Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#161
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás

sokszor gond, hogy nem elég alacsony a kománypozi. :)


  • husevotelefonfulke és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#162
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Persze, láncvonalra figyelj

 

 

 

Sziasztok!

Bocs ha nem jó helyre írom, de ez aktívabb topic...

Országúti vázra (régebbi scott speedster) rakható trekking hajtás?Egyenes kormányos fitneszbringa a cél.


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#163
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás

Sziasztok!

Bocs ha nem jó helyre írom, de ez aktívabb topic...

Országúti vázra (régebbi scott speedster) rakható trekking hajtás?Egyenes kormányos fitneszbringa a cél.



#164
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=abeV9Bt9mic

 

Ebből nekem az jött le, ha nem vagy versenyző, teljesen mindegy, különben csak pénzkidobás.

Persze ha valakinek a fekete tetszik....

 

Szerintem a régi országúti váltók, klasszisokkal szebbek a mostaniaknál.

A fekete színű hajtásrendszer abszolúte nem illik az országúti bringákhoz, sokkal szebb volt a polír, fényes, ezüst szín.

A montiknál még érthető, a minden legyen fekete színű.

Sár, kosz, dagonya, sokáig nem csillog, ha valaki "rendeltetésszerűen" használja.

De ez csak az én véleményem.ph34r.png

https://www.youtube....h?v=LPoi3MO3w9w az enyém most ilyen, felújítás után. mondjuk ennél gyorsabban nem nagyon lehet leváltani, miután, ha elég hosszú az ujja az embernek, akkor 1xre le lehet váltani az egész sort.


  • talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#165
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://www.decathlo...8332?mc=8830224 totál más téma. külön topikot meg nem találtam hozzá. okosgögő, viszonylag olcsón. oké, csak 600 Wattot tud, és 6%-os emelkedőt, de sztem belépő szintnek tök okés. még el is kezdtem gondolkodni rajta, de nem látom, h hogyan lehetne campa sort felrakni rá. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#166
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

az stx/stx rc-ről ne felejtkezzünk meg. annak is nagyon szép volt az eloxálása. hasonló, mint a 3ttt gun metal brown stucniknak, kormányoknak.

 

1994%2B-%2BSTX%2BSE.jpg1996%2B-%2BSTX%2BRC.jpg

Hogy lehetne elfelejteni!?biggrin.png

OFF: Crux és az STX RC szorosan összeforr...biggrin.png

 

Hivatalosan a Shimano "Chromica" színnek hívta, vagy ahogy tetszik ez a bevonat megnevezése, amivel 94-ben debütált a képen is látható STX SE csoport.

Később már szolidabban jelent meg az STX RC csoporton. Ezzel a bevonattal búcsúzott el a CS-HG60-8 fogaskoszorú is STX RC csoportban. Ez az egyetlen fogaskoszorú a régiek közül, amit anélkül fel lehet ismerni, hogy megnéznéd a gyári számát.

Semelyik 8as vagy 7es fogaskoszorúnak nem volt ilyen színe. smile.png


talpfa módosította - 2023. december 13. - 14:01

  • donciccio kedveli ezt

#167
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

" - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele."

Bár lehet itt hülyeséget írtam,a régi rövid kanalas XTR, XT jutott eszembe. Lehet az országúti váltóknak már sok lesz a 28.... vagy sokat "gondolkozik" a váltó.

a record váltóm elviszi a 29-es lánckereket. igaz, a camap szerint csak 26 fog a max neki. ami változott, és ez leginkább tényleg csak az utóbbi néhány évben, az a max fogszám hátul. ma már 32-34 a max sokszor. tehát országúti áttétel is lehet 1:1-es. mondjuk ez számomra már nevetséges, de most ez a trend. na még egy szerkesztés. :D most néztem a di2 105 12-es sorokat. 11-34, és11-36T. ez a 2 sor van azt csá. :D


donciccio módosította - 2023. december 13. - 13:54

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#168
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

"a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket." - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele.

 

Fekete szín: arról nem is beszélve, hogy mennyivel kényesebb, mint a polírozott alkatrészek.

Lásd pl: a fekete hajtókarok. Idővel kikopik (nadrágszár, cipő, esetleg egy eldőlés, esés..stb.)

Már messziről látszik a fekete szín esetén a sérülés.

