Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#19541
ssolitude

ssolitude

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Országutira kéne külsõt vennem, mit ajánlotok? Most Pro Race 2 van, szívem szerint azt vennék, de már nem lehet kapni(legalábbis nem találtam). Continentalt nézegettem, meg a Pro Race 3-at, de az utóbbiról nem nagyon vannak jó véleménnyel.

#19542
Borisb

Borisb

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Köszönöm a segítséget, és a gyors válaszokat :)

#19543
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
A Kendat nem ajánlom outira, nekem gyárilag volt Kenda a bicón, bár nem K-152. Deformált volt (mitha 8-as lett volna a kerékbe), csúszkált, mert az anyaga rideg stb. Gyenge. A montim gyári Kendájával (Komodo) viszont nincs gondom, tisztes középkategória. Outira soha többet.

sziasztok, segítséget szeretnék kérni, Kenda K-152 (csepel royal) külsõ, vagy vittoria zafiro külsõvel van tapasztalatotok? Városi rohangálás, néha kis országútizás a cél, az egyetlen indok erre a kettõre, hogy elérhetõ belõlük fehér szín.



#19544
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Zaffiro-m van (fekete, nem tudom számít-e), még sokat nem futott, de én is pozitív beszámolók alapján választottam ezt.

#19545
Borisb

Borisb

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
sziasztok, segítséget szeretnék kérni, Kenda K-152 (csepel royal) külsõ, vagy vittoria zafiro külsõvel van tapasztalatotok? Városi rohangálás, néha kis országútizás a cél, az egyetlen indok erre a kettõre, hogy elérhetõ belõlük fehér szín.

#19546
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

itt van olyan menü, hogy kerékpár beállítás, elég hasznos
Erstetour


köszi, olvasom!

#19547
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
itt van olyan menü, hogy kerékpár beállítás, elég hasznos
Erstetour

hali! köszi a tippeket. a vázméret tuti jó, elég alaposan lett kiválasztva. a stucnit már cseréltük rajta, mert rövid volt, az eladó-szerelõ srác szerint most jó. talán a kormány tényleg kicsit lentebb van a kelleténél. a pozíciónál inkább úgy érzem, hogy túlságosan elõre kell nyúlnom a kormányért, tehát inkább elõrébb kellene a nyerget, vagy nem kellett volna a stucnicsere, vagy legalábbis csak egy picivel hosszabra. a nyereg vízszintben van, azt megnéztem. ed a kormánynak azért valamivel lentebb kell lennie a nyergnél, hogy ne csak a hátsómon legy a súly, nem? én elég nehéz vagyok bringás léptékkel mérve a magam 88kilójával. majd próbálok változtatni a beállításokon, meg erõsítek kicsit vállra meg hátra.



#19548
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

valószínûleg beállítás szükséges:

- derékfájás: nincs elég "íve" a hátnak és a derékra megy a súly és a rezgés, nem oszlik el, megoldás: nyereg hátratolása
- váll: túl egyenesen támaszkodsz a kormányon, megoldás hosszabb stucni. B verzió: lejt a nyereg és ezért a karoddal tartod magad
- nyak: valószínûleg mélyen van a kormány, ezért feszül a nyak a felnézéskor, megoldás : magasabb kormány
vázméret jó?


hali! köszi a tippeket. a vázméret tuti jó, elég alaposan lett kiválasztva. a stucnit már cseréltük rajta, mert rövid volt, az eladó-szerelõ srác szerint most jó. talán a kormány tényleg kicsit lentebb van a kelleténél. a pozíciónál inkább úgy érzem, hogy túlságosan elõre kell nyúlnom a kormányért, tehát inkább elõrébb kellene a nyerget, vagy nem kellett volna a stucnicsere, vagy legalábbis csak egy picivel hosszabra. a nyereg vízszintben van, azt megnéztem. ed a kormánynak azért valamivel lentebb kell lennie a nyergnél, hogy ne csak a hátsómon legy a súly, nem? én elég nehéz vagyok bringás léptékkel mérve a magam 88kilójával. majd próbálok változtatni a beállításokon, meg erõsítek kicsit vállra meg hátra.

#19549
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

én most kezdtem országútin tekerni, elõtte fitnesz (trekking) bicóm volt és azt veszem észre, hogy az országútin már egy óra után mocskosul fáj a derekam+vállam+nyakam. ez természetes és majd hozzászokom, vagy valami nincs jól beállítva?


valószínûleg beállítás szükséges:

- derékfájás: nincs elég "íve" a hátnak és a derékra megy a súly és a rezgés, nem oszlik el, megoldás: nyereg hátratolása
- váll: túl egyenesen támaszkodsz a kormányon, megoldás hosszabb stucni. B verzió: lejt a nyereg és ezért a karoddal tartod magad
- nyak: valószínûleg mélyen van a kormány, ezért feszül a nyak a felnézéskor, megoldás : magasabb kormány
vázméret jó?

