Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1801
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Eddie: ugye, ezeket Magad sem gondoltad, hogy komolyan kérdezed? :\ 

 

Pontosabbak-e? Persze

Kell utánállítgatni, vagy kompromisszumot kötni? NEM

Jobban megmarad a beállítás? IGEN. 

 

Jobbak szinte minden tekintetben. Egyre kevesebb érv szól ellenük



#1802
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

azért várjunk még ezzel a 12-es rendszerrel. a 11-esnél is akadnak már beállítási problémák sok esetben. tök mind1,h campa,v shimi.  

 

Ehhez kapcsolódva kérdezem. A villanyos váltók pontosabbak mint a bovdenesek? Van erről infó? Főleg ahogy műlik az idő. A villanyosok jobban tartják a pontosságukat?



#1803
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

miközben ma 53/21-ről egy összehangolt mozdulattal 39/16-ra váltottam, jutott eszembe hogy a multiple shifting-nek pont a 11-es és a 12-es rendszereknél jön ki igazán az előnye, hogy nem szükséges egyesével ugrálni

azért várjunk még ezzel a 12-es rendszerrel. a 11-esnél is akadnak már beállítási problémák sok esetben. tök mind1,h campa,v shimi.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1804
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ja. nekem még nagyon régi record 2 forgáspontos fékeim vannak. tartok tőle,h az enyémek még a 8-ashoz valóak. semmi titán csavar,meg ilyesmi könnyítés nincsen rajtuk. természetesen jó nehezek is. :) mondjuk az akkori dura ace még ennél is nehezebb volt talán. igaz,akkor még az volt a mondás,h a nehéz fék a tuti. :D a súlyától,meg a korától eltekintve,azért remekül működnek. szeretem őket. meg szépek is. nem szívesen cserélném le. 

 

igen. talán a dt felnik még elmennének. azt hiszem ez a szélesség a max,amit még a mostani fékeim elbírnak. még ez megoldás is szóba jöhet. bár a szegecs hiánya sokat levon az értékéből számomra. 

 

még egy valami eszembe jutott tegnap. az ambrosio excellight felnik nem tudom,h hegesztettek e? a googli sem nagyon segített ebben. a mavic az igen. ezt tudom. ha nem hegesztett,akkor inkább maradnék a mavic open pro-nál. mondjuk arról is felvilágosítottak,h ezek a mostani open pro-k már nem olyan strapabírók,mint a régiek. nekem is 2 féle van. ami elől van az egy régebbi gyártás. piros,sárga matricás. hátul meg már ilyen színjátszó a matrica. ez már egy másik évjárat,ami állítólag nem olyan jó,mint a régi. 

http://www.wiggle.co...o-clincher-rim/

 

PM-t küldtem


  • donciccio likes this

#1805
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

miközben ma 53/21-ről egy összehangolt mozdulattal 39/16-ra váltottam, jutott eszembe hogy a multiple shifting-nek pont a 11-es és a 12-es rendszereknél jön ki igazán az előnye, hogy nem szükséges egyesével ugrálni


  • donciccio likes this

#1806
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://road.cc/conte...-fsa-k-force-we amiről már régóta csiripelnek. 

 

Nekem kifejezetten tetszik a válttókar, hajtókar, fék. Ami nem: a váltók. 

 

A CR2032 jó ötlet, abból az Aldi saját márkása szerintem kiváló ár:érték arányú :)

már  én is néztem ezt a szettet. érdekes cucc lehet,de ameddig nem kezdi el használni egy profi csapat,addig nem hinném,h sokat el fognak adni belőle. érdekes benne,h félig vezetékes,félig meg nem. az fsa-nak mindig is célja volt,h egy bringát fel lehessen építeni csak az ő alkatrészeivel. ez ezzel a szettel meg is valósulhat. régen,keringett a neten egy szabadalom,amit az fsa védetett le. egy 10-es,vagy 11-es,mechanikus fékváltókar volt. aztán,ha jól tudom nem lett belőle semmi. igaz kicsit le voltak maradva,mert pont akkor jöttek ki az elektromos váltók. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1807
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

bocsánat Don, átsiklottam a "szélesség" kérdésén, amit pedzegettél a korábbi kommentben.

Nos, én megpróbálnám. Ha mégsem, akkor vennél fékeket. Legalábbis én úgy járnék el. Komfortban és stabilitásban (kanyar) nekem elég sokat hozott még a relatíve keskeny 17-22mm-es felni is. 

