Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#1561
Posted 2018. July 07. - 12:49

Ave, a sram 11-28 sorokban szerintem van 16t, legalábbis a 10s 12-28 sram tartalmaz 16 ost, ezért gondoltam, hogy a 11s 11-28 is biztosítja ezt
#1562
Posted 2018. July 07. - 12:45

Szerintem nem hulyeseg.
53/39-cel pl. ez a sor egesz jo lehet.
10-11-12-13-14 15-16-17-19-21 23-25-28
A 10-es azert neha jol johet, amikor 80+-as tempot nyomnak lejton lefele.
Es vegre nem kell lemondani a 16-rol, mint a mostani 11-28 eseten.
11-12-13-14-15 17-19-21-23-25 28
De a
11-12-13-14-15 16-17-19-21-23 25-28-32
is jo lehet a Zoncolanon akar 50/34 hajtomuvel.
Gyakorlatban mar egy 50/28-as sort szinte sose kell kistanyerra tenni, ha tempot megy az ember, de megis jobb, ha lehet lazulni, ha szukseges.
De ilyen 40/50-es tanyerok hatul... Szerintem tok gaz, ahogy kinez veluk egy bringa.
Edited by ave, 2018. July 07. - 12:45.
#1563
Posted 2018. July 07. - 10:57

es hol van me'g aprilis elseje... A 2000-es evek eleje korul is volt valamelyik cegnek hidraulikus valtoja, meg 2011 korul az Acros-nak, lehet elotte is nekik volt, nem igen terjedtek el. Dejo lehet ezt is legteleniti...bikeradar.com/gear/article/rotor-1x13-groupset-details-specs-52573/
Most erre mit mondjak? :)
youtube.com/watch?v=aFJUPsH0PKo
szerencsés 13-as
Inkabb a hajtomuhoz integralt valton fejlesztgetnenek, erre nem lehet mar kifogas, hogy de hat ahhoz at kell alakitani a kozepcsapagyhaz kornyeket, mivel a pedelecekhez repdesve megtettek ezt, illetve ahany kozepcsapagy szabvany van mar, ez mar fel sem tunne. De a lanc helyettesitesebe innovalhatnanak.
Edited by blash, 2018. July 07. - 11:00.
#1564
Posted 2018. July 07. - 10:31

#1566
Posted 2018. July 06. - 21:44

Külső bovdenezés, a BMC-men minden bovden kívül fut és szépen is vált plusz a fék is mozog mint az álom, míg a csillió dolláros minden rejtve fut cuccoknál állandóan sz.pás van. Egyébként ezekre találták ki az új rejtett hidraulikus fékeket és az elektromos váltást.
ok. tehát a váltó bovdeneket kiiktatták,de sztem lehetne felni féket is hidraulikusra tervezni. a magurának volt is a 90-es évek vége felé hidraulikus patkóféke. jobban mondva,talán most is van nekik. https://www.bikemag....ulic-rim-brake/ ezeket a fékeket lehetne a vázba integrálni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1567
Posted 2018. July 06. - 18:06

banggood.com/Suleve-M243-50mL-Threadlocker-Screw-Lock-Glue-Multipe-Surface-Medium-Strength-Anaerobic-Adhesive-p-1214087.html
érdekes. Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár. Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik.![]()
vagy a zsunal kapni 300 ft-ert 10 ml-es csavarrogzitot, me'g nem vettem, de annyira csak nem lehet szar.
#1568
Posted 2018. July 06. - 18:05

https://rover.ebay.c...tm/141952981423
De nekem 26.0 kormányom van, kettő is. 😉
Edited by Vejne, 2018. July 06. - 18:08.
#1569
Posted 2018. July 06. - 17:49

https://www.banggood...ur_warehouse=CN
érdekes.
Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár.
Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik.
Don nagyon jó ötletet adott a 17 fokos stucnival: ha felkerülne, kb. egyforma mennyiségű spacer lenne a stucnim fölött-alatt, s nem lenne a 3 centis világítótorony a villanyak tetején. Meg jobban is nézne ki, hála a vízszintnek-felsőcsővel való párhuzamosságnak.
17fok, 130-135mm, 26.0-25.8 befogóméret..
Procraft matricáz (olyan a kormányom is..) syntace készített ilyet, planet-x-nek is volt olcsóba, de már rég nincs.
https://fairwheelbik...o-stealth-stem/ én ezt találtam.
https://www.bike-dis...to-25,4mm-44603 ezt meg kormány alá.
https://www.bike-dis...-stem-17-533258 procraft
https://www.bike-com...-Vorbau-p39682/ ez mondjuk egy picit drága
Edited by donciccio, 2018. July 06. - 17:59.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1570
Posted 2018. July 06. - 17:24

