Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#16461
Posted 2012. February 01. - 00:26

#16462
Posted 2012. January 31. - 23:43

Nem tudom, hogy hol lenne a kérdésem a megfelelõ helyen, de szerintem itt megállja a helyét.
Most vettem egy használt ultegra fékváltókar párt és karcos. Olyan kérdésem lenne, hogyan tudnám eltávolítani róla a karcokat vagy van e valami más módja annak, hogy eltakarjam( valami védõ fólia, akármi) .
Remélem találunk megoldást

#16463
Posted 2012. January 31. - 22:41

#16464
Posted 2012. January 31. - 21:52

Bocsi, hogy kicsit off lesz de elöször ezt a bringát néztem http://apro.bikemag....ar-l32796.html#
(elsõsorban az alkatrészek minõsége miatt, meg sztem azért nem is csúnya)
Viszont sokallom egy kicsit meg lenne vele meló is pl elsõ fék minimum, de az villacsere is (ha jól nézem)+a hátsó fogast is cserélni kellene barátibb áttétel miatt.
így másodjára ezt néztem ki http://apro.bikemag....100-l46975.html
és arra gondoltam, hogy ezt a gépet SS-re esetleg, vagy a késõbbiekben felszerelni jobb cuccokkal. Feltételezem átlag felhasználónak (melóbajárás esetleg kisebb tekerések néha) teljesen megfelel a Puch is.
#16465
Posted 2012. January 31. - 20:36

Nem akarlak Peugeot-ra rábeszélni, de már többet modernizáltam (itt persze könnyû). 1980-84 közt teljesen átálltak a BSA (angol) középcsapágyra, azóta készültet nyugodtan vehetsz. Az én mindennapi Peugeot gépemen (1974 elõtti, modernizált) még francia középrész van, de az is akad még Mo-n is. Újonnan is lehet épp kapni (AXIX Spécialités TA, 70 € körül, jó). A hátsó kereket -racsnit- is meg kell nézni, ugyanaz, azaz ugyanakkortól az is már mind angol. Rá is van írva a legtöbbször, csak nehéz hozzáférni. A többi nem érdekes, igaz, a kormányszár 22 mm, 22,2 helyett, de az a 2 tized lejön 10 perc finom csiszolással. A fenti biciklim üléscsövének átmérõje 24 m, ez is ritka, de nem lehetetlen.Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?
A hátsó papucstávolságról: e fórumon (is) már többször leírtam, hogy az akár házilag is szélesíthetõ (acél vázon), ld. pl. Sheldon Brown tanácsait, de jobb mûhely is megcsinálja 2-3 ezer Ft-ért. 5-ös racsni 120 mm, 6-7 126 mm, 8-11 130mm.
#16466
Posted 2012. January 31. - 20:28

nekem tokeletes lenne, ha megbizhato.
Viszont en ugy tudtam, hogy 120 es 130 as papucstavok vannak.
most akkor a 125-os tavolsaguval mennyire lenne macera?
koszi
#16467
Posted 2012. January 31. - 16:53

Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?
Nekem egy Puch Riedl van azon nincs gond a méretekkel. 68mm-es angolmenetes középcsapágyház, 125mm-es hátsó papucstáv, 25.4es nyeregcsõ, és 22mm-es kormányfej. ez a Riedl amúgy majdnem ugyanaz mint a mistral-ok, csak ennek hosszabb a tengelytávja és laposabb a fejcsöve, nem annyira verseny cucc.
#16468
Posted 2012. January 31. - 16:17

Az lenne a kérdésem, hogy outi vázból melyiket ajánljátok vagy melyiket nem?
Az alkatrészek miatt kérdezem, mert a Peugeot vázról lebeszéltek, hogy ott az eltérõ szabvány miatt macera lehet...
én Puch Mistral vázat néztem.
Ez mennyire jó vagy nem jó?
A papucstávolságot, vagy hogy milyen középrészt fogad (angool, olasz) ezt tudja valaki?
#16469
Posted 2012. January 30. - 07:05

#16470
Posted 2012. January 29. - 22:32

En ha jol emlekszem Bugno egyik VB cime kapcsan hallottam a valtas sprint kozben temat, mi massal mint terddel.
Aztan vagy urban legend, vagy igaz, nem tudom, de azt igen, hogy probaltam en is, es nem lehetetlen.
Én is csak lámpánál induláskor, városban, laza rövidnadrágnál szoktam elcsodálkozni, hogy: "ja igen, már megint elváltott a gatya szára. :)"
Tény hogy valamiért van varázsa az alsó váltókaroknak, legalábbis én úgy érzem, mintha a váltás folyamatát még inkább én csinálnám mint az elektromos DA vagy EPS vagy hogy hívja a Campa...
#16471
Posted 2012. January 29. - 22:18

