Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1781
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok

saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr

a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)

 

a karbon villák fele ennyiek

a KARBON villák nem olyan könnyuek ám!

 

Hylix karbonvilla, 30cm nyakkal, 490 grammos. A legtöbb fullkarbon villa masszívan 400 gr körül van. Nekem a Trek villa jó nehéz, mert acélnyakas, papucsos. De a szárak jók. 

 

Mondjuk olyan téren jobb az acél nyak, hogy, mint látható, elég jól lehet testreszabni. Plusz, a legtöbb colos expander jól érzi benne magát, míg a karbon nyakas villába kisebb átmérőjű expander való ()más kérdés, hogy a fent csitált Hylixhez a gyártó adja az expandert és az alsó kónuct is.)

 

100-200 grammon egy acélváznál nem problémázok. :)



#1782
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

egy kis rozsdaboglya-vonal

 

76631934377_2274314780260_tn.jpg

 

Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.

 

Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.

 

Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat :) Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre? :)

 

szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.

 

acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok

saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr

a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)

 

a karbon villák fele ennyiek



#1783
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egy kis rozsdaboglya-vonal

 

76631934377_2274314780260_tn.jpg

 

Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.

 

Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.

 

Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat :) Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre? :)

 

szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.


Edited by Vejne, 2018. May 06. - 06:20.


#1784
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Azert az aero erre eros kifejezes.



#1785
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.


Konkrétan kóladoboz vastag oldalfal és fekfelulet. A küllőágyon nem szoktak spórolni.

Na, majd krealtatok egy kinlin xr31 felnis gurigat. Itt alföldi gyerekkent úgyse fékez sokat az ember.

Küllők közül a pillar és cn tipusait nézegettem, de a húzott aero nem éri meg a felárat.

Ha dizájn és stabilitás érdekel, akkor vastagabb aero mehet, ha ésszerű költségtudatossag, sima DT comp vagy sapim race (2-1.8-2)

Jó lenne, ha vmi német forgalmazó is lenne kinlinnek, mert az UK forgalmazótol plafonra mászok.

Agyakbol nem tudom, mi kockázat lenne bitex v powerway tajvani cuccokban, mert ha nyegle hitvány küllőperem és agytest van, az gáz. Bár hátul inkább XX két kereszt lenne, sőt, akár elől is. Csak nem tudom, 20 küllőnél egyáltalán szokott bárki is keresztezni. 😊

#1786
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

 

ár-érték arányban nem rossz! 

 

400 euro körül van

1500 gramm alatt

31mm magas

19-24mm széles

 

Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá :)

Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1787
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

 

ár-érték arányban nem rossz! 

 

400 euro körül van

1500 gramm alatt

31mm magas

19-24mm széles

 

Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá :)



#1788
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Ja ertem mar, szoval elo lesz feszitve, es emiatt kesobb kirughatja magat.
De ahogy Sheldon irja is, ezt kerekepites alatt nem olyan lehetetlen kivedeni.
En mondjuk meg se probalok kereket fuzni, szoval nem tudom mennyire nehez ez a tulhuzas/visszaengedes, de hat aki nekiall, az ertsen is hozza. ;)
 
Mondjuk legutobb egy 8-as kiszedes az egyik Dura Ace C24 hatso kerekemben ugy sikerult a mesternek, hogy a kullo nem all iranyban. (kullomagnes pont arra a kullore kene, de nem lehet, mert tok ferde)   De ugye ezeknek a kulloknek nem J feje van, mas jellegu hanyagsagra gyanakszom.   Mindenesetre nem fogom ot ajanlni masnak, es magamnak is kereshetek mast.

