Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#15361
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

A kerek forgo tomeg, ott erezni 200 grammot, foleg, hogy a kulonbseg a vernehez felnibol adodik.
Biztos velem van a gond, de egyszeruen keptelen lennek kiadni 200 rugot egy 1800 grammos szettert megha aramvonalasnak is van kikialtva..plane nem Mavicot :) 300ert mar 1300 grammos full karbon szetteket lehet venni, igaz szingos, es exCat mondta, hogy nem komazza, de azt mar inkabb lehet upgradenek nevezni.


Szeretném én a szingósat is, ha nem félnék attól, hogy havonta ki kell dobnom egy gumit defekt miatt. Ahhoz sajnos túl drága egy szingós gumi. Pedig abból jóval kedvezõbb súly aránnyal tudnék vásárolni, csak baromira félek 15-18e ft-ot kidobálni az ablakon defektenként. (az idén eddig volt kettõ, pedig még hol van még a szezon vége...)

#15362
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
80e-bõl összehoztam egy 1520g-os kerékszettet és 32küllõs.
GT-Atee

#15363
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts
azért kiváncsi lennék, egy "vaktesztben" lenne e mérhetõ különbség.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#15364
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Csak placebo.


Nem :) En is azt hittem sokaig, de aztan egyszer kiprobaltam a sajat bringamban ( meg mikor volt XC bringam ) egy ZTR Race 7000 + DT 190 kombinaciot, amikor meg az egesz tomeg kerdeskor nem is erdekelt, egyszeruen csak ki akartam probalni a DT agyakat...hat addig a napig voltam ketelkedo...:) Amig az ember ilyet nem tapasztal meg addig nem tudhatja! Egy Fulcrum Red Metal 5 kerekszettem volt addig a bringaban! Es ez egy terep bringa volt..
Orszagutiban meg latvanyosabb is lehet a kulonbseg, bar az orszagutimban meg nem volt lehetosegem igazan konnyu ( 1000 g ) szettet probalni, bar en a 1200-1300g koruli karbon szingos szettben gondolkodok amugyis, hogy a gyorsithatosag es a sebessegtartasa is jo legyen a szettnek! De ezt majd csak jovore..addig oriasi penzkidobas lenne :))

#15365
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A kerek forgo tomeg, ott erezni 200 grammot, foleg, hogy a kulonbseg a vernehez felnibol adodik.

Csak placebo.


A sebesség mindent megold.

 


#15366
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

200 grammot inkább csak a lépcsõn emelgetésnél lehet észrevenni .
de ha még nem tetted meg: vágd méretre a villaszárat és a nyeregcsövet, kompenzációként :-)


A kerek forgo tomeg, ott erezni 200 grammot, foleg, hogy a kulonbseg a vernehez felnibol adodik.
Biztos velem van a gond, de egyszeruen keptelen lennek kiadni 200 rugot egy 1800 grammos szettert megha aramvonalasnak is van kikialtva..plane nem Mavicot :) 300ert mar 1300 grammos full karbon szetteket lehet venni, igaz szingos, es exCat mondta, hogy nem komazza, de azt mar inkabb lehet upgradenek nevezni.

#15367
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
200 grammot inkább csak a lépcsõn emelgetésnél lehet észrevenni .
de ha még nem tetted meg: vágd méretre a villaszárat és a nyeregcsövet, kompenzációként :-)

#15368
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
En is nehezitek iden, de az aero felni mindig nehezebb, mint a nem aero. De legalabb jol neznek ki. :)

#15369
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
A jelenlegi (Easton EA90) jóval olcsóbb volt használtan, mint a Mavic lenne. Ennél nem is gondolkodtam ezen a kérdésen - csak utólag jutott eszembe. Azt viszont nem szeretném, hogy kiadok 200e ft-ot egy pár kerékre, aztán összefakad alattam.

De ha úgy van, ahogy ave írja, akkor nem lesz ezzel gond. Már csak azt kell feldolgoznia az agyamnak, hogy 200g-ot rápakolok a gépre. :) Habár azt gondolom, a 93kg-om mellett ez elhanyagolható tényezõ.

#15370
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
NIncs suly korlatozas, nem veletlen.
A felni az baromi eros, a kulloszam miatt sem aggodnek.

#15371
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
Ha nehezebb kereket veszel, akkor nem a jelenlegi kerék a para a 93 kg miatt?

#15372
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
Hajtott már valaki Mavic Cosmic Carbon SL kerekekkel? Gondolkodom egy ilyen vásárlásán, de egyrészt tartok egy kicsit a súlyától 20 dkg-al nehezebb a mostaninál, másrészt nem tudom, mennyire bírná el az én súlyomat (93 kg körül vagyok).

