régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.
Akkor nem volt meg internet, legalabbis nem ilyen.
régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.
Akkor nem volt meg internet, legalabbis nem ilyen.
és mivel indokolják?
![]()
olyikot nem láttam. csak az lesz és kész. (ellenben cca 200 km túrista használat alatt atomjaira hulló RF csapágyat igen)
egyébként elöző életemben , kérdeztük a sunracetől, hogy "ok szép hajtóművek, de pf csapágy ? "
kb az volt a válaszuk, hogy azt nem terveznek, nem lesz az soká élő divat. lehet tudnak valamit
na mosmá on
https://weightweenie...ic.php?t=138517
Rival szett, alu kerék, alu nyeregcso és kormány, alu váz, alunyakas villa...
Érdekes koncepció, és jól dokumentált. Ajánlott
Csak, hogy beszédesebb legyen:
Értékelem a koncepciót, a képen látható állapotban 6700g a bringa, szép munka. Ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy ugyan ez karbonból hosszú távon azért tartósabb/biztonságosabb volna. Meg azért ez szerintem még ilyen kis méretben is elég flexi lehet, ami nem biztos, hogy mindig, mindenkinek hátrány, de hogy nem ülnék nyugodtan 84 kilóval rajta, az biztos.
Áh. Ilyen ZTTO mindenhez IS létezik. Pl. olaszmenetes vázba tudsz gánykodni 30mm-es tengellyel futó hajtókart...
https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0
összecsavarós, így elvileg elég megbízhatóan nem recseg, és a csapágyak is cserélhetőek benne
(gondolom, a PF-OS sztenderdeknél sokakat a recsegés-ropogás idegesít. )
https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0
Vejne módosította - 2018. június 28. - 12:50
fél off -de speci, meg csapágyház -
a jövő évi stumjumper ek (és ez 3 modellcsalád rugóút szerint) ismét menetesek lesznek
es ha a speci egy ilyen húzó modellnél ezt alkalmazza, abból könnyen lehet "iparági sztenderd"
és mivel indokolják?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A BMC váza meg különösen tetszik mert MENETES. Kéne egy a garázsba.
fél off -de speci, meg csapágyház -
a jövő évi stumjumper ek (és ez 3 modellcsalád rugóút szerint) ismét menetesek lesznek
es ha a speci egy ilyen húzó modellnél ezt alkalmazza, abból könnyen lehet "iparági sztenderd"
régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.
De olyan is rémlik, hogy még a 2000-es években egy egész csapat ment Willier-re festett Scott CR-1 vázakkal, de ezt megerősíthetné vagy cáfolhatná valaki aki ezt a sztori ismeri.
De az tuti, hogy amikor a Decathlon is beszállt, akkor volt olyan, hogy valaki direkt eltörte a vázát, hogy csak azzal a szarral ne keljen mennie többet, az még az alu korszak volt. Asszem egy David Millar interjúban volt, ő ment cofidisben ilyennel.
Ez egy Argon 18 vaz allitolag, de az biztos, hogy nem LOOK 785.
SPD-SL-t hasznalt azt hiszem Keo helyett, es allitolag az orszaguti vaza is csak ranezesre volt LOOK.
Valami oka biztos van ra, az biztos.
pl. Barguil hulyesegenek is van valami oka, amiatt ugye a LOOK felmondta a tamogatasi szerzodest pont a Tour elott.
Semmi baj nincs az alu bringakkal vegulis, meg a 6.8kg-t is elerheti vele.
Akit komolyabban érdekel ez az újhúllámos alu téma:
https://cyclingtips....minums-revival/
Ebből kiderül, hogy egyrészt a tervezők is tisztában vannak azzal, hogy a karbon mindig is több lehetőséget tartogat, vagyis "jobb" vázakat lehet készíteni vele (adott paraméterek szerint könnyebbet, illetve jobban lehet vele beállítani a kívánt karaktert) Itt az elvárás az volt, hogy Tarmac merevség, Venge aero tulajdonságok és ne legyen több a súlynövekedés 150g-nál. Nos ezt sikerült elérni, sőt a középcsapágy merevségben még meg is lepődtek. Szóval ez valahol egy mérnöki kihívás volt a specinek.
De a lényeg, hogy akkor miért is ment ezzel a csóka: hát azért, mert az egész csapata ezzel megy. Mert gondolom PR okokból ezt "választották" (cél volt az, hogy mivel ez egy nevelő egyesület ezért ne legyen elrettentő a fiataloknak, hogy olyan technikával mennek ezek és érnek el eredményeket ami a normál 17-18 évesek számára elérhetetlenül drága. Szerintem ennek csak részben felenek meg, ezek a bringák így ahogy vannak azért kva drágák. Szett, kerék, stb.
