Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#19361
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ma egy igazi kerékpárboltban megtudtam, hogy a campa centaur már nem létezik országúti mûfajban, csak MTB-ben és azt is hogy attól függõen kell hátsóagyat választanom, hogy 2-es vagy 3-as e a hajtómû

:-)

nem hittem hogy a napokban valami még feldob, de ez sokmindennel felért


Egy boltnevet mondhatnál. :)


A sebesség mindent megold.

 


#19362
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
ma egy igazi kerékpárboltban megtudtam, hogy a campa centaur már nem létezik országúti mûfajban, csak MTB-ben és azt is hogy attól függõen kell hátsóagyat választanom, hogy 2-es vagy 3-as e a hajtómû

:-)

nem hittem hogy a napokban valami még feldob, de ez sokmindennel felért

#19363
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

nem hittem hogy ilyesmit még el lehet adni
Carrera TDF Ltd Review - BikeRadar
11.3 kg, nem semmi és nem fér be 100e ft alá, brrrrr

egy húszéves vázszett (3 kg: váz+villa) és a legolcsóbb kerék kombóval könnyebb bringát lehet összerakni, még fvkarokkal is


meg 300font alatt veszel egy hasznalt Giant OCR-t ebayrol.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#19364
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

Nem tudom, miert, de ezt meg mindig nem lattam sehol magyar site-on, pedig mar nem is friss.


Meghallották a panaszod: Itt
Egyébként semmi többet nem írnak ahhoz képest, mint amit eddig lehetett tudni.

#19365
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Más téma: az mostani ultegra (6750) és a régebbi ultegra sl (SL 6650-G) hajtókarok között van váltásminõségben, tartósságban különbség? Súlyban kb ugyanaz azt látom.
Hajtókar cserét tervezek, az 67-es designja nem tetszik, a 66 SL igen, és utóbbi olcsóbb is. Késõbb viszont 6700-es komponsekkel építkeznék tovább, ugye jól tudom, hogy ugyanolyan jól együttdolgozik a 67-es félváltókar a 6650-es hajtómûvel, mint a 6750-essel?

#19366
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Tényleg 183 a max, az óra így számolta ki a nyugalmi pulzusból és a valóságban is eddig tudom felvinni, tegnap is ennyi volt a "célegyenesben". Na majd odafigyelek. Vagy megpróbálok önfegyelmet gyakorolni és résztávozni.

Igy vakon saccolva a maxbol (ha az tenyleg a max, ez azert kerdeses lehet) 150 fole nem nagyon kellene menned, csak resztavokon.



#19367
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Igy vakon saccolva a maxbol (ha az tenyleg a max, ez azert kerdeses lehet) 150 fole nem nagyon kellene menned, csak resztavokon.

#19368
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Jut eszembe az órám (ciclosport) szerint valahol kb. 130-160 között szokta optimálisnak jelezni, fölötte, alatta villog hogy túl kevés/túl sok.
Ezek szerint ezt a tartományt kellene tartani?

Én is azon lepõdtem meg, hogy ilyen brutál pulzussal hogy tudtam menni 40km-t. A háziorvosom eltiltana ha megtudná...:)
Amúgy mi az optimális pulzustartomány edzésen? Én mégannyira sem vagyok szakértõ. (Tudom van rá külön topic, de ha már itt kezdtünk bele...)



#19369
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Én is azon lepõdtem meg, hogy ilyen brutál pulzussal hogy tudtam menni 40km-t. A háziorvosom eltiltana ha megtudná...:)
Amúgy mi az optimális pulzustartomány edzésen? Én mégannyira sem vagyok szakértõ. (Tudom van rá külön topic, de ha már itt kezdtünk bele...)

>Ma 33.4 km/h lett, mindez 171-es átlagpulzussal.
Bar a terepviszonyokat nem tudom, de az atlag nem rossz, a pulzus viszont brutalis. Marmint ha a maxod tenyleg 183 es 171-gyel tolsz 40km-t, az nem edzes, hanem verseny. :) Ez azert fontos, mert nem fejleszt, csak faraszt. (Persze nem vagyok szakerto!!)



#19370
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A csapagyhaz koszorules kapcsan... En is stresszeltem magam a Fulcrum hajtomuvel, hogy hm, jo lesz-e ez igy, koszorules nelkul, rafoly testek az volt egy pici, lekapartam magam, aztan osszeraktam siman. Semmi gond vele 2.5 ev utan sem, elso csapagypar, sose vettem meg le, de nagyon szepen forog lanc nelkul, nincs zaja.

#19371
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Ma 33.4 km/h lett, mindez 171-es átlagpulzussal.
Bar a terepviszonyokat nem tudom, de az atlag nem rossz, a pulzus viszont brutalis. Marmint ha a maxod tenyleg 183 es 171-gyel tolsz 40km-t, az nem edzes, hanem verseny. :) Ez azert fontos, mert nem fejleszt, csak faraszt. (Persze nem vagyok szakerto!!)

#19372
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolkodtam is rajta, de a befogás egy marógépbe szerintem nehezen ment volna. A másik megoldás a Campa gyári szerszáma, ami 100k nagyságrend nem érte volna meg (YouTube - ‪CAMPAGNOLO ULTRA TORQUE CRANKSET INSTALLATION‬‏), illetve legyártatni sem. Külsõ-belsõ köszörült felületek stb.