 

egyébként tippre: elol nem lenne gond, de hátul az egyforgáspontos kialakítás miatt igen. (bár én úgy emlékszem, Neked még az ős-rekord van, a D-dizájn nélkül, elöl-hátul 2forgáspontos kivitellel)

 

DT-R460? Igen, ez is 22mm kívül, 18 belül, DE kapható, 10400 ft körüli árakon a hazai forgalmazótól, és 20-24-28-32 furatos verzió is elérhető...

ja. nekem még nagyon régi record 2 forgáspontos fékeim vannak. tartok tőle,h az enyémek még a 8-ashoz valóak. semmi titán csavar,meg ilyesmi könnyítés nincsen rajtuk. természetesen jó nehezek is. :) mondjuk az akkori dura ace még ennél is nehezebb volt talán. igaz,akkor még az volt a mondás,h a nehéz fék a tuti. :D a súlyától,meg a korától eltekintve,azért remekül működnek. szeretem őket. meg szépek is. nem szívesen cserélném le. 

 

igen. talán a dt felnik még elmennének. azt hiszem ez a szélesség a max,amit még a mostani fékeim elbírnak. még ez megoldás is szóba jöhet. bár a szegecs hiánya sokat levon az értékéből számomra. 

 

még egy valami eszembe jutott tegnap. az ambrosio excellight felnik nem tudom,h hegesztettek e? a googli sem nagyon segített ebben. a mavic az igen. ezt tudom. ha nem hegesztett,akkor inkább maradnék a mavic open pro-nál. mondjuk arról is felvilágosítottak,h ezek a mostani open pro-k már nem olyan strapabírók,mint a régiek. nekem is 2 féle van. ami elől van az egy régebbi gyártás. piros,sárga matricás. hátul meg már ilyen színjátszó a matrica. ez már egy másik évjárat,ami állítólag nem olyan jó,mint a régi. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1808
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Nyilván nem értek hozzá, de ez tetszik:

https://bolha.testbi...perlight-307643

nincs túl sok infó a vázról, képkereső is csak ezt dobja ki meg egy cseh (?) olx hirdetést

stucni sajnos elég csúnya, 0 mm ofset nyeregcső is


  • donciccio likes this

#1809
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nyilván nem értek hozzá, de ez tetszik:

https://bolha.testbi...perlight-307643

Hát. Nem találok benne a vázon kívül semmit, amivel rokonszenvezni lehet. Menetes fejcsapágy-stucni, viccesen rövid homlokcső, a 6500-tól meg kiráz a hideg. :)

 

Most a nagy 2000-es évek eleje-közepe "kattantságomban" nagyon megtetszett pl. a Canyon Passione Elit (még Iridium cuccokkal), de az a vázszett még német magazin teszten is 2 pontot ért el 15-ből komfortban. Ergo, üt-ver-vág. A korabeli Principiák tetszenek még nagyon, illetve karbonból a Storck vázai abból az ívásból. 

 

Még eldől, hogy milyen lehet a következő bringám, de a Simplont sem vetem el. Eddig, amiket néztem: Fuji, Storck, Simplon, Principia, Müsing, de az Opera dizájnok-festések is tetszetősek. Miért? Fogalmam sincs. Igazából Fujiból egy mostani Roubaix váz is tetszene, vagy a Storck Visioner C. 


  • donciccio likes this

#1810
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...-fsa-k-force-we amiről már régóta csiripelnek. 

 

Nekem kifejezetten tetszik a válttókar, hajtókar, fék. Ami nem: a váltók. 

 

A CR2032 jó ötlet, abból az Aldi saját márkása szerintem kiváló ár:érték arányú :)


  • donciccio likes this

#1811
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
Nyilván nem értek hozzá, de ez tetszik:

https://bolha.testbi...perlight-307643
  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1812
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egyébként én a helyedben, ha mindenképp' ragaszkodnék az Open Pro régihez, akkor rosebikes-ról rendelnék egy párat ezüstben, hozzá küllőket is onnan. 

 

kis kiegészítés az előbbi posztomhoz: a "20-24-28-32 furatos verzió"-t nem lecsapni magas labdának. Tudom, hogy 21-25-28-33, de én a szelepfuratot nem szoktam odaszámolni :)


Edited by Vejne, 2018. April 29. - 17:24.

  • donciccio likes this

#1813
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

bocsánat Don, átsiklottam a "szélesség" kérdésén, amit pedzegettél a korábbi kommentben.

Nos, én megpróbálnám. Ha mégsem, akkor vennél fékeket. Legalábbis én úgy járnék el. Komfortban és stabilitásban (kanyar) nekem elég sokat hozott még a relatíve keskeny 17-22mm-es felni is. 