#1571
Posted 2018. July 06. - 17:13

https://www.banggood...ur_warehouse=CN
érdekes.
Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár.
Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik.
Don nagyon jó ötletet adott a 17 fokos stucnival: ha felkerülne, kb. egyforma mennyiségű spacer lenne a stucnim fölött-alatt, s nem lenne a 3 centis világítótorony a villanyak tetején. Meg jobban is nézne ki, hála a vízszintnek-felsőcsővel való párhuzamosságnak.
17fok, 130-135mm, 26.0-25.8 befogóméret.. Procraft matricáz (olyan a kormányom is..) syntace készített ilyet, planet-x-nek is volt olcsóba, de már rég nincs.
- donciccio likes this
#1572
Posted 2018. July 06. - 16:06

hát nemtom', ezeket a rettenet tudományos beállítás-módszertanokat és eszközöket én sosem értettem. ha új bringám van, beállítom sac/kb, aztán menet közben finomítom amíg jó nem lesz (addig is bringázok alapon), nem varázsolok vele ennyit mint pl ez a srác a videóban...
persze ha mondjuk megkérne, kivételt tennék és eltöltenék némi időt a beállításaival játszva*
*approved by dö vén kecske
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1573
Posted 2018. July 06. - 14:49

youtube.com/watch?time_continue=126&v=A6dLNqY8LCE
Egy boltban vegulis hasznos lehet egy ilyen transzfer szett.
En siman beallitottam kb.-re az uj bringat, aztan megszoktam, hogy melyebben van a kormany es kesz.
Edited by ave, 2018. July 06. - 14:49.
- Kisherceg and Vejne like this
#1574
Posted 2018. July 06. - 14:11

ezt csak így itt hagynám.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1575
Posted 2018. July 06. - 13:02

Vejne köszönöm!
Juhé. Meg is van szerintem. Legalábbis a szélesség elég univerzális, 68-86.5mm.
Még azt kell majd megnéznem, hogy nincs-e valami útban belül ebben a 2017-es SuperX-ben. Nem rémlik, de le kell ellenőriznem.
Milyen csapágy megy bele? Remélem nem valami egzotikus.
Szerszámot meg kell vegyem hozzá vagy jó a hagyományoshoz való? Megszámoltam a képen 16 pöcök van. Ugyanannyi mint az UT szerszámomon.
Jani
Lehet röhögni fogsz, de már erre is gondoltam, hogy így terelik a népet az elektromos váltás és a hidrós fékek felé. Ezért vegyen a jónép még plussz alkatrészeket?
Edited by eddie1978, 2018. July 06. - 13:05.
#1576
Posted 2018. July 06. - 12:46

egy érdekes tény:
A helyi boltban már találkoztam olyannal, hogy rejtett kábelezésű váz-rejtett kábelezésű aero kormány esetén kért bowdencserénél mondott a főnök egy árat, de a kliens még soron kívül, nem hivatalosan csúsztatott egy kis extrát a szerelőnek zsebbe.
Ha már annyit szptt vele..
#1577
Posted 2018. July 06. - 12:40

Az érdekes az, hogy nekem pl nem volt még gondom a pressfit-es országúti vázaimmal, pedig volt közöttük cube is.
Külső bovdenezés , a BMC-men minden bovden kívül fut és szépen is vált plusz a fék is mozog mint az álom, míg a csillió dolláros minden rejtve fut cuccoknál állandóan sz.pás van. Egyébként ezekre találták ki az új rejtett hidraulikus fékeket és az elektromos váltást.
A sebesség mindent megold.
#1578
Posted 2018. July 06. - 12:17

Köszönöm. Megnézem. Egy baj van ezzel a Cannondale SuperX géppel, hogy 83mm széles a közepe. Egész pontosan PF30A-83mm. Már írtam a Ceramic speed cégnek, hogy mizu? Erre nincs megoldásuk. Csak 73mm széleshez.
Eddig még jó. Néha hallok valamit kiállva tekeréskor középről de csak pár apró kattogás és abbahagyja.
#1579
Posted 2018. July 06. - 12:08

Eddie: alin keress rá a ZTTO bottom bracketre.
rengeteg összetekerhető fajtájuk van PF vagy más OS-BB vázakhoz, 24mm-es tengelyekhez, v 30-ashoz, sőt, még olaszmenetesről 30mm-esre átalakító csapágyuk is.
Nem drágák, és szerintem cserélhetőek benne a csapágyak, így, ha murál, boltban tudsz venni minőségibbet (Koyo, SKF, FAG, EZO..)
szerintem.
Amúgy vicces, hogy említed a kábelezést. Mert pont pár órája gondolkoztam azon, miért nem csinálnak már a bolondbiztos "homlokcsőnél v alsócsövön megakaszt, végig kívül fut" kábelezésű vázakat.. Oké, az új sh szettek már bitang megnövelt bowdenhúzással dolgoznak, de a régi 6700-7900-5700 a kicsi kábelmozgásával iszonyat érzékeny volt néhány rejtett kábelezésű vázra, s nem is lehetett szépen beállítani egy kevésbé jól komponált vázon..
#1580
Posted 2018. July 06. - 10:37

gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta
Ez így van. Nem is olyan régen országútit oda vissza tudtam variálni. Minden mindennel ment. Gontdolom mtb téren is ez volt. Most meg... Lehet eladni pár évente, mert nem lehet az új alkatrészeket felhasználni.
Az utóbbi időben több helyen is hallottam és olvastam, hogy ez a minden legyen könnyebb kezd visszaütni már egy ideje a megbízhatóság és tartósság terén. Például nézegettem a Cannondale műanyag XC fully gépét mi lenne ha. Az lenne, hogy sokaknak megrepedt az alsó forgáspont beragasztott perselye körül a váz. gondolom minimálra vették a szövetet azon a részen a súly miatt. Pfff...