#15373
sazoli

sazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
A régebbi országútimra akarok új féket venni (a nagyobb benyúlású kell rá). Miche Performance-t néztem ki, ennek a benyúlása 41-57 mm. De egyik fórumban találtam egy ilyen kommentet:

"A Miche Performance tényleg ugyanaz mint a Tektro / Saccon (az öntvényben lévõ 510-es szám elárulja :-) ), mondjuk árban is minimálisan több csak. Fékpofa ezeken alapból cserés."

A Tektro 510AFR olcsóbb lenne, és van az ebike-nál (rendelni akarok több cuccot is, és így csak egy postaköltséget kéne fizetnem). Viszont ahol találtam benyúlást a Tektro-ra, ott 39-49 mm-t írnak. Képeket nézegettem, nekem ugyanakkorának tûnik, mint a Miche. Most akkor vagy el van írva azon az oldalon, vagy ennyire csalóka a fénykép?

#15374
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Az exapander legaljában lévõ csavar magát az expandert szorítja bele a villaszárba. Ha az expandert ki akarod szedni akkor ezt elég csak fellazítani de ne tekerd ki teljesen mert ez egy felfelé szûkülõ kúpos elembe csatlakozik. Ha kitekered a csavart akkor a kúp beesik a villába.

a szerelés menete:
1 beteszed az expandert és meghúzod ezt az alsó csavart
2 felteszed a stucnit és a hézagolókat és a felsõ kupakot
3 a kupakon keresztül menõ csavarral beállítod a csapágy elõfeszítést (ne kotyogjon de ne is szoruljon)
4 meghúzod a stucni csavarjait és kész



köszi. akkor ha jól értem, a belsõ 5-ös imbusz csak rögzíti az expandert a villaszárba, a felsõ (6-os) pedig a csapágyat állítja

#15375
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Az exapander legaljában lévõ csavar magát az expandert szorítja bele a villaszárba. Ha az expandert ki akarod szedni akkor ezt elég csak fellazítani de ne tekerd ki teljesen mert ez egy felfelé szûkülõ kúpos elembe csatlakozik. Ha kitekered a csavart akkor a kúp beesik a villába.

a szerelés menete:
1 beteszed az expandert és meghúzod ezt az alsó csavart
2 felteszed a stucnit és a hézagolókat és a felsõ kupakot
3 a kupakon keresztül menõ csavarral beállítod a csapágy elõfeszítést (ne kotyogjon de ne is szoruljon)
4 meghúzod a stucni csavarjait és kész


igen. de az expanderben van egy 5-ös imbuszcsavar és a zárókupakján egy hatos. szóval a 6-ost mikor érdemes?



#15376
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

igen. de az expanderben van egy 5-ös imbuszcsavar és a zárókupakján egy hatos. szóval a 6-ost mikor érdemes?



azt hiszem, nem a kérdésedre válaszoltam, én a-head-es kormánycsapágyra/stucnira gondoltam.
az expandert nem tudom hova tenni....

#15377
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

elõtte. a felsõ imbusszal húzod össze/lövöd be a kormánycsapágyat, hogy szépen forogjon, ne szoruljon, ne kotyogjon, utána a stucnival fixálod.


igen. de az expanderben van egy 5-ös imbuszcsavar és a zárókupakján egy hatos. szóval a 6-ost mikor érdemes?

#15378
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

csak annyi bajunk legyen,h mindannyiunknak legalább ilyen kerékpárja legyen. http://a2.sphotos.ak...829044792_n.jpg természetesen mindenkinek a méretében.


A nyereg stimmel :):)

#15379
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

valaki pls magyarázza el nekem, mi a helyes sorrend a kormánycsapágy beállításnál, ha expander (záródugó) van a villaszárban. azt vágom hogy elõbb állítjuk a csapágyat, utána húzzuk a stucnit. ami nem világos hogy az expanderben lévõ külsõ (6-os imbusz) csavart mikor kell meghúzni. a stucni rögzítése elõtt, vagy után?



elõtte. a felsõ imbusszal húzod össze/lövöd be a kormánycsapágyat, hogy szépen forogjon, ne szoruljon, ne kotyogjon, utána a stucnival fixálod.

#15380
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
valaki pls magyarázza el nekem, mi a helyes sorrend a kormánycsapágy beállításnál, ha expander (záródugó) van a villaszárban. azt vágom hogy elõbb állítjuk a csapágyat, utána húzzuk a stucnit. ami nem világos hogy az expanderben lévõ külsõ (6-os imbusz) csavart mikor kell meghúzni. a stucni rögzítése elõtt, vagy után?