Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#1761
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

@Don:
Most komolyan... Ha valtozik a kanal hossza, az mit szamit azon kivul, hogy a lancfeszesseg meglegyen kistanyer konuszon is? (Errol le lehet mondani, szerintem)
Ha 32-n van a lanc, nem lesz kulonbseg.

tisztában vagyok vele,h nem a kanál hossza fogja meghatározni,h elbírja e a nagyobb fogaskereket. csak nem tudtam,h esetleg más a konstrukció a két váltó. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1762
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Elbírja. A régi is elbírta, ami csak 28-ig kompatibilis a gyártó szerint.

akkor jól gondoltam. köszi.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1763
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tipp: ugyanaz a szabadonfutó test jó lesz a Zondára, ami a Racing5-7 kerekekre is jó (17mm-es hátsó tengelye van mindkettőnek). Vagy Vento-Khamsin Asy modellek. És azok acélból vannak. Kis súlytöbblet, de nem fog indentálódni a lánckerekek alatt.

jajj, a cikk után is írják kommentben :)

 

"The freehubs from each wheelset are interchangeable, so for those that buy the Racing 3, for example, and find that the alloy Shimano/SRAM freehub suffers excess sprocket bite can replace it with the cheaper steel version from the Racing 5 LG or they can upgrade to the coated alloy freehub. "

 

Don: Jani már válaszolt is, én is néztem videót, ahol ment a SS hátsó 6800as váltó is 32t-vel.

 

Váltótartó-fül is befolyásolhatja szerintem. 

 

https://www.ebay.com...8Cge-BBR9Gvnrcg

 

Nem rossz.


Edited by Vejne, 2018. May 07. - 17:38.


#1764
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nagylevegő! Fulcrum alu kerék összehasonlítás, nem az a 2 perces rivjú :-)

 

https://cyclingtips....heelset-review/

 

Témához tartozik: hétvégén levettem a sort a kevesebb, mint 1 éves Campa Zonda kerekemről. Ezen a keréken ránézésre ugyanolyan "plazma-kezelt" fehér színű alu kazetta-test van mint a Racing zero-ban. És bizony ott van már benne a fogaskerekek nyoma :-( kicsit kellett is kocogtatni egyes fogakat, hogy lejöjjön. Szóval ez a plazma kezelés azért nem csinál belőle acélt. Azt esetleg tudja itt valaki, hogy jó lehet ebbe a kerékbe más, alacsonyabb kategóriás de acél kazettatest? Akár Fulcrum, akár Campa. Ja shimano rotoros, de az mindegy.

Egyelőre nincs baja, de lehet vennék hozzá 1-et tarcsiba.

 

Tipp: ugyanaz a szabadonfutó test jó lesz a Zondára, ami a Racing5-7 kerekekre is jó (17mm-es hátsó tengelye van mindkettőnek). Vagy Vento-Khamsin Asy modellek. És azok acélból vannak. Kis súlytöbblet, de nem fog indentálódni a lánckerekek alatt.


  • petter78 likes this

#1765
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

shimano_ultegra_R8000_r8050-10.jpgkérdés: rövid kanalas R8000-es ultegra hátsó váltó elbírja még a 32-es fogaskereket hátul? elvileg 30-as van a specifikációban,de egy csavar betekerésével sztem nagyobbat is el kéne bírjon. jó a feltételezésem,vagy ez csak tényleg ennyit bír?

Elbírja. A régi is elbírta, ami csak 28-ig kompatibilis a gyártó szerint.


  • donciccio and Vejne like this


A sebesség mindent megold.

 


#1766
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A Kinok Kinjan elveszett a nyereg ala szerelt kameram, e kepen az a bal felso bigyo.

Ha esetleg valaki arra bringazik, es megtalalja, annak nagyon halas lennek.  (sor/kola/csoki ki mit szeret)

Foleg a felvetelt sajnalom, mert a kamera gondolom kampec.   Nem tudom, hol veszett el, de a tippem azert megiscsak Ket-Bukkfarol lefele.   De egyaltalan nem biztos, lehet meg lent, vagy az emelkedon.   Nagy katyut sehol nem fogtam, lefele sem, szoval nem igazan volt oka ra, hogy letorjon.  :(

 

31310769_975849139265093_421807630897591



#1767
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Nagylevegő! Fulcrum alu kerék összehasonlítás, nem az a 2 perces rivjú :-)

 

https://cyclingtips....heelset-review/

 

Témához tartozik: hétvégén levettem a sort a kevesebb, mint 1 éves Campa Zonda kerekemről. Ezen a keréken ránézésre ugyanolyan "plazma-kezelt" fehér színű alu kazetta-test van mint a Racing zero-ban. És bizony ott van már benne a fogaskerekek nyoma :-( kicsit kellett is kocogtatni egyes fogakat, hogy lejöjjön. Szóval ez a plazma kezelés azért nem csinál belőle acélt. Azt esetleg tudja itt valaki, hogy jó lehet ebbe a kerékbe más, alacsonyabb kategóriás de acél kazettatest? Akár Fulcrum, akár Campa. Ja shimano rotoros, de az mindegy.

Egyelőre nincs baja, de lehet vennék hozzá 1-et tarcsiba.



#1768
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
@Don:
Most komolyan... Ha valtozik a kanal hossza, az mit szamit azon kivul, hogy a lancfeszesseg meglegyen kistanyer konuszon is? (Errol le lehet mondani, szerintem)
Ha 32-n van a lanc, nem lesz kulonbseg.

Edited by ave, 2018. May 07. - 12:52.

  • donciccio likes this

#1769
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.

Mégpedig,hogy Shimano RD 4601 hátsó váltó helyett tehetek a helyére RD 4500-at?

