Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#18241
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Ma számolgattam egy kicsit. Ha vázat kell majd egyszer cserélnem akkor a jelenlegi kormánymagassághoz nem lehet hosszabb a bringa fejcsöve kormánycsapággyal együtt 150mm-nél és ehhez már -17fokos stucni párosul, (178cm vagyok). Soha nem hittem, hogy valaha ennyire lent lesz a kormányom, emlékszem tavaly, még feljebb és közelebb akartam hozni, pedig akkor a mostaninál 4cm-rel feljebb volt.

Annyira rá vagy kattanva a kormánymagasságra, hogy ma kíváncsiságból lemértem az enyémet.
12,5cm-el van fentebb a nyereg ülõfelülete a fékválókar tövétõl, ahol fogom.
173-174cm vagyok, 52-es váz, 120mm-es -6 fokos kormányszár. Még lehetne lejjebb vinni, mert colos menetes/ahead átalakító van rajta és az elég magas.
De így pont jó, nem kell lejjebb tenni, 100km után így is szokott fájdogálni a nyakam a sok felfelé nézéstõl.

#18242
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts
jövõ hét végén vagy ha az idõjárás közbeszól az utána következõn,tervezek egy kékes oda-visszát.
bp-i indulás(pirkadatkor),nyeregben étkezõs,kis dolgokon kívül nemkicsatolós :) nem szétszakadós(de haladós) szezonzáró tekerés.
aki szeretne csatlakozni, megteheti privátban. szívesen látom!
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#18243
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

www.cyclingnews.com news and analysis

jó ez az oldal. 2001-ben még volt 1 acélharcos (lent)

Még ott tartok 2011-ben is: szinte csupa acél (meg egy szénszálas Vitus, az alumínium kimaradt).

#18244
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
www.cyclingnews.com news and analysis

jó ez az oldal. 2001-ben még volt 1 acélharcos (lent)

#18245
bekkermarton

bekkermarton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
köszi mindenkinek a választ/ötleteket. elég sokat kéne levágni, közel 3-4 centit, szóval majd valahogy kisakkozom melyik volna az ideális megoldás - ugyanis ragaszkodnánk a stucnihoz, legalábbis a barátnõm. 8)

#18246
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Tour de Pécs szakaszain szokott valaki indulni?


A sebesség mindent megold.

 


#18247
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hát istenkém, a reszelgetés az mindig esélyes, hogy sorra kerül sufnituningnál. Még nem csináltam, de most elgondolkodtam, hogy esetleg opció lehet ferdén levágni és beszerezni egy hozzá való diót.

Ha a falvastagság megengedi. Általában a ferde diósok falvastagsága nagyobb. Mondjuk ha már annyit kell levágni, hogy teljesen eltûnnek a bevágások, akkor inkább vennék egy stucnit a vateráról egy ezresért.

Nem annyira! Ha jobban megnézed, a villa egy kicsit még magasabban is van, mint a hátsó papucs.


Tudom, de mondanom kellett valamit. :) Egyenes a nyereg és látszik, hogy milyen rövid a fejcsõ.


A sebesség mindent megold.

 


#18248
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Kerék nélkül könnyû alacsonyra tenni a kormányt. :)


Nem annyira! Ha jobban megnézed, a villa egy kicsit még magasabban is van, mint a hátsó papucs.

#18249
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Hát istenkém, a reszelgetés az mindig esélyes, hogy sorra kerül sufnituningnál. Még nem csináltam, de most elgondolkodtam, hogy esetleg opció lehet ferdén levágni és beszerezni egy hozzá való diót.

#18250
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet rövidíteni a szárát, csak kérdés, hogy van-e elég menet a csavaron, mert ugye azon is kell vágni.


Nem feltétlenül a csavar lesz a legnagyobb gond, hanem az, hogy az ilyen típusú kormányszárak változó falvastagságúak, szûkülnek befelé, és nem megy bele a dió, ha levág belõle. Két nappal ezelõtt végeztem el egy ilyen mûveletet, én csak 1centit vágtam le és így is kellett reszelgetni rendesen, hogy belemenjen.


A sebesség mindent megold.

 


#18251
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

van egy 50-es váz amiben stucnicsere történt. apró kis gond, hogy annak ellenére, hogy a kormánybefogónak a vázba csúszó része nem az a gigantikus hosszúságú, mégis aránytalanul kilóg akkor is, ha teljesen betolom.

a kérdés az, hogy ér-e megvágni, utána bevágni oldalt majd belefúrni a kis kört a vájat végén, hogy ne repedhessen tovább [illetve az utolsó két mûveletet akár felcserélve is] - itt jön a magyarázat, hogy ennek a makkja nem az a rézsutas, hanem a vízszintes.

abszurdum az ötlet és tök hülye vagyok, hogy ez felmerült, vagy kivitelezhetõ?

élménytapasztalatokat és bátorítást szívélyesen várok. 8)

<<< [bekker.marton[kukacc]gmail[pont]com >>>


Lehet rövidíteni a szárát, csak kérdés, hogy van-e elég menet a csavaron, mert ugye azon is kell vágni.

