Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1581
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Más, jól gondolom, hogy lehetne vágni a bowdenhazak hosszabol? Elol persze.

igen. kellene vágni néhány cm-t


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1582
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

vízmértékes fotókat akarunk látni azonnal :-)

Nekem csak android bubble level van. Kepernyokepet nem készítettem.

Kicsit döntöttem rajta előre

https://drive.google...fkZwvlT3fC36QBY

Ezt elfogadja e a style police? Nem mértem le, csak tekertem párat az első allitocsavaron.

Mókás ez a kínai nyeregcso, kínai nyereg kombi. Mindig úgy érzem, hátul kb 3-4 bar lehet a gumiban, annyira puhanak érezni hátul a gépet. Aztán kiderül, hogy valójában 7.5 bar van, majdnem 8.

Kormány fronton kellene hasonlót kiugyeskedni, de nincs kedvem kínai kormányba invesztalni jelenleg.

Jó így a nyereg? 😀

Más, jól gondolom, hogy lehetne vágni a bowdenhazak hosszabol? Elol persze.

Edited by Vejne, 2018. July 02. - 17:51.

  • donciccio likes this

#1583
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

http://bikemag.hu/ma...lator-alto-3300

 

ezek szerint a KTM jutányos áron jutott hozzá gravel kormányokhoz, és már csak annyi dolguk volt hogy kitaláljanak vmi bullshit dumát, hogy miért is jó az a vevőknek

Lehet nem ők találták ki hanem mi :) , számomra érthetetlen az egész. Nem is erőltettem, hogy tesztelni akarom.



A sebesség mindent megold.

 


#1584
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://bikemag.hu/ma...lator-alto-3300

 

ezek szerint a KTM jutányos áron jutott hozzá gravel kormányokhoz, és már csak annyi dolguk volt hogy kitaláljanak vmi bullshit dumát, hogy miért is jó az a vevőknek



#1585
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

cofidis stimmel, de korábban. acél fondriest volt a téma, nyeklett nyaklott a váz, a versenyző direkt eltörte utazás előtt aztán arra hivatkozott hogy a szállításkor történt

 

ez a korszak http://morningride.c...s-build-part-1/ nem hittem hogy Lance nyomta valaha is campa-val, ezek szerint igen

 

Köszi!

Amúgy jó ez a sorozat erről a bringaépítésről: ezután én is megkérek valakit, hogy amikor szerelgetek akkor lőjön már "spontán" fotót a folyamatról mintha ott se lenne. Aztán üljünk le a gép elé és keressünk egy olyan szűrőt a photoshopban ami azt imitálja, mintha egy 400-as Ilfordot felhúztunk volna legalább 1600-ra, szemcsés, bebukott, stb...

Mégiscsak más ez így, egy csepel sas-ból is egyből valami vintage team-bringa lenne



#1586
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

cofidis stimmel, de korábban. acél fondriest volt a téma, nyeklett nyaklott a váz, a versenyző direkt eltörte utazás előtt aztán arra hivatkozott hogy a szállításkor történt

 

ez a korszak http://morningride.c...s-build-part-1/ nem hittem hogy Lance nyomta valaha is campa-val, ezek szerint igen.

nem tekert campával. azt hiszem akkor szerződött át a cofidis-hez,amikor rákos lett. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1587
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.

De olyan is rémlik, hogy még a 2000-es években egy egész csapat ment Willier-re festett Scott CR-1 vázakkal, de ezt megerősíthetné vagy cáfolhatná valaki aki ezt a sztori ismeri.

 

De az tuti, hogy amikor a Decathlon is beszállt, akkor volt olyan, hogy valaki direkt eltörte a vázát, hogy csak azzal a szarral ne keljen mennie többet, az még az alu korszak volt. Asszem egy David Millar interjúban volt, ő ment cofidisben ilyennel.

cofidis stimmel, de korábban. acél fondriest volt a téma, nyeklett nyaklott a váz, a versenyző direkt eltörte utazás előtt aztán arra hivatkozott hogy a szállításkor történt

 

ez a korszak http://morningride.c...s-build-part-1/ nem hittem hogy Lance nyomta valaha is campa-val, ezek szerint igen


  • petter78 and donciccio like this

#1588
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.