 

egyébként tippre: elol nem lenne gond, de hátul az egyforgáspontos kialakítás miatt igen. (bár én úgy emlékszem, Neked még az ős-rekord van, a D-dizájn nélkül, elöl-hátul 2forgáspontos kivitellel)

 

DT-R460? Igen, ez is 22mm kívül, 18 belül, DE kapható, 10400 ft körüli árakon a hazai forgalmazótól, és 20-24-28-32 furatos verzió is elérhető...


Edited by Vejne, 2018. April 29. - 17:18.

  • donciccio likes this

#1814
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

pilisszentkereszt, kék közkút

 

enyhe-közepes hányinger volt a jutalom. emlékeim szerint jártam már így. lehet hogy valami tényleg nem stimmel a vízzel vagy csak én nem bírom: mire odaérek, kiizzadok annyi sót, hogy ez a - vélhetően - fémekben nem szegény víz fejreállít


  • donciccio likes this

#1815
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://kinlin.com.tw/xr-19w/

 

XR19W_K.jpgnekem ez lenne jó,de sztem nehezebb beszerezni itthon,mint a mavic-ot,vagy az ambrosio-t. a helyi boltot kérném meg a beszerzésre. egyrészt támogatnám ezzel is a biznyicet,meg elég jó kapcsolatom van velük. vlszínű kapnék egy kicsi kedvezményt is. 

 

mondjuk én most egy kicsit hajlok az ambrosio márka felé. az open pro után jó lenne kipróbálni az excellight-ot is. 


Edited by donciccio, 2018. April 29. - 09:17.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1816
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Don: KinLin XR22T? 

 

Utólag rájöttem (tudtam, hogy ez lesz a vége, mindig minden döntésem megbánom utolag..) hogy nekem is az a felni kellett volna. Mert elvileg-papíron egy-az-egyben átfűzhető lett volna az Ursus Hybridára a gyári küllőkkel. (Identikus ERD-je van a gyári felnikkel, így az agyak-küllők maradtak volna, a felnik nem)

 

Mert úgy rémlik, a KinLinen nincs kiemelve jobbos-balos oldalra eltolt küllőfurat, hanem központosított-középvonalban van minden (így lehet használni 16:8 küllős hátsó agyhoz, ami ugye nem minden felniről mondható el)

 

Nincs semmi baj a Prime Race kerékszettel sem, csak. Lemértem a 23mm-es külsőimet rajta: 26.2. No, a Kinlinen lenne vagy 27-27.5, mert az a felni két-két mm-rel szélesebb belül-kívül

 

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

 

innen vettem volna a felniket, elvileg 25GBP-ért postázta volna őket MO-ra. (weightweeniesen egy ki...-ott megmondóember az arc, kb. mindenhez hozzászól, ami kerék-campag-miche)

 

Mindegy. Később még lehet, fűzetni fogok kereket, de oda már inkább KinLin XR31 vagy 26 felnikkel. Külső-belső szélesség ezeknél 24-19, a magasság más. És a 31mm-es pl. biztos bombabiztos-extrastabil. 

 

Egyetlen dolgot bánok a Prime-al kapcsolatban: lehetne szélesebb. De az agyak-felnik így is egész jók.

nekem széles ez a felni. sztem a fékeim nem működnének vele. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1817
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Don: KinLin XR22T? 

 

Utólag rájöttem (tudtam, hogy ez lesz a vége, mindig minden döntésem megbánom utolag..) hogy nekem is az a felni kellett volna. Mert elvileg-papíron egy-az-egyben átfűzhető lett volna az Ursus Hybridára a gyári küllőkkel. (Identikus ERD-je van a gyári felnikkel, így az agyak-küllők maradtak volna, a felnik nem)

 

Mert úgy rémlik, a KinLinen nincs kiemelve jobbos-balos oldalra eltolt küllőfurat, hanem központosított-középvonalban van minden (így lehet használni 16:8 küllős hátsó agyhoz, ami ugye nem minden felniről mondható el)

 

Nincs semmi baj a Prime Race kerékszettel sem, csak. Lemértem a 23mm-es külsőimet rajta: 26.2. No, a Kinlinen lenne vagy 27-27.5, mert az a felni két-két mm-rel szélesebb belül-kívül

 

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

 

innen vettem volna a felniket, elvileg 25GBP-ért postázta volna őket MO-ra. (weightweeniesen egy ki...-ott megmondóember az arc, kb. mindenhez hozzászól, ami kerék-campag-miche)

 

Mindegy. Később még lehet, fűzetni fogok kereket, de oda már inkább KinLin XR31 vagy 26 felnikkel. Külső-belső szélesség ezeknél 24-19, a magasság más. És a 31mm-es pl. biztos bombabiztos-extrastabil. 