Köszönöm szépen.



#1770
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

shimano_ultegra_R8000_r8050-10.jpgkérdés: rövid kanalas R8000-es ultegra hátsó váltó elbírja még a 32-es fogaskereket hátul? elvileg 30-as van a specifikációban,de egy csavar betekerésével sztem nagyobbat is el kéne bírjon. jó a feltételezésem,vagy ez csak tényleg ennyit bír?


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1771
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://thecycleclin...less-compatible

 

ez sem néz ki rosszul egy neo-klasszikóhoz.


  • donciccio likes this

#1772
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok

saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr

a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)

 

a karbon villák fele ennyiek

a KARBON villák nem olyan könnyuek ám!

 

Hylix karbonvilla, 30cm nyakkal, 490 grammos. A legtöbb fullkarbon villa masszívan 400 gr körül van. Nekem a Trek villa jó nehéz, mert acélnyakas, papucsos. De a szárak jók. 

 

Mondjuk olyan téren jobb az acél nyak, hogy, mint látható, elég jól lehet testreszabni. Plusz, a legtöbb colos expander jól érzi benne magát, míg a karbon nyakas villába kisebb átmérőjű expander való ()más kérdés, hogy a fent csitált Hylixhez a gyártó adja az expandert és az alsó kónuct is.)

 

100-200 grammon egy acélváznál nem problémázok. :)



#1773
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

egy kis rozsdaboglya-vonal

 

76631934377_2274314780260_tn.jpg

 

Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.

 

Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.

 

Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat :) Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre? :)

 

szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.

 

acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok

saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr

a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)

 

a karbon villák fele ennyiek



#1774
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egy kis rozsdaboglya-vonal

 

76631934377_2274314780260_tn.jpg

 

Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.

 

Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.

 

Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat :) Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre? :)

 

szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.


Edited by Vejne, 2018. May 06. - 06:20.


#1775
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Azert az aero erre eros kifejezes.



#1776
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.


Konkrétan kóladoboz vastag oldalfal és fekfelulet. A küllőágyon nem szoktak spórolni.

Na, majd krealtatok egy kinlin xr31 felnis gurigat. Itt alföldi gyerekkent úgyse fékez sokat az ember.

Küllők közül a pillar és cn tipusait nézegettem, de a húzott aero nem éri meg a felárat.

Ha dizájn és stabilitás érdekel, akkor vastagabb aero mehet, ha ésszerű költségtudatossag, sima DT comp vagy sapim race (2-1.8-2)

Jó lenne, ha vmi német forgalmazó is lenne kinlinnek, mert az UK forgalmazótol plafonra mászok.

Agyakbol nem tudom, mi kockázat lenne bitex v powerway tajvani cuccokban, mert ha nyegle hitvány küllőperem és agytest van, az gáz. Bár hátul inkább XX két kereszt lenne, sőt, akár elől is. Csak nem tudom, 20 küllőnél egyáltalán szokott bárki is keresztezni. 😊

#1777
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

 

ár-érték arányban nem rossz! 

 

400 euro körül van

1500 gramm alatt

31mm magas

19-24mm széles

 

Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá :)

Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1778
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

 

ár-érték arányban nem rossz! 

 

400 euro körül van

1500 gramm alatt

31mm magas

19-24mm széles

 

Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá :)



#1779
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

Ja ertem mar, szoval elo lesz feszitve, es emiatt kesobb kirughatja magat.
De ahogy Sheldon irja is, ezt kerekepites alatt nem olyan lehetetlen kivedeni.
En mondjuk meg se probalok kereket fuzni, szoval nem tudom mennyire nehez ez a tulhuzas/visszaengedes, de hat aki nekiall, az ertsen is hozza. ;)
 
Mondjuk legutobb egy 8-as kiszedes az egyik Dura Ace C24 hatso kerekemben ugy sikerult a mesternek, hogy a kullo nem all iranyban. (kullomagnes pont arra a kullore kene, de nem lehet, mert tok ferde)   De ugye ezeknek a kulloknek nem J feje van, mas jellegu hanyagsagra gyanakszom.   Mindenesetre nem fogom ot ajanlni masnak, es magamnak is kereshetek mast.

 

 

én építettem már pár kereket, kb féltucatot (mind ugyanarra a 32lyuk/3 kereszt mintára). ezzel nagyon az elején vagyok a tanulásnak, de mit lehet tenni. :) ami az egyik legfőbb tapasztalat, hogy a dolog elméleti hátterének a tudása, a "hozzáértés" kb 30%. a másik 70% ami sokkal fontosabb a gyakorlat, az a rutin, amivel el lehet jutni oda, ahol a "művészet" kezdődik. ave, Bp-n akit tudok ajánlani, a Zöld Pontban Kántor Zoli. ő nagyon érzi a keréképítést.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1780
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ja ertem mar, szoval elo lesz feszitve, es emiatt kesobb kirughatja magat.
De ahogy Sheldon irja is, ezt kerekepites alatt nem olyan lehetetlen kivedeni.
En mondjuk meg se probalok kereket fuzni, szoval nem tudom mennyire nehez ez a tulhuzas/visszaengedes, de hat aki nekiall, az ertsen is hozza. ;)
 
Mondjuk legutobb egy 8-as kiszedes az egyik Dura Ace C24 hatso kerekemben ugy sikerult a mesternek, hogy a kullo nem all iranyban. (kullomagnes pont arra a kullore kene, de nem lehet, mert tok ferde)   De ugye ezeknek a kulloknek nem J feje van, mas jellegu hanyagsagra gyanakszom.   Mindenesetre nem fogom ot ajanlni masnak, es magamnak is kereshetek mast.

Edited by ave, 2018. May 04. - 15:04.