Akkor nem volt meg internet, legalabbis nem ilyen.



#1589
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

és mivel indokolják? :) :D

olyikot nem láttam. csak az lesz és kész. (ellenben cca 200 km túrista használat alatt atomjaira hulló RF csapágyat igen)

 

egyébként elöző életemben , kérdeztük a sunracetől, hogy "ok szép hajtóművek, de pf csapágy ? "

kb az volt a válaszuk, hogy azt nem terveznek, nem lesz az soká élő divat. lehet tudnak valamit :)

 

na mosmá on


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1590
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

https://weightweenie...ic.php?t=138517

Rival szett, alu kerék, alu nyeregcso és kormány, alu váz, alunyakas villa...

Érdekes koncepció, és jól dokumentált. Ajánlott

Csak, hogy beszédesebb legyen:

N7JjUag.jpg

Értékelem a koncepciót, a képen látható állapotban 6700g a bringa, szép munka.  Ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy ugyan ez karbonból hosszú távon azért tartósabb/biztonságosabb volna. Meg azért ez szerintem még ilyen kis méretben is elég flexi lehet, ami nem biztos, hogy mindig, mindenkinek hátrány, de hogy nem ülnék nyugodtan 84 kilóval rajta, az biztos.  


  • Vejne likes this

#1591
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
https://weightweenie...ic.php?t=138517

Rival szett, alu kerék, alu nyeregcso és kormány, alu váz, alunyakas villa...

Érdekes koncepció, és jól dokumentált. Ajánlott

#1592
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Áh. Ilyen ZTTO mindenhez IS létezik. Pl. olaszmenetes vázba tudsz gánykodni 30mm-es tengellyel futó hajtókart...

 

https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0

 

összecsavarós, így elvileg elég megbízhatóan nem recseg, és a csapágyak is cserélhetőek benne :) :) (gondolom, a PF-OS sztenderdeknél sokakat a recsegés-ropogás idegesít. )

 

https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0

 

HTB1lSemX.OWBKNjSZKzq6xfWFXam.jpg


Edited by Vejne, 2018. June 28. - 12:50.


#1593
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

fél off -de speci, meg csapágyház - :)

 

a jövő évi stumjumper ek (és ez 3 modellcsalád rugóút szerint) ismét menetesek lesznek

es ha a speci egy ilyen húzó modellnél ezt alkalmazza, abból könnyen lehet "iparági sztenderd"

 

és mivel indokolják? :) :D


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1594
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 

 

A BMC váza meg különösen tetszik mert MENETES. Kéne egy a garázsba.

 

 

fél off -de speci, meg csapágyház - :)

 

a jövő évi stumjumper ek (és ez 3 modellcsalád rugóút szerint) ismét menetesek lesznek

es ha a speci egy ilyen húzó modellnél ezt alkalmazza, abból könnyen lehet "iparági sztenderd"


  • petter78 likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1595
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

régen ebből nem volt ekkora hiszti, mikor még Dario Pegoretti készítette a fél élmezőnynek a vázakat mindenki tudtával.

De olyan is rémlik, hogy még a 2000-es években egy egész csapat ment Willier-re festett Scott CR-1 vázakkal, de ezt megerősíthetné vagy cáfolhatná valaki aki ezt a sztori ismeri.

 

De az tuti, hogy amikor a Decathlon is beszállt, akkor volt olyan, hogy valaki direkt eltörte a vázát, hogy csak azzal a szarral ne keljen mennie többet, az még az alu korszak volt. Asszem egy David Millar interjúban volt, ő ment cofidisben ilyennel.



