Hat szepnek nem valami szep, az eddigi Red jobban tetszett. (ha mar SRAM)
De az brutalis, hogy milyen konnyu, a DI2 majd fel kiloval tobb. (467g)
Eddig a Campa Super Record volt a legkönnyebb - 1888 g -, most ez, 1739 g (BB30), 1791 g (egyé

. Igaz, a Campa 11-es, és a Red-hez még mindig csak 28 fog a legtöbb hátul, a Zoncolan-ra egyelõre továbbra is Apex kell

- de jön a 32 fogas sor is, tavaszra! A DA DI2 amúgy a mechanikus DA-nál is 145 grammal nehezebb.
Aki meg nem latta egy reszletes cikk, erdekes olvasmany. SRAM Red 2012 ? 2013 ? Full Details (video) - BikeRadar
Tényleg érdekes, kösz. Számomra (a súlycsökkentéstõl eltekintve) legjobbnak tûnik - ha beválik - az elsõ váltónál alkalmazott megoldás a trimmelés elkerülésére. Ez eddig gyenge pontja volt a Sram-nak, de lehet, hogy most megoldották. Aki nem olvas angolul, a „ketrec” nem párhuzamos, ráadásul nagykeréken kissé „befele” áll a vége, kicsin meg kifele - igen, csavarodik egy kicsit váltás közben! Az anyaga is merevebb, a korábbit gyakran cserélték acélketrecre a versenyzõk. Ha elég jó lesz, akkor jobb megoldás, mint a „trimmelés”, azaz a kábel kismértékû elhúzása (a bal váltókarral) a láncsúrlódás elkerülésére.
A másik újdonság számomra a fék. Itt nem két forgáspont van, hanem valami bütyökkel oldják meg ugyanazt. Kíváncsi lennék a szétszedett fékre, meg a tartósságára is (nem kopik-e ki a vezérmû). A videot nézve számomra nem meggyõzõ, a húzottal ellentétes oldalon ugyanis jól láthatóan nagyobb a kitérés, mint a húzotton - azaz így nem egyenletes a fékhatás a ráf két oldalán. Ha az új fék „csak” súlycsökkentésnek kellett, számomra kétes eredmény, hisz - ahogy hallom - az eddigi Red fékek nagyon jók voltak.