 

 

én építettem már pár kereket, kb féltucatot (mind ugyanarra a 32lyuk/3 kereszt mintára). ezzel nagyon az elején vagyok a tanulásnak, de mit lehet tenni. :) ami az egyik legfőbb tapasztalat, hogy a dolog elméleti hátterének a tudása, a "hozzáértés" kb 30%. a másik 70% ami sokkal fontosabb a gyakorlat, az a rutin, amivel el lehet jutni oda, ahol a "művészet" kezdődik. ave, Bp-n akit tudok ajánlani, a Zöld Pontban Kántor Zoli. ő nagyon érzi a keréképítést.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1789
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ja ertem mar, szoval elo lesz feszitve, es emiatt kesobb kirughatja magat.
De ahogy Sheldon irja is, ezt kerekepites alatt nem olyan lehetetlen kivedeni.
En mondjuk meg se probalok kereket fuzni, szoval nem tudom mennyire nehez ez a tulhuzas/visszaengedes, de hat aki nekiall, az ertsen is hozza. ;)
 
Mondjuk legutobb egy 8-as kiszedes az egyik Dura Ace C24 hatso kerekemben ugy sikerult a mesternek, hogy a kullo nem all iranyban. (kullomagnes pont arra a kullore kene, de nem lehet, mert tok ferde)   De ugye ezeknek a kulloknek nem J feje van, mas jellegu hanyagsagra gyanakszom.   Mindenesetre nem fogom ot ajanlni masnak, es magamnak is kereshetek mast.

Edited by ave, 2018. May 04. - 15:04.


#1790
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.

Kisherceg már meg is válaszolta. ;) mindegyik küllő tud csavarodni,csak vlmelyik kevésbé. ezért kell(ene) kiegyenlíteni a feszültséget centrírozás után a küllőkből. ezt sok helyen nem teszik meg. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1791
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

 

a hossztengelye mentén.

 

https://www.sheldonb...wheelbuild.html

 

"As the wheel begins to come into tension, you start to have to deal with spoke torsion. When you turn your spoke wrench, the spoke will first twist a bit from the friction of the threads. Once the nipple has turned far enough, the twist in the spoke will give enough resistance that the threads will start to move, but the spoke will remain twisted. What a good wheelbuilder can do that a robot machine can't do is feel this twist. If you "finish" your wheel up, and it is perfectly true in your stand, but the spokes are twisted, the wheel will not stay true on the road. The twist in the spokes will eventually work itself out, and the wheel will go out of true.

This problem can be prevented by sensitive use of your spoke wrench. What you need to do is overshoot and backlash. In other words, suppose you want to tighten a particular spoke 1/4 turn. You don't just turn the wrench 1/4 turn, you turn it a little farther, then back it up that same little bit. The nipple winds up being 1/4 turn tighter, but the backing up releases the twist in the spoke.

This is much easier to do on straight-gauge spokes, because they are stiffer torsionally, and it is easier to feel the twist than it is with butted spokes. One of the reasons I like "ærodynamic" spokes so much is not so much for the ærodynamics, as that you can tell visually that they are twisted."


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1792
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.

De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?

Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.



#1793
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?

igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1794
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?

van, aki szernt igen, mert nagyon jó, erős, jó szakítószilárdságú küllő.

 

Mondjuk én 31mm-es felnihez is bátran használnék 2-1.8-2-es nem-aero küllőt. Számomra nem ér meg annyi felárat a "jobb"



#1795
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális. 

 

én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet. 

CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?


  • donciccio likes this

#1796
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.

lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.

szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).

az 43 ezer ft körülre jött volna ki.

A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.

nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.

 

Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve. :(

http://www.bikefun.h...14g-14mm-fekete 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1797
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim

https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim

ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.

lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.

szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).

az 43 ezer ft körülre jött volna ki.

A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.

nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.

 

Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve. :(



#1798
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális. 

 

én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1799
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 

3 ok amiért komolytalan ez a review:

 

- az ipse szandálja

- spd pedál

- btwin láncvilla védő

 


  • donciccio likes this

#1800
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Eddie: ugye, ezeket Magad sem gondoltad, hogy komolyan kérdezed? :\ 

 

Pontosabbak-e? Persze

Kell utánállítgatni, vagy kompromisszumot kötni? NEM

Jobban megmarad a beállítás? IGEN. 

 

Jobbak szinte minden tekintetben. Egyre kevesebb érv szól ellenük

 

Elhasználódásra gondoltam főként. Van ennyi év után tapasztalat? Bovdent olcsóbb cserélgetni mint egy megpunnyadt váltót. Viszont a pontossága bejön.