#18252
bekkermarton

bekkermarton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
van egy 50-es váz amiben stucnicsere történt. apró kis gond, hogy annak ellenére, hogy a kormánybefogónak a vázba csúszó része nem az a gigantikus hosszúságú, mégis aránytalanul kilóg akkor is, ha teljesen betolom.

a kérdés az, hogy ér-e megvágni, utána bevágni oldalt majd belefúrni a kis kört a vájat végén, hogy ne repedhessen tovább [illetve az utolsó két mûveletet akár felcserélve is] - itt jön a magyarázat, hogy ennek a makkja nem az a rézsutas, hanem a vízszintes.

abszurdum az ötlet és tök hülye vagyok, hogy ez felmerült, vagy kivitelezhetõ?

élménytapasztalatokat és bátorítást szívélyesen várok. 8)

<<< [bekker.marton[kukacc]gmail[pont]com >>>

#18253
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

MJani,
Bartoli 179cm ;)
http://autobus.cycli...bartoli_ct1.jpg


Kerék nélkül könnyû alacsonyra tenni a kormányt. :)


A sebesség mindent megold.

 


#18254
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
MJani,
Bartoli 179cm ;)
Feltöltött kép

#18255
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
A városiban nekem BBB van, 1800 a két pár. Gyorsan fogy, de legalább jól fog.
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18256
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Milyen fék(saru)t, ami egész test, nem csak ilyen külön becsúsztatható ajánlotok 3-4ezer ft/pár árban?
Ott virágozz, ahova elültettek!

#18257
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
Ma számolgattam egy kicsit. Ha vázat kell majd egyszer cserélnem akkor a jelenlegi kormánymagassághoz nem lehet hosszabb a bringa fejcsöve kormánycsapággyal együtt 150mm-nél és ehhez már -17fokos stucni párosul, (178cm vagyok). Soha nem hittem, hogy valaha ennyire lent lesz a kormányom, emlékszem tavaly, még feljebb és közelebb akartam hozni, pedig akkor a mostaninál 4cm-rel feljebb volt.




vannak ilyen igényt kielégítõ vázak például 56 cm felsõcsõvel, de csak 52 (c-c) nyeregcsõvel és ennek megfelelõen rövid fejcsõvel

#18258
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Tenyleg ha mar felmerul a VAM.
A heten csinaltam 1 perces maxos resztavokat, az egyiket egy szep 9%-os reszen, 1940 m/h jott ki, ami 6.72 W/kg
Vagyis ha pihenten nekiindulok, nyelen 1 percen at tudok ~480 Wattot.
Ehhez kepest eleg durva, hogy Ullrichnak 435 W volt az anaerob hatara...

Jó gyakorlat, majd kipróbálom, mennyit bírok egy perc alatt. Mivel a szokásos túra-emelkedési sebességem 12 m/perc, és 30 m/perc-re csak pár nehéz mp-ig emlékszem, nincs sok illúzióm. Viszont lesz miért küzdeni.

Kissé más: Ave, Richie, ismét viszatérve a Bp. III. Nyereg utcára, e nyáron nem volt idõm több próbálkozásra, marad legközelebbre, mindenesetre biztató, hogy a nagy elõdöknek sikerült. Richie 29%-os mérése azonban jelzi, hogy nem szabad elbizakodni, nehéz lesz felmenni (39/25 áttételt célzok meg).

A lenyegre visszaterve, VAM-bol meredek emelkedon tenyleg lehet Wattot szamolni, de persze nem aktualis erteket, hanem mondjuk 1 perces gordulo atlagot, vagy ilyesmi.

Szvsz annál azért jobb, a Rox 9-em a meredekséget és az emelkedési sebességet 1-2 m-en belül írja, „érzésem” szerint. Ha ez igaz, akkor inkább 5-10 mp-es gördülõ átlagot jelent a VAM (-má alakítható m/perc emelkedési sebesség (VAM az egy órára vonatkozik, azaz egyszerûen *60)).

#18259
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Lassan azért mennek lejjebb az árak. Már újonnan "csak" 900 USD a Pro Powertap... és így, hogy majd a külföldi "megveszem, mert megtehetem" emberek rádöbbennek, hogy az új csúcsmodell milyen könnyû, "potom" pénzért fogják eladogatni a cuccaikat.
Weight Weenies • View topic - Wireless PT SL wireless - very light use

Egyébként még van ez az iBike, ami az ellentétes erõket méri. Nem tudom, mennyire lehet pontos.


Ha jól tudom, az ibike a menetszélbõl (is) "számol".

#18260
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ma számolgattam egy kicsit. Ha vázat kell majd egyszer cserélnem akkor a jelenlegi kormánymagassághoz nem lehet hosszabb a bringa fejcsöve kormánycsapággyal együtt 150mm-nél és ehhez már -17fokos stucni párosul, (178cm vagyok). Soha nem hittem, hogy valaha ennyire lent lesz a kormányom, emlékszem tavaly, még feljebb és közelebb akartam hozni, pedig akkor a mostaninál 4cm-rel feljebb volt.

nekem is volt így,h hol szorult,hol meg lötyögött a k.csapi. én is azt hittem,h xar a csapágy,de annyi volt az egész,h összemarattam. azóta semmi baja.

Nekem jó volt sokáig, csak egyszer lelazult nyár elején valamikor, aztán szétmentek a golyópályák. Szemmel láthatóan ott vannak a golyók nyomai és ugyanaz a gond, mint amit Ave említ, egyenesbe áll a bringa. Mondjuk, hogy most teljesen szétszedtem és elforgattam a kosarakat, teljesen jónak tûnik, egy helyen akad egy picit, de az egyáltalán nem zavaró. De találtam a vaterán a helyére 86g-os alu csapágyat, tavasszal majd kicserélem arra.


A sebesség mindent megold.