Aztan vagy urban legend, vagy igaz, nem tudom, de azt igen, hogy probaltam en is, es nem lehetetlen.
#16472
Posted 2012. January 29. - 22:06

Azért jelentõs különbségek vannak. Van egy pozícionálatlan Bianchim a 70es évek végérõl Shimano váltóval, ott keresgélni kell néha egy picit a fokozatokat, tény hogy egy idõ után megszokod, és rögtön megtalálod a helyeket, de nem is kell bowden feszességet állítani.
Aztán van kettõ még, nyolcvanas évek vége, 6 sebességes már pozícionált (csavarással pozícionálatlan) shimano, az már könnyíti a váltást, de mivel a fokozatok között nagyok a távolságok, nagyon gyorsan nem tudsz váltani.
Ami meglepett, és amibe szerelmes lettem az elsõ pillanatban, az egy Eddy Merckx Corsa Extra, Shimano 7400, Dura Ace szettel szerelve (még a vázváltós). Eszméletlen gyors váltás a vázváltókarral, és pontos. Nem kell egyenként léptetni, mint bizonyos modernebb fékváltókaroknál. Tény viszont hogy a kormányról a kezedet le kell emelned, és nem ott, helyben zajlik a váltás. Viszont picit valahol motivál is, hogy értelmetlenül ne váltogassál el.
Freddie Maertenst megkérdeztem volna, hogy is volt a váltás sprint közben. hehe, valószínûleg sehogy, sztem a cél elõtt 300 méterrel már 52/13-al pörögtek és nem baszakodtak a váltóval. ehhez képest elég nagy ugrás a cavendish féle "váltógomb" az alsó fogáson, kivágva a bandázsból.
#16473
Posted 2012. January 29. - 22:00

http://www.theracing...erckx_Faema.jpg
errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.
Azért jelentõs különbségek vannak. Van egy pozícionálatlan Bianchim a 70es évek végérõl Shimano váltóval, ott keresgélni kell néha egy picit a fokozatokat, tény hogy egy idõ után megszokod, és rögtön megtalálod a helyeket, de nem is kell bowden feszességet állítani.

Aztán van kettõ még, nyolcvanas évek vége, 6 sebességes már pozícionált (csavarással pozícionálatlan) shimano, az már könnyíti a váltást, de mivel a fokozatok között nagyok a távolságok, nagyon gyorsan nem tudsz váltani.
Ami meglepett, és amibe szerelmes lettem az elsõ pillanatban, az egy Eddy Merckx Corsa Extra, Shimano 7400, Dura Ace szettel szerelve (még a vázváltós). Eszméletlen gyors váltás a vázváltókarral, és pontos. Nem kell egyenként léptetni, mint bizonyos modernebb fékváltókaroknál. Tény viszont hogy a kormányról a kezedet le kell emelned, és nem ott, helyben zajlik a váltás. Viszont picit valahol motivál is, hogy értelmetlenül ne váltogassál el.

#16474
Posted 2012. January 29. - 21:36

http://www.theracing...erckx_Faema.jpg
errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.
#16475
Posted 2012. January 29. - 21:04

Ezzel csak egy gond van, hivatalosan nem lehet vásárolni csak nézelõdni:)
Anno faterom 30 éve a BNV-n odament a ruszki Ural motorkerékpár bemutató standon a faszihoz és mondta neki az igen gyenge orosz tudásával, hogy ha vége a kiállításnak akkor õ esetleg megvenné a kiállított motort, ne kelljen már visszavinni az SZU-ba. Erre a ruszki visszakérdezett magyarul: "hány ezer darabot rendelne?"

#16476
Posted 2012. January 29. - 21:03

errõl a képrõl jut eszembe, hogy alsócsöves váltókar minõségben érezhetõ a különbség? nekem sachs huretem volt a csepel kerékpáromon és, bár pozícionált volt, de kellett némi erõ a váltáshoz. milyen egy korabeli DA/campa top vázváltókar? versenyzett/használt itt vki ilyet? gondolom az volt az elõny, ha minél könnyebb és gyorsabb a váltás, egyujjal, vagy egykézzel egyszerre mind2 váltókart.
#16477
Posted 2012. January 29. - 19:40

ez meg a aero cuccok miatt érdekes darab: KTM STRADA SR "vintage" országúti versenykerékpár eladó! Aerodinamikus dizájn « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
sokkal jobban tetszenek ezek régi színek,mint a mostani fekete bringák.
#16478
Posted 2012. January 29. - 19:27


#16479
Posted 2012. January 29. - 18:43

Az igaz, de ötleteket ad és azért "élõben" testközelbõl látni a dolgokat mégiscsak más.Ezzel csak egy gond van, hivatalosan nem lehet vásárolni csak nézelõdni:)
Ridley Noah Fast
#16480
Posted 2012. January 29. - 15:11