Míg egy polírozott hajtókar esetén mi van??? Semmi!

Ha már nagyon karcos, viseletes, fogsz egy darab rongyot polírpasztát, és tükörfényesre polírozod és úgy néz ki, mint újkorában.

De igaz ez stucnira, agyra...stb.

A polírozott alkatrészek, napi használat mellett is sokkal tovább tarthatók újszerű állapotban, mint a fekete társaik.

 

Kinézet szempontjából, a fényes, polír alkatrészekről, mindig a "high-tech" dolgok jutnak eszembe.

Emlékszem gyerekkoromban, mikor megláttam egy ilyen csillogó váltót, hajtókart messziről valamilyen bicón, már kaptam is fel a fejem!

"Mi ez?" Deore DX, XTR, Ultegra, Dura Ace..stb. smile.png

De még a  93as "fekete" Deore LX is szép volt, nem gagyi. Mert szépen ötvözték a polírral a fényes feketét.

A lánckerekek, a hátsó váltó kanala, a fékkarok...stb, mind ezüstök voltak ugye.

 

A manapság divatos matt feketéről mindig a 90-es évek műanyaggal bevont fekete acél hajtókarjai, a műanyag halálszerkezetes fékkarok, pedálok jutnak eszembe.

az stx/stx rc-ről ne felejtkezzünk meg. annak is nagyon szép volt az eloxálása. hasonló, mint a 3ttt gun metal brown stucniknak, kormányoknak.

 

1994%2B-%2BSTX%2BSE.jpg1996%2B-%2BSTX%2BRC.jpg


donciccio módosította - 2023. december 13. - 13:25

  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#169
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

" - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele."

Bár lehet itt hülyeséget írtam,a régi rövid kanalas XTR, XT jutott eszembe. Lehet az országúti váltóknak már sok lesz a 28.... vagy sokat "gondolkozik" a váltó.



#170
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket. egyébként meg igazad van. a váltók pontossága, gyorsasága alig különbözik. a színek: igen. ez a mai "csupa fekete minden" elég gáz. volt régen acélszürke eloxálás is. a campa is, és a shimi is használta. az is elég szép. főleg, ha a nyeregcső, kormány, stucni is hasonló színű. én a kerekeknél se szeretem a full fekete cuccokat. ha a felni fekete, az okés. az jól mutat. az agyak, és a küllők meg nyugodtan lehetnének fényesek. 

"a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket." - ha maradunk a 11-28(max)-as tartományban, akkor a rövid kanalas verziók még simán elvannak vele.

 

Fekete szín: arról nem is beszélve, hogy mennyivel kényesebb, mint a polírozott alkatrészek.

Lásd pl: a fekete hajtókarok. Idővel kikopik (nadrágszár, cipő, esetleg egy eldőlés, esés..stb.)

Már messziről látszik a fekete szín esetén a sérülés.

Míg egy polírozott hajtókar esetén mi van??? Semmi!

Ha már nagyon karcos, viseletes, fogsz egy darab rongyot polírpasztát, és tükörfényesre polírozod és úgy néz ki, mint újkorában.

De igaz ez stucnira, agyra...stb.

A polírozott alkatrészek, napi használat mellett is sokkal tovább tarthatók újszerű állapotban, mint a fekete társaik.

 

Kinézet szempontjából, a fényes, polír alkatrészekről, mindig a "high-tech" dolgok jutnak eszembe.

Emlékszem gyerekkoromban, mikor megláttam egy ilyen csillogó váltót, hajtókart messziről valamilyen bicón, már kaptam is fel a fejem!

"Mi ez?" Deore DX, XTR, Ultegra, Dura Ace..stb. smile.png

De még a  93as "fekete" Deore LX is szép volt, nem gagyi. Mert szépen ötvözték a polírral a fényes feketét.

A lánckerekek, a hátsó váltó kanala, a fékkarok...stb, mind ezüstök voltak ugye.

