ezt csak így itt hagynám.
Mondtam én, jók ezek a smartphone app szögmérők
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
érdekes.
Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár.
Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik.
Don nagyon jó ötletet adott a 17 fokos stucnival: ha felkerülne, kb. egyforma mennyiségű spacer lenne a stucnim fölött-alatt, s nem lenne a 3 centis világítótorony a villanyak tetején. Meg jobban is nézne ki, hála a vízszintnek-felsőcsővel való párhuzamosságnak.
17fok, 130-135mm, 26.0-25.8 befogóméret.. Procraft matricáz (olyan a kormányom is..) syntace készített ilyet, planet-x-nek is volt olcsóba, de már rég nincs.
hát nemtom', ezeket a rettenet tudományos beállítás-módszertanokat és eszközöket én sosem értettem. ha új bringám van, beállítom sac/kb, aztán menet közben finomítom amíg jó nem lesz (addig is bringázok alapon), nem varázsolok vele ennyit mint pl ez a srác a videóban...
persze ha mondjuk megkérne, kivételt tennék és eltöltenék némi időt a beállításaival játszva*
*approved by dö vén kecske
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
youtube.com/watch?time_continue=126&v=A6dLNqY8LCE
ave módosította - 2018. július 06. - 14:49
ezt csak így itt hagynám.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Vejne köszönöm!
Juhé. Meg is van szerintem. Legalábbis a szélesség elég univerzális, 68-86.5mm.
Még azt kell majd megnéznem, hogy nincs-e valami útban belül ebben a 2017-es SuperX-ben. Nem rémlik, de le kell ellenőriznem.
Milyen csapágy megy bele? Remélem nem valami egzotikus.
Szerszámot meg kell vegyem hozzá vagy jó a hagyományoshoz való? Megszámoltam a képen 16 pöcök van. Ugyanannyi mint az UT szerszámomon.
Jani
Lehet röhögni fogsz, de már erre is gondoltam, hogy így terelik a népet az elektromos váltás és a hidrós fékek felé. Ezért vegyen a jónép még plussz alkatrészeket?
eddie1978 módosította - 2018. július 06. - 13:05
egy érdekes tény:
A helyi boltban már találkoztam olyannal, hogy rejtett kábelezésű váz-rejtett kábelezésű aero kormány esetén kért bowdencserénél mondott a főnök egy árat, de a kliens még soron kívül, nem hivatalosan csúsztatott egy kis extrát a szerelőnek zsebbe.
Ha már annyit szptt vele..
Az érdekes az, hogy nekem pl nem volt még gondom a pressfit-es országúti vázaimmal, pedig volt közöttük cube is.
Külső bovdenezés , a BMC-men minden bovden kívül fut és szépen is vált plusz a fék is mozog mint az álom, míg a csillió dolláros minden rejtve fut cuccoknál állandóan sz.pás van. Egyébként ezekre találták ki az új rejtett hidraulikus fékeket és az elektromos váltást.
A sebesség mindent megold.
Eddie: alin keress rá a ZTTO bottom bracketre.
rengeteg összetekerhető fajtájuk van PF vagy más OS-BB vázakhoz, 24mm-es tengelyekhez, v 30-ashoz, sőt, még olaszmenetesről 30mm-esre átalakító csapágyuk is.
Nem drágák, és szerintem cserélhetőek benne a csapágyak, így, ha murál, boltban tudsz venni minőségibbet (Koyo, SKF, FAG, EZO..)
szerintem.
Amúgy vicces, hogy említed a kábelezést. Mert pont pár órája gondolkoztam azon, miért nem csinálnak már a bolondbiztos "homlokcsőnél v alsócsövön megakaszt, végig kívül fut" kábelezésű vázakat.. Oké, az új sh szettek már bitang megnövelt bowdenhúzással dolgoznak, de a régi 6700-7900-5700 a kicsi kábelmozgásával iszonyat érzékeny volt néhány rejtett kábelezésű vázra, s nem is lehetett szépen beállítani egy kevésbé jól komponált vázon..
gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta
Ez így van. Nem is olyan régen országútit oda vissza tudtam variálni. Minden mindennel ment. Gontdolom mtb téren is ez volt. Most meg... Lehet eladni pár évente, mert nem lehet az új alkatrészeket felhasználni.