A vitálban van hozzá szerszám, bár nem tudom, hogy van-e ember most ott, aki tudja használni.


A sebesség mindent megold.

 


#19373
EPPTibi

EPPTibi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts

Gondolkodtam is rajta, de a befogás egy marógépbe szerintem nehezen ment volna. A másik megoldás a Campa gyári szerszáma, ami 100k nagyságrend nem érte volna meg (YouTube - ‪CAMPAGNOLO ULTRA TORQUE CRANKSET INSTALLATION‬‏), illetve legyártatni sem. Külsõ-belsõ köszörült felületek stb.


Nem kell hozzá marógép, a Campa szerszámához hasonlót gyártanak sokkal olcsóbban is:

Park Tool Co. » BFS-1 : Bottom Bracket Facing Set : Frame & Fork Tools
Wiggle | Cyclus Bottom Bracket Shell Facing Tool Workshop Tools

Jobban felszerelt szervizekben is van ilyen szerszám, akkor nem kell megvenni (úgyis csak vázanként egyszer használná az ember).
Ahol viszont így elszabták a vázad, oda többet tényleg nem igazán mennék.

Ultra Torque rendszernél egészen 67.2mm-ig le lehet menni alátét használata nélkül, tehát szerintem még így is bõven menthetõ az a váz.

#19374
külföldi

külföldi

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Én is eltörtem egy 903-mas meridát, ott ahol te, de garanciába kicserélték, és most egy 2011-es 905-os van. Sztem jó váz (bár olyan nagy összehasonlítási alapom nincs, mert ez a 2. óúti vázam), eddig nem volt vele gond (mondjuk csak 4000km-t mentem vele), de remélem hogy nem is lesz :)

#19375
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
huhh... megvolt az esti edzõköröm. kb 40 km, ezt 30 km/h-val szoktam abszolválni, még 31 sem sikerült soha. Ma 33.4 km/h lett, mindez 171-es átlagpulzussal. 38 éves vagyok a max pulzusom 183. Mi a rák történhetett? Szteroidos marhahúst kaptam ebédre? :)
Máskor is mennék ennyire de nem tudok.
Ráadásul volt egy enyhe szél is, amibõl ugyanannyit kaptam elõre mint hátra.
Tavaly augusztus óta tekerek csak rendszeresen, kb heti 2 ilyen kört.

#19376
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

a sora-ról jut eszembe, csináltatok - pl kényszerbõl, vagy sürgõsségbõl - downgrade-t? mert a jót könnyû megszokni, nekem anno 5-ös sachs huret - 8as sora - 9es ultegra volt a lépés, de nagyon húznám a számat, ha nagyon aljaszettekkel kellene ismét szórakoznom


Mondjuk amikor egy új aluvázas, 24 sebis MTB-rõl átültem egy régi egysebis acél Csepelre ékes hajtókarral, kicsit átértékelõdtek bennem a dolgok. Az biztos, hogy megtanultam megbecsülni azt, amim van. Azt hiszem, akkor egy Sora cucc bármi lett volna, csak nem downgrade :) Szerencsére úgy néz ki, a hétvégén már alu-karbon outim lesz, olyan alkatrészekkel, amikrõl télen még nem is álmodtam.
A jót tényleg könnyû megszokni, de azért egy héten egyszer a Csepelt is elõveszem :)

#19377
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Ha sikerült volna utána rendesen síkba marni akkor simán lehetett volna pótolni egy megfelelõ méretû hézagoló esztergáltatásával.


Gondolkodtam is rajta, de a befogás egy marógépbe szerintem nehezen ment volna. A másik megoldás a Campa gyári szerszáma, ami 100k nagyságrend nem érte volna meg (), illetve legyártatni sem. Külsõ-belsõ köszörült felületek stb.

#19378
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A festékleszedés helyett alámentek a 68mm alpaméretnek+0.3-0.4mm ferdeséget is vittek bele:(


Ha sikerült volna utána rendesen síkba marni akkor simán lehetett volna pótolni egy megfelelõ méretû hézagoló esztergáltatásával.


A sebesség mindent megold.

 


#19379
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

A festék szerintem nem olyan nagy probléma. Persze az integrált hajtómûvek korát éljük, illene figyelni rá.
Az említett szakemberekre viszont ezentúl nem bíznék komolyabb feladatot. Elég sokat lemarhattak a középcsapágyházból, holott a festéken kívül alig kellett volna pár tizedmilliméter fémet leszedni.

Amúgy, ha most kéne hirtelen 100k-t vázra költenem, akkor biztos megvenném azt a gyönyörû Gios-t az apróból :D


Nem nagy probléma, de a Campa megadja, a két felület párhuzamosságtûrését. A Cannondale illetve a Merida 904 is alatta van a 0.1mm-nek.

#19380
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Alátét nem segített volna?


A festékleszedés helyett alámentek a 68mm alpaméretnek+0.3-0.4mm ferdeséget is vittek bele:( A benne lévõ 6805 6mm széles C3-as csapágynak szerintem sok lett volna.