#19550
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás
én most kezdtem országútin tekerni, elõtte fitnesz (trekking) bicóm volt és azt veszem észre, hogy az országútin már egy óra után mocskosul fáj a derekam+vállam+nyakam. ez természetes és majd hozzászokom, vagy valami nincs jól beállítva?

#19551
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
egy hetes hasmenés-> -6Kg zsír és izom, erõs kiszáradás
ilyen vékony már régen voltam.
ha lenne izom a hasamon, akkor látszódnának a kockák..:)
elszállt minden erõm, de hátszélben síkon, már egész jól megy a pörgetés....:D
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#19552
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás
a nasit kell kerülni, az a fõellenség! meg cukor, meg a finomliszt.

#19553
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

épp a szénhidrát hízlal, a fehérje nem...
akkor te fordítva mûködsz


Energia van pl a zsírban is. És a szénhidrátot optimálisabban használja fel a szervezeted mint a zsírt.
Nekem kezd lassan kockásodni a hasam, mert mióta Pesten vagyok, nem az van hogy benyúlok a spájzba és ott a kaja :) szinte csak tésztát és rizst eszem, pici olivaolajjal és fûszerekkel, ez megy 1,5 hete kb....
Mérlegen rég álltam, de gyanítom már 58 alatt vagyok.

#19554
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

és mikor van jókor? csak hogy tanulhassunk.


Kindl Gábor: 10.000 kalóriás reggeli | Ironman - Triatlon - Duatlon

a ppt file-t is nézd meg! ez szerintem elég jól összefoglalja a dolgot.

#19555
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Tread ("Q Factor")

The tread, or "Q factor" of a crank set is the horizontal width of the cranks, measured from where the pedals screw in. The wider the tread, the farther apart your feet will be. It is generally considered a good idea to keep the tread fairly narrow. There are three main reasons for this:

The hip joint is optimized for walking, and in normal walking the footsteps are pretty much in line, with little or no "tread."
For standing pedaling, the farther out the pedals are from the centerline, the harder you have to pull on the handlbar to counterbalance the tendency of the pedaling force to tip the bike sideways.
The wider the tread, the higher the bottom bracket needs to be to prevent clipping a pedal while pedaling through a turn.

Older bikes were generally designed to keep tread to a minimum, but starting in the late 1970s there has been a trend to wider tread, for a variety of reasons:

The popularity of triple-chainwheel cranksets has moved the right side outward.
Front derailers designed for triple-chainwheels have a more 3-dimensional shape to the derailer cage, which requires more clearance between the large chainring and the right crank.
Mountain bikes have wider-spaced chainstays for tire clearance, which requires moving the chainwheels outward so they won't hit the chainstays.
Newer bikes with more sprockets in back move the chainline outboard.


Mjani: alattam is csak a hatso gumi kopik, igaz az se nagyon. Hozza vagyok szokva hogy mtb-n jobban gyilkolodnak a kulsok.



es en is ugy tapasztaltam hogy sokkal jobban fogyok [hasrol] miota futok mint mikor csak esznelkul csinaltam a feluleseket. Az is jo mert erosit, de fogyni teljes testrol kell, es majd a szervzetet tudja hogy honnan veszi el a folosleget. ha a hason van a legtobb, akkor onnan fogja.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#19556
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Dura Ace carbon eléggé akciósan..

SHIMANO Dura-Ace FC-7800C - S-TEC sports

egy átlag országúti karnak mekkora a q faktora? Az micsoda egyáltalán? Valami terpesztési szélesség?


azannyát milyen kerékszett.. Zippék felköthetik a nadrágszíjat..

http://s-tec-essence...cts/"RRZR 92.2"
11:38:11 IM 2012

#19557
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás

Nem hizlal, ha elégeted. Sõt a fogyásban is segít, ha jókor eszed.


és mikor van jókor? csak hogy tanulhassunk.

#19558
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

épp a szénhidrát hízlal, a fehérje nem...
akkor te fordítva mûködsz


Nem hizlal, ha elégeted. Sõt a fogyásban is segít, ha jókor eszed.


A sebesség mindent megold.

 


#19559
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Hát nem tudom, de nekem pl az outin, ha lapos a kerék (5-6Bar között), akkor sokkal jobban érzem a visszaütést, mint 8-9 bar között.


igazából nem a felütésre gondoltam, hanem döcögésre. ráz mint a hétnyavaja, meg kell szoknom.

#19560
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

90-100 kilóval hogy mertek országúti bringára ülni? Miot gondoltok, szerencsétlen profikat miért kell lefogyasztani 60 kilósra?


elég rosszul is néznek ki szegények :) mit mondjak, nem túl férfias látvány egyik sem :D (gondosan pakolom a szmájlikat!) én azért ültem bringára, mert a futást sérülés miatt nem tudtam folytatni. a fitnesz bringát gyorsan kinõttem, 100km-t már azon nem volt túl kényelmes letekerni, így jött az országúti.