint az alu, de csúnya lett volna, ha eltörik, semmi gázt nem tapasztaltam vele, pedig nem mindig országúton mentem vele.
Most hátul Schwalbe Luganom van, 7,5 barig lehet fújni, és még nem ütöttem fel, egy defektem volt 1000 km alatt, akkor kiszúrták.
Elöl Maxxis Detonator van fent, azt valamivel jobban fel lehet fújni, 8,3 barra, Viszont ezzel már 3 defektem volt, és vágásokat is összeszedtem, inkább a Luganot ajánlanám.

#19591
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,462 posts

A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.


a féknél nem muszáj,de nem árt ellenõrizni a korrodálást. a rozsdamentes fékbovdeneket nem feltétlenül kell évente cserélni. idõnként azért azt sem árt megnézni. a kenés sem jó ötlet mindig,mert több koszt tud összeszedni a bovden. úgy vagyok vele,h amelyik bovdenházban nincs gyárilag kenõanyag,abba nem teszek semmit,mert 1 idõ után csak szarabb lesz.

#19592
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
jaaa ja szar 3000 fontos kerékszett, amibõl a hátsóagy 1400 font...

#19593
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
pbk,
Igaz, a Powertapet gyorsan elfelejtettem. hm-hm, igy mar azert jobban hangzik. ;)

#19594
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
na, én meg pont hasonló kérdéssel, problémával jöttem ide:D
szóval, úgy néz ki hogy ebben a hónapban kész lesz az országúti bringusz:D:D
elõszónak annyi hogy eddig montiztam, (cca összességében 5-6 év) outin eddig csak kb 10 métert "mentem", szóval abszolút kezdõ.

a "problémám" az hogy 191 cm magas vagyok, ezzel nem is lenne nagy baj mert találtam vázat, csak ehhez párosul 93-101 kg testtömeg.
nem vagyok egy szaloncukor.D
kicsit bennem van a para hogy majd törnek-repednek alattam a cuccok (váz, villa, esetleg a felni)
a külsõ-belsõ gumik teherbírásával sem vagyok tisztában, azt gondolom hogy szinte max nyomáson kell majd menjek.

gumikra szeretnék tippet (márkát, típust) ajánlott nyomást, ami esetleg bírná ezt az igénybevételt.

eddig így állunk:
fele 105 másik fele Ultegra
(kerekek, sor nincs a képen, de a kérdésben a váz és a villa lényegesebb)
http://imageshack.us.../dscf7016d.jpg/

kössz:)

#19595
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts

Az aluperemes Zippek amiket kiemel, haaaat nem tudom kinek ernek meg azok 3000 GBP-t.


Aluperemes Zippek a legkomolyabb Powertappel. ;)
Feltöltött kép

#19596
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.


A váltónál tudtam hogy fontos. Mindig xtr-t (SP-41, gondolom a duraace is ugyanez) használtam belõle, tömített kupakok, alacsony súrlódású bovdenek. A fekete bovdenek nekem nem jöttek be az említett ok miatt. De a féknél nem gondoltam, hogy ennyi erõ el tud veszni benne.
Komolyan évente kell cserélni az országútin? Mert montin is kb és azért ott több kosz éri.


A sebesség mindent megold.

 


#19597
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,462 posts

Egy rövid történet. Kínok kínja után nem fogott a hátsó fékem, mindent megtettem, zsírtalanítottam, megcsiszoltam a pofákat, de semmi, aztán a pofákat is kicseréltem, de még mindig semmi. Annyit éreztem, hogy a bovdenek nem az igaziak (még a gyári 16éves van rajta), nehezebben indult meg a kar mint szokott és nem mindig húzta vissza a fék a bovdent. Aztán ma szétszedtem és újrakentem õket, plusz a vázba (mert a vázban fut a bovden egy része és az rozsdás volt) fújtam rozsdaoldót és megjavult a fékem. Nem hittem, hogy az outi féknél ennyit számít, hogy mennyire csúszik a bovden, montinál a beázott bovdenháznál sem szoktam észrevenni, hogy gyengébb lenne a fék.


a bovdencserével látványosan fel lehet javítani 1 bringa állapotán. van olyan fekete teflonbevonattal kapható fékbovden. az elég jó. én nekem olyan van évek óta. u.ilyen váltóba már nem tuti azoknál a f/v karoknál,ahol a bandázs alatt fut a bovdenezés. lekopik a bevonat,és eltömíti a bovdenházat. a váltóbovdeneket minimum évente cserélni kell sztem,házzal 1üt. én van,h 2x is cserélek 1 szezonban. baromira érezhetõ a különbség.

#19598
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hat nem tudom, 1misi... Oke, hogy ujonnan nem kapni meg ennyiert, de szerintem nem egy szenzacios vetel. Az aluperemes Zippek amiket kiemel, haaaat nem tudom kinek ernek meg azok 3000 GBP-t.
En eleg LOOK fan vagyok, hajtanam ezt szivesen, de ezt most kihagyom. :)

#19599
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Egy rövid történet. Kínok kínja után nem fogott a hátsó fékem, mindent megtettem, zsírtalanítottam, megcsiszoltam a pofákat, de semmi, aztán a pofákat is kicseréltem, de még mindig semmi. Annyit éreztem, hogy a bovdenek nem az igaziak (még a gyári 16éves van rajta), nehezebben indult meg a kar mint szokott és nem mindig húzta vissza a fék a bovdent. Aztán ma szétszedtem és újrakentem õket, plusz a vázba (mert a vázban fut a bovden egy része és az rozsdás volt) fújtam rozsdaoldót és megjavult a fékem. Nem hittem, hogy az outi féknél ennyit számít, hogy mennyire csúszik a bovden, montinál a beázott bovdenháznál sem szoktam észrevenni, hogy gyengébb lenne a fék.


A sebesség mindent megold.

 


#19600
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Talán a szenzációsnak kikiáltott vételára, mert maga a bringa elég csúnya (aztán lehet, hogy ez is csak optikai csalódás :))