Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#16461
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Polirozd fel. Szetszedes nelkul nem lesz konnyu, de szetszedni se lesz konnyu, foleg nem osszerakni.

#16462
Morzen

Morzen

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok
Nem tudom, hogy hol lenne a kérdésem a megfelelõ helyen, de szerintem itt megállja a helyét.
Most vettem egy használt ultegra fékváltókar párt és karcos. Olyan kérdésem lenne, hogyan tudnám eltávolítani róla a karcokat vagy van e valami más módja annak, hogy eltakarjam( valami védõ fólia, akármi) .
Remélem találunk megoldást :)

#16463
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
sztem maradj a puch-nál. a peugeot pályára való,és nem közutakra. nem lehet túl régi váz a fehér. csak a villából,és a muff nélküli illesztésekbõl gondolom.

#16464
Hv21

Hv21

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Köszi
Bocsi, hogy kicsit off lesz de elöször ezt a bringát néztem http://apro.bikemag....ar-l32796.html#
(elsõsorban az alkatrészek minõsége miatt, meg sztem azért nem is csúnya)
Viszont sokallom egy kicsit meg lenne vele meló is pl elsõ fék minimum, de az villacsere is (ha jól nézem)+a hátsó fogast is cserélni kellene barátibb áttétel miatt.
így másodjára ezt néztem ki http://apro.bikemag....100-l46975.html
és arra gondoltam, hogy ezt a gépet SS-re esetleg, vagy a késõbbiekben felszerelni jobb cuccokkal. Feltételezem átlag felhasználónak (melóbajárás esetleg kisebb tekerések néha) teljesen megfelel a Puch is.

#16465
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?

Nem akarlak Peugeot-ra rábeszélni, de már többet modernizáltam (itt persze könnyû). 1980-84 közt teljesen átálltak a BSA (angol) középcsapágyra, azóta készültet nyugodtan vehetsz. Az én mindennapi Peugeot gépemen (1974 elõtti, modernizált) még francia középrész van, de az is akad még Mo-n is. Újonnan is lehet épp kapni (AXIX Spécialités TA, 70 € körül, jó). A hátsó kereket -racsnit- is meg kell nézni, ugyanaz, azaz ugyanakkortól az is már mind angol. Rá is van írva a legtöbbször, csak nehéz hozzáférni. A többi nem érdekes, igaz, a kormányszár 22 mm, 22,2 helyett, de az a 2 tized lejön 10 perc finom csiszolással. A fenti biciklim üléscsövének átmérõje 24 m, ez is ritka, de nem lehetetlen.
A hátsó papucstávolságról: e fórumon (is) már többször leírtam, hogy az akár házilag is szélesíthetõ (acél vázon), ld. pl. Sheldon Brown tanácsait, de jobb mûhely is megcsinálja 2-3 ezer Ft-ért. 5-ös racsni 120 mm, 6-7 126 mm, 8-11 130mm.

#16466
Hv21

Hv21

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
koszi.
nekem tokeletes lenne, ha megbizhato.
Viszont en ugy tudtam, hogy 120 es 130 as papucstavok vannak.
most akkor a 125-os tavolsaguval mennyire lenne macera?
koszi

#16467
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?


Nekem egy Puch Riedl van azon nincs gond a méretekkel. 68mm-es angolmenetes középcsapágyház, 125mm-es hátsó papucstáv, 25.4es nyeregcsõ, és 22mm-es kormányfej. ez a Riedl amúgy majdnem ugyanaz mint a mistral-ok, csak ennek hosszabb a tengelytávja és laposabb a fejcsöve, nem annyira verseny cucc.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#16468
Hv21

Hv21

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?

#16469
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
én szeretem a frikciós váltókarokat. most is ilyen van a téli bringámon. az tény,h megtanul az ember elõre gondolkodni vele. fölöslegesen nem váltogat vele,az tuti. nagyon igénytelen lesz a váltás a használatával. pl: ha elgörbül a váltófül,hátul,még akkor is lehet vele váltani. a shimanotól nagyon király ötlet volt,h 1 tekeréssel frikciós karrá variálhatod a cuccot.

#16470
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

En ha jol emlekszem Bugno egyik VB cime kapcsan hallottam a valtas sprint kozben temat, mi massal mint terddel.
Aztan vagy urban legend, vagy igaz, nem tudom, de azt igen, hogy probaltam en is, es nem lehetetlen.


Én is csak lámpánál induláskor, városban, laza rövidnadrágnál szoktam elcsodálkozni, hogy: "ja igen, már megint elváltott a gatya szára. :)"

Tény hogy valamiért van varázsa az alsó váltókaroknak, legalábbis én úgy érzem, mintha a váltás folyamatát még inkább én csinálnám mint az elektromos DA vagy EPS vagy hogy hívja a Campa...

