Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#1781
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.

Kisherceg már meg is válaszolta. ;) mindegyik küllő tud csavarodni,csak vlmelyik kevésbé. ezért kell(ene) kiegyenlíteni a feszültséget centrírozás után a küllőkből. ezt sok helyen nem teszik meg. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1782
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

 

a hossztengelye mentén.

 

https://www.sheldonb...wheelbuild.html

 

"As the wheel begins to come into tension, you start to have to deal with spoke torsion. When you turn your spoke wrench, the spoke will first twist a bit from the friction of the threads. Once the nipple has turned far enough, the twist in the spoke will give enough resistance that the threads will start to move, but the spoke will remain twisted. What a good wheelbuilder can do that a robot machine can't do is feel this twist. If you "finish" your wheel up, and it is perfectly true in your stand, but the spokes are twisted, the wheel will not stay true on the road. The twist in the spokes will eventually work itself out, and the wheel will go out of true.

This problem can be prevented by sensitive use of your spoke wrench. What you need to do is overshoot and backlash. In other words, suppose you want to tighten a particular spoke 1/4 turn. You don't just turn the wrench 1/4 turn, you turn it a little farther, then back it up that same little bit. The nipple winds up being 1/4 turn tighter, but the backing up releases the twist in the spoke.

This is much easier to do on straight-gauge spokes, because they are stiffer torsionally, and it is easier to feel the twist than it is with butted spokes. One of the reasons I like "ærodynamic" spokes so much is not so much for the ærodynamics, as that you can tell visually that they are twisted."


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1783
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.



#1784
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?

igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1785
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?

van, aki szernt igen, mert nagyon jó, erős, jó szakítószilárdságú küllő.

 

Mondjuk én 31mm-es felnihez is bátran használnék 2-1.8-2-es nem-aero küllőt. Számomra nem ér meg annyi felárat a "jobb"



#1786
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális. 

 

én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet. 

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?


  • donciccio likes this

#1787
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.

lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.

szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).

az 43 ezer ft körülre jött volna ki.

A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.

nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.

 

Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve. :(

http://www.bikefun.h...14g-14mm-fekete 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1788
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.

lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.

szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).

az 43 ezer ft körülre jött volna ki.

A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.

nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.

 

Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve. :(



#1789
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális. 

 

én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1790
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

 

3 ok amiért komolytalan ez a review:

 

- az ipse szandálja

- spd pedál

- btwin láncvilla védő

 


  • donciccio likes this

#1791
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Eddie: ugye, ezeket Magad sem gondoltad, hogy komolyan kérdezed? :\ 

 

Pontosabbak-e? Persze

Kell utánállítgatni, vagy kompromisszumot kötni? NEM

Jobban megmarad a beállítás? IGEN. 

 

Jobbak szinte minden tekintetben. Egyre kevesebb érv szól ellenük

 

Elhasználódásra gondoltam főként. Van ennyi év után tapasztalat? Bovdent olcsóbb cserélgetni mint egy megpunnyadt váltót. Viszont a pontossága bejön.



#1792
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Eddie: ugye, ezeket Magad sem gondoltad, hogy komolyan kérdezed? :\ 

 

Pontosabbak-e? Persze

Kell utánállítgatni, vagy kompromisszumot kötni? NEM

Jobban megmarad a beállítás? IGEN. 

 

Jobbak szinte minden tekintetben. Egyre kevesebb érv szól ellenük



#1793
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

azért várjunk még ezzel a 12-es rendszerrel. a 11-esnél is akadnak már beállítási problémák sok esetben. tök mind1,h campa,v shimi.  

 

Ehhez kapcsolódva kérdezem. A villanyos váltók pontosabbak mint a bovdenesek? Van erről infó? Főleg ahogy műlik az idő. A villanyosok jobban tartják a pontosságukat?



#1794
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

miközben ma 53/21-ről egy összehangolt mozdulattal 39/16-ra váltottam, jutott eszembe hogy a multiple shifting-nek pont a 11-es és a 12-es rendszereknél jön ki igazán az előnye, hogy nem szükséges egyesével ugrálni

azért várjunk még ezzel a 12-es rendszerrel. a 11-esnél is akadnak már beállítási problémák sok esetben. tök mind1,h campa,v shimi.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1795
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ja. nekem még nagyon régi record 2 forgáspontos fékeim vannak. tartok tőle,h az enyémek még a 8-ashoz valóak. semmi titán csavar,meg ilyesmi könnyítés nincsen rajtuk. természetesen jó nehezek is. :) mondjuk az akkori dura ace még ennél is nehezebb volt talán. igaz,akkor még az volt a mondás,h a nehéz fék a tuti. :D a súlyától,meg a korától eltekintve,azért remekül működnek. szeretem őket. meg szépek is. nem szívesen cserélném le. 

 

igen. talán a dt felnik még elmennének. azt hiszem ez a szélesség a max,amit még a mostani fékeim elbírnak. még ez megoldás is szóba jöhet. bár a szegecs hiánya sokat levon az értékéből számomra. 

