Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#15321
Posted 2012. May 20. - 23:58

A berogzodes reszt nem ertem, ~40cm szeles kormany vs. ~60cm kezdesnek. Mashogy kell ulni is rajta, nem?
#15322
Posted 2012. May 20. - 23:33

A montin hozzászoktam a szarvhoz , az is egyenes , ráfogok , semmi mélyedés nincs benne , ehhez képest fura az országúti fogása és a több éves berögzõdések ellen nehéz bármit is tenni. Ezen a bringán (bár látom , hogy más kategória és kompakt kormány) látványosan egyenes a kormányvonal és a fékváltókar fogásának vonala , ehhez szeretnék jobban közelíteni az enyémen. Viszont ha csak a diós stucni átalakításával oldható meg akkor nem erõltetném a dolgot.
Csak kompakttal lehet ezt összehozni, amihez másik stucni kell.
A sebesség mindent megold.
#15323
Posted 2012. May 20. - 23:31

A montin hozzászoktam a szarvhoz , az is egyenes , ráfogok , semmi mélyedés nincs benne , ehhez képest fura az országúti fogása és a több éves berögzõdések ellen nehéz bármit is tenni. Ezen a bringán (bár látom , hogy más kategória és kompakt kormány) látványosan egyenes a kormányvonal és a fékváltókar fogásának vonala , ehhez szeretnék jobban közelíteni az enyémen. Viszont ha csak a diós stucni átalakításával oldható meg akkor nem erõltetném a dolgot.
a kormány jó sztem, a fékváltókart kell lejjeb tenned, hogy jobban közelítsen ahhoz az egyeneshez, amit szeretnél. de elég nagy a kormány haljítása, szóval teljesen egyenesbe nemigen tudod tenni, csak közelíteni az egyeneshez.
#15324
Posted 2012. May 20. - 23:30

Ezt láttad-e már: Road Drop Bar Geometry : La Rueda Tropical (korábban többen idézték, én is)?A montin hozzászoktam a szarvhoz , az is egyenes , ráfogok , semmi mélyedés nincs benne , ehhez képest fura az országúti fogása és a több éves berögzõdések ellen nehéz bármit is tenni. Ezen a bringán (bár látom , hogy más kategória és kompakt kormány) látványosan egyenes a kormányvonal és a fékváltókar fogásának vonala , ehhez szeretnék jobban közelíteni az enyémen. Viszont ha csak a diós stucni átalakításával oldható meg akkor nem erõltetném a dolgot.
#15325
Posted 2012. May 20. - 23:13

A morcos.
#15326
Posted 2012. May 20. - 22:50

Nem vettem észre , viszont itt a helyes link , jelenleg így áll.
Egy anatomikus kormánnyal azért jobb lenne a helyzet , vagy még annál sem emeli meg?
Ennél jobban semmi nem emeli meg. Mit szeretnél pontosan?
A sebesség mindent megold.
#15327
Posted 2012. May 20. - 22:26

3. kép ugyanaz, mint az 1.
Nem vettem észre , viszont itt a helyes link , jelenleg így áll.
Egy anatomikus kormánnyal azért jobb lenne a helyzet , vagy még annál sem emeli meg?
A morcos.
#15328
Posted 2012. May 20. - 20:23

3. kép ugyanaz, mint az 1.Országúti kormány témakörben szeretnék segítséget kérni!
Van egy nagyon szép 3T stucnim és egy szintén szép 3T Super Criterium kormányom ami a klasszikus kormányhajlítással rendelkezik (ha jól gondolom 25.4-es befogással?). Ezt úgy próbáltam meg kényelmesebbé varázsolni , hogy a 0 jelzéstõl egy egységgel feljebb állítottam a kormányt , így a feljebb került fékváltókarral már majdnem közel síkot értem el a hajlítás és a fékváltókar közti felületen. A kérdésem az lenne , hogy ilyen stucniba milyen kompaktabb hajlítású kormányok rakhatóak? Az ergonomikus/anatomikus kormányok hajlítása nem elég még a síkba hozáshoz?
25,8-26-os kormány való abba a stucniba. Kompakt kormány csak 31,8-asból létezik. Teljesen síkba csak kompakttal hozható vagy hülyén felfelé álló kormánnyal lehet még megoldani.
A sebesség mindent megold.
#15329
Posted 2012. May 20. - 16:41

Van egy nagyon szép 3T stucnim és egy szintén szép 3T Super Criterium kormányom ami a klasszikus kormányhajlítással rendelkezik (ha jól gondolom 25.4-es befogással?). Ezt úgy próbáltam meg kényelmesebbé varázsolni , hogy a 0 jelzéstõl egy egységgel feljebb állítottam a kormányt , így a feljebb került fékváltókarral már majdnem közel síkot értem el a hajlítás és a fékváltókar közti felületen. A kérdésem az lenne , hogy ilyen stucniba milyen kompaktabb hajlítású kormányok rakhatóak? Az ergonomikus/anatomikus kormányok hajlítása nem elég még a síkba hozáshoz?
A morcos.
#15330
Posted 2012. May 20. - 12:50