#16471
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
En ha jol emlekszem Bugno egyik VB cime kapcsan hallottam a valtas sprint kozben temat, mi massal mint terddel.
Aztan vagy urban legend, vagy igaz, nem tudom, de azt igen, hogy probaltam en is, es nem lehetetlen.

#16472
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Azért jelentõs különbségek vannak. Van egy pozícionálatlan Bianchim a 70es évek végérõl Shimano váltóval, ott keresgélni kell néha egy picit a fokozatokat, tény hogy egy idõ után megszokod, és rögtön megtalálod a helyeket, de nem is kell bowden feszességet állítani. :)
Aztán van kettõ még, nyolcvanas évek vége, 6 sebességes már pozícionált (csavarással pozícionálatlan) shimano, az már könnyíti a váltást, de mivel a fokozatok között nagyok a távolságok, nagyon gyorsan nem tudsz váltani.
Ami meglepett, és amibe szerelmes lettem az elsõ pillanatban, az egy Eddy Merckx Corsa Extra, Shimano 7400, Dura Ace szettel szerelve (még a vázváltós). Eszméletlen gyors váltás a vázváltókarral, és pontos. Nem kell egyenként léptetni, mint bizonyos modernebb fékváltókaroknál. Tény viszont hogy a kormányról a kezedet le kell emelned, és nem ott, helyben zajlik a váltás. Viszont picit valahol motivál is, hogy értelmetlenül ne váltogassál el. :)


Freddie Maertenst megkérdeztem volna, hogy is volt a váltás sprint közben. hehe, valószínûleg sehogy, sztem a cél elõtt 300 méterrel már 52/13-al pörögtek és nem baszakodtak a váltóval. ehhez képest elég nagy ugrás a cavendish féle "váltógomb" az alsó fogáson, kivágva a bandázsból.

#16473
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

http://www.theracing...erckx_Faema.jpg

errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.


Azért jelentõs különbségek vannak. Van egy pozícionálatlan Bianchim a 70es évek végérõl Shimano váltóval, ott keresgélni kell néha egy picit a fokozatokat, tény hogy egy idõ után megszokod, és rögtön megtalálod a helyeket, de nem is kell bowden feszességet állítani. :)
Aztán van kettõ még, nyolcvanas évek vége, 6 sebességes már pozícionált (csavarással pozícionálatlan) shimano, az már könnyíti a váltást, de mivel a fokozatok között nagyok a távolságok, nagyon gyorsan nem tudsz váltani.
Ami meglepett, és amibe szerelmes lettem az elsõ pillanatban, az egy Eddy Merckx Corsa Extra, Shimano 7400, Dura Ace szettel szerelve (még a vázváltós). Eszméletlen gyors váltás a vázváltókarral, és pontos. Nem kell egyenként léptetni, mint bizonyos modernebb fékváltókaroknál. Tény viszont hogy a kormányról a kezedet le kell emelned, és nem ott, helyben zajlik a váltás. Viszont picit valahol motivál is, hogy értelmetlenül ne váltogassál el. :)

#16474
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Anno használtam elõször ruszki versenyét,csepelét(sachs-huret)pozíció nélkül,aztán az eelsõ pozíciósom a shimano 300ex volt ami már igencsak jobb volt az elõdökhöz képest,de volt még 500ex,rx100,105sc-m is,azok közt már nem volt nagy ugrás.

http://www.theracing...erckx_Faema.jpg

errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.


GT-Atee

#16475
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Ezzel csak egy gond van, hivatalosan nem lehet vásárolni csak nézelõdni:)


Anno faterom 30 éve a BNV-n odament a ruszki Ural motorkerékpár bemutató standon a faszihoz és mondta neki az igen gyenge orosz tudásával, hogy ha vége a kiállításnak akkor õ esetleg megvenné a kiállított motort, ne kelljen már visszavinni az SZU-ba. Erre a ruszki visszakérdezett magyarul: "hány ezer darabot rendelne?" :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#16476
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
http://www.theracing...erckx_Faema.jpg

errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.

#16477
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
de király ez a színösszeállítás. Peugeot PGN 10 GS (Gold Special) "vintage" országúti versenykerékpár eladó « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

ez meg a aero cuccok miatt érdekes darab: KTM STRADA SR "vintage" országúti versenykerékpár eladó! Aerodinamikus dizájn « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

sokkal jobban tetszenek ezek régi színek,mint a mostani fekete bringák.

#16478
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
már várom nagyon ezt a kiállítást,m nagyon rég nem voltam,és rám férne 1 szoftver frissítés. :)

#16479
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Ezzel csak egy gond van, hivatalosan nem lehet vásárolni csak nézelõdni:)

Az igaz, de ötleteket ad és azért "élõben" testközelbõl látni a dolgokat mégiscsak más.

Ridley Noah Fast 


#16480
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
majd meglátjuk. régen sikerült már vlmit vennem a kiállítás alatt.