 

még egy valami eszembe jutott tegnap. az ambrosio excellight felnik nem tudom,h hegesztettek e? a googli sem nagyon segített ebben. a mavic az igen. ezt tudom. ha nem hegesztett,akkor inkább maradnék a mavic open pro-nál. mondjuk arról is felvilágosítottak,h ezek a mostani open pro-k már nem olyan strapabírók,mint a régiek. nekem is 2 féle van. ami elől van az egy régebbi gyártás. piros,sárga matricás. hátul meg már ilyen színjátszó a matrica. ez már egy másik évjárat,ami állítólag nem olyan jó,mint a régi. 

http://www.wiggle.co...o-clincher-rim/

 

PM-t küldtem


  • donciccio likes this

#1796
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

miközben ma 53/21-ről egy összehangolt mozdulattal 39/16-ra váltottam, jutott eszembe hogy a multiple shifting-nek pont a 11-es és a 12-es rendszereknél jön ki igazán az előnye, hogy nem szükséges egyesével ugrálni


  • donciccio likes this

#1797
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

http://road.cc/conte...-fsa-k-force-we amiről már régóta csiripelnek. 

 

Nekem kifejezetten tetszik a válttókar, hajtókar, fék. Ami nem: a váltók. 

 

A CR2032 jó ötlet, abból az Aldi saját márkása szerintem kiváló ár:érték arányú :)

már  én is néztem ezt a szettet. érdekes cucc lehet,de ameddig nem kezdi el használni egy profi csapat,addig nem hinném,h sokat el fognak adni belőle. érdekes benne,h félig vezetékes,félig meg nem. az fsa-nak mindig is célja volt,h egy bringát fel lehessen építeni csak az ő alkatrészeivel. ez ezzel a szettel meg is valósulhat. régen,keringett a neten egy szabadalom,amit az fsa védetett le. egy 10-es,vagy 11-es,mechanikus fékváltókar volt. aztán,ha jól tudom nem lett belőle semmi. igaz kicsit le voltak maradva,mert pont akkor jöttek ki az elektromos váltók. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1798
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

bocsánat Don, átsiklottam a "szélesség" kérdésén, amit pedzegettél a korábbi kommentben.

Nos, én megpróbálnám. Ha mégsem, akkor vennél fékeket. Legalábbis én úgy járnék el. Komfortban és stabilitásban (kanyar) nekem elég sokat hozott még a relatíve keskeny 17-22mm-es felni is. 

 

egyébként tippre: elol nem lenne gond, de hátul az egyforgáspontos kialakítás miatt igen. (bár én úgy emlékszem, Neked még az ős-rekord van, a D-dizájn nélkül, elöl-hátul 2forgáspontos kivitellel)

 

DT-R460? Igen, ez is 22mm kívül, 18 belül, DE kapható, 10400 ft körüli árakon a hazai forgalmazótól, és 20-24-28-32 furatos verzió is elérhető...

ja. nekem még nagyon régi record 2 forgáspontos fékeim vannak. tartok tőle,h az enyémek még a 8-ashoz valóak. semmi titán csavar,meg ilyesmi könnyítés nincsen rajtuk. természetesen jó nehezek is. :) mondjuk az akkori dura ace még ennél is nehezebb volt talán. igaz,akkor még az volt a mondás,h a nehéz fék a tuti. :D a súlyától,meg a korától eltekintve,azért remekül működnek. szeretem őket. meg szépek is. nem szívesen cserélném le. 

 

igen. talán a dt felnik még elmennének. azt hiszem ez a szélesség a max,amit még a mostani fékeim elbírnak. még ez megoldás is szóba jöhet. bár a szegecs hiánya sokat levon az értékéből számomra. 

 

még egy valami eszembe jutott tegnap. az ambrosio excellight felnik nem tudom,h hegesztettek e? a googli sem nagyon segített ebben. a mavic az igen. ezt tudom. ha nem hegesztett,akkor inkább maradnék a mavic open pro-nál. mondjuk arról is felvilágosítottak,h ezek a mostani open pro-k már nem olyan strapabírók,mint a régiek. nekem is 2 féle van. ami elől van az egy régebbi gyártás. piros,sárga matricás. hátul meg már ilyen színjátszó a matrica. ez már egy másik évjárat,ami állítólag nem olyan jó,mint a régi. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1799
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Nyilván nem értek hozzá, de ez tetszik:

https://bolha.testbi...perlight-307643

nincs túl sok infó a vázról, képkereső is csak ezt dobja ki meg egy cseh (?) olx hirdetést

stucni sajnos elég csúnya, 0 mm ofset nyeregcső is


  • donciccio likes this

#1800
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nyilván nem értek hozzá, de ez tetszik:

https://bolha.testbi...perlight-307643

Hát. Nem találok benne a vázon kívül semmit, amivel rokonszenvezni lehet. Menetes fejcsapágy-stucni, viccesen rövid homlokcső, a 6500-tól meg kiráz a hideg. :)

 

Most a nagy 2000-es évek eleje-közepe "kattantságomban" nagyon megtetszett pl. a Canyon Passione Elit (még Iridium cuccokkal), de az a vázszett még német magazin teszten is 2 pontot ért el 15-ből komfortban. Ergo, üt-ver-vág. A korabeli Principiák tetszenek még nagyon, illetve karbonból a Storck vázai abból az ívásból. 

 

Még eldől, hogy milyen lehet a következő bringám, de a Simplont sem vetem el. Eddig, amiket néztem: Fuji, Storck, Simplon, Principia, Müsing, de az Opera dizájnok-festések is tetszetősek. Miért? Fogalmam sincs. Igazából Fujiból egy mostani Roubaix váz is tetszene, vagy a Storck Visioner C. 


  • donciccio likes this