Az utóbbi időben több helyen is hallottam és olvastam, hogy ez a minden legyen könnyebb kezd visszaütni már egy ideje a megbízhatóság és tartósság terén. Például nézegettem a Cannondale műanyag XC fully gépét mi lenne ha. Az lenne, hogy sokaknak megrepedt az alsó forgáspont beragasztott perselye körül a váz. gondolom minimálra vették a szövetet azon a részen a súly miatt. Pfff...
Az a bizonyos nemiszerv korbács járna annak, aki kitalálta a belső bovden elvezetését. Zörög. Rendeltem hozzá szivacsos csövet. A másik akinek küldeném a fenti eszközt az az aki nem tud egy normális press fit középcsapágyat megtervezni. Ha látják hogy nem megy, akkor hagyják meg a menetes megoldást. Szerintem beleférne a költségekbe a menet fúró szerszám. Bár vannak a két félből menettel összetekerhető megoldások. Azok lehet jók. Van erről tapasztalat?
gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta
Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!
Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!
https://www.bassobik...d/diamante-2019
bah, 2019-re újítás? Hát, szégyen kérem.
Nem "csak tárcsás opció", nem "hihetetlenül aero", nem "oldalirányban hipermerev, vertikálisan nagyon lágy", fogad mechanikus szettet is (2019-ben ez szégyen), nincs egyedi-spéci villanyakátmérő, integrált kormány rejtett kábelezéssel, se integrált fék, meg mit keres a támvilla összekötő ott?
2019? inkább 2009.
Mondjuk a stucnit elfogadnám, szemre lehet kb. 25mm a beépítési magassága.
ps: természetesen trollinó komment volt, csak ma már furcsa-különc-csodabogár, ha valaki új modellévre klasszikus országútit dob piacra..
https://cyclingtips....for-2x-gearing/
a 3T változtatott a vázán. csináltak egy konzolt az első váltónak is. nem is értettem sose ezt a bringát. elől 1 lánctányér,tárcsafék.... minden verseny előtt áttétel kiválasztás,szerelés,aztán egy defektnél sem olyan 1xű a kerékcsere. látom,h a marketingesek nagyon erőltetik ezt a tárcsafék dolgot,de valójában nem indokolja semmi a létét. a legtöbb új bringa már tárcsás. sajnos.
az én elképzelésem szerint nem biztos,h hoz annyit egy aero bringán a rejtett fék. kerékcserénél ez is gond lehet. hacsak nem campa féle, fékváltókaron elhelyezett gyors kioldója van. az a gond sztem,h azok a wattok egy pillanat alatt elvesznek,amit a bringával lehet spórolni,amikor egy defekt,vagy ilyesmi miatt meg kell állni a szerelőhöz. utána meg lehet ledolgozni a hátrányt,amit összeszed a versenyző a nehézkes kerékcsere okán.
Még egyértelműen kimutatható watt-előny sincs. Az esős időn kívül semmi előnye nincs, hátrány meg van bőven.
A sebesség mindent megold.
@Don: Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi. De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.
Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz. Orszagutin zero szerepe van a feknek. Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol. Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.
A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.
off on: Nekem a CX-en egész jó. Sőt nagyon jó. Hóban sárban esőben is fog rendesen. Terepen azért kell a fék. Télen Velencei-hegységet végignyomtam vele Pákozdtól Nadapig a friss 15cm porhóban a -5C-ban. Működött. Ugyanez dagonya sárban esőben is előfordul. Volt hogy tengelyig ért a víz a mezőn ahol mentem. Itt azért jó tud lenni. Ellenben patkónál volt olyan hogy ráfagyott a víz és volt meglepetés amíg lekotorta a fékpofa a felniről a jeget.
Nem versenyzek csak gurulgatok hozzátok képest. Nekem belefér az a plusz pár másodperc amíg otthon a cserénél beigazítom a tárcsás kereket. Utána nyomatékkulccsal meghúzom az átütő tengelyeket. Nem verseny szituáció.
Az XC montimon is tárcsa volt. Ott is tök jól működött. Maga a tárcsafék mint fék jó. off off
Országút más. Ott nem nagyon kell fékezni. Versenyen biztos szopás igazgatni egy cserénél a tárcsás kereket. A gyorszárnál nincs nagyon gyorsabb megoldás.
Mindenkinek mások a szempontok.
eddie1978 módosította - 2018. július 05. - 23:05
@Don: Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi. De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.
Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz. Orszagutin zero szerepe van a feknek. Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol. Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.
A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.