 

Egyetlen dolgot bánok a Prime-al kapcsolatban: lehetne szélesebb. De az agyak-felnik így is egész jók.


  • donciccio likes this

#1818
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

a héten centríroztam a könnyű kerekem. mavic open pro felni,alu nipli,dt revo (húzott) küllő. nagyon fasza,könnyű,meg minden,csak dolgozni ne kelljen rajta. :D azt hiszem csere érett lesz a felni. már eléggé el van fékezve,és az egyik szegecs is elengedte magát. ami a niplihez kapcsolódik rész az a felniben maradt,a teteje meg letörött. :( 

 

szóval így nézegettem az árakat,és a lehetőségeket. a mavic open pro felni maradna. talán. nekem nagyon beváltak. nem kell belőle ez az új fajta,széles,meg hullámos. elég nekem a régi. abban sem vagyok biztos,h a fékeim működnének e a széles ráfokkal. a másik opció az ambrosio excellight lenne. kb egy minőségi szint a kettő. viszont a küllő már más kérdés. vennék új küllőket is,mert eleve használtakkal lettek átfűzve most is. az olcsóbb,de szopósabb verzió az a dt revo lenne. https://ebike.hu/ter...-15-20mm-kullo/ tuti cucc,csak ne kelljen centrírozni. csavarodik,ahogy húzom a niplit. a másik küllő: https://ebike.hu/ter...aerolite-kullo/ ez még tutibb lenne,és meg tudnám fogni,h ne csavarodjon szerelésnél. mindemellett van még néhány előnye,de ez most mind1. viszont az ára elég durva. 325 Ft/db vs. 1300 Ft/db. kb 70 küllőre kiszámolva nem lenne kis pénz,és a felnik még nincsenek meg. 

 

most még csak érlelődik bennem ez a felni+küllő csere gondolat,de valahogy majd döntenem kell,mert azt sem akarom,h vlhol messzebb járva törjön szét a felni.   


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1819
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Ma atkabeleztem a versenybringam.  Tihanyban meg 700 Ft-os koszorult csoda bowdenek voltak benne, Shimano SP41 hazban.

9100-as szett.

Az elso valto nagy csalodas volt, nagyon sok erot kellett beleadni, hogy mozduljon.   A hatso meg nem akart pontos lenni minden lanckereken, itt/ott kattogott a verseny alatt is.

 

Ma befuztem a szetttel kapott -gondolom jo draga- Shimano kabeleket, nem tudom, hogy ez most polimeres, vagy PTFE, vagy mi.   De eg es fold.  Zongorazni lehet a kulonbseget.  Nagyon meglepett.    Az elso valto elkepeszto konnyen mozog, egyszeruen nem tudom elhinni, hogy csak a bowden valtozott.   Pedig mindent ugyanugy csinaltam.    Aero kormany, aero vaz, szoval sok szuk kanyar, hol bowdenhazban, hol nem.

A hatso is jobbnak tunik, de ez majd csak kint derul ki igazabol.

 

Mar azon voltam, hogy akkor veszek DI2-t erre a bringara, de ezt meguszom, ugy fest.

én is ezért veszek,ha lehet campa bovden szettet. igazából csak ezzel működik rendesen a váltóm. már én is végig játszottam egy csomó "olcsó" verziót,de a végén drágább lesz,mert ki kell cserélni rendes cuccra. ezeknél az új,belső kábel vezetésű vázakon meg hatványozottan kijönnek ezek a dolgok. annyi helyen súrlódnak a bovdenek,h nagyon odavágnak a váltásnak. lehet,h már nevetséges volt az amit ezen rugóztam,de tényleg ennyit számít a jó bovden. 

 

mondjuk ezt a drága shimi bovdent nem próbáltam sose. lehet,h ez is jó lenne a campához,de szereltem már ilyet,és az a bevonat,ami bevonat van rajta,az van nagyon gyűjtötte a koszt.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1820
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

nem vagyok fb-n kb fél éve így nem tudom követni az eseményeket, custom vázat most ki(k) csinálnak itthon,? Kurtz, Merényi, Hunor...egyéb, vannak még?

a Merényit láttam ténykedni. egy csúcs acél tt vázat pattintott össze vlkinek. instán láttam. azt hiszem a Hunor is dolgozik. Kurtzról nincs infóm.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A