Nem tudom ezt hol hallottad vagy kitol, de ha felragasztasz egy szettet, a kovetkezo guminal nem kell kaparni semmit, mert a jol felkent alapretegek megmaradnak, 180as csiszoloval egy ketszer finoman atmegy rajta az ember hogy sima legyen a felszine es csak egy reteget kell akkor mar felrakni a felnire!
Amugy a tisztara pucolasnak is ha feltetlen muszaj megvannak a gyors es hatekony modszerei
#15331
Posted 2012. May 20. - 12:12

szingo ügyben gondolom a súly is erõs vonzalmat jelent. egy százassal könnyebbek a szingofelnik, mint a top peremesek, emellett nincs belsõ+felniszalag (összesen újabb 110-120 gramm)
egy elméleti hátsókerék:
felni: zipp 250 (279 gr)
küllõk: sapim cx-ray (139gr)
nipplik: alu (10 gr)
agy: amclass rd-205 (210 gr)
szingo: veloflex pave (196 gr)
össz: 834 gr menetkészen, (gyz nélkül)
de vinned kell magaddal egy tartalék szingót is

amúgy nekem errõl a szingózásról egy ford fairlane idézet jut eszembe
"olyan volt, mint sajtreszelõvel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas"
#15332
Posted 2012. May 20. - 11:16

egy elméleti hátsókerék:
felni: zipp 250 (279 gr)
küllõk: sapim cx-ray (139gr)
nipplik: alu (10 gr)
agy: amclass rd-205 (210 gr)
szingo: veloflex pave (196 gr)
össz: 834 gr menetkészen, (gyz nélkül)
#15333
Posted 2012. May 20. - 10:34

- amíg jó, addig nagyon jó, de ha gond van vele...
- Utóbbi két szingóm nem defekt miatt halt meg, hanem az oldalfal elöregedése, szálszakadás miatt. Az egyiknél persze kibújt rajta a belsõ is, és kipukkadt, de a másikból kivágtam, és egy darabig még használtam pótbelsõnek. Ezek elég régi darabok voltak már. Azt nem mondanám, hogy sokat is futottak, utóbbi idõben keveset használtam ezt a biciklit.
- Volt persze defekt is. Olyankor biza kölcsönautóval haza másik kerékért, és azzal folytattam a túrát...
- Olyan nem volt, hogy lefordult volna a felnirõl. Fel kell rendesen ragasztani. Sõt, még felragasztás nélkül is el lehet vele jutni a szervízig, nagyon-nagyon óvatosan...
- Nem a felragasztás a gáz, hanem az elõzõ ragasztó maradékát lemosni, levakargatni a felnirõl...
- Egy olyan bringára, amit 16500Ft-ért vettél anno, a legolcsóbb, jelenleg 5400Ft-os Vittoria szingó is nagyon tud fájni... Ami itt többek szerint sz...t sem ér, ugye.
- Utóbbi kettõ miatt a legutóbb már elkezdtem nézegetni a peremes kerékszetteket az apróban, hogy akkor áttérek arra. Ami visszatart, az az, hogy az országúti egysebis "futár" bringámban peremes kerekek vannak, és meglehetõs gyakorisággal kapok rá felütéses defektet. Úgyhogy mégiscsak megvettem azt a Vittoriát megint...
#15334
Posted 2012. May 20. - 10:34

Igen, ezt láttam. De hogy lehet két ennyiféle különbözõ papuccsal ugyanazon típusú vázat gyártani? :confused:
Szerintem azért - de ez csak tipp - mert a Gios Evolution és a Gios Compact Pro vázakat körülbelül 20 éven keresztül gyártották és közben változtattak a csõ-beszállítón. Volt Colombus és Dedacciai is. Ez az állítható dropout lehet hogy nem volt alkalmazható az épp aktuális Colombus láncvilla csövekhez. Szépen néz ki, de felesleges grammokat dob a vázra. Nekem volt Evolution (ugyanúgy néz ki mint a compact pro, ugyanúgy muffos, csak valamiben más volt a hegesztési eljárás) 1940 gramm volt, ilyen állítható papuccsal, 54-es felsõcsõvel, 55-ös c-c nyeregvázcsõvel. Nagyon szép váz, de valahogy lomhának tûnt a túlméretes csövekbõl készült nivacrom Coppihoz képest. Hülyeség volt eladni. Itt a bikemagon azért olcsó volt az amit 40ért hirdettek.
#15335
Posted 2012. May 20. - 08:51

>vagy kérdezz meg róla pár sokat megélt bringást.
Jah. Lasd velo-n a szingo/tomlos "blog".
Tufo, mert az jobb, mint minden mas, es persze Palmatex, mert az is jobb.
A velo-n minden technikai hozzászólás hülyeség.
A sebesség mindent megold.
#15336
Posted 2012. May 20. - 08:15

nem. erre: http://lh3.ggpht.com...8k/DSC01005.JPG
Igen, ezt láttam. De hogy lehet két ennyiféle különbözõ papuccsal ugyanazon típusú vázat gyártani? :confused:
#15337
Posted 2012. May 20. - 07:41

#15338
Posted 2012. May 20. - 02:05

#15339
Posted 2012. May 20. - 01:48

Igen, néztem közben én is. Csak az SLR verzió az, ami könnyebb. (cserébe viszont jóval drágább is)
Ezzel együtt is azt mondjátok, hogy ez a jó választás peremes aero felni esetében?
+1: szingónál lehet (érdemes?) defektgátló folyadékot használni?
én használtam löttyöt bele és mûködött

#15340
Posted 2012. May 19. - 23:33

Ha nem sarga lenne a Mavic, nalam is szoba jott volna.