 

A manapság divatos matt feketéről mindig a 90-es évek műanyaggal bevont fekete acél hajtókarjai, a műanyag halálszerkezetes fékkarok, pedálok jutnak eszembe.


talpfa módosította - 2023. december 13. - 12:03

  • donciccio kedveli ezt

#171
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Teljesen egyetértek. Nekem a "fekete" csak a carbon alapanyag esetében jöhet szóba. Pont emiatt van a Colnago Masteremen Dura-Ace 7800-as szett, az időfutam gépen (Look - Cyfac), pedig Dura-Ace 9000-es szett. Ez a mostani festett fekete nekem nagyon gagyinak tűnik, valahogy a 90-es évek elején megjelent fekete Deore Lx-szett jut eszembe róluk. Van eltéve még egy Colnago vázam, azon is 9000-es szett lesz, (teljesen) feketét nem vagyok hajlandó rátenni - kivétel a Super Record, mert az szinte full carbon.

 



#172
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=abeV9Bt9mic

 

Ebből nekem az jött le, ha nem vagy versenyző, teljesen mindegy, különben csak pénzkidobás.

Persze ha valakinek a fekete tetszik....

 

Szerintem a régi országúti váltók, klasszisokkal szebbek a mostaniaknál.

A fekete színű hajtásrendszer abszolúte nem illik az országúti bringákhoz, sokkal szebb volt a polír, fényes, ezüst szín.

A montiknál még érthető, a minden legyen fekete színű.

Sár, kosz, dagonya, sokáig nem csillog, ha valaki "rendeltetésszerűen" használja.

De ez csak az én véleményem.ph34r.png

a régi váltók nem nagyon tolerálják a mai áttételeket. egyébként meg igazad van. a váltók pontossága, gyorsasága alig különbözik. a színek: igen. ez a mai "csupa fekete minden" elég gáz. volt régen acélszürke eloxálás is. a campa is, és a shimi is használta. az is elég szép. főleg, ha a nyeregcső, kormány, stucni is hasonló színű. én a kerekeknél se szeretem a full fekete cuccokat. ha a felni fekete, az okés. az jól mutat. az agyak, és a küllők meg nyugodtan lehetnének fényesek. 


  • koga kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#173
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

elég lett volna a Ritchey Classic kormány, stucni kombó, meg polírozott hézagolók. számomra vicces, h az emberek többsége mennyire ugrik a mai aero trendre. a többségnek nem számítana, h a vázon belül vezetik a spagócákat. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#174
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=abeV9Bt9mic

 

Ebből nekem az jött le, ha nem vagy versenyző, teljesen mindegy, különben csak pénzkidobás.

Persze ha valakinek a fekete tetszik....

 

Szerintem a régi országúti váltók, klasszisokkal szebbek a mostaniaknál.

A fekete színű hajtásrendszer abszolúte nem illik az országúti bringákhoz, sokkal szebb volt a polír, fényes, ezüst szín.

A montiknál még érthető, a minden legyen fekete színű.

Sár, kosz, dagonya, sokáig nem csillog, ha valaki "rendeltetésszerűen" használja.

De ez csak az én véleményem.ph34r.png


  • koga, Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#175
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás

ez állat. :) (kivéve a kormányt, az nem tetszik.)

 


  • sala és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#176
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Elado a Varosi rohangalosom, jelenleg 4.7kg.

Akar darabokban is
Sw Tarmac Sl5 vaz, 56cm
Lightweight kerekek, gyorszaras
Dura ace carbon kar , uj tanyerokkal adom
Dallara slr fullkarbon 95gr nyereg ( 550eur)

Sw nyeregcso

stb

sala módosította - 2023. december 12. - 19:07

  • donciccio kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#177
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://www.youtube....mw3Aq4rc&t=756s egy kicsit más volt a mechanika az első generációs ergókban. :D mondjuk ezek még alu házasok voltak. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#178
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

Don

 

feltűnt pár fotón hogy a bandázs a stucni felőli oldalon nem esik össze a szigszalag alatt, tehát nem vékonyodik el

 

teszel a bandázs utolsó köre alá valamit?

nem rakok alá semmit. sztem csak a műanyag bilincs miatt látszik így. egyébként találtam az alin ilyen bilincset. fizu után rendelek is. https://www.aliexpre...2c25oMwfmN&mp=1


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#179
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Don

 

feltűnt pár fotón hogy a bandázs a stucni felőli oldalon nem esik össze a szigszalag alatt, tehát nem vékonyodik el

 

teszel a bandázs utolsó köre alá valamit?


  • donciccio kedveli ezt

#180
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Nemrossz egy acéltol

nekem a vázam pont ennyi gr :)

 


  • donciccio kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/