#1596
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ez egy Argon 18 vaz allitolag, de az biztos, hogy nem LOOK 785.

Look-Argon18-Gallium-Pro-Barguil-003.jpg


  • petter78 likes this

#1597
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

SPD-SL-t hasznalt azt hiszem Keo helyett, es allitolag az orszaguti vaza is csak ranezesre volt LOOK.



#1598
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Valami oka biztos van ra, az biztos.

pl. Barguil hulyesegenek is van valami oka, amiatt ugye a LOOK felmondta a tamogatasi szerzodest pont a Tour elott.

 

Semmi baj nincs az alu bringakkal vegulis, meg a 6.8kg-t is elerheti vele.

Akit komolyabban érdekel ez az újhúllámos alu téma:

https://cyclingtips....minums-revival/

 

Ebből kiderül, hogy egyrészt a tervezők is tisztában vannak azzal, hogy a karbon mindig is több lehetőséget tartogat, vagyis "jobb" vázakat lehet készíteni vele (adott paraméterek szerint könnyebbet, illetve jobban lehet vele beállítani a kívánt karaktert) Itt az elvárás az volt, hogy Tarmac merevség, Venge aero tulajdonságok és ne legyen több a súlynövekedés 150g-nál. Nos ezt sikerült elérni, sőt a középcsapágy merevségben még meg is lepődtek. Szóval ez valahol egy mérnöki kihívás volt a specinek.

 

De a lényeg, hogy akkor miért is ment ezzel a csóka: hát azért, mert az egész csapata ezzel megy. Mert gondolom PR okokból ezt "választották" (cél volt az, hogy mivel ez egy nevelő egyesület ezért ne legyen elrettentő a fiataloknak, hogy olyan technikával mennek ezek és érnek el eredményeket ami a normál 17-18 évesek számára elérhetetlenül drága. Szerintem ennek csak részben felenek meg, ezek a bringák így ahogy vannak azért kva drágák. Szett, kerék, stb.

 

Mindenesetre a speci PR ezek szerint működik és jó helyre adták a vázaikat. Biztosan nem csak itt téma ez most.

 

A BMC váza meg különösen tetszik mert MENETES. Kéne egy a garázsba.

 

Ez a Barguil téma nekem új, volt ott valami ami miatt berágott a Look?


Edited by petter78, 2018. June 27. - 09:40.

  • Kisherceg likes this

#1599
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Ezek az az alumínium megoldások azért elég új hullámosak, nem is gondoltam, hogy ennyit gondolkodnak manapság még egy alu vázon. 

 

Specialized-Allez-DSW-SL-9.jpg

https://cyclingtips....-dsw-sl-review/



#1600
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://cyclingtips....uminum-budgets/

 

tessék, ez is pár napja került ki. Kifejezetten kellemes, árban meg földön jár, ellenben a Trek-Spesh néhány alu modelljével. :)

 

Másik "érdekes" újdonság aluból a CAAD Optimo (Ottimo? : ) ), ami a CAAD8 (a nem igazi kadét) örököse, azaz egy költségtudatos-belépőnek szánt vázszett, de kissé pallérozottabb kiadásban. Ami engem meglepett, hogy kifejezetten sportosra szabták a geometriáját a C'Dale-nél, úgy néz ki, ők nem gondolják, hogy a belépő szintű aluvázas országútinak méterhúsz homlokcső dukál.

 

https://www.cannonda...59-e4eefb100fc0

 

vicces, hogy az egységes villaelőrehajlás miatt a legkisebb vázméret homlokcsöve annyira lapos, hogy a váz tengelytávja hosszabb, mint a következő két nagyobb méreté, és még a reach is hosszabb. "cost cutting". 

de az 54-56-58 adatait elnézve, az is ziher, hogy collerebb népeknek kevésbé előredőlős pozitúrát kínálnak. Hmm.