a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket. egyébként meg igazad van. a váltók pontossága, gyorsasága alig különbözik. a színek: igen. ez a mai "csupa fekete minden" elég gáz. volt régen acélszürke eloxálás is. a campa is, és a shimi is használta. az is elég szép. főleg, ha a nyeregcső, kormány, stucni is hasonló színű. én a kerekeknél se szeretem a full fekete cuccokat. ha a felni fekete, az okés. az jól mutat. az agyak, és a küllők meg nyugodtan lehetnének fényesek.
"a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket." - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele.
Fekete szín: arról nem is beszélve, hogy mennyivel kényesebb, mint a polírozott alkatrészek.
Lásd pl: a fekete hajtókarok. Idővel kikopik (nadrágszár, cipő, esetleg egy eldőlés, esés..stb.)
Már messziről látszik a fekete szín esetén a sérülés.
Míg egy polírozott hajtókar esetén mi van??? Semmi!
Ha már nagyon karcos, viseletes, fogsz egy darab rongyot polírpasztát, és tükörfényesre polírozod és úgy néz ki, mint újkorában.
De igaz ez stucnira, agyra...stb.
A polírozott alkatrészek, napi használat mellett is sokkal tovább tarthatók újszerű állapotban, mint a fekete társaik.
Kinézet szempontjából, a fényes, polír alkatrészekről, mindig a "high-tech" dolgok jutnak eszembe.
Emlékszem gyerekkoromban, mikor megláttam egy ilyen csillogó váltót, hajtókart messziről valamilyen bicón, már kaptam is fel a fejem!
"Mi ez?" Deore DX, XTR, Ultegra, Dura Ace..stb.
De még a 93as "fekete" Deore LX is szép volt, nem gagyi. Mert szépen ötvözték a polírral a fényes feketét.
A lánckerekek, a hátsó váltó kanala, a fékkarok...stb, mind ezüstök voltak ugye.
A manapság divatos matt feketéről mindig a 90-es évek műanyaggal bevont fekete acél hajtókarjai, a műanyag halálszerkezetes fékkarok, pedálok jutnak eszembe.
Edited by talpfa, 2023. December 13. - 12:03.