Mindenesetre a speci PR ezek szerint működik és jó helyre adták a vázaikat. Biztosan nem csak itt téma ez most.
A BMC váza meg különösen tetszik mert MENETES. Kéne egy a garázsba.
Ez a Barguil téma nekem új, volt ott valami ami miatt berágott a Look?
petter78 módosította - 2018. június 27. - 09:40
Ezek az az alumínium megoldások azért elég új hullámosak, nem is gondoltam, hogy ennyit gondolkodnak manapság még egy alu vázon.
https://cyclingtips....-dsw-sl-review/
https://cyclingtips....uminum-budgets/
tessék, ez is pár napja került ki. Kifejezetten kellemes, árban meg földön jár, ellenben a Trek-Spesh néhány alu modelljével.
Másik "érdekes" újdonság aluból a CAAD Optimo (Ottimo? : ) ), ami a CAAD8 (a nem igazi kadét) örököse, azaz egy költségtudatos-belépőnek szánt vázszett, de kissé pallérozottabb kiadásban. Ami engem meglepett, hogy kifejezetten sportosra szabták a geometriáját a C'Dale-nél, úgy néz ki, ők nem gondolják, hogy a belépő szintű aluvázas országútinak méterhúsz homlokcső dukál.
https://www.cannonda...59-e4eefb100fc0
vicces, hogy az egységes villaelőrehajlás miatt a legkisebb vázméret homlokcsöve annyira lapos, hogy a váz tengelytávja hosszabb, mint a következő két nagyobb méreté, és még a reach is hosszabb. "cost cutting".
de az 54-56-58 adatait elnézve, az is ziher, hogy collerebb népeknek kevésbé előredőlős pozitúrát kínálnak. Hmm.
Az árát látod? Vintage Rekord szett, Genius csövek, 120. Ez nagyon korrekt, ismerve, hogy néhány honffytársunk mennyiért veszteget aelle-zeta-gara vázakat ebayen..
igen látom az árát. ha jó lenne méretben,akkor már megvettem volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Néhány esetben viszont találó Kisherceg gondolata: "Az Alu az új titán.."
Kisherceg módosította - 2018. június 26. - 18:01
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Hát, azért a nagyok (BMC, Trek, Spesh, C'Dale, Canyon, Storck...) az elmúlt években nem kis alu-reneszánszt vittek véghez. A BMC-nek különösen nagy pacsi, hogy FÖLDHÖZRAGADT árazása van az alumínium vázas országútijaiknak.
Néhány esetben viszont találó Kisherceg gondolata: "Az Alu az új titán.."
igen. ilyen vázam van. ennyiért korrekt vétel. ha a méretem lenne,akkor meg is venném.
mondjuk sztem nem 54-es,hanem 55-ös ct. én úgy tudom,h 2 cm-ként volt a méret választék. az enyém 53-as. a csapágyházba bele van ütve a mérete.
Az árát látod? Vintage Rekord szett, Genius csövek, 120. Ez nagyon korrekt, ismerve, hogy néhány honffytársunk mennyiért veszteget aelle-zeta-gara vázakat ebayen..
Valami oka biztos van ra, az biztos.
pl. Barguil hulyesegenek is van valami oka, amiatt ugye a LOOK felmondta a tamogatasi szerzodest pont a Tour elott.
Semmi baj nincs az alu bringakkal vegulis, meg a 6.8kg-t is elerheti vele.
Alu a vaz, az teny. De a versenyzo nevet szerintem senki se ismeri Europaban.
De az elso tizben is csak 2-3 ugy-ahogy ismeros nev van, es hat ok nem nyeroemberek. Aki indul a Touron, az nem szivatja magat ket brutal jetlaggel nem sokkal elotte.
Azért a csillagos mez az ott is csillagos mez, de itt Euróában is jobban figyelnek rád nemzeti színű mezben. (Talán Szegának vannak jó sztorijai erről amikor az olaszoknál összekeverték az ottani bajnoki mezt az ittenivel)
De tök mindegy, hogy ki hol indul vagy hol nem, nem ezért írtam. A lényeg szerintem az, hogy ha megnézed a bringát akkor mindene "fullos" vagyis valószínűleg nem azért nem egy tarmac vagy egy venge vázzal megy mert az nem fért bele a keretbe. Lehet, hogy ezt jobban kedveli ;-)
Alu a vaz, az teny. De a versenyzo nevet szerintem senki se ismeri Europaban.Az USA-ban a nemzeti bajnokságot elit férfi mezőnyben meg egy ALU specializeddel nyerték. Szóval jön szépen vissza ez az anyag ezek szerint pro szinten is. És valszeg nem az ára miatt, legalább is a többi cucc a bringán nem spórolós.